nyt väsyttää...

mietimpä vain..

Hei. Olen kahden kouluikäisen lapsen äiti. Nyt on iskenyt jonkinlainen väsymys, lenkillekään ei meinaa jaksaa lähteä päivittäin. Nyt lisäksi mietityttää se kun asumme maalla ja aina ei ole varaa lähteä kaupungille, monesti mietin että oon ns. sulkeutunut kotiin lasten kanssa iltaisin, mies tekee välillä pitkiäkin päiviä töitä.
Miten voisin virkistää arkeamme, mietin että onko lasten elämä tarpeeksi sosiaalista, koulussahan näkevät kavereitaan ja joskus kaverit tulevat meille leikkimään, lisäksi vanhempi poika käy jalkapalloharrastuksissa.
Mitä te muut teette iltasin lasten kanssa?
Mikä olisi sellasta mikä virkistäs lapsia, äitiä? välillä mietin että tarjoanko tarpeeksi virikkeitä vai olenko tylsä äiti...se ajatus masentaa.. :/
Välillä ulkoilemme mutta pimeällä ei kauheasti enää viitsisi kun täällä ei katuvaloja ja susiakin kuulemma joskus liikkunut...
käyttekö te lasten kanssa paljon iltaisin kyläilemässä vai mitä teette yhdessä kotona? Onko lapsen psyykkeelle haittaa jos olemme illat pääsääntöisesti aina kotona?

1

144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • läsnäoloa!

Itse muistan lapsuudesta, kuinka pelattiin lautapelejä. Siinä voisi olla ideaa viime hetken joululahjavinkiksi? Tietenkin pipareiden leipominen on kivaa. Entäs piparkakkutalon askartelu ja koristelu? Se oli lapsena ihan huippukivaa!

Ei äidin tarkoitus ole olla mikään viihdekeskus. Kiireetön läsnäolo on kullanarvoista. Vaikka edes se, että katsotaan telkkaa yhdessä, kunhan ollaan yhdessä. Nykyään pitäisi olla kokoajan rientämässä johonkin ja harrastamassa, eiköhän lapsikin siihen väsy? Ethän sinäkään jaksa lähteä lenkille joka alvarin ilta. Lapsillakin on koulupäivä takanaan. Usein niissä harrastuksissa ja muissa järjestetyissä aktiviteeteissa jää oma vanhempi "tapaamatta". Sohvalla jököttämisessä on enemmän läsnäoloa, kuin siinä, että lasta kuljetetaan autolla ympäri seutua harrastamaan ties mitä milloinkin.

Lapsen luovuus se vain lisääntyy, kun saa itse keksiä itsellensä viihdykettä. Jos lapset eivät kulje perässäsi joka ilta ja kitise kaiken aikaa: "Äiti, mitä mä tekisin", tuskin heillä tylsää on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      65
      1443
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      110
      900
    3. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      58
      741
    4. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      47
      734
    5. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      710
    6. Missä kaikessa olet erilainen

Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.
      Ikävä
      39
      697
    7. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      71
      671
    8. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      26
      669
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      41
      657
    10. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      67
      650
    Aihe