Olemme suunnitelleet tutustumista Puolaan nyt, kun Turusta pääsee Wizz airilla sopuhintaan Gdanskiin. Netistä löytää paljon kaikkea ja Google on loistava keksintö, joten niitä ei tarvitse kenenkään suositella, kiitos. Haluaisin kuulla teiltä kokemuksia Gdanskista, Sopotista ja Gdyniasta. Missä näistä suosittelisitte majoittumaan? Missä on eniten nähtävää jos nähtäväksi riittää paikallinen elämä, kauppahallit, lankakaupat, luonto ja ehkä vähän ostoskeskuksiakin. Shoppailu ei ole matkan päätarkoitus, mutta ainahan sitä vähän kauppoja haluaa katsella. Bilettäminen ei kuulu suunnitelmiin lainkaan, mutta ravintolaillallisista nauttisimme mieluusti. Onko seutu turvallista? Missä hotellissa olette viihtyneet? Mitä nähtävyyttä suosittelisitte? Mitä tuliaisia juuri tuolta alueelta kannattaa tuoda? Kiitos ystävällisistä vastauksista jo etukäteen.
Liuta kysymyksiä Puolan tietäjille
1
605
Vastaukset
- kaikkeakiinnostavaa
Olin kaverini kanssa huhtikuussa Gdanskissa. Hotelli:
http://www.hotelwm.pl/
oli ihan hyvä, turvallinen, ei luksusta, mutta ihan parhaalla mahdollisella paikalla Gdanskin vanhassa kaupungissa. Lähistöllä paljon ravintoloita, museoita ja kivaa kävelyaluetta. Puhun itse puolaa, joten en aina tiedä, miten hyvin missäkin paikassa puhutaan englantia, mutta yleensä kaikissa turistipaikoissa puhutaan sekä englantia että saksaa. Vanhassa kauoungissa on lisäksi noin kymmenen vanhaa kirkkoa, jos ne kiinnostaa. Hyvä edullisia teattereita ja konsertteja, balettia ym löytyy vaikka kuinka. Gdanskin ja Sopotin välillä pääsee mukavasti kulkemaan paikallisjunalla. Juna ajaa pidemmällekin, myös Gdyniaan, mutta minua Gdynia ei sytytä. Sopot sensijaan on ihana, aivan ihana. Jos maltatte käyttää yhden päivän kolmoiskaupungin ulkopuolella, lähtekää junalla Malborkiin. Näin joulun alla on varmaan hiilitorilla eurooppalaistyylisiä joulukojuja. Ja siinä lähellä on myös kauppahalli. Lankakauppoja ei oikein ole, puolalaiset ei nyt oikein harrasta kässyjä, shoppailua senkin edestä. Turvallista on, kunhan noudatatte niitä samoja sääntöjä, kuin joka puolella vieraassa kaupungissa. Perinteisesti sieltä on ostettu meripihkakoruja, jotka on nykyään tosi tyylikkäitä eikä enää sellaisia suuria klimppejä hopearuusuilla koristeltuina. Vanhassa kaupungissa on paljon myös turisteille tarkoitettuja krääsäkauppoja, joten sieltä sitten jotakin. Vanhan kaupungin reunalla, siinä aseman lähellä on jonkinlainen ostoskeskus. Niitä on muitakin, mutta löytyy oppaista, ja hotellissa neuvotaan lisää.
Kun en tiedä, minkä ikäisiä olette on vaikeaa kovin tarkkoja ehdotuksia tehdä. Olisikos musiikkiteatteri kiinnostava tai laadukas, myös aikuisille sopiva nukketeatteri, kansallismuseon Gdanskin paikallismuseo ymymym.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882