Honda customia ekaksi pyöräksi??

hondaako?

Elikkäs taas iski mp kuume. Pitäisi korttikin ajaa no joo keväällä sitten...

Olen tykästynyt custom-mallisiin pyöriin nimenomaan japsicustomeihin ja honda vaikuttaa ainakin ulospäin ihan asialliselta ja näyttäisi olevan hieman halvaempi kuin kilpailijansa esim suzuki tai kawasaki.

tässä unelma pyöräni:
http://www.hondabikes.fi/mallisto/custom/vt750c-black-spirit

Onko kellään kokemusta? Toki jokin käytettykkin kelpaa.

Mitä pitää ottaa huomioon korttia ajaessa? Ikää 30v ja b-kortti taskussa ei aiempaa kokemusta mp - harrastuksesta.

25

995

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei aloittelija

      Itse kyllä alottelisin harrastusta vähän pienemmällä pyörällä. Ei tuo Hondakaan ole tehoiltaan iso mutta kooltaan ja painoltaan on aloittelijalle. Tietysti jos olet itse isokokoinen voi sekin olla ok.

      Hondan moottorit ovat huollettuina ja siististi ajettuina aika ikiliikkujia. 750 on myös vanha ja luotettavaksi tiedetty vaikka onkin saanut ruiskun joku vuosi sitten.

      • ......

        Hienon näköinen laite, sopinee ensinmäiseksi pyöräksi, jos on mopotaustaa teinivuosilta, eikä ole ihan voimaton kääpiö.


    • aalloittaja

      Mitä voisitte suositella? Pidän siis custompyöristä. Mikään HD-mies en ole. Voisiko ihan 125c olla hyvä valinta aloittelijalla. Ainakin olisi edullinen. Kun ei ole egoilu ongelmia, niin piikkikin menee...

      • Vaikka ei

        egosta olekaan kiinni niin piikkicustomin kanssa menee hermot. On meinaan senverran hiturainen suorituskyky ettei sellaisen kanssa jaksa.


      • Tuttavani, aivan
        Vaikka ei kirjoitti:

        egosta olekaan kiinni niin piikkicustomin kanssa menee hermot. On meinaan senverran hiturainen suorituskyky ettei sellaisen kanssa jaksa.

        kokematon ja avuton nainenkin kyllästyi piikki-customiin parissa kuukaudessa kun se ei mene mihinkään. Hän ei ollut koskaan aikaisemmin ajanut edes mopolla, mutta nyt on jo 800 Intruder alla eikä mitään ongelmia.


    • suosittelenKyllä

      Kaksi kesää olen ajellut tommosella black spiritilla. Ostin kesällä 2010 uutena, ensimmäsitä vuosikertaa. Siis tuo tuli Suomessa ja euroopassa myyntiin 2010, Ameriikassa ilmeisesti vuotta aikaisemmin, jossa tunnetaan nimellä Honda Phantom.
      Itse hankin ensimmäisenä pyöränä - näin jo päälle nelikymmpisenä. Mielestäni helppo ja vakaa ajettava - ja näin sopii myös aloittelijalle - ja myös pienikokoisemmalle - naisellekin, koska istuinkorkeus on markkinoiden matalimpia. Ymmärtääkseni amerikan mailla tuo onkin ollut erityisesti naismotoristien suosiossa. Aikaisemmin olin itse ajanut vain poikasena mopolla ja mitä nyt ittemmin muutaman kerran veljen pyörää olin kokeillut.
      Välillä mielelessä käynyt että olisi voinut isompikin olla - mutta suorituskyky tuossa Shadown 750cc:ssä on ainakin minulle ihan riittävä. Black Spiritissähän tuo mylly on eka kertaa fuel injectionilla, joten vastaa kyllä välittömästi kaasuun kun kahvasta vääntää.

      • suosittelenKyllä

        Jatkan vielä, ettei missään nimessä aikuiselle ihmiselle satapiikkiä. Customissa kuutiotilavuudet on yleenstä vähän isommat. En ajattelisikaan Customia tuota Black Spiritiä pienempänä. Aivan varmasti pysyy hallinnassa pienempikokoisellakin ihmisellä. Ja tuon kanssa pääsee nopeasti sinuiksi - ihan samanlaisin ajatuksin itsekin aloittaneena voin näin nyt kokemuksen syvällä rintaäänellä vakuuttaa:-)


    • allloittaja

      Ok.
      Kohta se kevät koittaa ja pääsee sitä korttia ajamaan...
      Kyllä Honda tai jokin muu japsicustomi on tavoitteena hankkia.

      Esim honda Shadow...

