YLE- vero

naapurin_eki

Näyttää sitten tulevan kunhan demarit vielä pitää asiasta kokouksen perjantaina.

Kun on itse aina hoitanut televisio lupamaksun,niin tuntuu ihan viksulta että nämä Yleä katsomattomatkin joutuu osallistumaan tähän rahoitukseen.

Ollut 3 tuttua jotka eivät muka katso koskaan Yleä, mutta hyvin ovat olleet perillä mm. lätkän MM kisoista, Euroviisuista, Olympialaisista,Futiksen MM kisoista ym. :)

Asian tiimoilta käydyn keskustelun takia voisi melkein kuvitella että televisio vastaan ottimia olisi alle 50% kotitalouksista, vaikka digisovittimia tai digitelkkuja on noin 92- 98%.

Itselle Ylen kanavat on mieluisampia jo pelkästään sen takia että säästyy mainoksilta, ja se on aika paljon varsinkin näin joulun alla. Vaikka tämä tuleva malli pudottaisikin vuosimaksua, niin se saisi olla vaikka nykyisen ja ensivuo-
denkin maksun hintainen.

76

345

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyypillinen

sossun vuodatus tämäkin !

• meeriamanda

Minulla on kanavapakettikortti, johon voi ostella lisää mitä milloinkin mielii. Kannatan et myös Ylen-kanavat menevät kortillisiksi.

Silloinhan ei voi katsella maksamattomat.

• Hyvä ehdotus !

Oikeastaan paras mitä olen nähnyt tähän mennessä.
        Se maksaa joka tarvitsee ja radion puolella yle voi vähentää yhteen valtakunnallisen kanavan joka voidaan pitää verovaroin pystyssä.
        Kyllä silloin olisi hyviä radioasemia mainosrahalla.

• tosi hyvä
        Hyvä ehdotus ! kirjoitti:

Oikeastaan paras mitä olen nähnyt tähän mennessä.
        Se maksaa joka tarvitsee ja radion puolella yle voi vähentää yhteen valtakunnallisen kanavan joka voidaan pitää verovaroin pystyssä.
        Kyllä silloin olisi hyviä radioasemia mainosrahalla.

Tasan samaa mieltä. Mitä katsoin pohjoismaisia vastaavia maksuja niin parissa maassa maksu noin 300e/v, islannissa pieni, mutta ei ole asukkaitakaan paljoa.

Ei kai kukaan oleta, että voisi saada oikeudenmukaisempaa rahoitusta kun nyt esiin tuotu? Omassa lähipiirissä kuuden tonnin tulolla( opiskelija) maksu ollut n 250e/v nyt jää kokonaan pois. Itse olen maksanut mukisematta vuosikymmenet ja samoin opettanut jälkikasvun maksamaan.

• jocus*

Sopii minulle, kunhan myös mainoskanavat menevät kaikki kortillisiksi. Silloin minun ei tarvitse enää maksaa mainoskanavia tuotteiden hinnoissa, vaan niistäkin maksavat ne, jotka niitä katsovat.

• 22 vuotta maksanut.
        tosi hyvä kirjoitti:

Tasan samaa mieltä. Mitä katsoin pohjoismaisia vastaavia maksuja niin parissa maassa maksu noin 300e/v, islannissa pieni, mutta ei ole asukkaitakaan paljoa.

Ei kai kukaan oleta, että voisi saada oikeudenmukaisempaa rahoitusta kun nyt esiin tuotu? Omassa lähipiirissä kuuden tonnin tulolla( opiskelija) maksu ollut n 250e/v nyt jää kokonaan pois. Itse olen maksanut mukisematta vuosikymmenet ja samoin opettanut jälkikasvun maksamaan.

Nuori naisministeri pisti tuulemaan.
        1000euron nettoeläkkeestä maksan 60 euroa vuodessa.
        Olen tyytyväinen ja aijon vapaamatkustaa ensi vuoden.
        2013 olen pelissä mukana.

• pläppläp
        22 vuotta maksanut. kirjoitti:

Nuori naisministeri pisti tuulemaan.
        1000euron nettoeläkkeestä maksan 60 euroa vuodessa.
        Olen tyytyväinen ja aijon vapaamatkustaa ensi vuoden.
        2013 olen pelissä mukana.

Korppis ei maksa ensi vuonna tv-lupaa.
        Kukaan muu ei kirjoita täällä "aijon"

• meeriamanda
        pläppläp kirjoitti:

Korppis ei maksa ensi vuonna tv-lupaa.
        Kukaan muu ei kirjoita täällä "aijon"

Sitä et voi tietää kuka, mut toi on vanhaa kielioppia ja kertoo iäkkäämmästä kirjoittelijasta.

Fiksua olisi ettei nimettäisi oletuksilla ketään.

• Hyvä ehdotus !
        jocus* kirjoitti:

Sopii minulle, kunhan myös mainoskanavat menevät kaikki kortillisiksi. Silloin minun ei tarvitse enää maksaa mainoskanavia tuotteiden hinnoissa, vaan niistäkin maksavat ne, jotka niitä katsovat.

Niinhän se on toiminut OIKEASSA markkinataloudessa aina, se maksaa joka jotain haluaa.

Suomessahan tämä malli on aina ollut piilossa. Nytkin tekivät yksimielisen päätöksen kyseisestä asiasta kuten aikoinaan Neuvostoliitossa, ja nekin maksavat jotka eivät noita palveluja huoli.

