"Tapoin lapseni 80-luvulla"

Surullinen emo

En muista tapahtuneesta oikein mitään. Papereista olen näin vuosikymmeniä myöhemmin lukenut, että minulla diagnosoitiin vaikea masennus. Lapsen syntyminen oli ollut viimeinen niitti, ei varsinainen syy masennukseen. En oikein osaa syyllistää itseäni, koska en osaa itse yhdistää itseäni tekoon muistikuvien puuttumisen takia.

Istumisen jälkeen olin vähän tuuliajolla, koska mies oli ottanut eron. Siitä se elämä hiljalleen asettui. Terapia sai minut jaloilleen.

Nyt niin kaipaan tuota pientä nyyttiä. Hymyilen pitäessäni kädessä valokuvaa pienokaisestamme. Nuorena pois nukkuneesta. Hän oli se jonka olisi pitänyt syntyä myöhemmin. Mutta voi kuinka mua it-it-itketää...

180

9700

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raskaanajuurinyt

      Eihän sille mitään voi, jos se kauhea synnytyksenjälkeinen masennus iskee. SItä tuskin kukaan ulkopuolinen tajuaa, joka ei oo kokenut masennusta.
      Voin kuvitella miten kauhealta se tuntuu, mitä kauheata on tehnyt, miten koskaan voi elää sen taakan kanssa.
      Voimia ja jaksamista ,että jaksat antaa itsellesi anteeksi, hyväksyä itsesi ja elää tätä elämää eteenpäin.

      • Yht tyhjän kans..

        Vaikea tuohon on mitään lohtua antaa, tukea tai tuomita. Harva tappaja, muukaan, itseään tappajana pitää tai on kosketuksissa tekoonsa. Lehdistä kun näitä juttuja lukee niin moni tappaja ikään kuin ulkoistaa itsensä tästä pahasta teosta ja sillä tavalla tietysti oikeuttaa oman olemassa olonsa, ei kai sitä muuten kestäisi.
        Aina siinä kuitenkin on viety joltakin toiselta mahdollisuus siihen elämään mikä itselle suodaan. Mikäänhän ei oikeuta viemään toiselta ihmiseltä sitä arvokkainta eli elämää. Jos ei nyt suoranaisen hyökkäyksen kohteeksi joudu niin aina voi kävellä ovesta ulos ja muuttaa maata tai paikkakuntaa jos ei kestä elää muiden seurassa. Jos taas ei kestä itseään sellaisena kuin on niin ei sille kukaan muukaan mitään voi.


      • nyyhnyyh

        Ihmeen paljon näitä lasten tappajia ymmärretään. Ainakin naisia.


        Entä jos tilanne olisi tämä:

        TAPOIN VAIMONI 80-LUVULLA

        "En muista tapahtuneesta oikein mitään. Papereista olen näin vuosikymmeniä myöhemmin lukenut, että minulla diagnosoitiin vaikea masennus. Vaimon nalkutus oli ollut viimeinen niitti, ei varsinainen syy masennukseen. En oikein osaa syyllistää itseäni, koska en osaa itse yhdistää itseäni tekoon muistikuvien puuttumisen takia.

        Istumisen jälkeen olin vähän tuuliajolla, koska vaimo oli ottanut eron. Siitä se elämä hiljalleen asettui. Terapia sai minut jaloilleen.

        Nyt niin kaipaan tuota ihanaa naista. Hymyilen pitäessäni kädessä valokuvaa kaunottarestani. Nuorena pois nukkuneesta. Hän oli se jonka olisi pitänyt tajuta pitää suunsa kiinni sinä iltana. Mutta voi kuinka mua it-it-itketää..."

        Eihän sille mitään voi jos kapakkaillan jälkeinen masennus iskee... tuskin kukaan ulkopuolinen voi tajuta miten kauhealta se tuntuu... pitää vain hyväksyä itsensä ja elää elämää eteenpäin.


      • nyyhnyyh
        nyyhnyyh kirjoitti:

        Ihmeen paljon näitä lasten tappajia ymmärretään. Ainakin naisia.


        Entä jos tilanne olisi tämä:

        TAPOIN VAIMONI 80-LUVULLA

        "En muista tapahtuneesta oikein mitään. Papereista olen näin vuosikymmeniä myöhemmin lukenut, että minulla diagnosoitiin vaikea masennus. Vaimon nalkutus oli ollut viimeinen niitti, ei varsinainen syy masennukseen. En oikein osaa syyllistää itseäni, koska en osaa itse yhdistää itseäni tekoon muistikuvien puuttumisen takia.

        Istumisen jälkeen olin vähän tuuliajolla, koska vaimo oli ottanut eron. Siitä se elämä hiljalleen asettui. Terapia sai minut jaloilleen.

        Nyt niin kaipaan tuota ihanaa naista. Hymyilen pitäessäni kädessä valokuvaa kaunottarestani. Nuorena pois nukkuneesta. Hän oli se jonka olisi pitänyt tajuta pitää suunsa kiinni sinä iltana. Mutta voi kuinka mua it-it-itketää..."