    • Kerralla oikea

      En kyllä millään pikku mopolla edes harkitsi ajavani. Osta kerralla joku kunnon custom , noita kierroksilla ajettavia pikku mopoja ei jaksa edes kuunella!
      Esim suzuki intruder 1400 on oikein miellyttävä peli , on kunnon äänet ja leppoisaa vääntöä eikä tartte ohittaes vaihtaa 5 selts pois kaksipäälläkään. Ajoin 750 ja se on surkea mopo , ei väännä kaameat kierrokset jo 80 vauhdissa. Unohda mopot osta heti se oikea kokoluokka. Tulee halvemmaksikin ja custom tyylillä ei edes voi liikkua millään kierroskonella se on rumaa ja häpeällistä custom henkeen .

    • xx-04

      No, kaikki ei tartte mitään pippelin venytintä, vaan pärjää ihan varmasti seiskapuolikkaalla, toisille ei meinaa riittää ees boss hossi.

      • ounouuu

        VT honda ihan jees,mukava ja taloudellinen moottori MUTTA kooltaan aivan liian pieni pyörä jotta talliin jäisi,saisivat rakentaa pyörästä hiukka isomman mallin raameiltaan niin sitten,tuo uusi perusmallin Vt hiukka kookkaampi mutta pilanneet
        senkin ketjuvetoisena.


      • ketjutKireellä
        ounouuu kirjoitti:

        VT honda ihan jees,mukava ja taloudellinen moottori MUTTA kooltaan aivan liian pieni pyörä jotta talliin jäisi,saisivat rakentaa pyörästä hiukka isomman mallin raameiltaan niin sitten,tuo uusi perusmallin Vt hiukka kookkaampi mutta pilanneet
        senkin ketjuvetoisena.

        Black Spirit VT750C on onneksi kardaanivedolla. Mutta tosiaan ihmettelin itsekin että miksi S-malli ketjuvetoisena - kun Honda niin hyvin kuitenkin hallitsee tuon kardaanivedon...


    • Mulle välttää

      Miten olisi hondan vf 750 Magna? Siinä alkaa jo olla tehot kohdillaan, rähinäkustom.

    • LadyShadow

      Mulla ensimmäistä kesää Honda Shadow VT600 ja olen enemmän kuin tyytyväinen. Ihan paras "ekaksi" pyöräksi. Tykkään!!! Ja suosittelen!

    • vt750S

      Moikka!
      Honda vt on ihan hyvä pyörä helppo pyörä ajaa ja hallita. Tehot on ihan kohdallaan kun customin ei pidäkkään olla raketti vaan sillä ajellaan leppoisasti cruisaillen.
      Mulla olis myynnissä Honda VT750S 2011 mallia ja kilsat on n. 3000 km lisävarusteena sissybar.
      Jos jotakuta kiinnostaa niin laittakaa postia [email protected]

    • Usko jo

      Nättipyörä mutta iskutilavuus täysin väärä. Ajat nurin myös 125 cc mpllä. 750 cc mini koneen erittäin korkeakierroksinen. Tunnelmas ei ole yhtään kierrosten ulvoessa. Osta kyykky. Iso iskutilavuus ei aiheuta mitään ongelmaa sinähän sitä kaaua käännät. Polkupyörälläkin ajat auton alle.
      Custom on muhevas ääntä ja vääntöä ja niitä ei saa kuin yli litran tilavuudesta.

    • Japsia vaan

      Miksi kyykkypyörät ovat huomattavasti halvempi kuin customit. Tosiaan jos ostan Hondan ja haluan hieman edullisemman ekaksipyöräksi. Niin Hondan kyykkypyöräkin voisi olla oiva vaihtoehto.

    • ai miksi?

      ajatteleppa ihan ite! kyykkärillä ajo=kuin olisi peräsuolen tähystyksessä.

    • Ei kun pyörä ostamaa

      Jaajaajaa, mitäpä jos se ensipyörä olisikin hieman kookkaampi, kuin tuo 750, kun siinä tuppaa käymään niin, että parin tuhannen kilometrin jälkeen sitä jo etsii suurempia tehoja, parempaa vääntöä ja muhkeampaa äänimaailmaa, näin se vaan yleensä on. Itse suosittelen Kavasaki vn 900 classik tai custom. Siihen mahtuu pelkääjäkin mukaan ja ei tarvitse pelätä ohituksia, kun voima riittää silti.

      Joku voi tyytyä pienempään kokoluokkaan, tai sitten etsii kiihtyvyyksiä kyykkypyöristä, mutta ensipyörä voisi tosiaan olla sellainen välimuoto jota voisi katsella ja ajella usemammankin kesän.

      Itseäni harmittaa kun myin oman Kawan, kun se oli ihan ok nopeaan kruisailuun kylillä. Ei ole varaa pitää kahta pyörää. Sitä en kerro mikä nykyään on, kun kateelliset heittää provoja perään.

