voiko työtön sijottaa?

whatimeen

olen ollu käytännössä koko ikäni työtön ja nyt haluaisin sijoittaa 20000e indeksirahastoon,ongelma on siinä että kun se tulee verottajan tietoon,niin varmaan kyselee mistä olen saanu rahat osakkeisiin,missä vaiheessa verottaja saa asian tietoon,sitten kun myyn osuuteni vai jo ensimmäisenä vuotena jos täytyy ilmottaa veroilmoituksessa sijoituksen?jos näin on niin minun ei kai kannata kuin pitää rahoja tilillä?

8

454

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joonas12345

      Voi sijoittaa. 90-luvun laman aikaan jäin työttömäksi ja elelin omilla säästöillä jonkin aikaa, ennen kuin oli pakko mennä sossun luukulle hakemaan työttömyyskorvausta. Kysyivät, että milläs olet tähän asti elänyt. Kun kerroin, että omilla säästöillä, niin sossutäti sanoi, että voi poika kulta, ei niin pidä tehdä.

      Tosin 20 000 euroa on paljon. Minulla taisi olla silloin n. 30 000mk.

      • HuihaiPimpelipom

        Joonas12345:llä puurot ja vellit sekaisin. Työttömyyskorvausta ei haeta sossusta. Joten siltä pohjalta voi arvioida tekstin muutenkin.


      • $€£

        Avaa tili muualla Euroopassa missä korkea pankkisalaisuus, käytä etävälittäjää ja saat osingot verovapaasti. Ei se kuulu Suomen verottajalle mihin ihmiset varallisuuttaan sijoittaa. Homma hoituu muutamalla hiirenklikkauksella.

        Saat toki olla myös vastaisuudessa verottajan ja työvoimaviranomaisten kyykyttämänä, jos niin haluat... it's up to you.


    • säästöjä n 18.000e

      Älä hemmetissä mene työttömänä sijoittamaan rahojasi ainakaan niin että verottoja saa siitä vainun, sitten sinulla alkaa kusiset paikat ja menetät kaiken etuuden ja joudut vielä makselemaan vuosia taakse päinkin. Minulla on oikeastaan ihan sama tilanne kuin sulla, rahaa olis säästös mutta kun pitää elää hyvin varovasti näin työttömänä;)

      • Hiiulihei0000

        Ei eri talletus- ja sijoitusmuodoilla ole tuossa suhteessa mitään eroa, että senkun vain sijoitat, mitä irtoaa. Älä kuitenkaan unohda lottoamista.


    • silti töihin pyrin

      eniten perseestä on se että ihmisen pitäs elää suusta suuhun. työtn ei voi säästää koska muuten ei saa asumistukee. vaikuttaa nääs säästöt.en muista oliko opiskelijana sama.

    • Perdone

      No mikä ettei sitä 20000 voi sijoittaa(viime loppukesänä oli taas oikea sijoitusaika) viisaasti ja maksaa tuotosta veronsa, niin ei ole "sossuasiakas" eikä tarvitse pelätä mitään?? Kysyn vaan mokomatkin muiden kustannuksella siipeilijät; sitähän se kaikenlainen AIHEETON hyödyn hankkiminen eri kassoista on!!! Minä olen ollut eläkepappa tapaturman seurauksena, mutta eipä se eläke tullut kuin manulle illallinen, vaan vuosien lääkärissä ramppaamisen jälkeen. Parisen kymppiä taisi tulla jotain päivärahaa. Nuoret ne vaan tahtoo kaiken heti tässä mulle nyt!

    • työntönsiipelija

      Perdone: Itse olen juuri tälläinen "siipeilijä" ja ylpeä siitä. Vedätän kyllä itselleni jokaisen euron jonka saan enkä todellakaan menetä yöuniani jonkun sinun tapaisesi takia. Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa. Oletko koskaan miettinyt että miksi olet raatanut itsesi eläkekuntoon? Tuliko hyvä mieli? Käskikö ihmiset tekemään töitä? Kannattiko?Teit "oikein", taputukset sinulle ja nyt kituutat jollain vitun eläkkeellä ja kirjoittelet nettiin tuomitsevia kirjoituksia samaan aikaan kun itse olen tehnyt 10 vuotta pimeitä hommia ja nostanut samaan aikaan jokaisen mahdollisen tuen. On muuten mahtava elintaso!!

      Ketjun aloittajalle:
      Yksi vaihtoehto voisi olla jos luotat johonkin kaveriin/ sukulaiseen niin sovi että voit sijoittaa heidän nimissään omia rahojasi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1505
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1311
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1302
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1237
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      32
      1215
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1126
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1086
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1062
    Aihe