        Eihän sille mitään voi jos kapakkaillan jälkeinen masennus iskee... tuskin kukaan ulkopuolinen voi tajuta miten kauhealta se tuntuu... pitää vain hyväksyä itsensä ja elää elämää eteenpäin.

        korjaus:

        "Istumisen jälkeen olin vähän tuuliajolla, koska vaimo oli poissa".


      • Myös aviomies
        nyyhnyyh kirjoitti:

        Ihmeen paljon näitä lasten tappajia ymmärretään. Ainakin naisia.


        Entä jos tilanne olisi tämä:

        TAPOIN VAIMONI 80-LUVULLA

        "En muista tapahtuneesta oikein mitään. Papereista olen näin vuosikymmeniä myöhemmin lukenut, että minulla diagnosoitiin vaikea masennus. Vaimon nalkutus oli ollut viimeinen niitti, ei varsinainen syy masennukseen. En oikein osaa syyllistää itseäni, koska en osaa itse yhdistää itseäni tekoon muistikuvien puuttumisen takia.

        Istumisen jälkeen olin vähän tuuliajolla, koska vaimo oli ottanut eron. Siitä se elämä hiljalleen asettui. Terapia sai minut jaloilleen.

        Nyt niin kaipaan tuota ihanaa naista. Hymyilen pitäessäni kädessä valokuvaa kaunottarestani. Nuorena pois nukkuneesta. Hän oli se jonka olisi pitänyt tajuta pitää suunsa kiinni sinä iltana. Mutta voi kuinka mua it-it-itketää..."

        Eihän sille mitään voi jos kapakkaillan jälkeinen masennus iskee... tuskin kukaan ulkopuolinen voi tajuta miten kauhealta se tuntuu... pitää vain hyväksyä itsensä ja elää elämää eteenpäin.

        Surullista. Toivon rauhallista joulua ja voimia päiviisi. Kun on aika lähteä, tuo verinen nyytti matkalaukussa odottaa sinua.


      • Maailma rempallaan

      • killurself

      • Maailma rempallaan

      • Trutuu
        killurself kirjoitti:

        Niin, ja joulupukki ja monet muut satuolennot auttaa myös

        t: jumala armahtaa, minä en

        Noh, Jumalasta on todistettavasti ollut apua monille pohjalla olleille. Mutta kyyniset paskat kuten sinä nihilistisine maailmankuvinesi eivät ole KOSKAAN auttaneet ketään. Joten pidä vain huoli omista asioistasi jos ei ole muuta kuin negatiivista sanottavaa.


    • faith~~

      Tapaat lapsesi kun sielu jättää ruumiisi. :) Voimia, sekä rauhallista ja valoisaa Joulua!

      • klm

        et varmaan tapaa ketään kun kuolet!! ei faith eikä kukaan muukaan! meidän kaikkien kuoltua aikanaan tarinamme loppuu siihen.se on kaiken loppu.siis aivan kaiken...


      • Jumalan mahdollisuus

        Lapsi on nyt taivaassa Jumalan luona hyvässä hoidossa. En tiedä voiko kukaan lapsimurhaajalle antaa anteeksi, mutta yksi asia on selvä, Jumala HALUAA antaa sinulle anteeksi ja Jumala kutsuu vilpittömällä hyvyydellään kyllä sinua, aivan varmasti. Ilman Jeesuksen anteeksiantoa ei pelastu kukaan. Jeesus haluaa antaa murhaajille, kaikille synnintekijöille anteeksi. Nimittäin ensimäinen joka pelastui oli murhamies ristillä, vilpittömällä uskollaan pyytäessään Jeesukselta vilpittömästi sydämestään anteeksi, parilla sanalla. Tämä on totuus, näin se vaan menee. Onneksi. Tämä selvä nyt.


      • totuudentorvensoitto
        Jumalan mahdollisuus kirjoitti:

        Lapsi on nyt taivaassa Jumalan luona hyvässä hoidossa. En tiedä voiko kukaan lapsimurhaajalle antaa anteeksi, mutta yksi asia on selvä, Jumala HALUAA antaa sinulle anteeksi ja Jumala kutsuu vilpittömällä hyvyydellään kyllä sinua, aivan varmasti. Ilman Jeesuksen anteeksiantoa ei pelastu kukaan. Jeesus haluaa antaa murhaajille, kaikille synnintekijöille anteeksi. Nimittäin ensimäinen joka pelastui oli murhamies ristillä, vilpittömällä uskollaan pyytäessään Jeesukselta vilpittömästi sydämestään anteeksi, parilla sanalla. Tämä on totuus, näin se vaan menee. Onneksi. Tämä selvä nyt.

        Jotenkin olen alkanut kammoksumaan tätä piirrettä uskovaisuudessa. "Sillä tapetulla on nyt hyvä olla, ei se mitään". Kuitenkin parhaiten perusteltu (luonnontieteellinen) näkemys elämän kiertokulusta on varsin yksiselitteinen: Kun riistät joltakin hengen, päätät hänen ainoan elämänsä. Riistät häneltä kaiken, mitä hän olisi kokenut ilman tekoasi. KAIKEN, hänen ei ole "parempi olla jossain tuolla rajan takana". Juuri sen takia toisen ihmisen tappaminen on vakavin rikos minkä voi tehdä.


