Keskenmeno :(

HaluanVauvan_

Onko täällä muita kenellä on ollut kolme keskenmenoa tai useampia? Ja onko tutkittu, että mistä ne johtuu ja onko syytä löytynyt? Mulle tuli kolmas keskenmeno noin viikko sitten ja mieli on ihan maassa ja itkettää..Luulin, että tää "vauva" oltaisiin saatu kun oli vahvat raskausoireet ja hcg hormoniarvot ja sykekin näkyi, mutta toisin kävi. Aloin vuotaa verta yhtäkkiä ja ultrassa todettiin, että sikiön kasvu oli pysähtyny raskausviikolle 8 3 ja sykettä ei enään lötynyt :( Ei oo elämä aina reilua, kun eka annetaan ja sitten kuitenkin otetaan pois.. :( Vaadin päästä nyt tutkimuksiin, että löytyykö syytä mistä nää mun keskenmenot oikein johtuu..Oletteko käyneet juttelemassa jonkun kanssa keskenmenojen takia ja onko siitä ollut apua?

10

287

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pienienkelinen

      Voimia! Itsekin sen kerran kokenut=(

      Toivottavasti saatte lapsen vielä!

    • HaluanVauvan_

      Kiitos. Sitä mäkin toivon, että me saataisiin vielä lapsi. Tuntuu vaan et joka kerta pelkää enemmän keskenmenoa ku aina on käyny huonosti :( Ja sit kun joutuu taas aloittaa kaiken alusta, eka pitää oottaa et tulis uudestaan raskaaks ja sit täytyy taas pelätä meneekö taas kesken riskiajalla :( Silti en halua luovuttaa ennen kun saadaan lapsi, se on ollu jo niin pitkään toiveena..

      • pienienkelinen

        Minulla ollut vain yksi keskenmeno ja aikaisempia lapsia on joiden odotuksessa meni kaikki hyvin, mutta silti pelottaa että on jotain komplikaatioita seuraavan yrityksen kanssa.. Voin siis vain kuvitella sinun tuskaa!

        Eikös kolmannen keskenmenon jälkeen yleensä pääse tutkimuksiin? Käy siellä, toivottavsti kaikki on niinkuin pitää!

        Toivon todella paljon ja suuresti että lapsen saatte!

        Tiedän että keskenmenosta ei koskaan pääse yli, aina se on siellä mielenpohjalla, mutta mitä sinä olet tehnyt että jaksat. Kun minulla tuntuu että tunteet heittää vieläkin häränpyllyä vähänväliä ja valvoskelen paljon.. Keskenmenosta kuukausi.


    • HaluanVauvan_

      Joo, kyllä kolmen keskenmenon jälkeen pitää päästä tutkimuksiin ja oon siitä jo soittanutkin että niitten pitää alkaa nyt tutkimaan löytyykö joku syy ja jos löytyy niin sitten pystyisi ens raskaudessa estämään keskenmenon. Niin toivottavasti me saadaan vielä lapsi, mut tosi rankkaa tää on. En mäkään oo päässy yli vielä tästä viimesestä keskenmenosta, ja ne edellisetkin on vielä välillä mielessä et ei ne ikinä kokonaan unohda. Joskus tulee mieleen se ekakin keskenmeno et jos silloin ois saanu lapsen, niin se ois nyt ollu jo jotain 3-vuotias..Sit tuntuu pahalta ku ollaan jo pitkään yritety ja jotkut meidän tutut on alkanu yrittää paljon myöhemmin meidän jälkeen ja silti niillä on jo lapsi/lapsia mut meillä ei oo vieläkään :( Sit jotkut vielä kehuskelee miten vähän aikaa niitten täyty yrittää lasta ku jo tärppäs :( Voimia sulle sinne pienienkelinen!