      Pitää vielä sanoa se, kun onnettomuustilastoja katselee, niin kyykkypyörät on siinä suhteessa vaarallisempia ja taas customit turvallisempia. Mistäköhän mahtaa johtua?

      • suuzukisti

        2kpl v900 oli eli kawa oli kiva,vaan niin muovisen oloinen peli,siksi kait aina pois myin,ehkä se on vaan niin jotta jotain saavuttamatonta haikailee,harleykaan ei ole vaihtoehto japseille sen laadun takia,kawaa vaan alle jos omatuntoa ei muovi kolkuta,muuten esim.suzukitkin jämerämmän oloisia custom pyöriä,niihin tulee aina palattua kokeiluiden jälkeen,


      • Intruderit
        suuzukisti kirjoitti:

        2kpl v900 oli eli kawa oli kiva,vaan niin muovisen oloinen peli,siksi kait aina pois myin,ehkä se on vaan niin jotta jotain saavuttamatonta haikailee,harleykaan ei ole vaihtoehto japseille sen laadun takia,kawaa vaan alle jos omatuntoa ei muovi kolkuta,muuten esim.suzukitkin jämerämmän oloisia custom pyöriä,niihin tulee aina palattua kokeiluiden jälkeen,

        legendaarisia, kokoluokasta riippumatta. Pelkistettyjä, niinkuin pitää ollakin ja kestäviä kaiken lisäksi.


    • HondaShadow_rva

      600 Shadow tai 750, eipä juuri ole eroa edes tehoissa. Mulla on ensimmäisenä pyöränä 600 Shadow, mukava ajonopeus 60-80 km/h, satasen vauhdissa ei peileistä näe enää juurikaan mitään tärinän takia.
      Tossa se olis myytävänä; isompaa olen hankkimassa, kun kesällä pitäis tehdä pidempi reissu.
      Ensimmäiseksi pyöräksi passeli, yhden kauden sillä ajelee, sitten minä ainakin aloin kaipaamaan tehoja. Tosin en ole "vihreä" motoristi, vaan nuorempana on ollut pyörä ja nyt piti yksi kausi harjoitella :)

      • Alpha 8

        Itse ostin vanhoilla päivilläni c800 Suzuki Intruderin. Toinen varsinainen moottoripyöräni ja varsin mukava kesä takana ja ensi ajokautta innolla odottelen. Pari tuhatta kilometria vasta takana ja pyörä oli hyvin hallinnassa ja toimi moitteettomasti. Kannattattaa tutkia aiheeseen liittyvää kirjallisuutta ja treenailla vaikka suljetulla alueella, eikä jokunen autokoulutuntikaan välttämättä ole pahaksi, jos aloittaa moottoripyöräilyä. Joka tapauksessa hauska harrastus kuutioista riippumatta. Intruderia voin suositella, mutta otaksun, että muutkin Japsi kustomit toimii.


    • Hondatar

      600 honda minullakin on ja viime kesänä (ensimmäisenä ajokautenani) ajoin ongelmitta n 5000 km. Tyytyväinen olen edelleenkin, mutta ehkä jo ensi vuonna harkitsen uudempaan vaihtoa. Tuota kuvan mukaista 750:stä olen itsekkin käynyt ihailemassa, mutta vielä ei taidot ole sillä tasolla että noin paljon pyörään rahaa laittaisin. Nimittäin vaikka vakuutus korvaa, niin harmittaa se kuitenkin ja tämä nykyinen opettelupyörä on alla niin kauan kun luotan omiin kykyihini enemmän.
      Seuraavaa ajokautta jo odottelen pelon ja innostuksen sekaisin tuntein. Kuinka kauan kestää harjoitella talven ruosteet pois ja joko tänä kesänä voisin sanoa osaavani homman? Realistina en ole sitä mieltä että ajetut 5000 km olisivat kaiken minulle opettaneet. Tarvitaan vielä monta metrin päässä perässä roikkuvaa rekkaa, kesken jarrutuksen yllättävää irtosoraa, yhtäkkiä eteen hyppäävää kissaa ennen kuin tilanteista selviäminen hoituu rutiinilla. viimekesänä ne menivät tuurilla ja oikealla tilannenopeudella mutta....

    • Nahkaa ja kromia

      Olen 170 cm mittainen nainen ja mulla on ensimmäisenä (ja ainoana) pyöränä ollut Shadow 600 vt ja pyörää oli helppo hallita alusta saakka. Jos vähänkään pidempää matkaa meinaa ajaa tai isommilla nopeuksilla kaupungin ulkopuolella, niin ei kannata kovin pientä pyörää hankkia. Nyt olis toiveissa vähän enemmän potkua, esim Spirit 750....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5275
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3287
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1857
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1531
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1415
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1297
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe