Volvon viat

S70 ja V70

kallistuksenvakaajan päissä olevat nivelet joudutaan vaihtamaan joskus jo 15 000 ajokilometrin jälkeen (laatu vaihtelee, nivelet saattavat kestää 200 000 kilometriä)
moottorin öljyvuotoa
tyhjäkäynti epätasainen
moottorinohjausjärjestelmän vikoja vuosimalleissa -99-01
laturivikoja
kampikammion huohotinjärjestelmä saattaa jäätyä (tällöin kampikammioon syntyy ylipainetta ja öljyt tulevat moottorista ulos)
sähkötoimisten lasinnostimien vikoja
lukituksen kaukosäätö reistailee, takaluukun lukkovikoja farmarimallissa

Onko lisättävää? Lähde HS

138

76055

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MJH

      Ei lisättävää. Tässähän meillä on nero! Herra siunaa sinua maallisella vaelluksellasi.

      • Jallu

        Eikös VOLVO-palstalla kuulu keskustella Volvoista, myös vioista?


      • op.

        Tänään päivällä Volvo V70. hätävilkut päällä ja varoituskolmio takana hämeentiellä Kaarinassa, ( auto pohjolan oloihin) pakkasta 18.


      • IKIAUTO

        Ajoin 940 seelä 480-tuhatta..ikinä ei jättänyt tielle, eikä tullut mitään ajoa estävää vikaa
        koskaan. Myöskään ruostetta ei löytynyt 15-vuoden aikana pelleistä.


    • Ovlov

      kaikenlisäksi nämä kaikki pysyvät poissa asiallisella huollolla, on meinaan huomattu omakohtaisesti. Luetelkaapas muitten merkkien vikalistoja, joten se siitä!

    • Volvomania

      - kallistuksen vakaajien niveliä menee, kuten sanoit muutaman kymppitonnin välein.
      - Ohjausyksikön vikoja oli jo -98 malleissa ja yksikön vsihdolle tulee hintaa noin € 1200,-
      - Takaovien lukot jäätyvät talvella
      - Takajarrulevyt ruostuvat

      • ruostuvat?

        Herää kaveri!! Jos jarrulevyt ruostuvat niin ei taida olla auton vika. Vie autosi isolle baanalle, kelaa parisataa vauhtia ja tee tiukka jarrutus. Jos sen jälkeen on ruostetta jarrulevyissä niin on ihme.


      • Ovlov
        ruostuvat? kirjoitti:

        Herää kaveri!! Jos jarrulevyt ruostuvat niin ei taida olla auton vika. Vie autosi isolle baanalle, kelaa parisataa vauhtia ja tee tiukka jarrutus. Jos sen jälkeen on ruostetta jarrulevyissä niin on ihme.

        Volvon jarrut on tehty ajoon eikä nysväilyyn!


      • volovo
        ruostuvat? kirjoitti:

        Herää kaveri!! Jos jarrulevyt ruostuvat niin ei taida olla auton vika. Vie autosi isolle baanalle, kelaa parisataa vauhtia ja tee tiukka jarrutus. Jos sen jälkeen on ruostetta jarrulevyissä niin on ihme.

        3 vuotta vanha v70 alla ja jarrulevyt edestä melkein loppu (ei ole päässyt ainakaan ruostumaan...;-)


      • teutori

        kallistuksenvakaajan pystytangot on se heikko kohta, ei nuo kallistuksenvakaajan nivelet.
        lukkojen jäätymiseen auttaa huolto, öljyäminen itse käytäm ko. toimintaan aseöyjyä.
        takajarrulevyt ruostuvat siksi, että kun vaihtaa uudet jarrupalat taakse pitää paloista hioa reunoista hiukka pois, sillä ne yllätis yllätys jumittaa aivan varmaan muuten, ja siksi ne levyt ruostuu kun palat ei ota niihin koskaan kiinni.


      • V70 -98

        Viimeksi huollossa meni kaikki levyt vaihtoon (etulevyissä muutama ura, takajarrut jumissa)

        Tuo takajarrujen jumi/levyjen ruostuminen on kaikkien nykyautojen ongelma - itse asiassa rummut toimisivatkin paremmin.

        Onneksi oli Volvosopimus niin ei tarvinut itse maksaa lystiä!


      • jäätyykö no ei
        V70 -98 kirjoitti:

        Viimeksi huollossa meni kaikki levyt vaihtoon (etulevyissä muutama ura, takajarrut jumissa)

        Tuo takajarrujen jumi/levyjen ruostuminen on kaikkien nykyautojen ongelma - itse asiassa rummut toimisivatkin paremmin.

        Onneksi oli Volvosopimus niin ei tarvinut itse maksaa lystiä!

        Lukkojen jäätyminen ei lienee vika, mut jos se kuitenkin talvella vaivaa, siihen on oiva apu -hieman raakaa jäähdytysnestettä ruiskulla lukkosylinteriin ja ongelma on poissa "toivottavasti"


      • japskiautoilija
        ruostuvat? kirjoitti:

        Herää kaveri!! Jos jarrulevyt ruostuvat niin ei taida olla auton vika. Vie autosi isolle baanalle, kelaa parisataa vauhtia ja tee tiukka jarrutus. Jos sen jälkeen on ruostetta jarrulevyissä niin on ihme.

        :D Kelaa sitä ja kelaa tätä :D Nehän ruostuu yhdessä yössä jos ei ole ruostumattomat! Ne on on joka aamu ruosteessa jos on kosteutta, vai käytkö myös yölläkin kelaamassa ja rullaamassa :D

        Hauskoja nää volvoilijat, mutta kyllä sen huomaa liikenteessäkin. Kortti pois ja takaisin saa kun osaa ajaa.

        voi voi...


      • teutori
        japskiautoilija kirjoitti:

        :D Kelaa sitä ja kelaa tätä :D Nehän ruostuu yhdessä yössä jos ei ole ruostumattomat! Ne on on joka aamu ruosteessa jos on kosteutta, vai käytkö myös yölläkin kelaamassa ja rullaamassa :D

        Hauskoja nää volvoilijat, mutta kyllä sen huomaa liikenteessäkin. Kortti pois ja takaisin saa kun osaa ajaa.

        voi voi...

        jarujen ruostuminen: ruostuuko jarrulevy; jarrusatula: jarrusylinteri.... siinäpä aihetta miettiä.
        jarrulevy voi ruostua yössäkin. satula muutaman vuoden aikana, sylinterin ruostuminen pääosin johtuu siitä että ABS jarruilla varustettua autoa harvoin jarrutetaan sille kuuluvaan tyyliin , eli lukkojarrutuksella, koska silloin jarrut toimivat niille kuuluvalla tavalla.
        muuten palat eivät toimi kunnolla.
        eli tästä johtuu takajarrulaippojen, ja sylinterien nk. ruostuminen.
        ruostuminen on paha sana, pitäisi puhua jumiutumisesta.


      • volvosopimus
        V70 -98 kirjoitti:

        Viimeksi huollossa meni kaikki levyt vaihtoon (etulevyissä muutama ura, takajarrut jumissa)

        Tuo takajarrujen jumi/levyjen ruostuminen on kaikkien nykyautojen ongelma - itse asiassa rummut toimisivatkin paremmin.

        Onneksi oli Volvosopimus niin ei tarvinut itse maksaa lystiä!

        sulla viellä "tuon ikäisessä" volvosopimus voimassa. Paljonko autolla on ajettu, mikähän mahtaa olla kk maksu.

        t. Utelias


      • Volvomania
        ruostuvat? kirjoitti:

        Herää kaveri!! Jos jarrulevyt ruostuvat niin ei taida olla auton vika. Vie autosi isolle baanalle, kelaa parisataa vauhtia ja tee tiukka jarrutus. Jos sen jälkeen on ruostetta jarrulevyissä niin on ihme.

        Miksi osallistut tähän keskusteluun, kun olet täysin asiaa tuntematon.


      • 940 gl
        volovo kirjoitti:

        3 vuotta vanha v70 alla ja jarrulevyt edestä melkein loppu (ei ole päässyt ainakaan ruostumaan...;-)

        Joo ei ruostu, mullakin 15 vuotta vanha 940, nyt jouduin jo vaihtamaan taakse jarrulevyt, aika heikkoa on toi laatu noissa Volvoissa, autolla ajettu vasta 330tkm.


      • auto on ulkona
        jäätyykö no ei kirjoitti:

        Lukkojen jäätyminen ei lienee vika, mut jos se kuitenkin talvella vaivaa, siihen on oiva apu -hieman raakaa jäähdytysnestettä ruiskulla lukkosylinteriin ja ongelma on poissa "toivottavasti"

        parkkeerattu, kaiken lumen ja pakkasen armoille. Jos auto on autotallissa niin ei kuule lukot jäädy. Ja pitää auton lumesta puhtaana läpi talven, ei päästä suojalunta liialti jämähtämään kriittisiin paikkoihin kiinni. Suojasäällä sulaa lukotkin paremmin mitä 20-30 asteen pakkasilla.


      • Niin ja
        V70 -98 kirjoitti:

        Viimeksi huollossa meni kaikki levyt vaihtoon (etulevyissä muutama ura, takajarrut jumissa)

        Tuo takajarrujen jumi/levyjen ruostuminen on kaikkien nykyautojen ongelma - itse asiassa rummut toimisivatkin paremmin.