• jocus*
        Hyvä ehdotus ! kirjoitti:

Niinhän se on toiminut OIKEASSA markkinataloudessa aina, se maksaa joka jotain haluaa.

Suomessahan tämä malli on aina ollut piilossa. Nytkin tekivät yksimielisen päätöksen kyseisestä asiasta kuten aikoinaan Neuvostoliitossa, ja nekin maksavat jotka eivät noita palveluja huoli.

Niinpä. En todellakaan haluaisi maksaa kaupallisten kanavien hömppää, ja kuitenkin tuotteiden hinnoissa maksan kaikki mainokset, mitä maailman lihavimman naisen vaipanvaihto-ohjelmissa ja torakansyöntikilpailuissa esitetään. Ilmaisia lounaita kun ei ole - markkinataloudessakaan.

• Tyhjän saa maksamatt
        tosi hyvä kirjoitti:

Kysyisin että miksi ?

• helpottaa jo

Ihanaa, nyt saadaanmaksunpakoilijat kuriin.
      Loppuu maksujen maksattaminen eläkeläisillä ja vähävaraisilla!

• äitemuori*

Hyvä eduskunta, hienosti jäi possunreikiä. Mutta niinhän ne aina jättää asiat puoliväliin. Olis ensteks pitänyt karsia ylen ylettömän suuria menoja. Sasin ym. hallintoneuvoston jäsenten palkkiot leikkaukseen, eli ainakin puolet pois joka jupilta/akalta ketä siihen sit kuuluuki..

Me tässä muutaman naapurin kanssa ollaan ajateltu muuttaan osoitteesen Poste Restante ulkomaille, eli ei osoitetta ei asuntoa, ei tässä maassa asuvina. Irtolaisiks aletaan vaikka Norgeen tai Sverigeen, det ser man senare, kanske Danmark.

Hehhee:))) Tähän asti on kiltisti maksettu lupamme. Mut 2 henkilön talouteen se vaikuttaa enämpi. Mä kyl asun yksin, mutta tohon kimppaan voisin lähtee, ihan piruuttani. Mä jaksaviitti niitä Ylen uusintoja aina, eikä ne keskusteluraadit kiinnosta, samat jutut voi lukee lehdistä. ehkä tiivistettyinä, mut kumminki sama. Ku toi digiboxi haajoo, niin saa kenkää telkkuki.

Trevligt fredagskväll!

• vie kalatkin!

Mutta entäs kerjäläiset
        ja marjan poimijat?

• Radionkuuntelija

Onks tää ny se Lindenin malli, et joka talo ja tölli maksaa vaik kukaa ei asus.
      Yle kortille tai pankoon luukun kii, turhia ohjelmia avaraa luontoo uusintojen uusintoina näkyy ohjelmatiedois, joita voi toki lehdestäki lukee.

• Joku..

Enemmänhän yleltä jo tuiee mainoksia kun maikkarilta.

• 1populisti

Ei pidä paikkaansa

• ökyrikas

20-50 euroa kuukaudessa per jäsen kotitaloudessa per kanava on sopiva veloitus tv:n katselemisesta. Ohjelmien laatu paranee ja samalla tv:sta tulee statussymboli. Sitäpaitsi veloitus kuuluu luokkayhteiskunnan ylläpitoon. Mitäs siitä tulee jos kaikki katselevat? Kukapas ne työt tekee?

• Pers aukinen.

En ole katsonut tv:tä sen jälkeen kun tuli tikipoksi ja sellaistahan en ole ensimmäistäkään ostanut. Vanhan putki-tvn vein kierrätykseen. Eikä ole ollut minkäänlaisia vieroitus oireita noiden palveluiden saannista.
        Tosin katsoin vähän tv:tä sitä ennenkin, mutta lapsen takia kai sellainen piti olla aikoinaan?
        Ainakin näin minua informoitiin lapsen äidin puolelta. No ei minusta lopputulos sen parempi ole ollut vaikka onkin saanut seurata sitä sontaluukkua jossain nurkassa.

Kukas se olikaan joka/jotka sen luokkayhteiskunnan taas mainosti meille ?
        Eikös nämä samat tahot nyt tätäkin veroa kaikkien niiden muiden heidän keksimien lisäksi halua !

• Koirat ei kintuille
        Pers aukinen. kirjoitti:

En ole katsonut tv:tä sen jälkeen kun tuli tikipoksi ja sellaistahan en ole ensimmäistäkään ostanut. Vanhan putki-tvn vein kierrätykseen. Eikä ole ollut minkäänlaisia vieroitus oireita noiden palveluiden saannista.
        Tosin katsoin vähän tv:tä sitä ennenkin, mutta lapsen takia kai sellainen piti olla aikoinaan?
        Ainakin näin minua informoitiin lapsen äidin puolelta. No ei minusta lopputulos sen parempi ole ollut vaikka onkin saanut seurata sitä sontaluukkua jossain nurkassa.

Kukas se olikaan joka/jotka sen luokkayhteiskunnan taas mainosti meille ?
        Eikös nämä samat tahot nyt tätäkin veroa kaikkien niiden muiden heidän keksimien lisäksi halua !

Oletko huomannut, että pers aukiset, ilman tuloja, eivät tarvitsekkaan maksaa mitään. Verohan kerätään ansaittujen tulojen perusteella.

Sen olisivat voineet rajata, että eläketuloista ei tarvitse maksaa, jos ne ylittävät 20.000,-€ tai poissulkea, että vain valtionverotus osuus on kriteeri. Kunnalle mitä maksamme veroja, niin nythän kunnatkin ovat tuon veron piirissä.

No, en ole miettinyt asiaa tarkemmin, koska laskeskelin, että minulle se tekisi saturaisen, joten mitäs tuosta yks rahaa kaks rahaa.

• Pers aukinen.
        Koirat ei kintuille kirjoitti:

Oletko huomannut, että pers aukiset, ilman tuloja, eivät tarvitsekkaan maksaa mitään. Verohan kerätään ansaittujen tulojen perusteella.

Sen olisivat voineet rajata, että eläketuloista ei tarvitse maksaa, jos ne ylittävät 20.000,-€ tai poissulkea, että vain valtionverotus osuus on kriteeri. Kunnalle mitä maksamme veroja, niin nythän kunnatkin ovat tuon veron piirissä.

No, en ole miettinyt asiaa tarkemmin, koska laskeskelin, että minulle se tekisi saturaisen, joten mitäs tuosta yks rahaa kaks rahaa.

Joo, en ole huomannut tuota vielä tähän päivän mennessä että

"ilman tuloja, eivät tarvitsekkaan maksaa mitään"

kyllä he aina jostain jotain saavat, jos ei muualta niin sossun luukulta. Ja näistäkin tuloista maksavat aina vähintään sen arvonlisäveron !

Et silleen tämä suomalainen demokratia toimii !

ITE MAKSAN VEROJA PALJON ENEMMÄN!

• Tilja K

Lähivuosina mikään ei halpene. Sen takia on paikallaan, että Yleveron maksavat myös sokeat ja kuurot. Kuvittelen heitä olevan vähemmän kuin työikäisiä terveitä ihmisiä, jotka nyt ovat luistaneet lupamaksuista. YLE on ilo.

• tulevat vuodet??..

Oletko ihan tosissasi kirjoittaessasi noin? Aina on ollut ja aina tulee olemaan, että nämä erityisryhmät saavat vapauden maksuista hakemuksen perusteella.

On asia erikseen, jos vammaisen taloudessa asuu jatkuvasti kuuleva ja näkevä, olkoonkin vaikka hoitaja nimikkeellä, niin hänen tuloistaan vero menee.

Ja mikäs on halvennut koskaan jos ajatellaan näitä "lähivuosia"? Mihin vuosiin rajoittaisit tuntemuksesi, että mikään ei kallistunut (ja tämä ei tarkoita Pisan-tornia), vaan halpeni?

Lueskelin vanhaa lehteä, jossa verrattiin syksy 2001 hintoja (mk) ja joulukuu 2011 mk kertoimella!?! Oli se siinä lehdessä.

Kallein oli tietenkin se kahvikupillinen; korotus 152.1%, mutta sekin "toreilla ja turuilla" juotuna. Kotona se kai oli yhtä halpaa, mutta ei sekää nykyisin. En ole muuten seurannut, ovatko rohjenneet kahvikupposten hintaa enää korottaa, koska kahvihan on kallistunut kaupoissakin.

Sen ainakin huomioin euroon siirryttäessä, että maksullinen WC. joka ennen oli 1,mk, olikin 1,-€!!! Onneksi en ole tarvinnut noita laitoksia, joten hinnoistakaan en tiedä.

• ...

Mnaah.

Jotenkinhan ne kulut on maksettava. On niitä paljon muitakin veroihin piilotettuja maroja, mistä ei puhuta. Lapsilisä, "ilmainen" terveydenhoito, eläkkeet....

Joku ostaa monella tonnilla lääkkeitä vuodessa kela-korvauksella ja maksaa omavastuuosuuden, kuka maksaa loput?

Pelkkää lestaatien spämmiä narista mediamaksusta.

BTW. Mä kyllä kattelen formulakisat aina livenä ilmaiseksi. Ilman telkkaria.

=DW=

• Pers aukinen.

Näkeehän tuota "autourheilua ilmaiseksi" nettiyhteys maksulla, niin paljon kun jaksaa katsoa, ja oppii siinä sivussa muitakin kieliä.

http://injection.no/

Ei ne krokotiiliautot ole kokomaailma, vaikka saat niitä ilmaiseksi MTV:ltä katsoa.

Muuten monisteitako jakelet jatkuvasti ?

• Hymiöx9

240.000 ihmisellä maksuu nousee muutamalla eurolla.

Lopuilla lasku pienenee noin puoleen aikaisemmasta.

Vapaamatkustajille tämä on kova isku.

• Olen yrittänyt ottaa kantaa asiaan, mutta viesti ei ole lähtenyt. Yritän kerran vielä, ennen kuin vihaisena menen Elisan toimipisteeseen, mistä tämän toimimattoman tikun tilasin.

Täysin oikeudenmukaiseksi ei mitään koskaan saa, mutta oikeaan suuntaan nyt mennään. Siksi ettei enää pysty maksusta luistamaan, mutta siksikin, että on tulonsaajakohtainen eikä talouskohtainen. Maksun progressiivisuuden oikeudenmukaisuudesta voidaan olla eri mieltä, mutta perustuslaillisesti ja humaanisesti kuitenkin oikein on. Pientuloiselle yksineläjälle on nykyinen tv-maksu kohtuuton. Itse joudun maksamaan täyden hinnan, mutta kuitenkin reilusti vähemmän kuin nyt. Oikeudenmukaista sekin, sillä taloudessani on vain yksi telkkari ja vain yksin sitä (joskus) katselen.

• Salatut elämät

1000 eläkeellä maksat noin 65 euroa vuodessa. Eli Halpenee huomattavasti.

• Ylen tehtäviin kuuluu paljon muutakin kuin bisneksen teko kaikenlaisen viihdehötön, useasti ulkoperäisen näyttäminen.

Laki Yleisradio Oy:stä ja 7§ Julkinen palvelu kertoo tästä, ja itsestään selvää että jos nämä olisivat pelkästään kaupallisten kanavien varassa niin näkemättä ja kuulematta jäisivät.

Selvähän se että ne 200.000-250.000 nykyistä lupapinnaria aiheuttavat sen, että niille jotka televisio maksun ovat hoitaneet joutuvat maksamaan siitä enemmän näitten takia.

http://avoinyle.fi/www/fi/lait_ja_saadokset/index.php

• " Julkinen palvelu "

Tuohon riittää kolme henkilöä ja kesä tuuraajat sekä yksi radiokanava !

Eikä puolet kokoomuksen aktiivi jäsentä sossu lauman lisäksi.

• vekan serkku
        " Julkinen palvelu " kirjoitti:

Tuohon riittää kolme henkilöä ja kesä tuuraajat sekä yksi radiokanava !

Eikä puolet kokoomuksen aktiivi jäsentä sossu lauman lisäksi.

Voitko kertoa ihan käytännössä kuinka radiossa toimitetaan viittomakielen uutiset ?

• vekan serkku kirjoitti:

Voitko kertoa ihan käytännössä kuinka radiossa toimitetaan viittomakielen uutiset ?

Käytännössä tuosta sai pikkuisen esimakua eilen kun Tv1:n viittomakielisten uutisten alussa katosi kuva kokonaan hetkeksi...

• " Julkinen palvelu "
        vekan serkku kirjoitti:

Kerro sinä mitä ne jotka päättivät aikoinaan että Suomessa on oltava yksi radiokanava viranomaistiedotteita varten. Ja sehän on vain ja ainoastaan YLEN tehtävä, ei se muu sonta mitä he tänään tuottavat verovaroilla ole YLEN tehtävä.

Joten paras olisi että YLE:stä tekevät kaupallisen yhtiön kuten Suomen Posti on nyt, kai tuo valtion laitos tuo kuuroille ne uutiset mitä he kaipailevat ?

• Kuulun siihen porukkaan jonka maksu puolittuu nykyisestä. Tosin lisäksi maksan noin yhdeksänä kuukautena vuodesta myös maksukanavakortin.

Toivottavasti Ylen rahoituksen siirtyminen valtion budjettiin ei johda sitten siihen että se kuristetaan hengiltä näillä muodikkailla veroleikkauksilla...

• Voihan v

Ihan peestä, nyt kun pakko Yle-veroilla kuitataan Ylen kanavat, pääsee Yle-pakkosyöttämään Ruotsikielisiä kanavia sekä Europotkupalloa kun on millä mällätä,jos veromaksu ei riitä niin korotetaan veroa. Ollaan kuin PohjoisKoreassa

• Voihan v kirjoitti:

Ihan peestä, nyt kun pakko Yle-veroilla kuitataan Ylen kanavat, pääsee Yle-pakkosyöttämään Ruotsikielisiä kanavia sekä Europotkupalloa kun on millä mällätä,jos veromaksu ei riitä niin korotetaan veroa. Ollaan kuin PohjoisKoreassa

Voi sinusta olla, mielestäni on hyvä että sana on vapaa myös niille jotka joutuvat perinteisesti vain Hesarin (ja sen omistamat mainoskanavat) ja Maikkarin (kylkiäiskanavineen ja omistajina olevat lehdet) omistajien manipuloimiksi. Nuo eivät ole kovin herkkiä sorkkimaan vallanpitäjien ja rahan välisiä korruptiositeitä tai muutakaan mätää tässä maassa ja niillä on aina paras ehdokas mitä ne tuputtavat valittavaksi oli vaali mikä tahansa.

• yohuuhkaja

Epäilysi on oikeuttettu. Minä ymmärsin niin, että vero tulee olemaan verotuksen yhteydessä maksettava erillismaksu. Jollei sitä korvamerkitä valuu siitä varmastikin osa muihin menoihin ja korotospaineita tai leikkaustarpeita syntyy.

Voihan v

FST5 taitaa olla ainoa ruotsinkilinen kanava. Luulen että ne, jotka ruotsinkieltä osaavat tai ymmärtävät, myös maksavat tv-maksun ja tulevan veron.

• saimander kirjoitti:

yohuuhkaja

Epäilysi on oikeuttettu. Minä ymmärsin niin, että vero tulee olemaan verotuksen yhteydessä maksettava erillismaksu. Jollei sitä korvamerkitä valuu siitä varmastikin osa muihin menoihin ja korotospaineita tai leikkaustarpeita syntyy.

Voihan v

FST5 taitaa olla ainoa ruotsinkilinen kanava. Luulen että ne, jotka ruotsinkieltä osaavat tai ymmärtävät, myös maksavat tv-maksun ja tulevan veron.

"saimander"

Laskeskelinpa hetken ja totesin että 12v. on siitä aikaa kun Telkkaria olen katsellut, tai siis Telkkarin omistanut.
        Avioero on hyvä saasteenestäjä, kaikinpuolin.
        Yhtä kauan on siitä kun olen Netistä videoita katsellut.
        Telkkarinkin videoita.
        Ihan helposti saa minua nimittää lintsariksi, koska YLE ei laittanut juttujaan maksukortin taakse.
        Vaan ilmaiseksi riistaksi.
        Olisin kyllä pärjännyt ilman niitäkin, vähänks paljon haittaa, kun on tuota kielitaitoa.
        Nyt, loppuvana vuotena ovat veroni olleet 0 €.

Me saamme siis uuden veron autosaasteveron rinnalle.
        Tarvittaessa sitä voi korottaa, kultturiministerin toimesta.
        Tarvitaan vain lisää ohjelmaa uudesta Musiikkitalostamme.
        Eli, jos Media-ammattilaisiltamme uhkaa Leipä loppua, tai Euroviisut kallistuvat, riittää vain pieni asetuksenmuutos lainsäädännössä.
        Samoin, jos YLE:N johtajavalinnoissa todetaan harmillinen virhe, pudotetaan YLE-veroa vähän ja tehdään hänen toimintansa mahdottomaksi lisävaatimuksilla.
        Näin se verolaki toimii.
        Onni on se että höpö-höpö koulutukselta karsitaan 3000 aloituspaikkaa.
        Munamiehet vähenevät.
        H.

• saimander kirjoitti:

yohuuhkaja

Voihan v

Enpä kopioi tähän vastaukseksi yhtään vanhaa viestiäni. Totean vain että olen kyllä Fst5:ltä katsellut uutis-, ajankohtais- ja luonto-ohjelmia mieluummin kuin jotakin BB:juttuja tai muuta tositeeveetä minkä mainoskanavat katsovat minun älylleni ja ostovoimalleni riittävän.

• Laskeskelinpa hetken ja totesin että 12v. on siitä aikaa kun Telkkaria olen katsellut, tai siis Telkkarin omistanut.
      Avioero on hyvä saasteenestäjä, kaikinpuolin.
      Yhtä kauan on siitä kun olen Netistä videoita katsellut.
      Telkkarinkin videoita.
      Ihan helposti saa minua nimittää lintsariksi, koska YLE ei laittanut juttujaan maksukortin taakse.
      Vaan ilmaiseksi riistaksi.
      Olisin kyllä pärjännyt ilman niitäkin, vähänks paljon haittaa, kun on tuota kielitaitoa.
      Nyt, loppuvana vuotena ovat veroni olleet 0 €.

Me saamme siis uuden veron autosaasteveron rinnalle.
      Tarvitaan vain lisää ohjelmaa uudesta Musiikkitalostamme.
      Eli, jos Media-ammattilaisiltamme uhkaa Leipä loppua, tai Euroviisut kallistuvat, riittää vain pieni asetuksenmuutos lainsäädännössä.
      Samoin, jos YLE:N johtajavalinnoissa todetaan harmillinen virhe, pudotetaan YLE-veroa vähän ja tehdään hänen toimintansa mahdottomaksi lisävaatimuksilla.
      Näin se verolaki toimii.
      Onni on se että höpö-höpö koulutukselta karsitaan 3000 aloituspaikkaa.
      Munamiehet vähenevät.
      H.

• lyödäänkö vetoa, vuoden päästä sitä veroa vaaditaan laskettavaksi. Muuallakin missä veromalli on käytössä näin on käynyt.

Se kuuluu osana strategiaan.

Sinutko ne ovat joutuneet häätämään kuorsaamasta musiikkitalossa, kun akustiikka on nyt niin hyvä että se kuuluu joka paikkaan?

• yohuuhkaja kirjoitti:

lyödäänkö vetoa, vuoden päästä sitä veroa vaaditaan laskettavaksi. Muuallakin missä veromalli on käytössä näin on käynyt.

Sinutko ne ovat joutuneet häätämään kuorsaamasta musiikkitalossa, kun akustiikka on nyt niin hyvä että se kuuluu joka paikkaan?

"yo-huuhkaja"

Jouko Turkan "Tuntematon" oli viimeinen kulttuurikohtaamiseni.
        1985 jotain.
        Sen jälkeen tuli Tuksut ja muut tuksuttimet, ja nekin iltalehdistämme.
        Lihotessaan alkoi kulttuuri oksettamaan.
        Jos Musiikkitaloon sallitaan Tapani Kansan tulemaan tykömme, poltan talon, kuvainnollisesti, maantasalle.
        Saman teen jos sinne tulee yksikin muinainen kommarilaulaja.

YLE-verosta tulee "kasettimaksu" tai jotain samaa kun Arhinmäen tietokone- ja kännyvero.
        Autoveron kaltainen "luokkavero" koska valtion- kunnallisveroa ei haluta nostaa millään muotoa.
        H.

• yohuuhkaja kirjoitti:

lyödäänkö vetoa, vuoden päästä sitä veroa vaaditaan laskettavaksi. Muuallakin missä veromalli on käytössä näin on käynyt.

yohuuhkaja

Niin varmasti käy, mutta lyön kaljatuopin tai pullakahvin hinnalla vetoa siitä, että se tule vuosi vuodelta nousemaan. Vaarana on, ettei maksua korvamerkitä (kts. aikaisempi vastaukseni sinulle), jolloin se tulee olemaan esim. auto- tai kiinteistöveron kaltainen.

• saimander kirjoitti:

yohuuhkaja

Niin varmasti käy, mutta lyön kaljatuopin tai pullakahvin hinnalla vetoa siitä, että se tule vuosi vuodelta nousemaan. Vaarana on, ettei maksua korvamerkitä (kts. aikaisempi vastaukseni sinulle), jolloin se tulee olemaan esim. auto- tai kiinteistöveron kaltainen.

"saimander"

"Me saamme siis uuden veron autosaasteveron rinnalle.
        Tarvitaan vain lisää ohjelmaa uudesta Musiikkitalostamme"

Miksi sinä et lue? Vai luetko ja matkit?
        H.

• saimander kirjoitti:

yohuuhkaja

No, muut verot kuten alv nousevat, tuota eivät useimmat puolueet halua nostaa, ainakaan jos palkkaverot uhkaavat nousta.

Pullakahvi käy vedoksi ja voin mie hävitessäni (mikä ei ole todennäköistä) maksaa siulle sen tuopinkin.

• hunksz kirjoitti:

"saimander"

"Me saamme siis uuden veron autosaasteveron rinnalle.
        Tarvitaan vain lisää ohjelmaa uudesta Musiikkitalostamme"

Miksi sinä et lue? Vai luetko ja matkit?
        H.

Herra H.

Vastaan kun kysyit. Laiskasti luen, mutta kylläkin matkin, jos lukemastani jotakin jää päähän. Harvoin jää, ja siksi pitää minun sanomani sepittää ihan itse. Olenhan jo sinua paljon viisaampi (lue vanhempi), mutta dementti on viisaudestani jo osan lohkaissut. Minähän siirryn kohta ylemmälle luokalle, ja perässä tulet.

En paljon ole juttujasi lukenut ja siksi en sinua voi kehua tai moittia, mutta jatka samaan malliin niin kauan kun jaksat tai viitsit. Moni aiempi aktiivikirjoittaja on jo palstan jättänyt, osin tai täysin.

• Yks vaan

Voihan p..... Kyllä riittää lätinää kovin turhasta. Luulen, että suurin osa purnaajista on niitä jotka ovat olleet vapaamatkustajia tähän asti. ja nyt raukat joutuvat osallistumaan lopultaki siihen mitä ovat salassa vuosia eri lähteistä joka tapauksessa katselleet, kuunnelleet ja lukeneet. On se elämä kovaa!!!!!!!

• i_a'*'

Aivan hyvä juttu...

Noita siivellä salakuuntelijoita ja katselijoita on pilvin pimein... Minä asustelen täällä pohjan perillä... Vallitseva "lahko" ei hyväksy TV-juttuja... Kuitenkin tietokoneissaan on isot näytöt ohjelmien seuraamiseen... Tässä kävin kasaamassa kuntopyörän palveluna eräälle vanhusparille... Pyörä laitettiin tietokoneen eteen ja emännältä lipsahti lausuma jotta kuntoillessa voi katsella TV-ohjelmia tietokoneelta...

• Oikean suuntainen mutta liian lievä!
      Muutama aukkopaikkakin on syntynyt.

Progressio saisi olla paljon jyrkempi ja tulorajat voimakkaammin porrastetut.
      Täyden maksun raja on käsittämättömän alhaalla.
      Vastaavasti varsin pienituloiset joutuvat esitetyn progression piiriin ihmeen varhain.

Odottelin muutosta vesi kielellä helpottamaan ahdinkoamme mutta hyöty on minimaalinen.
      Jopa mitättömällä eläkkeellään sinnittelevä iltaruskoni aurinko joutuu maksamaan yli minimiveron!
      Oikeutta ei maassa saa enkä tiedä miten sitä hankkisinkaan.

• Yks vaan

Sen verran pitää palata asiaan, että omastakin mielestäni progressio on kovin kapea. Onko kysymyksessä sitten joku kompromissi, jolla asiaa saatiin vietyä eteenpäin. Vai mistä lienee kysymys. Mutta vaikka kuuluisikin jopa niiden onnellisten joukkoon, joille tulee se korkein maksu, niin 140 on kuitenkin huomattavasti pienempi maksu kuin 252€. Joten pitäisi sopia jokaiselle. Oikein mukavaa viikonloppua kaikille.

• Juu, mutta!

Nykyisen puolikas on 126€ 140€:n asemesta!

Jos vaimolla olisi kuvallinen eläke niin maksaisimme yhteensä 280€.

