Hei. Olen kahden kouluikäisen lapsen äiti. Nyt on iskenyt jonkinlainen väsymys, lenkillekään ei meinaa jaksaa lähteä päivittäin. Nyt lisäksi mietityttää se kun asumme maalla ja aina ei ole varaa lähteä kaupungille, monesti mietin että oon ns. sulkeutunut kotiin lasten kanssa iltaisin, mies tekee välillä pitkiäkin päiviä töitä.
Miten voisin virkistää arkeamme, mietin että onko lasten elämä tarpeeksi sosiaalista, koulussahan näkevät kavereitaan ja joskus kaverit tulevat meille leikkimään, lisäksi vanhempi poika käy jalkapalloharrastuksissa.
Mitä te muut teette iltasin lasten kanssa?
Mikä olisi sellasta mikä virkistäs lapsia, äitiä? välillä mietin että tarjoanko tarpeeksi virikkeitä vai olenko tylsä äiti...se ajatus masentaa.. :/
Välillä ulkoilemme mutta pimeällä ei kauheasti enää viitsisi kun täällä ei katuvaloja ja susiakin kuulemma joskus liikkunut...
käyttekö te lasten kanssa paljon iltaisin kyläilemässä vai mitä teette yhdessä kotona? Onko lapsen psyykkeelle haittaa jos olemme illat pääsääntöisesti aina kotona?
nyt väsyttää...
1
126
Vastaukset
- läsnäoloa!
Itse muistan lapsuudesta, kuinka pelattiin lautapelejä. Siinä voisi olla ideaa viime hetken joululahjavinkiksi? Tietenkin pipareiden leipominen on kivaa. Entäs piparkakkutalon askartelu ja koristelu? Se oli lapsena ihan huippukivaa!
Ei äidin tarkoitus ole olla mikään viihdekeskus. Kiireetön läsnäolo on kullanarvoista. Vaikka edes se, että katsotaan telkkaa yhdessä, kunhan ollaan yhdessä. Nykyään pitäisi olla kokoajan rientämässä johonkin ja harrastamassa, eiköhän lapsikin siihen väsy? Ethän sinäkään jaksa lähteä lenkille joka alvarin ilta. Lapsillakin on koulupäivä takanaan. Usein niissä harrastuksissa ja muissa järjestetyissä aktiviteeteissa jää oma vanhempi "tapaamatta". Sohvalla jököttämisessä on enemmän läsnäoloa, kuin siinä, että lasta kuljetetaan autolla ympäri seutua harrastamaan ties mitä milloinkin.
Lapsen luovuus se vain lisääntyy, kun saa itse keksiä itsellensä viihdykettä. Jos lapset eivät kulje perässäsi joka ilta ja kitise kaiken aikaa: "Äiti, mitä mä tekisin", tuskin heillä tylsää on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_252490Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.551806Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup111204Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu2991067- 259992
- 146903
- 56884
Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua9797- 47780
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.111775