        Onneksi oli Volvosopimus niin ei tarvinut itse maksaa lystiä!

        asentajallekin on mukavampaa vaihtaa vaan uutta osaa ja pistää vanhat helposti kunnostettavat osat itselle jemmaan. Uskotteko että tätä tapahtuu ja paljon. Sitten vielä nykyajan nuoret ammattikoulun käyneet pojat ei yksinkertaisesti enää osaa mitään kun ei ole tarvinnut koulussa eikä vapaa-ajallakaan harjoitella ei kä itse tehdä mitään. Tuloksena asennevammaisia aivottomia tumpeloita.


      • aRska VAan
        jäätyykö no ei kirjoitti:

        Lukkojen jäätyminen ei lienee vika, mut jos se kuitenkin talvella vaivaa, siihen on oiva apu -hieman raakaa jäähdytysnestettä ruiskulla lukkosylinteriin ja ongelma on poissa "toivottavasti"

        Sitähän ei sais ainakaan jäähdytysjärjestelmään laittaa raakana koska se pilaa metallit. Mitenhän lukossa?

        Mä laitan jotain lukkoöljyä, voitelee vaan ei tuhoa. CRC jos koittaa niin saa laittaa usein uudestaankin.


      • Ei uuno
        jäätyykö no ei kirjoitti:

        Lukkojen jäätyminen ei lienee vika, mut jos se kuitenkin talvella vaivaa, siihen on oiva apu -hieman raakaa jäähdytysnestettä ruiskulla lukkosylinteriin ja ongelma on poissa "toivottavasti"

        Kas kun et pese koko autoa sillä jäähdytysnesteellä miksi ?


      • no rust
        940 gl kirjoitti:

        Joo ei ruostu, mullakin 15 vuotta vanha 940, nyt jouduin jo vaihtamaan taakse jarrulevyt, aika heikkoa on toi laatu noissa Volvoissa, autolla ajettu vasta 330tkm.

        Kannattaa suojata kalliit jarrulevyt vaikka tippakannusta levitetyllä öljyllä jos autolla ei ajeta paljoa.

        Ruoste aiheuttaa kalliita vikoja.


      • Anonyymi

        Volvolla asennettu tehtaalla valmiiksi ECU:n hajoaminen varmaan jo 400000km jälkeen,itsellä sama vika auto on uudistettu täysin mekaanisesti maalipintaa myöten,mutta jätti sitten tielle ja syynä tämän ECU poxin hajoaminen,kukaan ei pysty vikoja mittaamaan suoraan Boxista,on käytetty myös korjaamollakin,koodauttamassa toiseen Boxiin,mutta mikään ei onnista.Käy vain muutaman sekunnin ja sammuu,vikakoodi lukialla ei vikoja.


      • Anonyymi
        940 gl kirjoitti:

        Joo ei ruostu, mullakin 15 vuotta vanha 940, nyt jouduin jo vaihtamaan taakse jarrulevyt, aika heikkoa on toi laatu noissa Volvoissa, autolla ajettu vasta 330tkm.

        Mulla audi a6 diesel ja mittarissa vasta 960 000km...saat ajaa vielä monta volvoa jotta pääset romullasi samaan...ja joka päivä on autoni liikenteessä..


    • taxari

      Minulla on taksissa vm:2002 oleva volvo v70. Olen ajanut 215000km.Kallistuksenvakaajat on vaihdettu eteen kaksi kertaa.Polttoaineella toimiva lisälämmitin on korjattu neljä kertaa.Kuljettajan puoleinen istuinlämmitin vaihdettu (oikosulku poltti reiän penkkiin).Vaihdelaatikko käytetty poissa kaksi kertaa,että voitu rasvata kytkin akseli.Turbonputki (letku)vaihdettu.Oikeanpuoleisen etuoven lukko vaihdettu.Ohjauspyörästä pinta kulunut paikoin puhki.Tuli keikalle lähtö!

    • minttu

      No joo, onkohan lukot jäässä vai mikä on kun ei takaovet aukea kaukosäädöllä, eikä muutenkaan.Ei sisältä, eikä ulkoa.Huoltoonko?
      Volvo s 70 -99

      • jalle

        Mulla sama ongelma v70 ja eikun tavaratilaan etuovien kautta ja sieltä vasemmalla sijaitsevasta sulakerasiasta ykkös sulake muutamaksi minuutiksi irti ja taas pelaa. Luojan kiitos tämä ongelma tuli esiin kotioloissa eikä tienpäällä, kun meinaa tuo tankkausluukku oli lukittuna myös ;. Vähän jäi ihmetyttään ruottalaisten ajatustenkulku kun peräluukun sulake on pitänyt asentaa peräkontin puolelle..


      • Kiitollinen
        jalle kirjoitti:

        Mulla sama ongelma v70 ja eikun tavaratilaan etuovien kautta ja sieltä vasemmalla sijaitsevasta sulakerasiasta ykkös sulake muutamaksi minuutiksi irti ja taas pelaa. Luojan kiitos tämä ongelma tuli esiin kotioloissa eikä tienpäällä, kun meinaa tuo tankkausluukku oli lukittuna myös ;. Vähän jäi ihmetyttään ruottalaisten ajatustenkulku kun peräluukun sulake on pitänyt asentaa peräkontin puolelle..

        Omassa autossani (V70 vm 2001) eivät auenneet takaovet, takaluukku ja bensatankin luukku. Myös polttoainemittari oli poissa pelistä. Antamasi neuvo irroittaa tavaratilassa olevista sulakkeista ensimmäinen joksikin aikaa toimi hienosti. Nyt kaikki pelaa.
        Kiitokset neuvosta.
        Tällaiset vihjeet sähkövioista ovat arvokkaita.


      • Apua vailla

        Vm 2001 V70 apukuskin puoleinen etuoven nappula pomppaa kuin koho ylös lukittaessa ja jää lukkiutumatta. Kun odottaa jonkin aikaa siksi kunnes salpalukko toimii, ovi lukkiutuu.
        Onko kukaan korjannut itse ko vian vai onko syytä viedä korjaamolle.


      • jalis
        jalle kirjoitti:

        Mulla sama ongelma v70 ja eikun tavaratilaan etuovien kautta ja sieltä vasemmalla sijaitsevasta sulakerasiasta ykkös sulake muutamaksi minuutiksi irti ja taas pelaa. Luojan kiitos tämä ongelma tuli esiin kotioloissa eikä tienpäällä, kun meinaa tuo tankkausluukku oli lukittuna myös ;. Vähän jäi ihmetyttään ruottalaisten ajatustenkulku kun peräluukun sulake on pitänyt asentaa peräkontin puolelle..

        V70 vm -2001 diekeli. Samaan aikaan polttoainemittari tunnottamaksi,takaovet takaluukku ja polttoainetankin luukku kiinni. Takaovia ei saanut auki sisältä, joten eivät olleet jäässä. Jallen vinkki 1-sulakkeen irrottamiseksi vähäksi aikaa oli hyvä, nyt kaikki pelittää taas. Kohottakaamme 3-kertainen eläköönhuuto Jallelle!


      • yks volvomies/häme
        jalle kirjoitti:

        Mulla sama ongelma v70 ja eikun tavaratilaan etuovien kautta ja sieltä vasemmalla sijaitsevasta sulakerasiasta ykkös sulake muutamaksi minuutiksi irti ja taas pelaa. Luojan kiitos tämä ongelma tuli esiin kotioloissa eikä tienpäällä, kun meinaa tuo tankkausluukku oli lukittuna myös ;. Vähän jäi ihmetyttään ruottalaisten ajatustenkulku kun peräluukun sulake on pitänyt asentaa peräkontin puolelle..

        Kiitos Jalle !!

        Minulla sama vika. Polt.aine mittari nollissa, takaovet ei aikea sisältä eikä ulkoa, takaluukku lukossa ja polt.aine luukku lukossa. Otin sulakkeen irti 2 min ja takas kiinni. kaikki toimii. Oli vaan aika urakka kun tällainen 185 pitkä ja 100kg kaveri kampeaa itsensä takaluukkuun etuovesta. Perse ja jalat paineli rääkkää ja ei kestänyt kauaa kun naapuri tuli ja kysyi, onko ongelmia. Sanoin, no miltä se nyt näyttää. Naarurilla oli hauskaa. Jouduin vielä ottamaan eka tavarat pois takaluukusta ennenkuin sinne pääsi. Mutta, kiitoksia todella paljon tiedosta, se on arvokas tieto. Ansaitsisin kyllä kunniamaininnan.


      • Voi,voi
        yks volvomies/häme kirjoitti:

        Kiitos Jalle !!

        Minulla sama vika. Polt.aine mittari nollissa, takaovet ei aikea sisältä eikä ulkoa, takaluukku lukossa ja polt.aine luukku lukossa. Otin sulakkeen irti 2 min ja takas kiinni. kaikki toimii. Oli vaan aika urakka kun tällainen 185 pitkä ja 100kg kaveri kampeaa itsensä takaluukkuun etuovesta. Perse ja jalat paineli rääkkää ja ei kestänyt kauaa kun naapuri tuli ja kysyi, onko ongelmia. Sanoin, no miltä se nyt näyttää. Naarurilla oli hauskaa. Jouduin vielä ottamaan eka tavarat pois takaluukusta ennenkuin sinne pääsi. Mutta, kiitoksia todella paljon tiedosta, se on arvokas tieto. Ansaitsisin kyllä kunniamaininnan.