      • Jumala on teoria
        Jumalan mahdollisuus kirjoitti:

        Lapsi on nyt taivaassa Jumalan luona hyvässä hoidossa. En tiedä voiko kukaan lapsimurhaajalle antaa anteeksi, mutta yksi asia on selvä, Jumala HALUAA antaa sinulle anteeksi ja Jumala kutsuu vilpittömällä hyvyydellään kyllä sinua, aivan varmasti. Ilman Jeesuksen anteeksiantoa ei pelastu kukaan. Jeesus haluaa antaa murhaajille, kaikille synnintekijöille anteeksi. Nimittäin ensimäinen joka pelastui oli murhamies ristillä, vilpittömällä uskollaan pyytäessään Jeesukselta vilpittömästi sydämestään anteeksi, parilla sanalla. Tämä on totuus, näin se vaan menee. Onneksi. Tämä selvä nyt.

        Yleensä totuus voidaan järjellä perustella. Jumalan olemassaolo on vain teoria, eikä sille juuri löydy puoltavia järkiperusteita. Lopeta hihhulointi ja ala käyttää päätäsi.

        Ja mitä Jeesukseen tulee, niin hän saattaa olla historiallinen henkilö, mutta ei mikään Jumalan poika, vaan oman aikansa toisinajattelija.


      • Mitä jos
        klm kirjoitti:

        et varmaan tapaa ketään kun kuolet!! ei faith eikä kukaan muukaan! meidän kaikkien kuoltua aikanaan tarinamme loppuu siihen.se on kaiken loppu.siis aivan kaiken...

        oletkin väärässä ja huomaatkin olevasi menossa matkalla helvettiin, josta ei ole paluuta, eikä ehdonalaista vapautusta.


      • jeesustelija
        Jumala on teoria kirjoitti:

        Yleensä totuus voidaan järjellä perustella. Jumalan olemassaolo on vain teoria, eikä sille juuri löydy puoltavia järkiperusteita. Lopeta hihhulointi ja ala käyttää päätäsi.

        Ja mitä Jeesukseen tulee, niin hän saattaa olla historiallinen henkilö, mutta ei mikään Jumalan poika, vaan oman aikansa toisinajattelija.

        David Pawson voitti väittelyn aiheesta. Väittelyn voittajan julistivat tuomarit 85%.sti. Tilaisuus oli aivan kuin oikea oikeusistunto. Tuomaristo tuli istunnon loputtua siihen tulokseen, että Jeesus on Jumalan poika. Humanistien Proffa, väitti valehtelejikaksi, Psykologian proffa, mielipuoleksi. Molemmat proffat hävisivät.


      • rt
        klm kirjoitti:

        et varmaan tapaa ketään kun kuolet!! ei faith eikä kukaan muukaan! meidän kaikkien kuoltua aikanaan tarinamme loppuu siihen.se on kaiken loppu.siis aivan kaiken...

        Mistä tiedät, kävitkö katsomassa? Ei sekään ole mahdollista jos kerran palasit kertomaan uutisen eli valheen.


      • taivas matkaaja <3
        totuudentorvensoitto kirjoitti:

        Jotenkin olen alkanut kammoksumaan tätä piirrettä uskovaisuudessa. "Sillä tapetulla on nyt hyvä olla, ei se mitään". Kuitenkin parhaiten perusteltu (luonnontieteellinen) näkemys elämän kiertokulusta on varsin yksiselitteinen: Kun riistät joltakin hengen, päätät hänen ainoan elämänsä. Riistät häneltä kaiken, mitä hän olisi kokenut ilman tekoasi. KAIKEN, hänen ei ole "parempi olla jossain tuolla rajan takana". Juuri sen takia toisen ihmisen tappaminen on vakavin rikos minkä voi tehdä.

        "totuudentorvensoitto" > Jos sinun lapsesi kuolisi tai on kuollut, niin etkö sinä toivoisi että lapsellasi olisi hyvä olla siellä Jumalan luona? Sinne ne kaikki lapset kuitenkin menevät kun täältä lähtevät, olkoon tästä elämästä poistunut millä tavoin tahansa. Vai luuletko että jos lapsi on surmattu niin hän ei pääse Jumalan luokse? En oikein ymmärrä näkökantaasi. Kaikki lapset on viattomia ja perivät taivastenvaltakunnan ja siellä ei ole mitään surua eikä murhetta, siellä on pelkkää ilos aina.. Jos hänen vanhempansa uskoo Jeesuksen ja on siten saanut syntinsä anteeksi, pääsee hekin kerran taivaaseen, olkoon ennen pelstumistaan tehneet mitä hyvänsä. Sellaista on Jumalan, Isän rakkaus. Siksi Hän antoi ainoan poikansa (Jeesuksen) kuolemaan ristillä, jotta meillä olisi elämä. Jotta meillä olisi mahdollisuus saada syntimme anteeksi. Hän uhrasi poikansa meidän edestämme. Jeesuksen ei olisi olut pakko mennä ristille, mutta Hän rakasti jokaista ihmistä niin paljon että oli valmis antamaan hekensä. Hänen haavainsa kautta meillä on mahdollisuus pelastua.

        Ei kenenkään ole pakko uskoa siihen ihanaan pelastus sanomaan, voitte väittää sen valheeksi, mutta, jokainen meistä sen totuuden eteen kerran joutuu. Miettikää epäilijät sitä että, JOS se onkin totta, te olette matkalla kadotukseen. JOs se onkin tarua vain, ja me ihmist vain kuollessamme lakataan olemasta....me jotka uskomme, emme häviä mitään, mutta (jos se on totta) te jotka ette usko, häviätte koko elämänne ja löydätte itsenne sieltä kadotuksesta mikä ei varmasti ole mikään kiva paikka.

        Ei Jumala haluaisi sinne ketään heittää, (se paikka on tarkoitettu saatanalle ja hänen enkeleilleen), siksi Jeesus on kuollut että meillä on mahdollisuus päästä kerran taivaaseen. Mutta meillä on myös vapaa tahto valita kumpaan paikkaan haluamme. Ratkaisu on jokaisen henkilökohtainen. Ja nyt sinä, joka olet lukenut nämä rvit, et voi kerran millään itseäsi puolustaa kun olet taivaallisen tuomarin edessä, et voi sanoa että sä et tiennyt, sillä NYT sinä tiedät!

        Suosittelen luettavaksi kirjaa "Taivas on totta", se kertoo 3-4 vuotiaasta pikku pojasta joka kävi taivaassa.
        Siunattua Joulua kaikille


      • Joko...
        taivas matkaaja <3 kirjoitti:

        "totuudentorvensoitto" > Jos sinun lapsesi kuolisi tai on kuollut, niin etkö sinä toivoisi että lapsellasi olisi hyvä olla siellä Jumalan luona? Sinne ne kaikki lapset kuitenkin menevät kun täältä lähtevät, olkoon tästä elämästä poistunut millä tavoin tahansa. Vai luuletko että jos lapsi on surmattu niin hän ei pääse Jumalan luokse? En oikein ymmärrä näkökantaasi. Kaikki lapset on viattomia ja perivät taivastenvaltakunnan ja siellä ei ole mitään surua eikä murhetta, siellä on pelkkää ilos aina.. Jos hänen vanhempansa uskoo Jeesuksen ja on siten saanut syntinsä anteeksi, pääsee hekin kerran taivaaseen, olkoon ennen pelstumistaan tehneet mitä hyvänsä. Sellaista on Jumalan, Isän rakkaus. Siksi Hän antoi ainoan poikansa (Jeesuksen) kuolemaan ristillä, jotta meillä olisi elämä. Jotta meillä olisi mahdollisuus saada syntimme anteeksi. Hän uhrasi poikansa meidän edestämme. Jeesuksen ei olisi olut pakko mennä ristille, mutta Hän rakasti jokaista ihmistä niin paljon että oli valmis antamaan hekensä. Hänen haavainsa kautta meillä on mahdollisuus pelastua.

        Ei kenenkään ole pakko uskoa siihen ihanaan pelastus sanomaan, voitte väittää sen valheeksi, mutta, jokainen meistä sen totuuden eteen kerran joutuu. Miettikää epäilijät sitä että, JOS se onkin totta, te olette matkalla kadotukseen. JOs se onkin tarua vain, ja me ihmist vain kuollessamme lakataan olemasta....me jotka uskomme, emme häviä mitään, mutta (jos se on totta) te jotka ette usko, häviätte koko elämänne ja löydätte itsenne sieltä kadotuksesta mikä ei varmasti ole mikään kiva paikka.

        Ei Jumala haluaisi sinne ketään heittää, (se paikka on tarkoitettu saatanalle ja hänen enkeleilleen), siksi Jeesus on kuollut että meillä on mahdollisuus päästä kerran taivaaseen. Mutta meillä on myös vapaa tahto valita kumpaan paikkaan haluamme. Ratkaisu on jokaisen henkilökohtainen. Ja nyt sinä, joka olet lukenut nämä rvit, et voi kerran millään itseäsi puolustaa kun olet taivaallisen tuomarin edessä, et voi sanoa että sä et tiennyt, sillä NYT sinä tiedät!

        Suosittelen luettavaksi kirjaa "Taivas on totta", se kertoo 3-4 vuotiaasta pikku pojasta joka kävi taivaassa.
        Siunattua Joulua kaikille

        Haluatko sinä, että sulla on hyvä olla ?


      • Priima
        totuudentorvensoitto kirjoitti:

        Jotenkin olen alkanut kammoksumaan tätä piirrettä uskovaisuudessa. "Sillä tapetulla on nyt hyvä olla, ei se mitään". Kuitenkin parhaiten perusteltu (luonnontieteellinen) näkemys elämän kiertokulusta on varsin yksiselitteinen: Kun riistät joltakin hengen, päätät hänen ainoan elämänsä. Riistät häneltä kaiken, mitä hän olisi kokenut ilman tekoasi. KAIKEN, hänen ei ole "parempi olla jossain tuolla rajan takana". Juuri sen takia toisen ihmisen tappaminen on vakavin rikos minkä voi tehdä.

        Tää on niin totta.


      • Trust Him!

      • rgw
        klm kirjoitti:

        et varmaan tapaa ketään kun kuolet!! ei faith eikä kukaan muukaan! meidän kaikkien kuoltua aikanaan tarinamme loppuu siihen.se on kaiken loppu.siis aivan kaiken...

        sinä et siitä päätä mitään.


      • Get in Babylonia
        Jumala on teoria kirjoitti:

        Yleensä totuus voidaan järjellä perustella. Jumalan olemassaolo on vain teoria, eikä sille juuri löydy puoltavia järkiperusteita. Lopeta hihhulointi ja ala käyttää päätäsi.

        Ja mitä Jeesukseen tulee, niin hän saattaa olla historiallinen henkilö, mutta ei mikään Jumalan poika, vaan oman aikansa toisinajattelija.

        Homma menee kyllä melko tarkkaan 50% ja 50%, joista toinen vaatii uskomuksen ja toinen Uskon lahjan. Joku darwinismihän on yhden miehen show.

        http://www.youtube.com/user/21per3?feature=mhee#p/u/0/t3GXri7izYI


      • Matteus 24
        jeesustelija kirjoitti:

        David Pawson voitti väittelyn aiheesta. Väittelyn voittajan julistivat tuomarit 85%.sti. Tilaisuus oli aivan kuin oikea oikeusistunto. Tuomaristo tuli istunnon loputtua siihen tulokseen, että Jeesus on Jumalan poika. Humanistien Proffa, väitti valehtelejikaksi, Psykologian proffa, mielipuoleksi. Molemmat proffat hävisivät.

        Huutoäänestys on tunnetusti tuottanut paljon vääriä totuuksia.

        Time`s running out. Lue Matteus 24.

        http://www.youtube.com/user/21per3?feature=mhee#p/u/0/t3GXri7izYI


      • hulkhogan
        Jumalan mahdollisuus kirjoitti:

        Lapsi on nyt taivaassa Jumalan luona hyvässä hoidossa. En tiedä voiko kukaan lapsimurhaajalle antaa anteeksi, mutta yksi asia on selvä, Jumala HALUAA antaa sinulle anteeksi ja Jumala kutsuu vilpittömällä hyvyydellään kyllä sinua, aivan varmasti. Ilman Jeesuksen anteeksiantoa ei pelastu kukaan. Jeesus haluaa antaa murhaajille, kaikille synnintekijöille anteeksi. Nimittäin ensimäinen joka pelastui oli murhamies ristillä, vilpittömällä uskollaan pyytäessään Jeesukselta vilpittömästi sydämestään anteeksi, parilla sanalla. Tämä on totuus, näin se vaan menee. Onneksi. Tämä selvä nyt.

        Katso alku dokumenttielokuvasta nimeltä Zeitgeist, kiitos hei.


      • Mat Karva
        taivas matkaaja <3 kirjoitti:

        "totuudentorvensoitto" > Jos sinun lapsesi kuolisi tai on kuollut, niin etkö sinä toivoisi että lapsellasi olisi hyvä olla siellä Jumalan luona? Sinne ne kaikki lapset kuitenkin menevät kun täältä lähtevät, olkoon tästä elämästä poistunut millä tavoin tahansa. Vai luuletko että jos lapsi on surmattu niin hän ei pääse Jumalan luokse? En oikein ymmärrä näkökantaasi. Kaikki lapset on viattomia ja perivät taivastenvaltakunnan ja siellä ei ole mitään surua eikä murhetta, siellä on pelkkää ilos aina.. Jos hänen vanhempansa uskoo Jeesuksen ja on siten saanut syntinsä anteeksi, pääsee hekin kerran taivaaseen, olkoon ennen pelstumistaan tehneet mitä hyvänsä. Sellaista on Jumalan, Isän rakkaus. Siksi Hän antoi ainoan poikansa (Jeesuksen) kuolemaan ristillä, jotta meillä olisi elämä. Jotta meillä olisi mahdollisuus saada syntimme anteeksi. Hän uhrasi poikansa meidän edestämme. Jeesuksen ei olisi olut pakko mennä ristille, mutta Hän rakasti jokaista ihmistä niin paljon että oli valmis antamaan hekensä. Hänen haavainsa kautta meillä on mahdollisuus pelastua.

