nyt väsyttää...

mietimpä vain..

Hei. Olen kahden kouluikäisen lapsen äiti. Nyt on iskenyt jonkinlainen väsymys, lenkillekään ei meinaa jaksaa lähteä päivittäin. Nyt lisäksi mietityttää se kun asumme maalla ja aina ei ole varaa lähteä kaupungille, monesti mietin että oon ns. sulkeutunut kotiin lasten kanssa iltaisin, mies tekee välillä pitkiäkin päiviä töitä.
Miten voisin virkistää arkeamme, mietin että onko lasten elämä tarpeeksi sosiaalista, koulussahan näkevät kavereitaan ja joskus kaverit tulevat meille leikkimään, lisäksi vanhempi poika käy jalkapalloharrastuksissa.
Mitä te muut teette iltasin lasten kanssa?
Mikä olisi sellasta mikä virkistäs lapsia, äitiä? välillä mietin että tarjoanko tarpeeksi virikkeitä vai olenko tylsä äiti...se ajatus masentaa.. :/
Välillä ulkoilemme mutta pimeällä ei kauheasti enää viitsisi kun täällä ei katuvaloja ja susiakin kuulemma joskus liikkunut...
käyttekö te lasten kanssa paljon iltaisin kyläilemässä vai mitä teette yhdessä kotona? Onko lapsen psyykkeelle haittaa jos olemme illat pääsääntöisesti aina kotona?

1

156

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • läsnäoloa!

Itse muistan lapsuudesta, kuinka pelattiin lautapelejä. Siinä voisi olla ideaa viime hetken joululahjavinkiksi? Tietenkin pipareiden leipominen on kivaa. Entäs piparkakkutalon askartelu ja koristelu? Se oli lapsena ihan huippukivaa!

Ei äidin tarkoitus ole olla mikään viihdekeskus. Kiireetön läsnäolo on kullanarvoista. Vaikka edes se, että katsotaan telkkaa yhdessä, kunhan ollaan yhdessä. Nykyään pitäisi olla kokoajan rientämässä johonkin ja harrastamassa, eiköhän lapsikin siihen väsy? Ethän sinäkään jaksa lähteä lenkille joka alvarin ilta. Lapsillakin on koulupäivä takanaan. Usein niissä harrastuksissa ja muissa järjestetyissä aktiviteeteissa jää oma vanhempi "tapaamatta". Sohvalla jököttämisessä on enemmän läsnäoloa, kuin siinä, että lasta kuljetetaan autolla ympäri seutua harrastamaan ties mitä milloinkin.

Lapsen luovuus se vain lisääntyy, kun saa itse keksiä itsellensä viihdykettä. Jos lapset eivät kulje perässäsi joka ilta ja kitise kaiken aikaa: "Äiti, mitä mä tekisin", tuskin heillä tylsää on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa

10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö
      Maailman menoa
      264
      9902
    2. K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä

vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon
      Maailman menoa
      193
      5644
    3. Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen

Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos
      Maailman menoa
      162
      5220
    4. PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT

* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *
      Maailman menoa
      74
      4875
    5. Ootko sä nainen suuttunut

jostain? Harmi jos tullut väärinkäsityksiä.
      Ikävä
      212
      2439
    6. Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää

Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.
      Ikävä
      12
      2269
    7. Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen

Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell
      Maailman menoa
      352
      2003
    8. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      0
      1820
    9. Menen nyt koisimaan

Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      21
      1665
    10. Minkälainen auto

Kaivatullasi on? Väri/Merkki? :)
      Ikävä
      90