      • pienienkelinen

        Myönnän että itsekin olen joskus sellaista kehaissut, nyt ei enää tule mieleenkään edes kysyä aikooko hankkia lapsen.
        Minulta kysellään kokoajan koska on seuraavan vuoro ja se on todella raskasta, kun eihän puolitutut tiedä mitään.
        Sitten on sanottu, että eihän se kuitenkaan olisi ollut elinkelpoinen ja saattaahan se olla että oli vaan tuulimuna.. Tuo on niiiiin raskasta kuunneltavaa, jos ei tiedä mitä sanoisi ja aikoo ladella vaan kylmiä totuuksia niin ei se auta, olen yrittänyt ja yritän edelleen miettiä itsekin noin, mutta minulle se mikä muille oli vasta alkio/tuulimuna oli jo pieni ihminen.

        Kiitos sinulle, toivon todella että saatte ihanan pienen hyväntuoksuisen paketin. Toivottavasti siellä tutkimuksissa selviää kaiken olevan hyvin!

        Jaksamista.


    • HaluanVauvan_

      Niinpä, ei se oo kivaa et kysellään milloin lapsi tulee, ku ei niitä lapsia tosta vaan tehä.. :/ Ja kyllä mullekin on ollu pieni ihminen se minkä oon menettäny, vaikka jotkut on sanonu et ei se ollu ku vasta aika alussa ja alkio jne..Ne soitti mulle eilen lapsettomuusapolilta ja sano että niitten lapsettomuuslääkäri on ite paikalla vasta tammikuussa ja se päättää sitten tutkitaanko ne mun keskenmenot mistä johtuu. Mä luulin jo et se on varma et ne tutkitaan ku mulla on ollu jo kolme keskenmenoa, mut ku yks niitä oli tässä välissä tuulimunaraskaus, ni lääkäri päättää lasketaanko se mukaan keskenmenoks vai ei ja jos ei lasketa niin sit ne ei vielä tutkikaan :( Tää on ollu mulle jo niin raskasta ja pitkään ollaan yritetty, niin mun mielestä ne vois jo alkaa tutkimaan löytyykö vikaa minkä vois hoitaa, ettei enää tulis neljättä keskenmenoa ja mulle se tuulimunakin on keskenmeno. :( Tammikuun alussa saa sit tietää miten käy..Aika pitkään kestäny nyt tää jälkivuoto, ku on se jo niukentunut mut silti vieläkin vuotaa vähän ja huomenna tulee lääkkeellisestä tyhjennyksestä 2 viikkoa. Toivottavasti ois kaikki tullu pois, ettei joudu kaavintaan, ihmettelen vaan ku alamaha on vähän kipee ja molempia munasarjoja on alkanu aika kovaa nippailee, mut ei mulla oo ainakaan kuumetta eikä mun mielestä vuoto haise millekään sellaselle et se ois tulehdusta. Meen nyt ens maanantaina verikokeeseen, siinä katotaan et onko hCG laskenu tarpeeks..

    • mammakrt3

      Voin vain kuvitella miltä tuntuu, kun on oikein yrittämällä yritetty vauvaa : (. Surun määrä yllätti itseni.

      Itse kävin tänään neuvolassa ja taimemme oli kuollut kohtuun vkolla 8. Vaikka kyseessä oli yllätysraskaus, niin mielellämme olisimme hänet vastaanottaneet. Minulla on lohtuna kolme lasta ennestään ja silti tuntuu todella pahalta. Voimahalaus sinulle! Vaadi tutkimuksia.

      Mulla oli aivan ihana kätilö. Sanoi, että itke vaan surra pitää ja surra saa tätä pientä ihmisen alkua. Raskaaksi tuleminen on meidän naisten elämässä tosi iso asia ja kun kaikki ei mene hyvin niin suru kuuluu asiaan.

      Kevyt kuin kesätuulen henkäys, väräjävä virvatuli.
      Niin pienen hetken sain sinua kantaa sydämeni alla.
      Talletan muiston hellän, valoisan ja onnellisen elämäni arkkuun
      ja rukoilen sinulle hyvää matkaa huomaan isän taivaan.

    • HaluanVauvan_

      Moi!