        Ei kenenkään ole pakko uskoa siihen ihanaan pelastus sanomaan, voitte väittää sen valheeksi, mutta, jokainen meistä sen totuuden eteen kerran joutuu. Miettikää epäilijät sitä että, JOS se onkin totta, te olette matkalla kadotukseen. JOs se onkin tarua vain, ja me ihmist vain kuollessamme lakataan olemasta....me jotka uskomme, emme häviä mitään, mutta (jos se on totta) te jotka ette usko, häviätte koko elämänne ja löydätte itsenne sieltä kadotuksesta mikä ei varmasti ole mikään kiva paikka.

        Ei Jumala haluaisi sinne ketään heittää, (se paikka on tarkoitettu saatanalle ja hänen enkeleilleen), siksi Jeesus on kuollut että meillä on mahdollisuus päästä kerran taivaaseen. Mutta meillä on myös vapaa tahto valita kumpaan paikkaan haluamme. Ratkaisu on jokaisen henkilökohtainen. Ja nyt sinä, joka olet lukenut nämä rvit, et voi kerran millään itseäsi puolustaa kun olet taivaallisen tuomarin edessä, et voi sanoa että sä et tiennyt, sillä NYT sinä tiedät!

        Suosittelen luettavaksi kirjaa "Taivas on totta", se kertoo 3-4 vuotiaasta pikku pojasta joka kävi taivaassa.
        Siunattua Joulua kaikille

        Lässyn lässyn. Te uskovaiset saatte monet voimaan pahoin tällä karmealla lässytyksellä siitä kuinka jollain on nyt hyvä olla kun on lusikka heitetty nurkkaan ja 6 jalkaa multaa päällä. Mistä te sen tiedätte? Ja miksi Jesse kaikkia rakastaisi? Ja muuta täyttä potaskaa. Ei ole mitään jumalaa jonka luokse kuolleet menee, se kuuluu tähän ihmisen pakkoon rationalisoida kaikki.


      • gl54
        jeesustelija kirjoitti:

        David Pawson voitti väittelyn aiheesta. Väittelyn voittajan julistivat tuomarit 85%.sti. Tilaisuus oli aivan kuin oikea oikeusistunto. Tuomaristo tuli istunnon loputtua siihen tulokseen, että Jeesus on Jumalan poika. Humanistien Proffa, väitti valehtelejikaksi, Psykologian proffa, mielipuoleksi. Molemmat proffat hävisivät.

        Ja tuomarit olivat asiaan neutraalisti suhtautuvia?


      • Jesse rakastaa
        Mat Karva kirjoitti:

        Lässyn lässyn. Te uskovaiset saatte monet voimaan pahoin tällä karmealla lässytyksellä siitä kuinka jollain on nyt hyvä olla kun on lusikka heitetty nurkkaan ja 6 jalkaa multaa päällä. Mistä te sen tiedätte? Ja miksi Jesse kaikkia rakastaisi? Ja muuta täyttä potaskaa. Ei ole mitään jumalaa jonka luokse kuolleet menee, se kuuluu tähän ihmisen pakkoon rationalisoida kaikki.

        Jesse rakasti kaikkia, koska oli kannabista pöllyttelevä hippi. Peace man.


      • Apinat
        Jesse rakastaa kirjoitti:

        Jesse rakasti kaikkia, koska oli kannabista pöllyttelevä hippi. Peace man.

        Kannabista pöllyttelevät hörhöt ei rakasta ketään, ne pistää streot täysille ja kuuntelee paskaa musiikkia välittämättä naapureista.


      • ehirueir
        Apinat kirjoitti:

        Kannabista pöllyttelevät hörhöt ei rakasta ketään, ne pistää streot täysille ja kuuntelee paskaa musiikkia välittämättä naapureista.

        Toi on vaan Takalan poika, muut on ihan normaaleja pössyttelijöitä jotka ei kiusaa naapureita.


      • Karviaisenmarja
        taivas matkaaja <3 kirjoitti:

        "totuudentorvensoitto" > Jos sinun lapsesi kuolisi tai on kuollut, niin etkö sinä toivoisi että lapsellasi olisi hyvä olla siellä Jumalan luona? Sinne ne kaikki lapset kuitenkin menevät kun täältä lähtevät, olkoon tästä elämästä poistunut millä tavoin tahansa. Vai luuletko että jos lapsi on surmattu niin hän ei pääse Jumalan luokse? En oikein ymmärrä näkökantaasi. Kaikki lapset on viattomia ja perivät taivastenvaltakunnan ja siellä ei ole mitään surua eikä murhetta, siellä on pelkkää ilos aina.. Jos hänen vanhempansa uskoo Jeesuksen ja on siten saanut syntinsä anteeksi, pääsee hekin kerran taivaaseen, olkoon ennen pelstumistaan tehneet mitä hyvänsä. Sellaista on Jumalan, Isän rakkaus. Siksi Hän antoi ainoan poikansa (Jeesuksen) kuolemaan ristillä, jotta meillä olisi elämä. Jotta meillä olisi mahdollisuus saada syntimme anteeksi. Hän uhrasi poikansa meidän edestämme. Jeesuksen ei olisi olut pakko mennä ristille, mutta Hän rakasti jokaista ihmistä niin paljon että oli valmis antamaan hekensä. Hänen haavainsa kautta meillä on mahdollisuus pelastua.

