Hei Mikkeliläiset! Kertokaapas, millainen paikka on Otava asua? Väestön ikäjakauma? Millainen paikka kesäisin venesataman ympäristö? Ym, ym..
Asuntoa sieltä olemme katselleet, paljon tuntuisi olevan uudehkoa omakotitaloaluetta.
Kaikki asiallinen tieto tervetullutta!
Kiitos vastauksista!
Mikkelin Otava
28
4372
Vastaukset
- jepjep...
kannattaa kiertää kaukaa koko paikka.. suosittelen
- Jaana Rajala
Miksiköhän? Olisiko sinulla siitä antaa tietoa?
Rauhallista asuinpaikkaa olemme etsimässä.
- oma mielipide
Viime aikoina paikka on ollut kirjoituksissa nuorten huonon käytöksen vuoksi. Paljon on ilkivaltaa tehty ja poliisi saanut olla paikalla useaan otteeseen.
http://www.lansi-savo.fi/Uutiset/11653981.html
Omakotitaloalueet varmasti ok ja matka kaupunkiinkaan ei ole mahdoton. Otavan Opiston alueen läheisyyteen en itse muuttaisi. Siellä tuntuu bileitä riittävän ja meteliä, ilkivaltaa ja muuta tihutyötä. Kuuleman mukaan myös alkoholin ja huumausaineiden käyttöä.
Itse muuttaisin mieluummin Rantakylään, mutta Otavakin on ihan ok paikka. Esim. Laajalammen kiertäisin kaukaa.- Rantakylään?
Et ole sitten seurannut keskustelua tällä palstalla? Vai oliko se huumoria?
- Tosissani olen
Rantakylään? kirjoitti:
Et ole sitten seurannut keskustelua tällä palstalla? Vai oliko se huumoria?
En ole seurannut keskustelua täällä. Enkä muutenkaan laittaisi liikaa painoarvoa tälle palstalle, sillä 80% viesteistä on täyttä tuubaa. Olen itse asunut Rantakylässä elämäni aikana yli 20 vuotta, joten tiedän millaisesta paikasta on kyse. Ja voin vakuttaa, että yhtä mukavaa ja rauhallista paikkaa saa Mikkelistä hakea. Toki vuokrakerrostaloalueet ovat asia erikseen (ja niitäkin taitaa Rantakylässä olla tasan kaksi). Omakotitalo-alueet ovat ainakin todella viihtyisiä ja rauhallisia.
Palveluta ovat lähellä ja sopii täydellisest esim. lapsiperheille. Löytyy kaksi kauppaa, huoltoasema, koulu, neuvola, on hyvät urheilumahdollisuudet ym. ym. Todella harvoin täytyy lähteä kaupunkiin asioille, kun kaikki palvelut löytyvät ihan vierestä.
Onko sinulla heittää jotain faktaa alueesta? En tarkoita höpöhöpö keskusteluja, vaan esimerkiksi Länsi-Savon tai muun tahon kirjoituksia? Toki joka kolkkaan mahtuu niitä "ei toivottuja" naapureita, mutta harvemmin niitä onneksi omakotitalo-alueilla asuu, kun verrataan vaikkapa Laajalammen kerrostalobunkkereihin. - tosissaan minäkin
Tosissani olen kirjoitti:
En ole seurannut keskustelua täällä. Enkä muutenkaan laittaisi liikaa painoarvoa tälle palstalle, sillä 80% viesteistä on täyttä tuubaa. Olen itse asunut Rantakylässä elämäni aikana yli 20 vuotta, joten tiedän millaisesta paikasta on kyse. Ja voin vakuttaa, että yhtä mukavaa ja rauhallista paikkaa saa Mikkelistä hakea. Toki vuokrakerrostaloalueet ovat asia erikseen (ja niitäkin taitaa Rantakylässä olla tasan kaksi). Omakotitalo-alueet ovat ainakin todella viihtyisiä ja rauhallisia.