      Tänään menin polille jälkitarkastukseen vatsakipujen takia, tulehdusarvot olivat normaalit mut määräs mulle kuitenkin kahta eri antibioottia, molempia otetaan 3 tbl päivässä ja toista syödään 8 päivää ja toista 10 päivää. Sit lääkäri katto ultralla, oli vähän vielä kohdussa raskausmateriaalia, mut sano ettei tarvi kaavintaa, et mulla alkaa varmaa joskus 2 viikon päästä menkat ja noi loput tulee sit pois ja voi tulla sit runsaammat menkat, mut ei pidä säikähtää. HCG oli nyt jotain 124 eli on kuulema hyvin alkanu tippumaan. Sit meille tehtiin tänään keskenmenotutkimukset, tai siis otettiin ne verikokeet, mut tulokset saa tietää vasta joskus helmikuussa. Oli kuitenkin hyvä että ne nyt tutkitaan. Lääkäri oli tosi mukava ja ystävällinen, ja sano et jollain on ollu 3 keskenmenoa eikä oo mitään syytä löytyny ja sit neljäs raskaus on onnistunu hyvin loppuun asti :) Tuli parempi mieli siitäkin..Voimia sullekin mammakrt3! Noi keskenmenot on tosi rankkoja :(

    • mammakrt3

      Voimia sinulle itsellesi ja plussatuulia tulevaisuuteen. Toivon, että sinä saat joku kaunis päivä pitää sylissäsi pientä ihmisen alkua. Painaa poskesi vasten nukkaposkea ja ihmetellä pieniä varpaita ja sormia. Se on elämän kaunein asia.

      Meidän lapset on jo tehty. Tämän menetetyn olisimme ottaneet, jos se meille olisi suotu. Ikääkin on jo sen verran, että riskit vastaaviin kasvavat.

      Keskeytys oli rankka kokemus ja yllätti. Olisi tuntunut turvallisemmalta sairaalassa sillä vuosin valtavasti. Olo on heikko, mutta nyt toipuminen voi alkaa.

    • :(

      Moi, päätin myös liittyä keskusteluunne! Itsellä todettiin hetki sitten että sikiö oli
      lopettanut kasvun vkolla 8 ja kun ei itsestään ole tullut pois niin jouduin lääkkeelliseen keskeytykseen, jonka suoritin kotona. No muutaman päivän päästä
      menin lääkärille ultrattavaksi kun tuntui ettei hyytymiä ollut tullut kovinkaan paljon ja niinpä ultrassa selvisi että kohdussa oli vielä paljon raskausmateriaalia ei muuta kun sairaala ja odottamaan kaavintaa! Vuoto on ollut suht, vähäistä, ei mahakipua tai muuta, mutta minulla on yli viikon jo lämpöilyä 37.3-37,6 joka sahaa edes takaisin.. Lääkärissä kävin noin 5pv kaavinnan jälkeen ja lääkäri antoi minulle 2 eri antibiottia ja sanoi että mahdollisesti joku pieni tulehdus eikä edes katsottu tulehdusarvoja! No lämpöily nyt on jatkunut vieläkin ja kuurin olen pian syöty! Olen soittanut jo lääkärille muutamaan otteeseen, mutta käski vain odottaa että kuuri on loppu ja soittaa uudelleen jos lämpöily jatkuu! Pelottaa kovasti jos minulle on vieläkin voinut jäädä kohtuun jotain ja joudun TAAS kaavintaan! Tämä on ollut jo erittäin raskasta ja haluaisin jo päästä harrastusten pariin että saisi ajatukset hetkeksi muualle, mutta ei uskalla lähtee lämmön takia! Olen myös miettinyt että voiko keho luulla olevansa edelleen raskaana tästä keskeytyksestä huolimatta, koska raskauden aikana lämpöni oli 37,5 normaalisti ennen tätä 36,6. Onko kukaan kokenut samaa? Tuntuu etten saa vastauksia mistään, lääkärit käskee odottaa ja odottaa eikä viitti tutkia!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7937
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      177
      1755
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1114
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1113
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      62
      1031
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      193
      945
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      823
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe