Kunta Kinten silinteriväsyminen

Kuinkas on?

Italialaisessa Kunta Kinte moottoripyörässä on silinterit vähän yläviistoon asennossa ja moottori muutenkin poikittain. Onko totta huhu, että ajan myötä silinterimetalli lerpahtaa, koska joutuu olemaan jatkuvasti hieman taivuksissa yläviistoon. Samalla tavalla väsähtää ihminenkin, jos seisoo esimerkiksi pitkään luonnottomasti etukenossa. Entäpä moottorin poikittaisuus? Kone vääntää tiukasti oikealle koko ajan. Vääntyykö siinä runko ajan myötä niin, että runko on vähitellen kihara? Ihminenkin väsyy, jos esimerkiksi kuntosalilla vääntää puntin kanssa jompaan kumpaan kovasti. Hikikin siinä tulee.Uskaltaako tällaista Kunta Kintea siis ollenkaan ostaa? Kysyn koska pyörä on hyvän näköinen ja siinä on markkinoiden komein ääni. Testissäkin sanottiin, että pyörältä saa pysyväistarjouksena konsertin kahdella tuuballa.

9

186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Omittimo

      Sehän on toki komeeta, kun sojottaa yläviistoon. Erityisesti kesällä, vaikka ei kylmää olekaan kangistamassa nopeasti. Huolestumista pitää löytyä, jos lerpahtaa alavaakaan, kuin germanialaisilla sedillä Baijerin Vapaavaltiosta.

      Äläpäs sitten haksahda tuohon Kunta Kinte -malliin, kun siinä se konemoottori poikittain. Parempi sellainen, jossa sojottaa ympäri vuoden yläviistoon ja kone pitkittäin. Eipä murheita tulekaan. Niitä malleja saatavana rahatsuoritusta vastaan MOTO ristien ITALIA ntuotteiden kaupasta...

    • ventiilinakutus

      Sitte on se ventiilien erinomainen nakutus. Kuulin huhun, jotta se ventiilinakutus olisi sen väsyneen männän aiheuttama yläkuolokohtaan kiinni ottaminen siiitä ventiili varresta käsin. Onko se mäntä siinä Kunta Kintessä kovinkin väsynyt? Kovasti se kiihtyy kiihdytettäessä vaikka monta on kilometrejä takana, joskus jopa 100 000 km.Mitäs siihen sanot?

    • Omittimo

      Jospa se mäntä onkin ihan väsynyt ainaiseen ees-taas -menoon? Ja yrittää kertoa poikittaiskoneenkuljettajalle, että pitäis päästä lepäämään. Ja ennenkuin kuolokohta sattuu kohdalle.
      Paras tapa ehkäistä poikittaikonemoottorin mäntäventtiillin nakutus, on viilata 5mm pois mäntäpesän kannenreunasta. Kyllä nakutus poistuu kokonaan.

      Kokeilepas!

    • siipimutterin taikaa

      Toimin heti ja viilasin sen 5 mm pois mäntäpesän kantareunasta. Huomasin kuitenkin samalla, että kun nakutus poistui, tilalle tuli tuhina. Hitsasin siksi tulleeseen koloon säädettävän siipimutterin ja nyt voin säätää tuhinan volyymia ja kireyttä. Tein tämän tänään, mutta retroaktiivisesti , joten olen voinut nauttia tuhinan vaihtelusta jo viime kesän ajoissa. Mitäs siihen sanot? Neuloin säädettävän siipimutterin myös alushousujeni takaosaan. Kyllä kansa kuuntelee suu auki, kun väännän esim. R-kioskilla kinttu koholla pitkää pierua kireässä duurissa. Sen jälkeen säädän hieman sipimutteria ja pieru jatkuu molllivoittoisena.