• Parempaakin tekemist

Ja tämä sitten on teidän tyhjäntuijottajien mielestä oikein, että minä jolla ei koskaan ole ollut TV:tä eikä koskaan tule olemaan, joudun maksamaan tuosta tyhjäpäitten ohjelmointilaitoksesta 140 euroa? Radiotakin kuuntelen vain pitkällä matkalla utoillessani, etten nukahtaisi rattiin, mistä siitäkin on jo kaksi kokemusta. Yhtä hyvin voisin kuunnella autossa vaikka kielikasettia, hyöty ei olisi ainakaan yhtään pienempi.
        Miksi sitä TV:tä ei voi panna maksukortilliseksi? Ja jos siltä tuntuu, niin vaikka radiotakin? Mitään yhteiskunnallisesti hyödyllistä tai muuten tärkeää kummastakaan ei kertakaikkiaan ole. Pelkkää roskaa ja indoktrinaatiota NWO:hon!
        Onko pelkona, että valtava loisjoukko jäisi ilman rahaa, kun korttikauppa ei kävisi? Vai se, ettei rahvas taipuisi niin helposti NWO:hon?

• 11+20

Noilla veroilla on tapana nousta vuosittain, enkä usko että Yle-vero olisi poikkeus.

• Onneksi loppu

Pääasia että luvista päästiin, maksettu on:
      - radiolupaa
      - autoradio lupaa
      - matkaradio lupaa
      - TV lupaa
      - Väri tv lupaa
      - ja viimeistä enää ensivuonna

• zz-zz

Ihan hyvä, että maksu on sidottu tuloihin. Ihmetyttää, että kuka on vapaa tästä maksusta. Jos saa takuueläkettä tai peruspäivärahaa, niin joutuu maksamaan n. 20€. Jos ansaitsee 2000€ kuukaudessa maksaa täyden maksun.
      Mielestäni esim. 8000 ansaitseva saisi maksaa enemmän kuin 2000 ansaitseva.

• takametsän mies

Kyllä ne sossuherrat käyttöä miljoonille keksii.

• Nyt vaan

jopa Persutkin olivat kokoomus & sossu linjalla kuten oletinkin. Onhan heille (persuille) tulossa omat kiintiö suojatyöpaikat YLE:stä.

• kotivalo 30

Jos et sattunut huomaamaan niin kaikki eduskunta ryhmät kannattivat tätä uutta rahoitusmuotoa.

• Upea Krista

keskituloinen yksinasuva 140
        kaksi keskituloista aikuista 280
        kaksi aikuista aikamiespoika jolla on yli 7813 vuositulot 294

kolmen työssäkäyvän aikuisen kommuuni 301

Työtön yksiasuva 55

• kommuuni 301 ?
        Upea Krista kirjoitti:

keskituloinen yksinasuva 140
        kaksi keskituloista aikuista 280
        kaksi aikuista aikamiespoika jolla on yli 7813 vuositulot 294

kolmen työssäkäyvän aikuisen kommuuni 301

Työtön yksiasuva 55

Katsos uudestaan päätöstä.
        Kyse on henkilökohtainen eikä kommuuni 301 vero!

• *syyskuun 11*
      • Pirre*

Muuttuuko Yle -veron määrä vuosittain? En ole tutustunut nyt tuohon uuteen verotus systeemiin ollenkaan..

• Jo vain
        Pirre* kirjoitti:

Muuttuuko Yle -veron määrä vuosittain? En ole tutustunut nyt tuohon uuteen verotus systeemiin ollenkaan..

jos tulot muuntuvat.
        Ja mikä vero on tähän mennessä pienentynyt ?

• Pirre*

Tulovero, jos tulot on laskeneet, ainakin..eli joku tarkistaa toteutuneen verotuksen ja sen perusteella kullekin ruokakunnan osakkaalle, vai koko rokakunnalleko, määrätään yle -vero..

• Hyvä ratkaisu

Kaksi työssäkäyvää ja opiskelun lomassa iltatyötä tekevä tyttö

294 euroa = Meidän perhe

Kaksi keskituloista aikuista 280 euroa

• Jo vain

Tuollainenhan siitä tulee lopulta.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Mediamaksu

Tuossa YLE:n linkissä oli näin :

"Toisin kuin tv-maksua, Yle-veroa ei voisi jättää maksamatta. Siten tv-maksutarkastuksetkin jäisivät unholaan. Jos ehdotus hyväksytään eduskunnassa, oven voi siis vuoden 2013 alusta avata rauhallisin mielin, vaikka ei tietäisikään, kuka kelloa soittaa. "

Minähän toivotan kaikki tarkastajat tervetulleeksi. Kun ei ole millaistakaan mediaa minun kodissani, kännyn jouduin sairauksien vuoksi ottamaan, että saa soittaa poliisille naapurin ilkivallat. Tosin ei niistä poliisistakaan apua ole?
      Yli vuosi sitten tehdystä ilkivallasta / kotirauharikoksesta ei ole vielä kuulunut mitään, (ei edes kuulustelua ole nyt käyty) ja tämä on sentään jatkettua rikosta siitä suunnasta. Mutta ihmekö tuo kun opettajan pojat ovat jo sen ikäisiä että joutuvatkin ihan itse vastuuseen teoista.

Tämä läppärikin nettitikku on lainassa, ja tuosta kännystä maksan 0,67 €/kk.

Mielenkiintoinen on muuten toi känny, soi jatkuvasti ja aina joku myy jotain p a s k a sen kautta ?

• Petteri Järvinen
      Uusi Suomi.fi

http://petterijarvinen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/91631-seuraavaksi-mummovero

"Seuraavaksi mummovero?

