Parssonrusselista kysymys

te joilla sellainen

Meillä on ihan 16 kk parssonrussel uros. Koska rotu on minulle uusi on herännyt muutama kysymys. Nukkuvatko teidän koiranne paljon päivisin kun perhe on koolla? Meillä nimittäin ei juurikaan. Makoilee milloin missäkin ja seurailee touhuja. Ja nyt se ärsyttävin seikka; nousepas tuoliltasi ylös niin koirakin pomppaa pystyy. Ei siis pysty olemaan paikoillaan vaan jaloissa pyörii miltei jatkuvasti. Halusimme koiran joka ei ole sohvaperuna, mutta rajansa kai kaikella. Joskus ärsyttää. Se on jotenkin, miten sen nyt sanoisi "pakkomielteisiä" piirteitä omaava. Jahtaa kaikkea välkkyvää, kiiltävää kuten esim. peilstä tulevia välähdyksiä tai auringon aikaansaamia läikähdyksiä, mitä vaan. Sitten vauhkona säntää näiden perään. Saunaan se on tunkemassa ja vinkuu oven takana jos ei heti pääse. Lauteita nuolee ja saunan lattiaa. Välillä on komennettava se ulos koska ei voi kovin kauaa kuumassa pitää. Jos jollain on vastaavia kokemuksia niin kertokaa loppuvatko nämä "oireet " koskaan?. Koira on muuten reipas ja mukava kaveri vaikkakin uskomattoman jääräpäinen.

2

79

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • terriliini

Sehän on ihan normaali terrierin pentu :D. Meillä on kolme parsonia ja nuorin on jo 1,5 v. Vielä on virtaa siinäkin, mutta ne kaikkein tohukkaimmat pentupäivät on jo takanapäin. Kaksi vanhempaa on antaneet mallia, miten rauhoitutaan. Toki on innokkuutta vielä enemmän ku vanhuksilla, mutta välillä se on ihan hyvästäkin. Koirat yleensä rauhottuvat, kun vuosi alkaa tulla täyteen. Pureminen loppuu yleensä kun hampaat vaihtuu. Käsittele pentua paljon ja opeta se toimenpiteisiin, vaikka se kuinka vastustelisi. Pennut on aina pahimpia kynsienleikkuussa ym., joten älä anna periksi tai saat hankalan aikuisen.

Onnea parsonpennun kanssa!

• parsonite

Kuulostaa tutulta! Omistan 2v parsonuroksen, joka seurailee kotona kuin perävaunu. Välillä makoilee jaloissa tai sohvalla ja välillä tarkistelee, että mitäs täällä tapahtuu..osaa myös rauhoittua tarpeen tullen. Valonvälkähdykset aiheuttavat melkoista ravaamista, laserkynäleikki on maailman paras.. ;)

Epäilisin kyseessä olevan aivan normaali russelipentu, jonka käytös saattaa rauhoittua hieman iän myötä.. :) Voit koittaa opettaa rauhoittumaan, anna järsittävää (sian sorkkia/korvia) niin että saat itse omaa rauhaa ja koirakin voi keskittyä mielekkääseen tekemiseen :) Tsemppiä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6664
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3432
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      26
      2750
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2428
    5. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1953
    6. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      357
      1832
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1670
    8. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1518
    9. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1492
    10. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      11
      1472
    Aihe