Puolen vuoden putki

lköljkälj

Miten selvitä kuiville ilman katkoa? En tietyistä syistä voi mennä katkolle..kuusi kuukautta juonut joka päivä..12-40 kaljaa päivässä tai litran viinaa..olen 29v..jotenkin eilen havahduin että nyt on pakko lopettaa..

29

5034

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öhöhöh..

Eihän siinä sitten auta kuin tahdonvoima, jolla alat suunnitelmallisesti ajamaan määriä alaspäin. Se onnistuu helpoimmin kaljalla, eli lopeta nyt terävän juominen, sillä sen hallinnoiminen on erityisen vaikeaa.
      itse olen toipunut useammasta pahasta rännistä kaljajaksotuksella per päivä, esim.
      24 > 18 > 12 > 8 > 6 > 4> 2 > 0, ja niin, että illaksi on muutama pottu, että kykenee nukkumaan.
      Puolen vuoden rännin jälkeen nollissa pitkä unettomuus ja unihäiriöt on takuuvarmaa, mutta siihen voi käydä pyytämässä tohtorilta reseptin nukahtamislääkkeille.
      A-klinikan Zopinox on toiminut minulla hyvin.

• köljkäl

Minulla on nukahtamislääkkeen resepti en muista oliko se joku ketipinor joka vei minulta jalat alta tunnissa ssuunnilleen:)..ainut ongelma tossa alasviemiseen on pieni pula..että saan rahaa vasta ensi kuussa..kun avioero vei kaiken..ja tässä odottelen sossun päätöstä..Mutta antakaa rohkaisevia palautteita ja neuvoja:)

• kikka 3

Tilanteesi on kieltämättä vähän vaikea, mutta tässä eräs konsti.

Miksi et koettaisi samaa raitistumiskeinoa, mihin sheriffimme ovat päätyneet? Eli: ensiksi lähetä anomus Suomi24:lle sheriffiksi pääsystä. Raittiin suositukset ovat eduksi anomuksesi etenemisessä sinulle suotuiseen suuntaan.

Toiseksi: sitten, kun olet sheriffi, niin perustat yksinkertaisesti oman raittiina tänään -ketjun, jossa ilmoitat olevasi raittiina koko päivän. Sitten lopun päivää poistelet toisten kirjoittamia viestejä ja menet tyytyväisenä nukkumaan.

• öhöhöh..

Olen itsekin toipunut puolen vuoden rajusta kännistä ilman apuja, ja helppoa se ei todella ole.
        A-klinikalta saa tropit kolmena päivänä, että pääsee kaikkein pahimman yli.
        Jos ei ole finansseja, ruokaa toivottavasti on, ja sitä on syötävä vaikka väkisin.
        Vettä on juotava monta litraa päivässä, että ajaa myrkkyjä ulos.
        Tai pyydä jostain vippiä, jolla maksat velat katkolle, jos sellainen on, niin silloin sinne pääsee, ja viikossa siellä tulee jo varsin hyvään kuntoon.

• ketipinor/seroquel on psykoosilääke jota käytetään skitsofrenian hoitoon tai sitten joillekkin uniongelman hoitoon.

• 15v raittina
        kikka 3 kirjoitti:

Tilanteesi on kieltämättä vähän vaikea, mutta tässä eräs konsti.

Miksi et koettaisi samaa raitistumiskeinoa, mihin sheriffimme ovat päätyneet? Eli: ensiksi lähetä anomus Suomi24:lle sheriffiksi pääsystä. Raittiin suositukset ovat eduksi anomuksesi etenemisessä sinulle suotuiseen suuntaan.

Toiseksi: sitten, kun olet sheriffi, niin perustat yksinkertaisesti oman raittiina tänään -ketjun, jossa ilmoitat olevasi raittiina koko päivän. Sitten lopun päivää poistelet toisten kirjoittamia viestejä ja menet tyytyväisenä nukkumaan.

Olen tänään raittiina.
        terveisin täältä Turusta. Kateus vie....jne.........

• lköljkälj

En pysty olemaan viikkoa katkolla..vaikka en nyt ole töissä..Minulla on siihen syyt..olen nyt syönyt ihan hyvin ja nukkunut..Minua eniten kiinnostaa että voinko selvitä ilman katkoa, juoppohulluutta, ja viinakramppia? Olen sentään alle 30v..

• ↗↘↷↱↯↺↪↗

Jos hilloa löytyy sen verran osta apteekin Magnex-magnesiumia ja Neuromax-B-vitamiinit. Ei tule viinakramppia eikä juoppohulluutta.
        Siis jos lopetat juomisen.

• Päivä kerrallaan

Edellä tulikin jo kaikki oleellinen. Ehdottomasti tärkeintä ois alasajo. Äkkikatkaisusta ei hyvä seuraa, delirium ei ole maapallon ihanin kokemus. Viikon pitäis kyllä riittää puolen vuoden juopottelusta selviämiseen, mutta se nyt riippuu niin monesta asiasta. Pääasia, että et dokaa liikaa, vain tarvittaessa kaljaa lääkkeeksi.