    • elävää materiaalia

      Onko totta se vahvistamaton huhu, että monissa kohdissa Kunta Kintessa käytetään ns. elävää materiaalia? Esim. satulan nahka kasvaa koko ajan ja siksi sitä on leikeltävä helmoista vähän väliä. Kuulin kertomuksen eräästä Kunta Kinten omistajasta, jonka pyörä oli seisonnassa pari vuotta ja satulan nahka oli kasvanut niin, että ylikasvaneesta osasta saatiin toiseenkin pyörään laatusatula, parasta patinoitunutta italian nahkaa. Lisäksi olen kuullut, että männänrenkaat olisivat biokeraamisesta metallista ja kasvavat aina saman verran kuin kuluvat - samalla tavalla kuin majavan hampaat. Se selittää myös Kunta Kinten moottorin lähes ikuisen keston. Vaikuttaisi olevan aika lailla erikoinen pyörä. Onko Timo sitä mieltä, että kannattaisi hankkia? Vaihtoehtoisena valintana on kawazaki, jossa on kiiltävä kettinki molybdeeniuutteella.

    • Omittimo

      Nyt olikin kysyttynä ihan väärältä henkilöltä, kun tuo kinkku ja tervattu joululohi on vetänyt miehen väärään. Hädin ja tuskin petillä suorassa olla saattaa.
      Lisäksi - kun en ikipäivinä tai edes koskaan saati sitten hiljattain nähnytkään poikittaismoottorista Kunta kinteä. Joten satulanahka on vissiin päin...

      Erikoinen pyörä - ihan vissivarmasti on. Silinterit sojottavat poikittaismoottorista yläviistoon. Lieneepi semmoseen jaappanialaiseen Honduras-CX -vekottimeen milessään haksahtanut kysyjä. Mutta kysy vaan - sillä tavalla sitä menee enemmän sekaisin.

    • Kunta Kinte innovoi

      Pohjois Korean sanomista lui mennä viikolla, että Kim Il sung-vainaa ajoi syksyllä eityisesti Korean markkinoille kehitettyä Kunta Kintea, joka bensiininkulutuksen sijasta tuotti sitä ektoplasmaattisen molekyylijakautumaprosessin avulla. Kim Il sung ajoi koemielessä yhteen menoon kaksi Iron buttia 40 tunnissa samalla kun Pyörä tuotti yhteensä 62 litraa 95 oktaanista bensiiniä. Pyörän perässä olikin perävaunu, jossa oli iso bensatynnyri, matkan alussa tyhjä ja matkan lopulla täysi. Onko tietoa, koska tämä italialainen Kunta Kinte malli saaadaan Suomen markkinoille? Mulla olis meinaan pitkänpuoleinen reissu mielessä ensi kesälle.

    • entäs se 3 pyntyinen

      se kolme pyntyinen malli vasta metka kuulema onkin. siinä on yksi silinteri toisella puolella ja kaksi silinteriä toisella puolella. on siinä kumma vehje kun jaloille ei toisella puolella ole juuri ollenkan tilaa. mahtaako vääntää sinne päin enempi missä on kahden silinterin hirmuinen voima. tietääkö timo ja ostaisiko timo sellaisen kunta kinte hurjaepelin suoraan italiasta aivan erikoishintaan. timo meinaan tietää useinkin nämä kunta kinte hommelit.

    • Omittimo

      Pohjois-Korean paikallinen 7-päivää kertoi nettiversiossaan, että Ping-Il-Pong on kehittänyt samalla nelivetomoottoripyörän, jossa on vain kaksi pyörää. Ohjaus on nykyaikainen "fly-by-wire", jonka isänsä Kal-Song on kehittänyt.
      Muuten se nelivetojne. on nimeltään Kon-Dom ja siinä on kaksi ja puolisilinterinen petrolimoottori. Neliveto toimii siten, että neljä alamaista riemuiten vetää tuota konepyörää. Moottoria ei tarvitse käyttää, kun ei polttoainettakaan ole saatavilla.
      Koren-version of fly-by-wire tarkoittaa tässä tapauksessa ruoskaa jolla...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

      Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      244
      4318
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

      se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      120
      2774
    3. Miten löydän sinut

      Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2532
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

      Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      85
      1529
    5. Vaikea tilanne

      Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      116
      1476
    6. Milloin kaivatullasi

      .. on nimipäivä?
      Ikävä
      48
      1199
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

      kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      81
      1135
    8. Ne viimeiset kerrat

      Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59
      993
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

      Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      986
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

      Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      176
      977
    Aihe