        Ootkohan oikealla lääkityksellä liikkeellä kun provoilet.


    • Volvofani78

      Matkustan paljon takseilla ja pollaan eri kuskien kokemuksia automerkeistä. Ilmeisesti 80 -sarjan Volvoissa on paljon laatuvaihtelua. Yleisin vika kuulema on dieselin automaattivaihteistojen hajoaminen. Automaatti on ilmeisesti liian pieni suhteessa moottorin vääntöön.

      Lisäksi vilkkuviikset ovat herkkää tavaraa, automaatti-ilmastoinnin vikoja, moottorinohjausjärjestelmän vikoja, jarrujärjestelmien vikoja, mittaristovikoja tms. tms.

      Huolestuttavinta on, että edellisen vuosimallien toimivat konstruktiot on vaihdettu heikompiin. Näistä on keskustelua myös ulkomaisilla saiteilla ja jotenkin yleinen kuva on se, että Volvon laatu on pahasti menossa metsään. Sikäli harmi, että ainakin itse pidän kys. merkkiä muilta ominaisuuksiltaan todella hienona autona.

    • -Arska-

      Tuttavani v70 bensa vm01 ajettu 70000km.
      Auto jättää satunnaisesti käynnistymättä.
      Vika on ollut autossa jo pitkän aikaa satunnaisesti ja poistunut kunhan antaa auton seista hetken.
      Merkkikorjaamo ei ole löytänyt mitään vikaa kun tietokone ei sellaista ilmoita. Startti releen ovat vaihtaneet mutta se ei ole vikaa poistanut.
      Tielle ei ole jättänyt...vielä...
      Eilen ei taaskaan startannut ja siihen jäi odottelemaan parempia aikoja.
      Kaikki näyttäisi olevan muuten ok. mutta kun kääntää startti asentoon niin pieni naksaus kuuluu eikä muuta. Eli ilmeisesti sterttirele vetää ja siinä kaikki.
      Onkos jollain vastaavia kokemuksia ja mitähän ilmeni viaksi.
      -Arska-

      • voisi olla

        voi olla startin solenoidi.
        Sikäli mikäli kykenet paikallistamaan startin sieltä koneen kyljestä kokeile seuraavaa, pitäisi tepsiä jos kyse solenoidista.

        - Kaveri vääntää avaimesta autoa käyntiin (eli se naksahdus kuuluu).
        - Rengas raudalla, pienellä vasaralla tms. pieni reipas kopautus startin runkoon.

        Jos vika solenoidissa niin pitäisi startata, sitten vaan uusimaan käynnissä olevalla autolla se solenoidi sinne huoltoon...

        Kannattaa myös tarkistella niistä johdoista hapettumia...


      • tielle jäänyt

        kyseessä juuri samanlainen vika. Onko ongelmaan löytynyt ratkaisua. Nyt 5 kertaa tienpäälle jääneenä ja erittäin tympääntyneenä kyselee ....


      • juhata

        V70 vm-01 aj.170000, nyt viimeisen kk aikana ilmeni nuo ongelmat. Käytin auton huollossa eikä löytynyt mitään vikakoodeja, huollon arvaus oli joko startin solenoidi tai sitten ajonesto jää päälle syystä tai toisesta liian hätäisen käynnistyksen vuoksi?


      • tiedoksi
        juhata kirjoitti:

        V70 vm-01 aj.170000, nyt viimeisen kk aikana ilmeni nuo ongelmat. Käytin auton huollossa eikä löytynyt mitään vikakoodeja, huollon arvaus oli joko startin solenoidi tai sitten ajonesto jää päälle syystä tai toisesta liian hätäisen käynnistyksen vuoksi?

        Minullakin Volvo jäi tien päälle 8 kertaa. Käytin Lohjalla Volvo-huollossa, mutta arvailivat kaikenlaista. Itse sitten netistä jostain löysin, että vika liittyy ajonestolaitteeseen. Ja tarkemmin avainpesän ympärillä olevaan "antenniin", joka keskustelee kauko-ohjainavaimen kanssa. Eli ajoin auton Volvolle, he vaihtoivat tuon "antennin" (muistaakseni muutaman kympin arvoinen) ja sen jälkeen kaikki on toiminut ok eikä auto ole enää ollut käynnistymättä, kun ajonestolaite ei mene päälle.


      • Mulletoi
        tiedoksi kirjoitti:

        Minullakin Volvo jäi tien päälle 8 kertaa. Käytin Lohjalla Volvo-huollossa, mutta arvailivat kaikenlaista. Itse sitten netistä jostain löysin, että vika liittyy ajonestolaitteeseen. Ja tarkemmin avainpesän ympärillä olevaan "antenniin", joka keskustelee kauko-ohjainavaimen kanssa. Eli ajoin auton Volvolle, he vaihtoivat tuon "antennin" (muistaakseni muutaman kympin arvoinen) ja sen jälkeen kaikki on toiminut ok eikä auto ole enää ollut käynnistymättä, kun ajonestolaite ei mene päälle.

        Kuulostaa tuo naputus aika perinteiseltä korjaustavalta. Solenoidi tuskin jumittaa, mutta hiilet kyllä. Hiilet kun saavat pienen täräyksen niin sähköä menee sen verran läpi, että startti alkaa pyöriä. Hiilet siis on lopussa tai jumittaa syystä tai toisesta. Hiilet ei maksa juuri mitään ja ne pystyy kunnon tehokkaalla kolvilla tinaamaan itsekin. Kunnon startit pystyy vielä purkamaan. Volvon starteista ei ole vielä kokemuksia.
        Tyypillistä tuolle vialle on, että joskus toimii joskus ei. Ja toimimattomuus lisääntyy pikkuhiljaa.
        Tietokoneisat huolimatta pitää muistaa perustekniikka ja miten se pelaa.


      • Käynnistys probleema

        että kyllä auto kivasti käynnistyy aina ensimmäisen kerran, mutta näin kesä säillä auto ei sammutessaan käynnisty uudelleen. Ei sitten millään. Vaikka antaisi puolikin tuntia seistä parkki ruudussa, niin ei käynnisty. Täytyy odottaa että moottori jäähtyy tunnin-kaksi, säästä riippuen.

        Outoa. Inhoittavaa kun kerran sammus liikennevaloihin eikä suostunut käynnistymään millään. Onneksi tuurilla käynnistyi kun jo viidettä minuuttia väänsin käyntiin. Ei poliisit ehtineet paikalle, vaikka liikenne oli kyllä törkeän sekaisin. Keskusautohallissa on ollut useampaan otteeseen, muttei vikaa ole löytynyt.

        Mikä avuksi?


      • entinen saabisti
        Käynnistys probleema kirjoitti:

        että kyllä auto kivasti käynnistyy aina ensimmäisen kerran, mutta näin kesä säillä auto ei sammutessaan käynnisty uudelleen. Ei sitten millään. Vaikka antaisi puolikin tuntia seistä parkki ruudussa, niin ei käynnisty. Täytyy odottaa että moottori jäähtyy tunnin-kaksi, säästä riippuen.

        Outoa. Inhoittavaa kun kerran sammus liikennevaloihin eikä suostunut käynnistymään millään. Onneksi tuurilla käynnistyi kun jo viidettä minuuttia väänsin käyntiin. Ei poliisit ehtineet paikalle, vaikka liikenne oli kyllä törkeän sekaisin. Keskusautohallissa on ollut useampaan otteeseen, muttei vikaa ole löytynyt.

        Mikä avuksi?

        Ostin volvon esittelyauton mallia 2007 (syksyllä 2007 km 17000) volvo v50d 1.6 turbo sökö nyt 72000 km. Auto ollut mulla 2,5 v... ajovakausuusiksi 45000 km ... joku haistelija 60000 km
        .... mihin asti takuu turbojen osalta huom km-määrä?


      • Ei vielä Volvoa
        Käynnistys probleema kirjoitti:

        että kyllä auto kivasti käynnistyy aina ensimmäisen kerran, mutta näin kesä säillä auto ei sammutessaan käynnisty uudelleen. Ei sitten millään. Vaikka antaisi puolikin tuntia seistä parkki ruudussa, niin ei käynnisty. Täytyy odottaa että moottori jäähtyy tunnin-kaksi, säästä riippuen.

        Outoa. Inhoittavaa kun kerran sammus liikennevaloihin eikä suostunut käynnistymään millään. Onneksi tuurilla käynnistyi kun jo viidettä minuuttia väänsin käyntiin. Ei poliisit ehtineet paikalle, vaikka liikenne oli kyllä törkeän sekaisin. Keskusautohallissa on ollut useampaan otteeseen, muttei vikaa ole löytynyt.

        Mikä avuksi?

        Minulla ei ole Volvoa, mutta Chrysler Voyagerissa oli sama vika, jota merkkihuolto ei pystynyt paikantamaan, koska vikakoodia ei tallentunut. Myöhemmin sattui paikalle osaava korjausmies joka kertoi, että vika on mittariston piirikortissa. Kortin kautta kulkee tieto virtalukolta ajonestolaitteelle. Kun kortti ei toiminut luuli ajonestolaite, että autoa yritetään käynnistää väärillä avaimilla. Voyagerissa mittarit putosivat sekunniksi kesken ajon nolliin ilman, että moottorin käynti häiriintyi. Piirikortin vaihdon jälkeen on pelannut hyvin.