Mainittakoon, itellä ollut nyt muutaman kuukauden putki. Valvoin yön. Odottelen tässä kauppojen aikeamista, että saa ostetuksi kaljaa. Muutama kalja ja nukun sitten niin kauan kuin pystyn. Hikoilut menu jo. Nyt pitäs saada polttimoa tasaantumaan ja mulla ollut kerran delirium, eip kiinnosta kokea uudelleen.

• iuuiuiuiuiu

mistä te ootte saanu rahaa noihin kaljoihinne? sehän tekee ihan käsittämättömän paljon puolessa vuodessa jo, 12-40 kaljaa joka päivä :O

ehdotan hiljakseen lopettamista niin kroppakin ehtii vähän mukaan siihen. tai sitten katkolle menoa. luulen et sulla on vaan tekosyyt olla menemättä sinne..

• RAtakisko

Ehdotan AA:ta.

• akkujukka

hissuksilleen ajat alas,pienenpiä määriä aina seuraavana päivänä jne.käy a-klinikalla,saat tropit sieltä,eikä maksa mitään.ite olen lähes joka putken jälkeen käynyt hakemassa sieltä lääkkeet,ja joka kerta olen miettinyt miks teen näin,siis vedän tollasia putkia,paskat,en oo vastausta löytänyt,enkä enää viitsi edes miettiä.otan silloin ku otan,ja usein siinä menee vähintään se 2 viikkoa,joskus 3 kuukautta.sitten ku otan itteäni niskasta taas kiinni,niin selvänä voi mennä jopa 7-8 kuukautta.vähän on sellasta kausi luontoista mun juominen,mut en mä sitä koskaan lopeta,ennen kun kuolo korjaa.

• selkeä taudinmäärity

Vastaus miksi vedät putkia on että olet alkoholisti.

• olet ääliö!! pilaat elämäs tolla juomisella,itse lopetin juomisen TAHDONVOIMALLA!! Joten ota nyt hyvä ihminen itseäsi niskasta kiinni ennenkuin päädyt enneaikaseen hautaan!!

• Raittiutta 28v

Soita auttava puhelin Helsinki 09-750200 Ma-Su klo 9-21 saatat saada apua. Riittää että on oma halu raitistua. Jos totta tuo mitä kerroit en usko että voisit oppia enää kohtuu käyttäjäksi. Parempi olisi opetella elämään raittiina päivä kerrallaan. Ongelmat ei poistu ,mutta voit oppia elämään niitten kanssa tarttumatta pulloon. Holistilla ei ole mikään asia niin huonosti etteikö se olisi yhden huikan jälkeen vieläkin huonommin. Tsemppiä.

• mulla tuli mutsi vastaan asiassa.. otin häppää sen puolen vuotta päivittäin, ja aina ei viina riittäny..

jos susta tuntuu et katkolle et voi mennä, ja joudut täältä vinkkejä kyselemään, niin mun mielipide on et sun tarttee vaan kertoa jolleki jonka uskot susta välittävän tarpeeks. omat vanhemmat on aina hyvä idea jos sellaset on. vaihtoehtosesti AA ja sieltä joku omaks tukihenkilöks. kerrasta ja yksinään ei kukaan kuiville pääse jos noin kauan oltu kosteella linjalla

• ex-nisti

Itse mulle ei viina riittänyt vaan aloin vetää huumeita (suonensisäisesti päivittäin) ja kyllä se pitkän hoidon tarvitsi että pääsin kuiville. Tiedän, mitä varmasti moni saattaa ajatella: "No eihän alkoholi ja huumeet ole alkuunkaann sama asia". Ja kyllä muuten ovat. Alkoholi on päihde siinä missä muutkin päihteet, ja tästä syystä en nykyisin edes juo - en ollenkaan.

Suosittelen siis katkoa, ja suosittelen AA:han tutustumista.

• auttaa..

antabus

• Kylmät kädet

Se mitään auta.

Aiheuttaa vaan okse-efektin, jos ryyppäät sen kanssa.

• stop dokuilu

helppo homma lopeta dokaaminen.

• PäihdehuollonHoitsu

Kuiville pääseminen on pitkä prosessi, jossa katkaisuhoito on vain prosessin alku. Toisin kuin amerikkalaiset tv-sarjat ja elokuvat antavat ymmärtää, Suomessa katkaisuhoito tarkoittaa hengenvaarallisten alkoholivieroitusoireiden hoitamista lääkkeellisesti ja koulutetun hoitohenkilökunnan seurannassa. Alkoholivieroitusoireet voivat olla sydänperäisiä (eli muuten terveelläkin kohonnut tai liiaksi laskenut verenpaine ja sydämen tiheälyöntisyys), runsaan ja pitkään jatkuneen alkoholinkäytön seurauksena tulevat neurologiset oireet, kuten alkoholipsykoosi("juoppohulluus") tai alkoholikouristuskohtaus (epilepsiakohtauksen kaltainen tila, joka voi aiheuttaa aivovaurion), sekä alkoholin käytöstä johtuvan B1-vitamiinin puutoksen aiheuttama pikkuaivoatrofia.