        Ei kenenkään ole pakko uskoa siihen ihanaan pelastus sanomaan, voitte väittää sen valheeksi, mutta, jokainen meistä sen totuuden eteen kerran joutuu. Miettikää epäilijät sitä että, JOS se onkin totta, te olette matkalla kadotukseen. JOs se onkin tarua vain, ja me ihmist vain kuollessamme lakataan olemasta....me jotka uskomme, emme häviä mitään, mutta (jos se on totta) te jotka ette usko, häviätte koko elämänne ja löydätte itsenne sieltä kadotuksesta mikä ei varmasti ole mikään kiva paikka.

        Ei Jumala haluaisi sinne ketään heittää, (se paikka on tarkoitettu saatanalle ja hänen enkeleilleen), siksi Jeesus on kuollut että meillä on mahdollisuus päästä kerran taivaaseen. Mutta meillä on myös vapaa tahto valita kumpaan paikkaan haluamme. Ratkaisu on jokaisen henkilökohtainen. Ja nyt sinä, joka olet lukenut nämä rvit, et voi kerran millään itseäsi puolustaa kun olet taivaallisen tuomarin edessä, et voi sanoa että sä et tiennyt, sillä NYT sinä tiedät!

        Suosittelen luettavaksi kirjaa "Taivas on totta", se kertoo 3-4 vuotiaasta pikku pojasta joka kävi taivaassa.
        Siunattua Joulua kaikille

        Niin, Jumala rakastaa meitä jokaista ja haluaa osoittaa pohjattoman rakkautensa lähettämällä suuren osan maailman ihmisistä helvettiin.... ihan vain koska hän rakastaa meitä. Sairasta.

        Ja toisekseen tämä on nyt vaan yhden uskonnon mukainen jossittelu.

        mutta ENTÄ JOS kuoleman jälkeen joutuisimme BATMANIN ja ROBININ tuomittavaksi, ja kaikki jotka eivät heihin uskoisi, joutuisivat LEPAKKOLUOLAN KELLARIIN?

        jos uhraat tuolle yhtän objektiivista pohdintaa, huomaat että molemmat vaihtoehdot (tuo sinun, ja tämä minun mainitsemani) ovat aikalailla yhtä mahdollisia...


    • nottobemeanbut

      Voi jee, joko olet oikeesti ollut linnassa vähän liian pitkään, koska muuten tajuaisit ettei tälläistä kannata mihinkään suomikaksneloseen vuodattaa, tai olet äärimmäisen häiriintynyt provo. Veikkaan jälkimmäistä.

    • äiti myös

      Surullista. Toivon rauhallista joulua ja voimia päiviisi. Kun on aika lähteä, tuo pieni nyytti odottaa sinua.

      • 10+13

        Varmasti tuo pieni nyytti tulee kulkemaan kanssasi päiviesi loppuun asti ja opit muistamaan hänet.


    • on tämä hetki

      Halaukseni sinulle ja voimia tähän päivään ja huomiseen. Rakkautta elämääsi.

    • lastenmurhatsuututta

      "Nyt niin kaipaan tuota pientä nyyttiä. Hymyilen pitäessäni kädessä valokuvaa pienokaisestamme. Nuorena pois nukkuneesta. Hän oli se jonka olisi pitänyt syntyä myöhemmin. Mutta voi kuinka mua it-it-itketää"

      varmasti kaipaat ja ihan oikein että itkettää, miten niin pois nukkuneen jos kerta tapoit lapsen!!
      Suomessa tapetaan kuulemma länsimaista eniten lapsia, ihan hirveää juuri äskenkin luki uutisissa vantaan tapauksesta. Jos on sellaisessa tilassa ettei pysty huolehtimaan itsestään tai lapsestaan niin voi tehdä etukäteen abortin tai antaa lapsen huostaan, Suomessa on aina paljon eri vaihtoehtoja tappaminen ei ole mikään vaihtoehto! on parempi vaikka ottaa jokin eläin jos kaipaa hoivattavaa, lapsi ei ole lelu tai raakuuden kohde, mutta ei kyllä eläinkään. Oikein vihaksi pistää tänne tulleet "peukku ylös" aivan kuin jotkut sallisivat tappamisen, se on aina väärin etenkin kun lapset ovat pieniä eivätkä pysty puolustautumaan toisin kuin aikuiset! toki lapset voivat yrittää paeta jos siihen vain kykenevät.. Itsekin olen elänyt perheessä jossa tapahtui uhkailua ja tiedän miltä se lapsista tuntuu ja jättää sieluun ikuiset arvet ja traumat mm. esiintymispelon, masennuksen ja ihmispelon. Yhdestä asiasta voit olla hyvää mieltä meinaan siitä ettet muista tapahtuneesta mitään! en tiedä antaako jumala tekoasi ikinä anteeksi mutta toivotaan niin..

      • abortin vastustaja

        abortti ei muuta asiaa mitenkään...sekin on yhtä lailla murha


      • Oksettaa!