      • cooke
        Käynnistys probleema kirjoitti:

        että kyllä auto kivasti käynnistyy aina ensimmäisen kerran, mutta näin kesä säillä auto ei sammutessaan käynnisty uudelleen. Ei sitten millään. Vaikka antaisi puolikin tuntia seistä parkki ruudussa, niin ei käynnisty. Täytyy odottaa että moottori jäähtyy tunnin-kaksi, säästä riippuen.

        Outoa. Inhoittavaa kun kerran sammus liikennevaloihin eikä suostunut käynnistymään millään. Onneksi tuurilla käynnistyi kun jo viidettä minuuttia väänsin käyntiin. Ei poliisit ehtineet paikalle, vaikka liikenne oli kyllä törkeän sekaisin. Keskusautohallissa on ollut useampaan otteeseen, muttei vikaa ole löytynyt.

        Mikä avuksi?

        Minulla sama vika ja auto seissyt jo toista viikkoa korjaamolla. Olet varmaan jo löytänyt vian et kerrotko sen minulle myös, kiitos etukäteen;).


      • asentaja 100
        voisi olla kirjoitti:

        voi olla startin solenoidi.
        Sikäli mikäli kykenet paikallistamaan startin sieltä koneen kyljestä kokeile seuraavaa, pitäisi tepsiä jos kyse solenoidista.

        - Kaveri vääntää avaimesta autoa käyntiin (eli se naksahdus kuuluu).
        - Rengas raudalla, pienellä vasaralla tms. pieni reipas kopautus startin runkoon.

        Jos vika solenoidissa niin pitäisi startata, sitten vaan uusimaan käynnissä olevalla autolla se solenoidi sinne huoltoon...

        Kannattaa myös tarkistella niistä johdoista hapettumia...

        l vika on starttimoottorin johdossa, liikuta edestakaisin johtoa niin toimii ja päälle kosteuden poistavaa ccr. t. asentaja


      • Ammattimies "muurari
        Käynnistys probleema kirjoitti:

        että kyllä auto kivasti käynnistyy aina ensimmäisen kerran, mutta näin kesä säillä auto ei sammutessaan käynnisty uudelleen. Ei sitten millään. Vaikka antaisi puolikin tuntia seistä parkki ruudussa, niin ei käynnisty. Täytyy odottaa että moottori jäähtyy tunnin-kaksi, säästä riippuen.

        Outoa. Inhoittavaa kun kerran sammus liikennevaloihin eikä suostunut käynnistymään millään. Onneksi tuurilla käynnistyi kun jo viidettä minuuttia väänsin käyntiin. Ei poliisit ehtineet paikalle, vaikka liikenne oli kyllä törkeän sekaisin. Keskusautohallissa on ollut useampaan otteeseen, muttei vikaa ole löytynyt.

        Mikä avuksi?

        Tule ruotsiin vika hoituu hetkessä.

        Täällä vielä osataan korjata volvo autoja.


      • juha
        tiedoksi kirjoitti:

        Minullakin Volvo jäi tien päälle 8 kertaa. Käytin Lohjalla Volvo-huollossa, mutta arvailivat kaikenlaista. Itse sitten netistä jostain löysin, että vika liittyy ajonestolaitteeseen. Ja tarkemmin avainpesän ympärillä olevaan "antenniin", joka keskustelee kauko-ohjainavaimen kanssa. Eli ajoin auton Volvolle, he vaihtoivat tuon "antennin" (muistaakseni muutaman kympin arvoinen) ja sen jälkeen kaikki on toiminut ok eikä auto ole enää ollut käynnistymättä, kun ajonestolaite ei mene päälle.

        Mulla on s 40 vm.98. Ajon esto menee toisinaan päälle, merkkivalot, ajonestoon vilkkuu mittarissa, toi avain rengas on yksi vaihtoehto, mulla on se ostettuna ja vaihdan sen hetimiten, mutta vikakoodien lukuun sen verran että ajon esto ei jätä tässä vuosimallissa merkkiä vikakoodilistan jos olet startannut vian jälkeen viisi onnistunutta käynnistystä. Eli toisinsanoen järjestelmä nollaa kyseisrn vikakoodin viidennen käynnistyksen jälkeen. Merkkiliike kertoo vikakoodin perusteella että vaihda avainrengas, avaimet tai immo yksikkö. Immoa ei saa enää uutena ja sitä ei voi korvata ees käytetyllä osalla. Se on niin koodattu vain yhteen autoon, siis idioitu vain siihen. Tietotekniika on kaiken takana


      • terhakka

        Jep. Sama vika oli minulla s60 -02 mallissa ja korjaantui sillä, kun otin liittimen irti startin solenoidin perästä ja putsasin kunnolla. Nyt on startannut kuin palmun alta. Tästä samasta aiheesta on muillakin palstoilla vaikka kuinka paljon juttua..

        -M


      • Näin on
        voisi olla kirjoitti:

        voi olla startin solenoidi.
        Sikäli mikäli kykenet paikallistamaan startin sieltä koneen kyljestä kokeile seuraavaa, pitäisi tepsiä jos kyse solenoidista.

        - Kaveri vääntää avaimesta autoa käyntiin (eli se naksahdus kuuluu).
        - Rengas raudalla, pienellä vasaralla tms. pieni reipas kopautus startin runkoon.

        Jos vika solenoidissa niin pitäisi startata, sitten vaan uusimaan käynnissä olevalla autolla se solenoidi sinne huoltoon...

        Kannattaa myös tarkistella niistä johdoista hapettumia...

        Itsellä oli s60 vm. 2002 sama vaiva. Helpoimmalla pääset, kun irrotat solenoidin persuuksista liittimen ja putsaat kontaktipinnat. Jo alkaa starttaamaan!! Hakkaat sitten vasaralla niitä nauloja..


      • kerrakokenut

        Huomatkaa startin solenodissa on kaksikäämiä ns vetokäämi ja pitokäämi vetokäämi maadoittuu startin hiilien ja ankkurinkautta maihin jos ankkurissa on käämin ja lamellin liitoksissa vikoja ja startti on pysähtynyt siten et hiili on ko lamellin kohdalla saattaa lähteä pienelläkopautuksella toimimaan . Tämän jäkeen kun solenodi on vetäneenä vetokäämi jää pois pelistä ja pitokäämi jatkaa kunnes starttaus lopetetaan . Joten se pieni naksaus voi ollakin pienen välireleen naksu.


    • harvinaisia....

      vioista ole vielä tullu vastaan, auto S70 -00 2,4 automaatti ja päälle 200tkm ajettu! Autoon ei ole vaihdettu kun jarrupaloja, "koiranluut" kerran, akku, polttimoita ja muuta kulutustavaraa. Pakoputkistokin on orggis, ruostettakaan on turha ettiä, maalipinta erinomainen, nahkasisustus hienossa kunnossa, automaatti vaihtaa kun uutena, ei mene öljyä. Mitä muuta voi vaatia, eihän ton kestävämpää autoa olekaan!

      • hyh hyh

        perusteella en ikinä osta volvoa, täys skeida! Ja ruottalainen!


      • Volle s70
        hyh hyh kirjoitti:

        perusteella en ikinä osta volvoa, täys skeida! Ja ruottalainen!

        Huom! Nykyään KIINALAINEN !!


      • Kinkikö
        Volle s70 kirjoitti:

        Huom! Nykyään KIINALAINEN !!

        On hauska lukea näitä ketjuja. Joku älykäs vetää tämäm kiinakortin esiin, vaikka uuden omistajan muste ei ole vielä sopimuspaperista kerinnyt kuivumaan.


      • Hyvä Volvo Hyvä

        ja kutakuinkin samat "tavarat" on vaihdettu, ajettu 121000km. Ei voi laadusta valittaa.


      • Volvo Mies

        Minulla on pilkulleen samanlainen S70, paitsi ei nahkasisustusta, ostin sen 19.7.1999 ja siihen on vaihdettu samat varaosat, ajettu 128000km. Kulutus talvella kaupungissa 11,2l/100km, kesällä maantiellä parhaimmillaan 5,9l/100km.

        Olen nyt 74 vee, ostin sen 13 vuotta sitten viimeiseksi autokseni, saapi nähdä kumpi menee romuksi ensimmäisenä, mies vai auto?

        Ei voi olla muuta kuin tyytyväinen...


      • Arska Vaan
        Volvo Mies kirjoitti:

        Minulla on pilkulleen samanlainen S70, paitsi ei nahkasisustusta, ostin sen 19.7.1999 ja siihen on vaihdettu samat varaosat, ajettu 128000km. Kulutus talvella kaupungissa 11,2l/100km, kesällä maantiellä parhaimmillaan 5,9l/100km.

        Olen nyt 74 vee, ostin sen 13 vuotta sitten viimeiseksi autokseni, saapi nähdä kumpi menee romuksi ensimmäisenä, mies vai auto?

        Ei voi olla muuta kuin tyytyväinen...

        Annahan perikunnalle puh.nroni... Valittaen on todettava että mies maatuu ensin.
        Onnkesi S70 löytyy hyvin tarjolla, tosin noi vähillä km ei kovin paljoa.


      • Edfart.
        hyh hyh kirjoitti:

        perusteella en ikinä osta volvoa, täys skeida! Ja ruottalainen!

        Kanattaa katsoa peiliin ,että minkälainen kuski sitä volvoa käskee. Annoin pojalleni 740 Volvon vm 1989 ajettu 548266 km juuri nyt ja pelaa hyvin.Koneelle ei ole muuta tehty kuin normaali huollot ja vesipumppuja vaihdettu ainakin kaksi ja laturia.Muuten huoltoja tehty säännöllisesti aina n,200 000 km asti sitten epäsäännöllisesti. Itselläni on Volvo S80 automat 2004 olen ajanut sillä noin 184 000 km huollot tehty suunilleen säännöllisesti,juuri katsastin ja läpi meni ilman huomautuksia. Niin ja autossa on vielä alkuperäinen pakoputkin, (ei ole enää kovin hyvä) Että se Volvoista hyviä ovat.


      • esa2
        Edfart. kirjoitti:

        Kanattaa katsoa peiliin ,että minkälainen kuski sitä volvoa käskee. Annoin pojalleni 740 Volvon vm 1989 ajettu 548266 km juuri nyt ja pelaa hyvin.Koneelle ei ole muuta tehty kuin normaali huollot ja vesipumppuja vaihdettu ainakin kaksi ja laturia.Muuten huoltoja tehty säännöllisesti aina n,200 000 km asti sitten epäsäännöllisesti. Itselläni on Volvo S80 automat 2004 olen ajanut sillä noin 184 000 km huollot tehty suunilleen säännöllisesti,juuri katsastin ja läpi meni ilman huomautuksia. Niin ja autossa on vielä alkuperäinen pakoputkin, (ei ole enää kovin hyvä) Että se Volvoista hyviä ovat.

        Eikö Volvossa ole vielä ruostumatonta pakoputkea ,Toytassa ollut jo vuodesta 1992 kestää auton ijän 30vuotta.


      • Volvo940Farmari
        Edfart. kirjoitti:

        Kanattaa katsoa peiliin ,että minkälainen kuski sitä volvoa käskee. Annoin pojalleni 740 Volvon vm 1989 ajettu 548266 km juuri nyt ja pelaa hyvin.Koneelle ei ole muuta tehty kuin normaali huollot ja vesipumppuja vaihdettu ainakin kaksi ja laturia.Muuten huoltoja tehty säännöllisesti aina n,200 000 km asti sitten epäsäännöllisesti. Itselläni on Volvo S80 automat 2004 olen ajanut sillä noin 184 000 km huollot tehty suunilleen säännöllisesti,juuri katsastin ja läpi meni ilman huomautuksia. Niin ja autossa on vielä alkuperäinen pakoputkin, (ei ole enää kovin hyvä) Että se Volvoista hyviä ovat.

        Sinne on joku vaihtanut rosterisen takasarjan, eli kaikki katalysaattorista taaksepäin. Joko v. 1989 oli katalysaattori Volvossa?

        Itselläni on v. 1993 Volvo 940, 2.3 B230FD bensiinikoneella, 85kW eli peruskone, 8Valves.
        Vesipumppu on varmasti alkuperäinen, koska autolla oli hyvin vähän ajettu v.2002 alkukeväällä, kun sen ostin. Mittarissa on nyt noin 405000 km. Myös startti, jäähdytin ja lämmityslaitteen kenno ovat alkuperäisiä. Kuten moottori ja vaihteisto. Jotain stefoja on vaihdettu, mutta vuotoja ei saa kunnolla pois moottorista ja vaihdelaatikosta (takastefa).
        Kytkinlevyt ja laakeri on kaksi tai kolme kertaa jo vaihdettu.
        Pari pientä ruostevauriota on ollut. Toinen pienempi oli rungossa joku vesireikä, joka oli suurentunut. Se korjattiin jollain n. tulitikkuaskun kokoisella 5 mm paikalla. Toinen ruostekohta oli oikealla, akun alapuolella, pyörän kaaren lähellä. Hyvin on paksu sinkkikori kestänyt. Itse teetin ison ruostesuojauksen autoon kesällä 2002 tai 2003. Ei muuta sen jälkeen ja joka vuosi ei ole autoa pesty kertaakaan. Sateet ovat puhdistaneet aika hyvin likaa pois.


    • -pq-

      itte olen kaupunkitratorilla 160tkm pöllyttänyt niin, että lattiassa on pedaalin alla monttu, ei mitään moitetta eikä korjattavaa, lukuunottamata kuluvien osien vaihtoa! Epäilenpä ettei moni merkki moista kestäis. Autot on liikkumista eikä säilyttämistä vaten!!!!!!

      -pq-

      • kiistelkää,

        vääntäkää kättä, väitelkää...


    • Kestääse

      Onpas kamalaa, itsekin jouduin vaihtamaan VOLVOON nivelen katsastuksen johdosta, maksoi töineen 75 euroa. Kyllä nyt leuka väpättää...not.

      • plk

        haistakaapa paska!


      • Eka automaattini
        plk kirjoitti:

        haistakaapa paska!

        Hain omani Ruotsista ja karu totuushan on se että -01:n on jo vanha auto! Ja sen mukaan pitää asennoitua. Vaihdoin juuri kaikki etupään puslat, alapallonivelet ja raidetangonpäät. Vielä on edessä takaiskareiden vaihto ja se kuuluisa moottorin yläpuolinen tukikumi / pusla.

        Alkuperäinen alatukivarsi maksaisi yli 200 euroa, ei kiitos! Ostin puslat motonetista 17,50 euroa kpl ja sitten hydrauliprässin Hong Kongista 99 euroa (Biltemassa ja Motonetissa olivat loppuneet). Eli jos vaan malttaa hieman tehdä itsekin - säästää huimasti! Ja ajatuksissa on pitää volvo perheessä, joten prässille tulee varmasti lisätarvetta...

        Mutta kyllä se vaan hyvälle autolle tuntuu vielä näin lyhyellä tutustumisella.


      • Tietoa on
        Eka automaattini kirjoitti:

        Hain omani Ruotsista ja karu totuushan on se että -01:n on jo vanha auto! Ja sen mukaan pitää asennoitua. Vaihdoin juuri kaikki etupään puslat, alapallonivelet ja raidetangonpäät. Vielä on edessä takaiskareiden vaihto ja se kuuluisa moottorin yläpuolinen tukikumi / pusla.

        Alkuperäinen alatukivarsi maksaisi yli 200 euroa, ei kiitos! Ostin puslat motonetista 17,50 euroa kpl ja sitten hydrauliprässin Hong Kongista 99 euroa (Biltemassa ja Motonetissa olivat loppuneet). Eli jos vaan malttaa hieman tehdä itsekin - säästää huimasti! Ja ajatuksissa on pitää volvo perheessä, joten prässille tulee varmasti lisätarvetta...

        Mutta kyllä se vaan hyvälle autolle tuntuu vielä näin lyhyellä tutustumisella.

        Volvolla ei vaihdeta mitään lekarmin puslia vaan koko lenarmi.

        Mitä suomen katsastusmies sanoo moisesta virityksestä ?


    • Vee_70

      Koiranluita toisilta kyllä menee, tosin mulla nyt mittarissa vasta 153tkm (05) ja vielä on alkuperäiset, olen kyllä muutaman kuopan kyllä kiertänytkin, johtuisko niitten kesto siitä.

    • TT

      Juu tosi surkee auto toi Volvo. Mulla V70 2005 aj.120tkm ja tähän mennessä laitettu kaikki jarrulevyt ja palat. Vesipumpun laakeri meni ja laturi hajos. Startti rohisee ja sähköpalokin oli kerran penkinlämmittimessä. Imusarja halki ja moottorin tuennat ihan miten sattuu. Auto kallistuu kun painaa kaasua. Pyöränlaakerit uusittu eteen ja abs valo palaa kesät talvet. Pakosarja halki ja öljypohja vuotaa - jättää kunnon lammikon.Ohjaustehostin toimii satunnaisesti ja joka paikasta kuuluu kolinaa ja räminää vaikkei ajais kun kahtakymppiä. Viime talvena kaasutin hirtti kiinni liikennevaloissa, oli kivaa kun kierrokset oli jotain 5000 ja kytkin pohjassa odottelit siinä sitten... Nyt on alkanu kytkin luistaa ja ykkönen eikä kolmonen pysy päällä. Niin että kyllä on oikein "arvo auto"...

      • -O5....ei vikoja

        Ja kyseessäkö on SuomiAuto ja Siniselläkö huollettu ?


      • Ent. mb. kuski
        -O5....ei vikoja kirjoitti:

        Ja kyseessäkö on SuomiAuto ja Siniselläkö huollettu ?

        Ostin kuukausi sitten -oo mallisen bensafarkun. Autolla ajettu 222000 km. Automaattivaihteinen .
        Tuntuu tosihyvältä autolta.On tasaisen lämmin ja hiljainen. Bensaa on mennyt keskikulutus 8.7 l/100km
        Kuljettajan istuimen sähkösäätö on kolmella muistipaikalla todella mukava.Vaalea nahkaverhoilu on tyylikäs ja hintaa oli enää 6900 €. Olen erittäin tyytyväinen.


      • Malajar
        Ent. mb. kuski kirjoitti:

        Ostin kuukausi sitten -oo mallisen bensafarkun. Autolla ajettu 222000 km. Automaattivaihteinen .
        Tuntuu tosihyvältä autolta.On tasaisen lämmin ja hiljainen. Bensaa on mennyt keskikulutus 8.7 l/100km
        Kuljettajan istuimen sähkösäätö on kolmella muistipaikalla todella mukava.Vaalea nahkaverhoilu on tyylikäs ja hintaa oli enää 6900 €. Olen erittäin tyytyväinen.

        Mulla S80-05 Tulee viesti: liian vähän öljyä, tarkistin , öljy ylärajassa? Missä vika?


      • kusipääkö

        paskan jauhaja, eihän tuollaista romua ole olemassakaan, ainakaan noilla kilometreillä.
        Hauska ketju muuten, alkanut 2004.


      • 11+14
        kusipääkö kirjoitti:

        paskan jauhaja, eihän tuollaista romua ole olemassakaan, ainakaan noilla kilometreillä.
        Hauska ketju muuten, alkanut 2004.

        Ketju alkanut tosiaankin jo vuonna 2004 ja vikoja riittää :D


      • itse audilla kuitenk
        11+14 kirjoitti:

        Ketju alkanut tosiaankin jo vuonna 2004 ja vikoja riittää :D

        napsahti vaimon v70 -01 200hv automaatista takaovet, takaluukku ja tankinluukku lukkoon sekä mittari näytti tyhjää tankkia...
        kävin kaikki sulakkeet läpi; ehjät.
        googlasin ja toi em temppu ratkas kaikki.


      • volbo
        itse audilla kuitenk kirjoitti:

        napsahti vaimon v70 -01 200hv automaatista takaovet, takaluukku ja tankinluukku lukkoon sekä mittari näytti tyhjää tankkia...
        kävin kaikki sulakkeet läpi; ehjät.
        googlasin ja toi em temppu ratkas kaikki.

        korjaa sitä koko kesä.


      • Arska Vaan
        -O5....ei vikoja kirjoitti:

        Ja kyseessäkö on SuomiAuto ja Siniselläkö huollettu ?

        Ei voinut olla, veikkaan Bulgarian tuontia ja mittaristo oli teipattu umpeen.


      • arska vaan

        TT:llä varmasti on armelias katsastaja jos vuotavan öljypohjan hyväksyy. Kaasutinta hänellä kuitenkaan ole -05 Volvossaan.

        Tulikin mieleen, onkos sulla Volvoa lainkaan, TT?


      • no onpas sekin

        ettäkö kaasutin versio 2005 malli,mitekäkähän katsastus on onnistunut noiden vikojen myötäilemänä,esim. jos ABS valo palaa ei autoa päästetä läipi katsastuksesta ja sinulla on palanut jo vuosia.


    • "Riisikuppi" kuski

      V70D5 suihkusuutin rikki toisissa neljässä pahat ohivuodot, joku magneettiventtiili vaihdettu, tukivarret pari kertaa vaihdettu, jarrupolkimen sylinteri vuosi, ardic korjattu, ajonvakautusjärjestelmän tunnistin vaihdettu kaikkea muuta pientä kivaa. Mulle riitti Volvoilu. Hyvähän se on ajaa (paras tähän saakka) mutta kallis ylläpitää. Kaikki tämä 130 tkm - 176 tkm välisenä aikana.

      • Arska Vaan

        Nythän se ois kunnossa! Miksi vaihdoit?

        Oothan sä nyt tietonen että tossa 100tkm jälkeen varakkaampi väki vaihtaa ku alkaa ekan kerran tulla sitä extrakäyntiä korjaamolla. Aika on rahaa ni on halvempi ostaa uudehko auto taas, vaikka viat ois halpojakin.

        Joku jo sanokin että ketju ollut vuodesta 2004, ja näin paljon on vikoja ehditty luetella. Vilkaskaapa Citikkapalstaa, ei paljo enää naurata.


    • kdjfjo

      Enpä jaksanu kaikkia lukee.. Lambda-anturi! Toinen (sama?) jo menossa. V70 vähän yli satasen ajettu. RRRRKKeLLeE!

      • kdjfjo

        Ja 2001 kyseessä.


    • Kaikki ite ajettu

      1998 V70 tdi vasta 570 000 km ajettu ja jo nyt pitäisi toinen takavaimennin ja toinen etupyörän napa vaihtaa!

    • mauri tä

      Mulla itsellä on volvo s40 -97 300 000km mittarissa, eikä ole ollut mitään vikaa mitä en olis itse pystynyt korjaamaan

    • Homo pulkat suohon

      Vika löytyy volvosta etu- ja takapuskurin välistä. Koko porukka Mersuja ostelee ja sotkekaa Volvonne suohon.

      • Laatu laskenut

        Volvon laatu pudonnut fordin tasolle.fordeissa aina jotain vikaa


      • ?????????????????
        Laatu laskenut kirjoitti:

        Volvon laatu pudonnut fordin tasolle.fordeissa aina jotain vikaa

        Mistä näitä hulluja riittää?


      • volvomies
        Laatu laskenut kirjoitti:

        Volvon laatu pudonnut fordin tasolle.fordeissa aina jotain vikaa

        meillä ajettu s 70 683000 diesel.luja auto.


      • volvomies
        Laatu laskenut kirjoitti:

        Volvon laatu pudonnut fordin tasolle.fordeissa aina jotain vikaa

        höps höps.volvo kestää huollettuna miljoona km!


    • Jartsa

      Ostin neljällätonilla V70 swt 2,5 auton.272000 lasissa ja huoltokirjassa loppuun asti tehty kaikki.En osaa moittia.Kulkee ku juna,tosin helpommin ja aikataulut on pitänyt paremmin kun vr:llä.Ei narise,ei kolise.Kulutus on vähemmän ku vanhassa Astrassa -F 1.8 ruutta.Takajarru ahdisti,mutta eikö aina renkaita vaihtaessa kuulu herkistää liikkuvat osat? se on automiehen merkki kun käy tärkeät asiat läpi muiden töiden yhteydessä.Alkaa melkeen panettaa kun mietin miten kiva on taas päästä polkemaan Volvoa töihin aamulla....jos ennen sitä antais vaimolle pikku polkasut....

    • Insnyörit.

      Täälähän on koko Suomen asiantuntija kerma keskusktelemassa voi teitä Pekka Kaukalot.

    • erkki 44

      ostin volvo v 70 5d 2006 200000 ajettu ,nyt ollut 7kk ja korjauslaskut 3500 e
      eikä loppua näy korjaamokäyntejä 8.volvoa ei kannata ostaa ,paskin auto tähän mennessä ,ei muutakun vaihtoon !en suosittele peraukisille johon myös itse
      kuulun !

      • ffffffffffffffffffff

        Millaisia vikoja on ollut?
        Ainakin minä voin suositella volvoa ,koska olen kai sitten ollut onnekas kun ei vielä yhtään vikaa ja auto 4vuotias...


    • Peke

      Volvo S60 vm -05 ja ajettu 52 tkm. Koko ajan pikkuvikaa päällä mm. raidentangon päät oli täysin losot 40 tkm kohdalla.
      Nyt sitten ei toimi kummankaan avaimen kauko-ohjaus. Onneksi avaimen ulostuleva tikku toimiin oveen ja avainpesään että pääsee liikkumaan.

      Mitähän nyt kannatisi tai pitäisi tehdä ?
      Onko mahdollisuutta saada homma toimimaan kotikonstein ?

      En millään haluaisi asioida enää Kutterilla.

    • v70 -00

      vasta 8 vuotias keskustelu... mutta onhan se hienoa että mahdollinen ratkaisukin löytyi tästä.

      hätävilkkurelettää lähren varmaan tästä etsimään.
      sellaista vikaa ois...

    • 940 2,4 tdi

      Älkää hyvät ihmiset verratko V ja S alkusia "Volvoja" esim. 9llä. 7llä. alkaviin.

    • Huikko

      S90 ja V90 ovat volvoja.

    • volovomiäs.

      S90 ja V90 ovat niitä viimeisiä Volvoja. Sen jälkeen ei ole enää Volvoja tehty kun niiden valmistus loppui. Nykyiset on "Volvoja" tai Geelyjä.

    • penzku

      jarruja ei saa ilmattua olisko paineensäädin sökö vm76 244dl

    • Unr3al

      V70 -01- 2.4 awd 200 000 ajettu.

      Alatukivarret paskana, laatikosta lähti ihmeellinen rohina. Meni vaihtoon siis, yli puolenvuoden etsinnän jälkeen löytyi laatikko norjasta. Takajarrupalat meni seisonnan takia jumiin. Öööhm... Vauhtipyörä kolisee, ilmastoinninkompura hajosi. Ei tossa nyt muuta ole ollut näiden vuosien aikana. Alkaahan se olemaan jo vanha auto mutta osat rempat ovat vaan melkein aina 1000e:n luokkaa. Mulle sattu nyt joku maanantai yksilö kun kalliita osia lauennut. Rahalla siitä on selvitty ja nyt on kaikki ollut kunnossa. Ei ole pahaa sanottavaa. Hittoako sitä valittaa auton kulutuksesta, silloin se on omassa pollassa vika ei autossa. Hyvää kesää!!!!

