Mikä siinä on hävettävää? Jos nuukistelija ei tee kenelleen haittaa?
Onko nuukistelu hävettävää? MIKSI?
46
575
Vastaukset
- näh.nyt
Ei kai se liene hävettävää, monilla silti säälittävää.
Kun kunnan varakkain mies halkaisee vessapaperirullansa kahtia puukolla, ettei tule käytettyä liikaa.
Kun kaikessa nuukaillaan, köyhäillään, käytetään läheisiä ilmaiseksi hyväksi, mitä se muuta on, kuin säälittävää.
Varsinkin, kun ei edes ollut olemassa rintaperillisiä. Tietenkin taustan selitti alkuperäinen köyhyys, mutta aiheutuuko siitä myös elämän nautintojen epääminen, itseltään? Eikö ole enää edes kykyä hyvinvointiin?
Tekee, haittaa, itselleen. No, jos nautinto on hävettävää, niin sitten ei.
Mikä ihmeen perusköyhäily meihin lie istutettu?
Nautitaan, kun ollaan olemassa. Toisissa asioissa nuukailen ja toisissa en. Lähinnä se on sitä, että pyrin tekemään ostokseni järkevästi ja punnitsen myös aikaisempia ostoksia oppiakseni seuravaa kertaa varten.
No, siinä nyt vain osoittaa pikkusieluisuutensa.
Yhtä lailla hävettävää on avata peräjälkeen kaksi ketjua samasta aiheesta ja vielä eri nimimerkillä.Nuukailu on ansiokasta.
Kolme periaatetta.
1. Hankkii tavaroita ja palveluja vain oman, TODELLISEN tarpeensa mukaan piittaamatta brändeistä, trendeistä, saatika kuvittelemistaan ympäristön mielipiteistä.
2. Vaatii rahalleen täyden vastineen.
3. Mitään niin hyvää ei maailmassa saa olla etteikö siitä pysty kieltäytymään jos vastike ei omasta mielestä vastaa panosta.
Rahan tai muiden resurssien kuluttaminen ei vaadi taitoa.
Käyttäminen on taitolaji.- L:/(
Ja, mihin ne miljoonat täyttääkin, kun ei itsellä ole enää tointa, saati voimaa?
L:/( kirjoitti:
Ja, mihin ne miljoonat täyttääkin, kun ei itsellä ole enää tointa, saati voimaa?
Toteuttaa arvostamiaan mielitekoja!
Turhan, päivittäisen mieliteon jättäminen mahdollistaa harvempien, mittavampien halujen tyydyttämisen.
Tavallisella palkansaajalla.
Varsinkin voimissaan olevalla toimettomalla.
Kuka arvostaa mitäkin.
Me arvostimme mahdollisuutta luopua palkkatyöstä reilun etuaikaisesti tinkimättä päivittäisestä totunnaiskulutuksesta.
Vapaat, terveet vuodet mahdollistivat meille kohtuullisten mielitekojen tyydyttämisen.
Tärkeintä valintojen vapaus!
25:na halutulta tuntunut asia ei enää 55:na ollutkaan niin tärkeä.Ehkäpä ymmärrämme sanan eri tavalla. Minusta nuo kirjaamasi kohdat kuvaavat kohtuutta. Nuukailu on sanastossani pihistelyä mikä menee tuon alle, eli kieltäydytään tarpeellisestakin koska pelätään luopua rahastaan tai muusta vastaavasta millä ei ole käyttöarvoa. Synonyymeina saituus, itaruus...
Jos kerran rahaa on.
Niin silloin nuukistelu on hävettävää, jos kulkee ryysyissä ihmisten ilmoilla(tarkoittaa ostoksilla ja muissa asioinnissa, tietenkin erilaisissa juhlissa). Sen verran kunnioitusta pitää olla kanssa-ihmisiä kohtaan, että pitää olla puhdas ja siisteissä vaatteissa.
Kotonaan kai saa kulkea millaisissa hynttyissä hyvänsä.