Lain mukaan jokaisella kunnalla ja kaupungilla on oltava suunnitelma päihdehuollosta ja velvollisuus tarjota hoitoa. Suosittelenkin siis ottamaan selvää oman kuntasi tarjoamista palveluista. Suuremmissa kaupungeissa on oikeat katkaisuhoitoasemat, pienemmät kunnat ja kaupungit hoitavat usein katkaisuhoidon terveysaseman vuodeosastolla tms.

Koko tämän rimpsun tarkoituksena on selittää viestiketjun aloittajalle, että hankkiudu hetimiten kotikuntasi A-klinikalle tai -jos A-klinikkaa ei ole- terveysasemalle kertomaan tilanteestasi, älä yritä lopettaa ilman ammattiapua!

• nyt suu napsaa

Mulla se meni toisia päi,puolisen vuotta lähes kuivin suin(1-3 viikon välein hieman olutta saunajuomaksi).
      Nyt ralli taas käynnisty,päivittäiseen kaljan zumppailuun.Tämä muotioikku zumppaaminen on kyllä kumma.
      Toinen vuosi nyt jo peräkkäin,sama kuvio.Keväällä taas hana kiinni,talveksi hanat kaakkoon.

• Tiedätte

Joo Joo Vuodesta 2008 noin 20000 tölkkiä noin 20000 pulloa
      noni 10000 pulloa koskenkorvaa 2000 pulloa konjakkia (kaikki klipsit ja korkit olen tallentanut niitä on aika monta kiloa.
      Pistäkää paremmaksi.
      Silti olen kuin muutkin ihmiset Autan kavereita ja muuta sellaista.
      Skorppiooni (tiedätte)

• erytfuvygbhujnk

Laskepa kuinka paljon rahaa mennyt. Kaljaan jo pelkästään ~20 000€. Olet teoriassa juonut talosi.

• varmasti

eli päälle 30 kaljaa, 8 pulloa kossua ja konjakki pullo tai pari joka päivä :: )

• akkujukka

"sekeä taudinmäärity",mitä sitten jos olen alkoholisti,omatpahan on tapani.ja kyllä nää mun sisäkalut kestää mun elämäni loppuun asti.ja kyllä mä tuunnen monia itseäni nuorempaa ku kuolo on jo korjannut,eikä he oo ollut mitään juoppaja,ketä on kuollut milläkin tavalla.voihan sitä kuolla vaikka auton alle,taikka harrastustensa parissa.eikä mun elämä ole päivääkään pitempi jos alkaisin absoluutiksi,päin vastoin se ois vaan pitkävetisempää.hyvää joulun odotusta kaikille,itellä se menee selvin päin tänäkin vuonna,vaikkei lapset esteenä olekkaan.

• selkeä taudinmäärity

Tuossa 15.päivän viestissäsi ihmettelit, miksi juot putkia. Vastaukseni oli, että olet alkoholisti. Arvelin, että et tiedä olevasi alkoholisti. Nyt näyttää siltä, että saatat tietää. Mutta, omatpahan on tapasi.

Voit kuitenkin käyttää tietoa johonkin, jos tulee tarvetta.

• erdftyghuoj
        selkeä taudinmäärity kirjoitti:

Tuossa 15.päivän viestissäsi ihmettelit, miksi juot putkia. Vastaukseni oli, että olet alkoholisti. Arvelin, että et tiedä olevasi alkoholisti. Nyt näyttää siltä, että saatat tietää. Mutta, omatpahan on tapasi.

Voit kuitenkin käyttää tietoa johonkin, jos tulee tarvetta.

Se on niin yksinkertaista. Kunpa poliitikotkin menisivät suoraan asiaan ja puhuisivat puolet vähemmän mutta asiaa. Ei tästäkään asiasta tarvitse sen enempää väitellä.

• regiae

Se tunne kun onnistuu ymmärtämään elämän olevan kertakaikkiaan mahdollisuuksia täynnä. Vaikka olisi ongelmana mikä, voit alkaa elättää mielikuvia siitä, että jätät tämän maan, haknit sen verran rahaa, että voit hankkia repun, johon pakkaat kamasi. Hankit lentolipun kauas pois, elät ihanien uusien ihmisten kanssa joka päivä, elät omaa elämääsi, litkut eivä tee elämääsi elämisen arvoiseksi vaan kokemukset joita et pienessä ympäristössä saa kuin alkoholin kautta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Henkirikos kiuruvedellä

Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut
      Kiuruvesi
      151
      4509
    2. Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?

Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi
      Maailman menoa
      198
      3959
    3. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      34
      2689
    4. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      10
      2472
    5. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      34
      2209
    6. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      6
      1794
    7. Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?

Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1568
    8. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      49
      1454
    9. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      24
      1321
    10. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      34
      1315
    Aihe