YLEn rahoitus on nyt järjestyksessä joten eiköhän laiteta seuraavaksi kuntoon vanhusten asiat? Vanhat mummot, jotka ovat aikoinaan rakentaneet tätä maata ja nykyistä hyvinvointiamme, joutuvat makaamaan laitoksissa puutteellisissa oloissa. Hoitopaikkoja ei riitä kaikille, joten lapset ja lastenlapset joutuvat tekemään ylimääräistä ja palkatonta työtä omaishoitajina.

Minusta tämä asia kuulostaa vähintään yhtä tärkeältä kuin sähköinen viestintä, joten eiköhän säädetä mummovero. Kun jokainen kansalainen maksaa tuloistaan 0,64 prosenttia vanhustyöhön merkittyä veroa, saadaan kerättyä 500 miljoonaa vuodessa. Sillä tekisi jo ihmeitä. "

Minusta tämä mies on fiksu.
      Varsinkin siinä että hän kirjoittaa asian niin että YLE-veron idea ja ajatus nousee selkeästi esille.
      Ja osoittaa kuinka kummallisesti edustajamme ajattelevat maamme ihmisistä, työnantajistaan.
      Syvemmin ajattelevien palstalaisten kantsii lukaista.
      H.

• Yök

Nyt digitassa hakkaavat karvaisia käsiään, oli jälleen viisas teko myydä pilkkahintaan Ylen-linjat ja ylöspito ulkomaiselle yhtiölle.
        Mutta niin on mennyt autojen katsastuskin.
        Ja näillä myydyillä yhtiöillä on lakisääteinen toiminta, ja erittäin tuottavaa, eikä tulot ole vaarassa kun meidän viisaat on päättäneet maksuista.
        Kyllä Suomeen kannattaa investoida, ulkomaisten yritysten, raha ei lopu veronmaksajilta.

• Astra Hot-Bird

Hei! Älä unta näe. Maksu nousi 56, lla eurolla, meille eläkeläisille, vaikka veroa rustattaessa luvattiin toisin. Perse on vielä ruvella pankkitukitalkoistakin. Nyt me eläkeläiset ollaan laitettu paikkaamaan täydellä taksalla Ylen pakkosyöttölaitosta. Tässä oma neuvoni. Älkää koskaan ruvetko eläkeläisiksi, jotta Teitä ei ryövättäisi putipuhtaiksi. Minä itse en ole Yleä tarvinnut, enkä tule tarviimaankaan, en keitettynä, enkä paistettuna, tosi on! Tässä sitä maksetaan sitten 280€ Phoenix, N-24, RTV-doc, RTV-travel guide, Kanal Eins, N-tv, Anixe-ynnä muiden katselusta. Koska jokaisella kanavalla on mainontaa muodossa taikka toisessa, niin olisi ollut viisaimpaa jo taloudenkin kannalta pitää tämä h.......tin Yle mainosrahoitteisena, tasapuolisuude nimissä muitakin tv-alan toimijoita ajatellen.

• Että se siitä

Olet sitten pirun varakas eläkeläinen, ei tollaisia kanavia löydy meikäläisen kaapelista ja maksukortteja en osta, mieluummin sitten maksan sen 140.00 euroo ja senkin mieluummin kertamaksuna ja sen olisi sitten siinä, ei sillä tosin juuri mitään saa ainakaan tästä eteenpäin mutta eihän tarvitse erotella soitteleeko ovikelloa tv-kyttä vai jehovantodistaja.

• Piru eläkeläisekksi
        Että se siitä kirjoitti:

Olet sitten pirun varakas eläkeläinen, ei tollaisia kanavia löydy meikäläisen kaapelista ja maksukortteja en osta, mieluummin sitten maksan sen 140.00 euroo ja senkin mieluummin kertamaksuna ja sen olisi sitten siinä, ei sillä tosin juuri mitään saa ainakaan tästä eteenpäin mutta eihän tarvitse erotella soitteleeko ovikelloa tv-kyttä vai jehovantodistaja.

Eihän nuo satelliitti-lelut paljoa maksa, kun ne ostaa käytettynä.

Itse hankin tuollaiset hieman yli sadalla eurolla, niin toi satelliittiviritin on jopa uusi, maksoi vain 60€, satelliittilautanen halkaisijaltaan 110cm neljällä mikropäällä johtoineen maksoi 50€.

Ja nyt on ilmaiskanavia vaikka muille jakaa, tosin onhan tuossa satelliittivirittimessä maksukortin lukijakin, mikäli ei nuo 4000 ilmaiskanavaa riittä.

Mutta kyllä toi TV on paska keksintö ! En jaksa enää sitä katsoa, en edes uutisia, kuten joskus vuosia sitten.

Olin ilman TV:ä 7 - 8 vuotta, tai paremmin voisin sanoa et en ole oikein koskaan tarvinnut teeveetä, ja en tuota turhaketta tarvitse.
        Tässä uudessa teeveessä on se hyvä puoli et tällä pääsee nettiin, ja on iso näyttö. ;)

• lopeta jauhaminen

V1t*t nousi. Puolet pieneni.

• Poliisin tyttö

Eläketulot 19091

Ylevero = 129,80

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin

Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-20140000
      Maailman menoa
      604
      9873
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      9
      2441
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      210
      1795
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      23
      1573
    5. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      71
      1010
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      42
      956
    7. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      74
      862
    8. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      852
    9. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      43
      822
    10. Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee

Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä
      Ikävä
      77
      745
    Aihe