Miten voin selvittää laitteen sijainnin, että millä kytkimellä ja missä portissa se on? Tiedän laitteesta mac-osoitteen ja minulla on myös pääsy kytkimiin (käytämme HP:n kytkimiä). En löytänyt kytkimen hallintasivulta kohtaa, josta olisin voinut tarkastelle porteissa kiinni olevia laitteita/mac-osoitteita.
laitteen kytkin- ja porttisijainnin selvittäminen
3
206
Vastaukset
- DrKoira
DHCP palvelin antaa ip, ja ketoo laiteen mac tunnuksen, IP perusteella voi etsiä sen sillä hp:n kytkin sohtalla..
Toine vaihtoehto on pingata laite jollakin routterilla jossa kytkimet näkyy.
Osa servereistä näytää kaiken jo kirjautumislogiin, kuinka verkkosi on rakennettu? hallitseeko serveri kytkimiä?
ja tietysti muitakin tapoja
http://cmsniff.com/ - Buaahhaahahaha
Eihän dameista kytkimistä jää tollaista tietoa..
- RJ45
Jos kytkinpurkkeja on vain muutamia ja tarvii selvittää vain yhden laitteen piuhan tuloportti niin yksi keino on käydä vilkaisemassa porttien valoista käytössä olevat portit (kuva tilanteesta?). Ja sitten käyt ottamassa selvitettävän koneen LAN-piuhan irti ko. koneen omasta päästä. Ja sitten takaisin vertaamaan kytkinpurkkien valoja alkuperäiseen tilanteeseen.
Kytkinpurkkeissa tai yleensäkin lähes kaikissa LAN-laitteissa RJ45 liittimen yhteydessä olevat valot kertoo ensinnäkin liikenteestä mutta ennenkuin mitään liikennettä edes on niin että yhteyslinkki on kätelty ja päällä.
Jos yksittäisen RJ45-liittimen mikään valo ei pala niin se ei ole käytössä eikä myöskään yhteyslinkkiä ole.
Tämä toimii vain kun laitteet on kunnossa yhteyden molemmissa päissä ja RJ45-liittimen valot toimii normaalisti LAN-kytkimessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821309Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021098Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä631093Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ1631023Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121009Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103963Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68886Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119791- 77735
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121734