Voi siinä itsellee kiusaa tehdä, jos ruuassa alkaa nuukistella, mutta siinä ei kummosia säästöjä saa aikaan, kun se on rajansa, minkä syö.- Perusnuukailija
Nuukailu on kivaa ja siitä voi tehdä suorastaan taidetta!:)
Viimeisin sähkölasku kun tuli niin pelkkää ******* oli ja 251€ on liikaa veloitettu arviolskuissa, eli * -laskuja odottelen muutamasta seuraavastakin. Kehittelen erilaisia sähkönsäästöideoita:) Ja muissakin asioissa on kiva nuukailla.
Vaatteeita en ole ostanut aikoihin vaan kaapin perukoilta haen erilaisia yhdistelmiä. Vaatteet pysyy hyvinä kun käyttää kotona college-puseroa ja verkkareita. Harva kehtaa varmaan mennä lähikauppaan sellaisissa rytkyissä kuin itse menen.
Kaupungille laitan sitten parempaa ylle. Itsestäni pidän kyllä huolen joten hoidan ihoani ja laitan aina kevyen meikin ja syön terveellistä ruokaa. Mahtaa kaupassa ihmisiä kummastuttaa kun aina on huolellinen sievä meikki ja luonnonkiharat värjätyt tuuheat hiukset kammattuna , mutta vuodesta toiseen lähiörytkyt niskassa:))) Ne ovat mun lenkkivaateitani enkä vaivaudu ostamaan mitään merkkiulkoiluasuja. Kuka niitä pimeässä näkee.
Jalkineisiin panostan kyllä, eli kunnon hyväpohjaiset lenkkikengät kesällä ja talvella. No onhan se noloa jos rahaa on mutta sitä ei raaski käyttää, ainakin minusta.
Ite joudun säästelemään että saan tehtyä asioita joita tykkään tehdä.
Kun en suostu luotoilla tai velaksi esim. matkustelemaan.
Mutta kun lähden reissuun niin silloin en säästele, vaan nautin.Täälläkin nuukaillaan, jotta pystyy toteuttamaan todellisia unelmia:). Myös tuo nuukailu antaa tunteen, että selviää tilanteesta kuin tilanteesta. Sama juttu velaksi en halunnut edes venettä. Veneen varustelukin kestää sen tähden jonkin aikaa omien resurssien mukaan. Onneksi asiat, joita haluan, ovat toteutettavissa. Minimalismissa on myös hyötynsä.
brutsparklingwine kirjoitti:
Täälläkin nuukaillaan, jotta pystyy toteuttamaan todellisia unelmia:). Myös tuo nuukailu antaa tunteen, että selviää tilanteesta kuin tilanteesta. Sama juttu velaksi en halunnut edes venettä. Veneen varustelukin kestää sen tähden jonkin aikaa omien resurssien mukaan. Onneksi asiat, joita haluan, ovat toteutettavissa. Minimalismissa on myös hyötynsä.
Siinähän on se vapauskin sitten kyseessä kun ensin säästää.
Jos velaksi lähtee mun ainakin tuntuu ihan kurkussa, enkä nauti siitä mihin rahani laitan, jos velaksi.
Mutta kun kaikki on maksettu ja säästetty etukäteen niin hyvä on nauttia.
Mulla on tuttuja jotka käy aina velaksi matkoilla, ja mikäs siinä jos niille sopii. Jokainen elää niin kun parhaaksi katsoo.
Niin minäkin :)tulisilla kirjoitti:
Siinähän on se vapauskin sitten kyseessä kun ensin säästää.
Jos velaksi lähtee mun ainakin tuntuu ihan kurkussa, enkä nauti siitä mihin rahani laitan, jos velaksi.
Mutta kun kaikki on maksettu ja säästetty etukäteen niin hyvä on nauttia.
Mulla on tuttuja jotka käy aina velaksi matkoilla, ja mikäs siinä jos niille sopii. Jokainen elää niin kun parhaaksi katsoo.
Niin minäkin :)Tuosta nuukailusta on se hyvä puoli, että pystyy tarttumaan tilaisuuksiin, kun niitä ilmenee eli ostin kahdet lentoliput ensi vuodelle. Barcelona kutsuu :)).. Toisaalta nyt nuukailen vielä enemmän, kun sekä vene että matkat vaativat panostusta :)). Kyllä nuukailulla on aina tavoitteensa, ainakin minulla.
Kädestä suuhun elävien tulkinta?
Mainitsemani ryhmä pitänee arkisessa kulutuksessaan järkevää harkintaa käyttävien toimintaa pihistyksenä ottamatta huomioon ettei kaikilla ole tarvetta hetken lukuisten pienten mielitekojen tyydyttämiseen koska niitä ei ole.
Sama koskee tarvetta materiaalisin symboolein viestiä jotain ympäristölleen.
Onko pihistämistä esimerkiksi katsoa marketin punalappuiset tuotteet ja laskea yksikköhinnat mutta samaan aikaan sopia turkisateljeen kanssa minkiturkin suunnittelupalaverista?
Tai lähteä hetken mielijohteesta Karibian risteilylle lisäviikkoineen koska punalappuisista ja muusta harkinnasta on säästämättä jäänyt pelivaraa?
Joku saa tyydytyksensä pienistä päivittäisistä nautinnoista.
Toiselle mittavammat asiat ovat nautinnon lähteitä.Samoilla linjoilla kanssasi laiska-lasse. Mietin esim. ruokamenoissa eli olen huomannut, että monista mieliteoista tulee vain huono olo. Ostan kyllä edelleenkin makumieltymysteni mukaista teetä, mutta jätän hetken mielitekoja kauppaan. Monesti ostan matkoillani eri teelaatuja. Aikaisemmin oli tapana ostaa aikakauslehtiä, mutta niissä näyttää pyörivän samat jutut vuodesta toiseen.
Toisaalta nyt satsaan veneen varustamiseen ja selvittelen itselleni tärkeysjärjestystä toteutuksessa. Sen minkä pystyn, teen itse. Varusteista ja materiaaleista en tingi, koska huonoilla valinnoilla on tapana kostautua.No just.
Esimerkiksi kun työssä pomo pihistelee siivouksista ja vessapapereista tai työvälineistä mutta itse kyllä reissaa ympäri maailmaa ties missä turhissa 'palavereissa' ja pitää yllä hovia joiden aika kuluu vain toistensa kanssa kahvikuppi kourassa jaaritellessa...
Kyllä pihissä on hiukan hävettävääki. Mie tunne yhen joka on tosi pihi, rahaa kyllä on. Taloansa ei kunnolla korjaa, perhe asustaa just ja just, asuttavassa talossa. Korjaa huushollissa viimetinkaan ja halvimmalla mahdollisella tavalla. Joskus käväsin siellä, kun heillä on samanikäisiä lapsia. Aina joskus tulee vähän nuristua omasta huushollista, mut siellä käynnin jälkeen voi ainoastaan aatella miten hyvin oman huushollin paikat ovatkaan:)))
Tuolla oli jo toisaalla sanaan "nuukistelu" liittyvää. Vaikuttais eri sävyiseltä kuin saita, itara.
Omalta kohdalta sen verran, että ahdistais, jos tarvis odottaa seuraavaa tilipäivää, jotta voi ostaa jotain ei ihan välttämätöntä, käydä kampaajalla tms.
Sellasia ihmisiä löytynee, vaikka töitäkin.
Työttömän rahankäyttöön en osaa/halua puuttua.Töissä tai työtön.
Perusasenne rahan käyttöön pysyy yksilöllä samana.
Tuhlarille ainoastaan käytettävissä oleva määrä säätää käytöksen.
Olin vuosikausia työttömänä eikä se vaikuttanut arkiseen toimintaani mitenkään johtuen osittain siitä että joidenkin mielestä olin jo edeltävät vuodet nuukaillut.