    • Neitsyt34

      Yleensä vikaa on kuskissa. XC 70 ja 80 sarjalaisiin se vika voidaan ohimenevästi osin paikata sinisillä napeilla.

    • V70 5 manuaali

      V70 1997 vaihteet " toimii" vaikka auto käy ja kytkin on ylhäällä eli voiko laatikon sisällä olla joku sokka irronnut tai mitä tapahtuui. Ajaessa yritin vaihtaa ja ei vaihtanut ? Ei kuulunut mitää ennakko rohinoita ja ei kuulu nyytkään

      • Jasso

        kytkin sökö, ei siis irroita. Itellä kävi sama tuossa viime kesänä. 190tkm ajettu. Kytkinpaketti tuohon (v70 2.5 20v 1997) tuli töineen maksamaan n. 600€. ois voinu olla kalliimpikin.


    • Kun corolla ei riitä

      Itselläni oli aiemmin Japanilainen soijakeitin. (mazda 626 2.0, 98, 190 000). Kyllästyin huonoon ajettavuuteen ja moottorin tylsään säksätykseen. Ostin tilalle Volvo S70 2.4 140, vm 2000, ajettu 325000, automaattilootalla. Kaiken kaikkiaan hyvä auto! Suht hiljainen, mukava ja miellyttävä ajettava. Kulkee suoraan moottoritiellä tuulesta välittämättä. (toisin kuin mazda). Vaihteisto uudempi viisipykäläinen ja vaihtaa pehmeästi ja loogisesti.

      Korjauskäyntejä on tullut muutamia, viimeksi piti vaihtaa laturi ja apulaitehihnan ohjainrullat. Kilometreihin nähden ei mitenkään yllättävä korjaustoimenpide. Mitään ärsyttävää pikkuvikaa ei ole tullut, vaan tekniikka toimii kuten pitääkin. Ajamisen iloa Volle tarjoaa koko rahan edestä! Ja se moottorin ääni... Välillä on kiva kiihdytellä ihan viiden sylinterin sinfonian houkuttelemana! Vielä paremmat äänet on vanhempaan moottorisarjaan kuuluvassa 2.5 20v-moottorissa.

    • volvoilija12
    • hyvin pyyhkii

      itellä volvo v70t5 vm.01, ollut tässä talossa 6v.
      Seuraavat osta vaihdettu minun aikana:
      2kpl levyjä
      4kpl jarrupaloja
      1kpl laakereita
      Lamppuja
      Akku
      ilmastointiiin lisätty nesteet
      perus vuosihuollot öljyt/suodattimet

      Vähällä mielestäni olen päässyt
      Bensaa menee 10.5l/100km

      • hopotihopoti

        6.5v vanha v70 d5. 180tkm. aiempien omistajien toimesta korjautettu/vaihettu sylinteri kansi (takuukorjaus), Webaston poltin ja sen vesipumppu, raidetangon päät, isse vaihdoin jokunen tuhat sitten jarrulevyt eteen ja palat kaikkiin nurkkiin ja jarruletkut eteen. Istuin lämmittimen ohjausyksikkö (61eur). Filttereitä ja nesteitä ja öljyjä vaihdettu tietty huolto ohjeiden mukaisesti. Minusta ihan normihommaa tää elo volvon kanssa ainakin toistaiseksi, kop kop. Mullon ollu japskeja ja vageja. Japskit ihan hyviä mut yhdessä kyl oli moottorin takuukorjaus ja yks jäi pakkasaamuna pihaan. Mutta ne vag:t hohhoijaa.. Kyl tää volvo ne päihittää toimintavarmuudessa. Käsijarru on kyllä hanurista..


    • käkättäjä

      Käyttökokemukset V70 -02 D5 pitoaika 4v ajoväli 200tkm->400tkm
      Heti auton ostettuani lastutin 2.4D->D5
      Sitten listaa mitä vaihdoin:
      -sulkapesimen moottori
      -2x vasen sumuvalo
      - välijäähdytin
      -koiranluita repullinen
      -alapallonivel
      -jarrulevyt ja palat joka kulmaan
      -jarruletku
      - 2xkäsijarrun kilkkeet
      -iskunvaimentimet eteen ja taakse
      -ahtoputki
      -imuletkun lämmitysvastus
      -moottorin ylätukikumi
      -suuttimia 2kpl, ohivuoto
      -2x kytkinpolkimen asentoanturi
      -2x penkinlämmittimen ohjausyksikkö
      -monitoimimittaristo (800e kylmäjuotosvika)
      -kytkin vauhtipyörä
      -ardic täyshuolto vahvistettu lämmönvaihdin

      Tulikohan kaikki, noh olihan sitä tässäkin.

      • Kattos päkättäjää

        No johan tulipaskaa et näköjään osaa pitää autoa ja polkupyöräkin on sinunlaiselle ongelma laite saati trollaattori.


    • käkättäjä

      Jahas, ammattilainen on saapunut meidän normaalien kuolevaisten joukkoon. Kerta tietämyksesi vaikuttaa olevan täydellistä, pystyt vastaamaan varmasti seuraaviin asioihin, kuinka normaali käyttäjä voi vaikuttaa seuraavien osien hajoamiseen?
      -Umpion sulkapesimen moottori (hajoaa, kun moottorin akselin vartta kulkeutuu likaa moottorin sisuksiin)
      -Sumuvalo (umpion lasi hajonnut molemmilla kerroilla kiven iskusta)
      -Ahtoputki (halkesi saumasta pitkittäin)
      -Lämmitysvastus (sähkoinen kompponentti)
      -tukikumi (moottorin liikehdintä väsytti tukikumin, joka lopulta repesi)
      -Suuttimet (mekaaninen kuluminen)
      -asentoanturi ja ohjausyksikkö (sähköisiä kompponentteja)
      -mittaristo (kuten kerroin piirilevyn kylmäjuotosvika)

      Ja edelliseen viestiin vaihdettujen listaan pitää lisätä akku (9v ikää) ja toinen repullinen polttimoita. Näidenkin vaihto on varmasti käyttäjän vika...

      Alustan osien kulumiseen ja kytkinremonttiin en ota kantaa. Niihin on voinut käyttötavat vaikuttaa.

      Joten jään vain odottamaan vastausta, kuinka olisin saanut nämä vaihdetut osat kestämään. Odotan vastausta melkoisen innostuneena.

    • ?:D

      mulla on 340 volvo 1.3 koneella eli ei pitäiskovin paljoa bensaa syyä....
      mutta tämäpä syö yhtä paljon kuin kaverin 2.4 , että mikähän vois maholliseti olla syynä??

    • Hampaaton koira

      Onhan tää iso askel siirtyä vanhasta 740 d mallista ,sille kun ei tarvinnu 18 vuoteen tehdä sitäkään kun nyt tähän v 70 2.5 tdi:hin jo vajaan vuoden aikana. Autot tehty
      jo sellaiseksi ettei niille vanhalla teknikko kokemuksella voi mitään.Pajalle vaan
      ja helvetisti euroja tiskiin eikä auta sekään ,kun arvotaan tietokoneella että mikä boksi tai anturi taas sekoilee.Menevät vielä vaihtoosina takaisin ja myydään sitten taas uusina seuraavalle onnettomalle.
      Päällimmäisinä tehoon ja käyntivarmuuteen liittyvät viat tekevät menosta aina vähän
      extreamia ,että pääseekö takasi illaks vai ei.Olisko täällä ketään joka samoilla kokemuksilla antas vinkkejä tietopohjalta...?Siis Volvo V70 2.5 td -2000vm huolto ja
      käyttökokemuksia kiitos.

    • volkandi

      hei,mulla on tommonen 940 vm-96 ja ABS,ja mootorinohjaus merkkivalo syttyivät,mitä vois "kotikonstein" tehä,vai onko tietokone ainua mahollisuus.t.mh

    • volvosti9

      volvo s80 automaatti ei ota vaihteita päälle , missähän vika ?

      • ämis

        Automaatti rikki. Soitteleppa muuten merkkihuoltoon ja kerro kaikille mikä on lootanvaihdon päivän hinta.


    • apuva2

      volvo s80 2.4D automaattivaihteistolla kun alkaa peruuuttamaan niin alkaa hirveä nykiminen öljyt on vaihdettu ja muutkin huollot ajallaan jos laittaisitte apuja kiitos

    • volvo 460-kö?