Palveluta ovat lähellä ja sopii täydellisest esim. lapsiperheille. Löytyy kaksi kauppaa, huoltoasema, koulu, neuvola, on hyvät urheilumahdollisuudet ym. ym. Todella harvoin täytyy lähteä kaupunkiin asioille, kun kaikki palvelut löytyvät ihan vierestä.
Onko sinulla heittää jotain faktaa alueesta? En tarkoita höpöhöpö keskusteluja, vaan esimerkiksi Länsi-Savon tai muun tahon kirjoituksia? Toki joka kolkkaan mahtuu niitä "ei toivottuja" naapureita, mutta harvemmin niitä onneksi omakotitalo-alueilla asuu, kun verrataan vaikkapa Laajalammen kerrostalobunkkereihin.Käypä joku perjantai-ilta kävelemässä siinä hyvien urheilumahdollisuuksien seutuvilla ja kerro sitten taas miten on mukavaa ja rauhallista.
Vieläkö siellä muuten postilaatikot räjähtelee? Mopot ainakin pärisee. - ex-Rkyläläinen
tosissaan minäkin kirjoitti:
Käypä joku perjantai-ilta kävelemässä siinä hyvien urheilumahdollisuuksien seutuvilla ja kerro sitten taas miten on mukavaa ja rauhallista.
Vieläkö siellä muuten postilaatikot räjähtelee? Mopot ainakin pärisee.Vuvuzelat - vai mitä ne kovaääniset torvet ovat - taitaa olla jo puhallettu puhki? Rantakylän nuoriso on kyllä pirun eläväistä. Ei sellaista enää näin neljännelläkymmenellä itse kestä kuunnella tahi edes huvittua siitä.
- nyk. rantakyläläinen
ex-Rkyläläinen kirjoitti:
Vuvuzelat - vai mitä ne kovaääniset torvet ovat - taitaa olla jo puhallettu puhki? Rantakylän nuoriso on kyllä pirun eläväistä. Ei sellaista enää näin neljännelläkymmenellä itse kestä kuunnella tahi edes huvittua siitä.
Kovin on hiljaista ollut valkosenmäellä, missä itse asun. Ei zuzuzeloja eikä muitakaan härpäkkeitä. Mopot nyt pärisee joka kylällä.
- vanhaautokanta
Tosissani olen kirjoitti:
Onko sinulla heittää jotain faktaa alueesta? En tarkoita höpöhöpö keskusteluja, vaan esimerkiksi Länsi-Savon tai muun tahon kirjoituksia? Toki joka kolkkaan mahtuu niitä "ei toivottuja" naapureita, mutta harvemmin niitä onneksi omakotitalo-alueilla asuu, kun verrataan vaikkapa Laajalammen kerrostalobunkkereihin.Rantakylässä on vuokrarivitaloja ainakin 6 , Mikalon omistamia. Pehtorintiellä 5, ja Torpantiellä 2 tai 1. Koko kirjavaa ovat asukkaat, valkolaiset, ja mustalaiset sekaisin..autoja myydään, ja ostetaan, ja renkaita varastetaan,tapellaan, ja valehdellaan, jne...isot parkkipaikat täynnä 80-luvun autoja, niistä jo erottaa vuokrataloiksi. Mikalo on hyvä vuokraisäntä, ja asunnot on hyviä. Kiitos vaan veromaksajille. Ikivanhoista autoista voi aina päätellä mikä on vuokratalo, ja mikä ei.
- Naapi
Hei vaan naapuri otatko yhteyttä itse ettei tarvitse Täällä kirjoitella
- Ä.o
Hei naapuri nyt tuli selväksi monta eri asiaa, taitaa purra pahasti skitsofrenia ja kaks suuntanen mielialahäiriö, en ihmettele yhtään jos sinulla ei ole ystäviä/sukulaisia. Eikä Tarvitse piilotella nauloja toisten autojen renkaisiin, LAITA OMAN ROMUSI RENKAISIIN NAULOJA JA KAIKKEA MUUTA PASKAA!!!
- hämäläinee
kaikki miuttaa ny otavaa vitu lit mesta
- nainen -90
itse asun otavassa omakotitalo alueella(lokanpelto)
kaupunkiin 10 min ja hyvin on viihdytty.. - 54387
Muuttakaa Tuskuun.
- kuumaPakari
Otava on mikkelin helmi. Vaatimaton ja rauhallinen asuinpaikka vain muutaman minuutin päässä torilta..
- kdksdfsdvhsld
Itse asun melko keskellä Otavaa. Kesäisin on todella levotonta ja meluista.. johtuu häiriöityneistä nuorista, jotka hengaa kaupankulmilla, huutelee, meuhkaa ja pärräilee mopoilla pitkin öitä.
Muuten tämä on ihana paikka asua. Mukavia lenkkeilyreitti mahdollisuuksia, hyvät palvelut: kaupat, posti, apteekkipalvelu, kangaskauppa, kampaamo, ihana paikallinen leipomo, hyvä uimaranta jne.
Keskustaan on hyvät linja-autoyhteydet ja ei autollakaan sinne liian pitkä matka ole. Itse tykkään täällä asua ja ei muuta kuin tervetuloa:)- Wlladimir
Muuta Otavaan, sieltä voit kadulta ostaa hevosenkii ja kellon joka käy 2 tuntia tunnissa....nopee on....tervehitää aamulla....hei valte...läheksiekii töihi............ Kelan jonnoon vai menneeks emäntäs tuas
- piccolo1
Wlladimir kirjoitti:
Muuta Otavaan, sieltä voit kadulta ostaa hevosenkii ja kellon joka käy 2 tuntia tunnissa....nopee on....tervehitää aamulla....hei valte...läheksiekii töihi............ Kelan jonnoon vai menneeks emäntäs tuas
Ollaan asuttu Otavassa useita vuosia ja myös muuallakin sitä ennen.Silloin tällöin mopot täällä kesällä oärisee,mutta pärisee ne muuallakin missä asuu nuorisoa
- ex-otavalainen
No ei kyllä todellakaan ole Otavan julkisen liikenteen yhteyksissä hurraamista... Muutenkin paikka on kaukana kaikesta. Mut jos haluut asua sisäänpäin lämpiävässä peräreijässä, niin sinne vaan. Kyllä Mikkelistä löytyy parempiakin rauhallisia asuinalueita, paremmin kulkuyhteyksin ja palveluin.
- amrahalah123
olen 123 vuotias nainen somalista, haluaisin tietää myydäänkö otavassa sammakoita?
- karmeapaikka
Muutama Kaupngin Mikalon rivitaloa täynnä hurjaa menoa. Povareita, autokauppiaita, sileää samettia jne
- amrahalah123
Myydäänkö siellä sammakoita?
- mikkelinpuolesta
Turvaame möys otavaa!!Kaljakaan ei enää jäädy!!Soldiers Of The Mikkeli!!
Patriootit Yhtykäämme!! - amrahalah123
haluaisin tietää edelleen niistä sammakoista
- kirkonkylälle
Ristiina on kaunis, ja hyvä paikka asua. Saimaan rannalla jne. Kantasuomalaisia lapsiperheitä jne. !kaikki palvelut ... Itse muuttaisi Ristiinaan, jos jonnekin pitäisi muuttaa.
- saimaanrannalla
Ristiinaan ehdottomasti!
- Kylänmies
15 v Rantakylässä takaisin olleena ei ole moittimista. Perhe viihtyy erinomaisesti ei poikkeuksellisia häiriöitä koko aikana kaikki oleelliset palvelut ihan vieressä ja loistava "kyläyhteisö" ja aivan uusi koulukin kunhan kokonaan valmistuu...minä ja perheeni viihdymme erinomaisesti
- Anonyymi
Voi, kun olette kaikki niin söpöjä kirjoituksinenne 🤗. Helsingissä yli 30 vuotta asuneena hieman huvittaa nämä Otavan ja Mikkelin nuorison ja muitten kansanryhmien "häiriköinnit". Onneksi olen muuttamassa Mikkelin seudulle takaisin 😊.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4533876Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181662- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991388Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 501266
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441059
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331047