Silloinkin olimme eläneet todellisten tarpeidemme mukaan.laiska-lasse kirjoitti:
Töissä tai työtön.
Perusasenne rahan käyttöön pysyy yksilöllä samana.
Tuhlarille ainoastaan käytettävissä oleva määrä säätää käytöksen.
Olin vuosikausia työttömänä eikä se vaikuttanut arkiseen toimintaani mitenkään johtuen osittain siitä että joidenkin mielestä olin jo edeltävät vuodet nuukaillut.
Silloinkin olimme eläneet todellisten tarpeidemme mukaan.Ollu silleen onnekas, jos työpaikkaa ajatellaan; että rippi -ja muiden koulujen ohessa ja jälkeen ei oo koskaan tarvinnu olla ilman työpaikkaa.
Kyllä sitä varmaan suht' tarpeiden mukaan tulee elettyä..
Näin Joulun ja muiden juhlien aikaan tuhlailua enempi, tykkään muistaa läheisiä ihmisä jotenkin, heitä ei oo liikaa..
Kodin perujakin lienee osittain..siis varojen mukaan eläminen.
Aika ajoin tietenkin myös itseään tarvii hemmotella, kokee sen ansainneensa.
Haetaanko jotain yleispätevää koodia siihen mikä olis hyväksyttävää ;))))
Nuukistelussa ei ole mitään hävettävää. Nuukistelemalla vähäkin raha riittää paremmin. Kuten tuolla joku mainitsikin, se voi olla suorastaan taidetta.
Asun talossa, joka on tehty pitkälti kierrätysmateriaalista. Kellarikerroksen remontin yhteydessä tein kunniaa isäni nuukailulle ja yritteliäisyydelle jättämällä näkyviin tiiliseinää, jossa on käytettyä purkutiiltä ja tiilitehtaalta pois heitettyä ylipalanutta ja rikkoutunutta hylkytiiltä. Keskikerroksen remontin yhteydessä paljastui hauskoja asioita. Purueristeen paikallaan pitävänä välipaperina on leveänauhahiomakoneen käytettyjä nauhoja. Laudoituksessa on purkulautaa ja naulat ovat olleet suurimmaksi osaksi käytettyjä. Vanhat viemäritkin olivat romukauppa-alkuperää. Minulla on tallessa laatikollinen käytettyjä oikaistuja nauloja rasvalla suojattuna muistuttamassa säästäväisyyden merkityksestä.
Valjastaessaan kekseliäisyytensä ja kädentaitonsa nuukailuun isäni pystyi tarjoamaan perheelleen väljää asumista. Lapsena en edes tajunut, kuinka hyvätasoisesti asuimme, enkä varsinkaan sitä, mitä sen eteen oli tarvinnut tehdä.
Totuin ja opin hyödyntämään käytettyjä materiaaleja jo hyvin nuorena, koska äitini ompeli meille lapsille vaatteita käytetyistä aikuisten vaatteista, joita sukulaiset toivat äidilleni matonkuteiksi. Sen vuoksi minulla oli lapsena paljon kauniita vaatteita. Minusta on tosi kivaa, kun nuorempi polvi on tehnyt materiaalien uudellen käytöstä trendikästä. Tässä ikäluokassa jotkut saattavat pitää sitä köyhäilynä.- Torka-Niilo
No ei varmasti ole. Typerää on maksaa kotimaisesta luomukinkusta kolminkertainen hinta verrattuna tanskalaiseen kinkkuun. Ei kansalaisia olla myrkyttämässä. Sama juttu kirppisvaatteissa. Jos kirppikseltä saa kympilla jotakin (Farkut) joka kaupassa maksaa 120, niin siitä vaan.
- Tsau.
Ei kai siinä mitään jos on nuuka vain itselleen..mutta, en itse kovin mielelläni lähde tällaisten ihmisten kanssa liikkeelle. Vähän ärsyttää kun he laskevat joka sentin. Eivät reissussa koskaan ole tarjoamassa toiselle edes yhtä kahvikuppia? Autosi kelpaa, kyyti kelpaa, ruokasi kelpaa ja evääsi kelpaa..ym. Mutta, tämä vastavuoroisuusperiaate heiltä itseltään valitettavasti puuttuu...Sitä ei osata.. Itse kun omaan reilumman luonteen. Jos tilaan kahvilassa itselleni kysyn aina haluaako toinen myös ? Joskus odottaisi näiltä ihmisiltä edes joskus sitä samaa...eli he ottavat kyllä itse kaiken vastaan..Miten nuukien ihmisten kanssa tulisi toimia. Tunnen itseni hölmöksi? En osaa käyttyäytyä itse samoin? Pitäisikö heitä kohtaan olla yhtä nuuka? Ja aina valitettamassa kun ei ole rahaa? (itselläni ei ole myöskään suuret tulot mutta, jos on rahaa tarjota..tarjoan myös?) Olenko oikeesti dorka? Kun näin teen?
Tsau:FriiduTuttavani Miljonäärit.
Sen nimisen kirjan hahmoihin sopii kuvauksesi nuukailijoista.
Saksalainen lehtimies kirjoitti opuksen 60-luvulla ( ? ).
Vaikka tyypit olivat miljoonikkoja niin taksikyyti, lounas yms. jäi helposti vähävaraisen toimittajan maksettavaksi.
Kai se on luonteessa ( -vika )?- Tsau.
laiska-lasse kirjoitti:
Tuttavani Miljonäärit.
Sen nimisen kirjan hahmoihin sopii kuvauksesi nuukailijoista.
Saksalainen lehtimies kirjoitti opuksen 60-luvulla ( ? ).
Vaikka tyypit olivat miljoonikkoja niin taksikyyti, lounas yms. jäi helposti vähävaraisen toimittajan maksettavaksi.
Kai se on luonteessa ( -vika )?kait se joku luonteenpiirre ihmisessä on...nämäkin tuntevani nuukailijat ovat varsin hyvätuloisia itse, on siis sitä omaisuutta..ja tulot kyllä ihan hyvät. Mutta, vahingossakaan he eivät ikäänkuin huomaa tai ole huomaavinaan tällaisia pikkujuttuja..tämä ihmetetyttää..esim. jos otetaan joku lokerikko joka nyt maksaa 2 e. Sitä lompakkoa tai 2 euron kolikko heillä ei koskaan ole. Tai sitten jos, kysyt mennäänkö kahville tai syömään..he ilmoittavat MINÄ en kyllä ota mitään..otan vaan vettä? - Ei sitä meikä ainakaan kehtaa yksin siinä syödä..maksan sitten näiden nuukalijoiden kahvit ja ruoat..tai jos, joudutaan ottamaan taxi he kiipeät aina itse sinne takapenkille eivätkä sitten vastaavasti maksa edes yhtä pulloa vettä sinulle joka taas maksat, parhaassa lykyssä vielä autat heitä rahaamaan heidän matkatavaroitaan kun itsellä ei niitä kasseja tullut mukaan...Jättänyt olen tällaiset vapaa-matkustajat minäkin;))) lähden vain ihmisten kanssa jotka ovat samanlaisia kuin itse...ei tule pahamieli itselleni jälkeenpäin...en tiedä mutta tällaiset ihmiset harmittavat...tai tuo heidän nuukuteensa..ja ainainen laskeminen ikään tuossa voin säästää...ja tuossa..kun en maksa..itse niin tuo toinen niin dorka että, maksaa..sen verran menen aina hämilleni etten osaa edes sanoa tästä. Jotenkin hävettää näiden nuukalijoiden puolesta...sitä ajattelee että, missä heidät kasvatettu...pullosako? Kun eivät koskaan ota muita huomioon..tai ei tule mieleenkään muuta kuin se oma itse..
Tsau:Friidu
- 123tyttö123
Ei siinä todellakaan ole mitään hävettävää! Nuukailu on (useimmiten) ekologista.
Ei tarvitse joka juhliin ostaa hikipajoissa kyhättyä uutta mekkoa, jos vanha kirpparilöytökin kelpaa vielä. Antaa suurkuluttajien paheksua ja tuntea myötähäpeää niin paljon kuin haluaa. Minä paheksun niitä jotka törsäävät rahaa turhuuksiin. - tanj a
Minulle tulee heti mieleen hoitamaton asperger. Tiedän parikin "nuukaa" ihmistä, joiden nuukuus on suoraviivaisen selvää ja ehdotonta. Yhden nuukuus voi haitata muiden elämää ja aiheuttaa kiusallisia tilanteita ihan normaalissa sosiaalisessa kanssakäymisessä, joissa muut sitten joustavat ja ymmärtävät. On turha edes yrittää vaikuttaa sellaiseen ihmiseen, jonka turvallisuus on kiinni rakkaissa tiliöinneissään saati horjuttaa arkea holtittomalla ehdotuksella käydä torikahvilassa (tai siis voi sen torikahvilan edessä käydä kaakottamassa kahvin hintaa ja poistua heti paikalta tuohtuneena ahneiden yrittäjien takia).
Vai kuinka moni teistä pönöttää talossaan takki päällä hämärässä säästämässä lämmityskustannuksia ja sähköä? Tai sekoittaa saamaansa vissypulloon saman verran vettä, ettei vissy tulisi kalliiksi? (Kyse on nuoremmasta ihmisestä, eikä pula-ajan mummelista.) - vasso-Q
Mitäpä siinä hävettävää olisi? Kysyy nuukailija ja pahenee vanhetessaan.
Jos on säästäväinen ja tarkka rahoistaan lienee se henkilön oma asia.
Tätä aloitusta mietin iltana muutamana kun uni ei tullut silmääni. Yritin psyykata itseäni nukkumaan kaikilla mukavilla mielikuvillani ja päädyin siihen, että jos voittaisin 23 milj. euroa viking-lotossa tällä viikolla niin mitä tekisin rahoillani.
Toki hemmottelisin itseäni ja läheisiäni.
Mutta mitä jäljelle jäävälle 20 miljoonalla tekisin?
Jäin miettimään tosissani, että paljonko maksaa yksi vanhusten hoitopaikka? Montako vanhusta saisin viettämään hyvää elämää kotonaan kunnon hoitajan avustuksella kotonaan? Miten löytää ne sukankutoja- ja muut lämminsydämiset nykyiset vapaaehtoistyöntekijät hoitamaan toisia?
Tämmöisiä mietin samalla kun laskin, että Rainbow kahvi maksaa puolet Presidentti-kahvin hinnasta. Ja onko sillä väliä maksaako 5 vai 3 euroa vessapaperista. - Never egein
Ei nuukailussa ole todellakaan mitään pahaa, mutta sillä on oltava jokin tavoite
jonka jälkeen ihminen voi elää normaalia elämää.
Jos ikänsä nuukailee vain että muut voisivat paremmin ,kilpailuyhteiskunnassa
joutuu ympäristön tuomitsemaksi.
Asiat kuntoon ja jokainen opetelkoon jatkossa. - 'noih+´,bnå
Kenen hyväksi nuukailee koko ikänsä, jos ei ole edes perillisiä?
Pankinjohtajat kuskaavat tukka putkella merkkipäivinä kukkapuskia kunnan rikkaimmalle ihmiselle, joka nuukailee kaikessa elämisessään ja olemisessaan.
Tietenkin on tapa ja tottumus, mutta miksi nuukailla, jos ainoa tavoite on nuukailu??
Ei vaikuta ihan normaalilta, minun mielestäni.- mietipä sitä
Perinteinen pahan päivän varalle säästäminen kannattaa aina. Paha päivä voi tulla sairauden myötä tai leikattujen eläkkeiden muodossa. Ei ole ollenkaan varmaa, että voi elää säällistä elämää vanhana, jos ei ole yhtään säästöjä.
- ??
mietipä sitä kirjoitti:
Perinteinen pahan päivän varalle säästäminen kannattaa aina. Paha päivä voi tulla sairauden myötä tai leikattujen eläkkeiden muodossa. Ei ole ollenkaan varmaa, että voi elää säällistä elämää vanhana, jos ei ole yhtään säästöjä.
Mitä järkeä on elää kuin toukka puun raossa, jos pankissa miljoonat mätänee?
Mihin rahaa kokoaa, jos ei myös käyttöönsä? Nuukailee naurettavasti.
Vaikkei ole edes kummin kaimaa kummempaa perillistä?
Mutta, jos pennin venytys on ainoa hupi, niin siitä vaan. - mietipä sitä
?? kirjoitti:
Mitä järkeä on elää kuin toukka puun raossa, jos pankissa miljoonat mätänee?
Mihin rahaa kokoaa, jos ei myös käyttöönsä? Nuukailee naurettavasti.
Vaikkei ole edes kummin kaimaa kummempaa perillistä?
Mutta, jos pennin venytys on ainoa hupi, niin siitä vaan.Kuvaamasi miljonääri on ääritapaus, jollaisia on varmaan tosi vähän. Minä en ainakaan ole tavannut. Siksi otin esiin ihan tavallisen pahan päivän varalle säästämisen. Hyvin toimeentulevalla voi olla vanhana karu totuus edessä, jos on pannut kaiken haisemaan.
- 'noih+´,bnå
mietipä sitä kirjoitti:
Kuvaamasi miljonääri on ääritapaus, jollaisia on varmaan tosi vähän. Minä en ainakaan ole tavannut. Siksi otin esiin ihan tavallisen pahan päivän varalle säästämisen. Hyvin toimeentulevalla voi olla vanhana karu totuus edessä, jos on pannut kaiken haisemaan.
Tottakai olen kanssasi samaa mieltä.
Siksi minäkin otin puheeksi älyttömän nuukailun, mutta, kaipa ihminen ei voi ennen omaksumaansa elämäntapaa vaihtaa, vaikka varaa olisikin.
Miksi kerätä maallista mammonaa, jos vain pankkitili saa siitä nauttia? - miätipä sitä
'noih+´,bnå kirjoitti:
Tottakai olen kanssasi samaa mieltä.
Siksi minäkin otin puheeksi älyttömän nuukailun, mutta, kaipa ihminen ei voi ennen omaksumaansa elämäntapaa vaihtaa, vaikka varaa olisikin.
Miksi kerätä maallista mammonaa, jos vain pankkitili saa siitä nauttia?"Miksi kerätä maallista mammonaa, jos vain pankkitili saa siitä nauttia? "
En mää vaan tiärä. Kukakohan tietäis? Kysytääs joltain!
Houkuttelevaa nuukistelua.
Joskus suorastaan vastustamatonta.
Muutama esimerkki.
Albanian kiertomatkan jatkeena lisäviikko Korfulla.
Keskustan huoneistohotelli 60€/henkilö.
Atlantin risteilyn ( Madeira - Marokko - 4 kanarian saarta - Madeira ) jatkeena viikko Funchalin keskustassa, kävelykadun varrella, tilava huone, suuri parveke ja näköala puiston yli satamaan, 87,50€/henkilö.
Karibian risteilyn yhteydessä lisäviikko Playa Platalla AI:ssa halvalla.
Hintaa en muista mutta suhteellisen halpa oli tavalliseen tasoon verrattuna.
Mm. tämän tyypin nuukisteluja en pysty vastustamaan.
Enkä häpeä yhtään!aah, hirveitä hintoja, minä hiukka viel tinkisin ;) no ei vain...äkkilähdöillä tienaa aikas hyvin ,)))
Ja mul on kans loma kohta...*viheltelee*
Yks esimerkki tuli tavaratalossa vastaan tänään; pariskunta, vaikea arvioida ikää..ehkä 60-70 v. Jouluvalo-osastolla olin, kuului miehen ääni "ei me nyt osteta, viikon päästä niitä saa kympillä". Perässä tuli nainen, joka oli valoja ihastellut.