      Hei!
      Meinaan just ostaa Volvo 460 1,6 litrasen,kilsoja autossa 181.000.
      Eikö kuulostakin vähältä?
      Muutenkin todella hienossa kunnossa.
      Vuosimalli-90

    • Perusviat

      Volvo V70 2,4 D5 2003 ml.340000
      Ostin kyseisen volvon viime talvena, paljon jäi koeajolla testaamatta
      Autoon vaihdetiin heti alatukivarret pallonivelineen oik. etupyörän laakeri sekä vasen vetonivel. No nehän on kulutustavaraa tässä mallissa.
      Sen jälkeen on tullut muutama "tyyppivika" esille

      -arctic ei aina lähde kovilla pakkasilla päälle (pitää muistaa huoltaa ennen ens talvea)
      -kuskin penkinlämmitys ei toimi
      -lämityslaite tehoton
      -ilmastointi toimii vain hetken kun lähtee liikkeelle (ilmastointi huolto ei auttanut mutta kompuran mangeettikytkimen herkistäminen korjas vian, siis välyksen pienentäminen 1,0mm >0,5mm)
      -lämppärin kenno vuotaa (glygolin haju matkustamoon)
      -jarrutehostin vuotaa

      Halvalla ei hyvää saa, mutta korjaamalla saa :)

    • Kalle Boman

      Terve

      Mull 2000 vm v70. Satunnaisesti lähtee käyntiin mutta joskus taas ei. Auto starttaa mutta sammuu samantien, voi tehdä tuota vaikka 50 kertaa putkeen ja sit yhtäkkiä taas lähtee käyntiin ja voi toimii normaalisti taas vaikka kuukauden mut sit taas ei. esim. tankkaamas huoltoasemalla ja lähet tankilta nii ei toimi, puol tuntii starttailet siinä ja sit taas lähtee...tosi nastaa, onko kokemuksia? Jengi sanoo et ajonestolaitteessa vika?

    • Scodillacia ikävä

      Keväällä ostin XC-70 mallin, mittarissa reilu 220 tkm. Edellinen auto oli Skoda Scout ja ajoin sillä piirun vaille 300 tkm ilman mitään ongelmia (kaksi pyörän laakeria vaihdatin 200 tkm jälkeen, vaikka ei olisi ehkä tarvinnut, mutta tuntui kuin olisi hieman ääntänyt).

      Volvossa ihmetyttää eniten jatkuva vikavalojen syttyminen eri syistä. Jos kiihdytän lujempaa niin vika päällä. Jos vedän kärryä niin vika päällä. Rekkaa ohitettaessa tiputtaa tehot ja ohitus jää kesken tai sitten jäät rekan eteen kuskin verenpaineita nostamaan.

      Yksi rekkakuskikin vain totesi, että jos on sama kuin Volvon kuormureissa niin liikkeelle lähdössä pitää aina varata ylimääräistä aikaa vikasanomien kuittaamiseen.

      Auto huollettu merkkiliikkeessä reilu kaksi tuhatta kilometriä sitten ja sama homma jatkuu (huollossa tehtiin vähän extraa ja lasku n. 1500 eur).

      Toistaiseksi Volvo ei ole vielä vakuuttanut, mutta kolaroituani Skodan satuin saamaan tämän vakuutusrahoilla irti. Scout olisi maksanut enemmän. Tällä hetkellä tuntuu siltä, että pitää harkita kiertoon laittamista ja jatkaa auton etsintää.

    • sekakäyttäjät

      Johan lapsukaiset heitti taas trollit.

    • aszam

      Näitä karpaattian neroja sikiää toyouskovaisista.

    • s 80 volvo

      apuva voiko joku kertoa.omistan s 80 volvo-99. raidetngonpäät, koiranluut, jarruletkut, jarrusatulat uudet renkaat vaihdettu aurauskulmat säädetty etupääähän. silti vika pysyy jarruttaessa tulee etupäähän ns sivuttainen muljahtava juttu. kertokaa joku missä vika. hyvä auto mut tuon

    • s 80 volvo

      jarruttaessa vasemmalle etupää tekee oudon sivuliikkeen muljahtaa. vahdettu raidetangot koiranluut jarrusatulat jarruputket ja uudet renkaat aurauskulmat säädetty. auttakaa missä vika tahtoo tietää. nainen joka on kova volvofani.

    • Tämmönen

      Voisiko olla se pyörän napapultti löysällä?????????

    • NouVolvolle

      Suurimmat viat ovat kuitenkin volvon omistajien päissä.

      • joskus ollut nissani

        Joskus totuus löytyy mitä mitättömimmistä asioista, niinkuin kirjoittajan lapsuuskokemuksista.


    • Olet sossupummi

      Sinähän se istut aivojesi päällä.

    • SA Int

      Maailman eniten ajettu auto:
      PyhimysVolvo, lähes 5 000 000 km!!

    • sepi3

      33 volvo s70 v2000 ei aina lähde käyntiin Voiko käynnistyksen esto tökkiä

      • voke

        saitko vian selville


    • pääsineduskuntaa

      VOLVO PYHIMYS mänj säipänlaaker 117 km vauhdis siihe loppu sekin lento plääh

    • Volvoks

      Mulla irtos mäntä 940 volvosta,mutta laitettiin kaverinkans tarvontiellä uusi tilalle niin matka jatkui.Onneks löyty takakontista uusi.

    • pera25

      nämä on niitä pärnäsen korjaamon tietämättömiä juttuja en kehtaa enää edeslukea.

    • Rekkakuskioulusta

      Itsellä nyt ollut 3 vuotta 850 20v automaatti vm 1995 aj. päälle 550t Ainoastaan akun olen uusinut kolmenvuoden omistamisen aikana. Jakopäänvaihdosta ei ollut edelliselläkään omistajalla tietoa ja vielläkään ei minkäänlaisia merkkejä sen hajoamisen suhteen.

      Auto pelittää kaikinpuolin hienosti vaikken tosiaan ole mitään remppaa/huoltoja tehnyt. Samat öljyt-tulpat-jäähdytinnesteet yms. mitä oli ostaessa.

      Bensaahan tuo vie pakkasilla kaupunkiajossa omalla kaasunkäytöllä varmaan 15-20 litraa Kesällä -4 litraa per 100km. Ennen tätä autoa omistin micran. Bensaa ei saanut edes talvella yrittämälläkään palamaan yli 10 litraa satasella mutta jos vertaa vuositasolla sen korjaamiseen/huoltamiseen menneet rahat niin niillä rahoilla ajelee pitkän matkan bensasyöppö volvolla kun korjauskuluja ei ole.

      Lämpimämpää saa etsiä kuin 850 kovillakaan pakkasilla ei kauaa pysty käynistämisen jälkeen pitämään puhalinta täysillä. Puhaltaa oikeasti todella nopeasti auton kuumaksi hmmm joskus 10 vuotta sitten omistin vanhan 900 saabin se taisi päästä samoihin lämpötiloihin sisältä kuin tämä kosla.

    • Anonyymi

      Mittaristoviat erittäin tyypillisiä ja korjaaminen maksaa. Monessa noissa Volvoissa on mittaristot vaihdettu jos saatu halvemmalla kuin korjaaminen ja siksi saattaa...

    • Anonyymi

      Volvo,farmari starttaa hyvin sammuu heti,mistäkö vika.tiedosta kiitollinen

      • Anonyymi

        Purkaamo kutsuu jo, hae sähköauto ,maksat iloisesti 50 tonttua ja kaikki pelaa.


    • Anonyymi

      Kohtuullisen tuore Volvomme on ollut melkoinen pettymys. Jo uutena tuulilasin pesunesteen täyttöputki oli kiinnittämätön. Korjauksen jälkeenkään säiliötä ei saa täytettyä loppuun asti, koska osa nesteestä vuotaa lattialle.

      Varashälytin on kiljunut ilman syytä ja vilkutellut valoja. Huoltoon. Sumuvalon umpio on vaihdettu. Pyyhkijät eivät toimineet. Ovien kahvojen merkkivalot höyryyntyivät, joten huoltoon ja vaihtoon.

      Webaston käyttäminen puhelimella ei ole aina onnistunut, kun palvelin on ollut jumissa päiväkausia. Pitemmältä reissulta tulon jälkeen auto oli valmiustilassa, joten sovellus ei suostunut heräämään. Komentojen perille tulo voi kuulemma kestää tunnin. Lähdettiin siis liikkeelle umpijäisellä autolla, mutta kuljettaja kiehui.

      Sähköistä ohjekirjaa käytettäessä olisi hyvä arvata, millä hakusanalla tietoa yrittää löytää.

      Viimeisin, tosin tuskin viimeinen vitsaus: auto haisee kissankuselta. Pitkällisen etsinnän jälkeen lemun lähde on paikallistettu. Kuljettajan kantapäiden alle kumimattoon on liimattu pikkumatto, joka kostuttuaan ja kuivattuaan alkaa lemuta. Pesemällä haju hetkeksi vähenee, mutta hiljalleen oletettavasti liima erittää uudet parfuumit matkustamon iloksi.

      Onko muilla uudehkoista Volvoista vastaavia kokemuksia?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

      Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      21
      2267
    2. Vieläkö odotat että

      Näkisitte hänen kanssaan?
      Ikävä
      70
      1146
    3. Kuinka paljon

      Olet tutustunut kaivattusi arvomaailmaan?
      Ikävä
      115
      1036
    4. Haluan sinun kanssa sänkyyn

      Ja läheisyyttä, koska rakastan sinua mies.
      Ikävä
      49
      1025
    5. Nainen sä olet

      arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r
      Ikävä
      72
      999
    6. Jos olisin

      Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p
      Ikävä
      57
      957
    7. KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa

      Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.
      Henkirikokset
      14
      927
    8. Luotathan?

      Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na
      Ikävä
      31
      910
    9. Minun on niin vaikeaa uskoa, että

      todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.
      Ikävä
      55
      898
    10. Voi kun pian voisi varmuudella sanoa

      mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(
      Ikävä
      50
      856
    Aihe