Teki jotenkin pahaa naisen puolesta, Jouluhan on ohi viikon päästä!
Vilkaisi mua, sen vois tulkita nolostuneeksi katseeksi, koska oli lähellä ja arvasi että kuulin..Sesongin vaikutus.
Ostan itse auton talvirenkaat keväällä ja kesärenkaat syksyllä.
Vaimoani ei tarvitse sääliä.
Tekee itseään kiinnostavat, omat ratkaisunsa mitään puhumatta.
Tyrannia ulottuu jopa osaan minun vaatetuksestani.
Auton vaihtoon hän ryhtyy painostamaan hyvissä ajoin koska tietää minun vitkuttelevan asiaa muutaman vuoden.
Useimmissa asioissa olemme samoilla nuukistelulinjoilla.laiska-lasse kirjoitti:
Sesongin vaikutus.
Ostan itse auton talvirenkaat keväällä ja kesärenkaat syksyllä.
Vaimoani ei tarvitse sääliä.
Tekee itseään kiinnostavat, omat ratkaisunsa mitään puhumatta.
Tyrannia ulottuu jopa osaan minun vaatetuksestani.
Auton vaihtoon hän ryhtyy painostamaan hyvissä ajoin koska tietää minun vitkuttelevan asiaa muutaman vuoden.
Useimmissa asioissa olemme samoilla nuukistelulinjoilla.Mutku, kymmenen ekee on vähä eri asia kuin auton renkaat/auto.
Joulusesonki lyhyempi kuin kesä/talvi!
Jotenkin naisen ilme vaan oli niin alistunut.. se voi olla mun korvien välissäkin se näkemys, ajatus.
Tiedän ainakin yhden tapauksen, jossa nainen joutuu käyttään itse ansaitsemiaan rahoja miehensä tietämättä.
Nyt näkemäni parin elämästä en tiedä mitään.Sibone kirjoitti:
Mutku, kymmenen ekee on vähä eri asia kuin auton renkaat/auto.
Joulusesonki lyhyempi kuin kesä/talvi!
Jotenkin naisen ilme vaan oli niin alistunut.. se voi olla mun korvien välissäkin se näkemys, ajatus.
Tiedän ainakin yhden tapauksen, jossa nainen joutuu käyttään itse ansaitsemiaan rahoja miehensä tietämättä.
Nyt näkemäni parin elämästä en tiedä mitään.Kaksi asiaa jotka yritin kertoa.
Yhden euron ostovoima on täsmälleen sama olkoon se yksin tai vaikkapa miljoonan kaverina!
Säälittelyn kohteena oleva rouva todennäköisesti tuntee miehensä.
Ostakoon haluamansa tavarat ja palvelut ilman keskustelua!
Yhteinen tili jonne molempien korttilaskut suuntautuvat tekee touhun helpoksi.
Olen laiska ja pihtari.
Esimerkiksi vaimo on ostanut käyttövaatteeni vuosikymmenet koska on tietänyt minun nuivan asenteeni vuosikymmenet.
Sovitusta vaativissa tapauksissa hän on valmistellut asian ja minulle lähtö tulee ilmoituksena.
Hänen omat tekstiilinsä eivät minua kiinnosta tippaakaan.
Samoin, kodin sisustukseen liittyvän somistelun havaitsen sen toteuduttua.
Naisen alistuminen on hänen oma häpeänsä!
Ole hyvä, saat "viimeisen sanan".. mutta en säälitellyt ko rouvaa, ainakaan käyttänyt tuota sanaa, mainitsin etten häntä/heitä tunne.
Kaikkea hyvää teidän Jouluun! :)- on on on
on
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232512- 622414
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062290- 321537
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381532- 321520
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371442- 281220
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201186- 951171