        Joo ei se pienokainen pois nukkunut vaan hänet murhattiin raa´asti ja täällä vaan peukutetaan! Sairasta...


      • Abortin puoltaja
        abortin vastustaja kirjoitti:

        abortti ei muuta asiaa mitenkään...sekin on yhtä lailla murha

        Abortti ei ole murha, mikäli se toimitetaan oikeaan aikaan. Ei muutaman sentin kudosklimppi ole mikään ihminen. Eihän sellaisella ole itsenäisiä elintoimintojakaan eikä se muistuta ihmistä millään lailla.


      • elämä on lahja
        Abortin puoltaja kirjoitti:

        Abortti ei ole murha, mikäli se toimitetaan oikeaan aikaan. Ei muutaman sentin kudosklimppi ole mikään ihminen. Eihän sellaisella ole itsenäisiä elintoimintojakaan eikä se muistuta ihmistä millään lailla.

        Se muutaman sentin klimppi voisit olla sinäkin. Ajattelehan asiaa siltä kantilta.
        Jos olet yhtä samaa mieltä abortista, et arvosta itseäsi tai elämääsi. Ja olet kuoleman tuomari.


      • ggdfgfdgf
        Oksettaa! kirjoitti:

        Joo ei se pienokainen pois nukkunut vaan hänet murhattiin raa´asti ja täällä vaan peukutetaan! Sairasta...

        sinulla ei ole selvästikkään mitään hajua mielenterveyshäiriöistä. en tietenkään hyväksy murhaa, mutta tapahtunutta ei voi vain perua. äiti varmasti peruisi tapahtuman jos voisi.


      • Simo Toini
        elämä on lahja kirjoitti:

        Se muutaman sentin klimppi voisit olla sinäkin. Ajattelehan asiaa siltä kantilta.
        Jos olet yhtä samaa mieltä abortista, et arvosta itseäsi tai elämääsi. Ja olet kuoleman tuomari.

        Samalla periaatteella mitä sinä ajattelet on kuivien heittäminen murha, joku niistä miljardeista voisi olla sinun alkusi. Mutta siinä asiassa olen samaa mieltä ettei abortti ole ehkäisykeino. Jos ei halua lapsia niin joko käyttää ehkäisyä mikä on 100 prosenttinen tai lopettaa nussimisen.


      • killurself
        ggdfgfdgf kirjoitti:

        sinulla ei ole selvästikkään mitään hajua mielenterveyshäiriöistä. en tietenkään hyväksy murhaa, mutta tapahtunutta ei voi vain perua. äiti varmasti peruisi tapahtuman jos voisi.

        No kuule, eihän tämä tappajaäiti ollut laitoksessa vaan vankilassa joten ei se mielenhäiriössä lapsiaan tappanut, ihan tarkoitus sillä on ollut tappaa. Mielisairaat ei joudu vankilaan vaan hoitoon. Kukkahattutädit täällä taas on murhaajaa lällyttelemässä.


      • Kuivashampoo
        Simo Toini kirjoitti:

        Samalla periaatteella mitä sinä ajattelet on kuivien heittäminen murha, joku niistä miljardeista voisi olla sinun alkusi. Mutta siinä asiassa olen samaa mieltä ettei abortti ole ehkäisykeino. Jos ei halua lapsia niin joko käyttää ehkäisyä mikä on 100 prosenttinen tai lopettaa nussimisen.

        Sperma ei ole ihmisenalku vaan vasta hedelmöittynyt munasolu.


      • aivokas
        Simo Toini kirjoitti:

        Samalla periaatteella mitä sinä ajattelet on kuivien heittäminen murha, joku niistä miljardeista voisi olla sinun alkusi. Mutta siinä asiassa olen samaa mieltä ettei abortti ole ehkäisykeino. Jos ei halua lapsia niin joko käyttää ehkäisyä mikä on 100 prosenttinen tai lopettaa nussimisen.

        Oletko lapsi? Hedelmöitykseen tarvitaan kaksi. Yksin jos harrastaa sexiä, ei munasolu hedelmöity. Kysy bilsanopelta vaikka.


      • Simo Toini
        aivokas kirjoitti:

        Oletko lapsi? Hedelmöitykseen tarvitaan kaksi. Yksin jos harrastaa sexiä, ei munasolu hedelmöity. Kysy bilsanopelta vaikka.

        Kysy vaikka keltä inseminaatiota harrastavalta ettei siihen tarvita kahta, yks riittää ja spermaa ruiskussa. Ja yksin seksiä harrastavan munasolu hedelmöittyy kyllä kunhan saa siittiön, ei siihen edes tarvita seksiä. Missä olet kasvanut kun et perusasioita tunne? Taidat itse olla lapsi. Itse en ole kuin ehkä siltä osin etten viitsi kasvaa aikuiseksi, se on niin tylsää.


      • Anteeksi annettu
        killurself kirjoitti:

        No kuule, eihän tämä tappajaäiti ollut laitoksessa vaan vankilassa joten ei se mielenhäiriössä lapsiaan tappanut, ihan tarkoitus sillä on ollut tappaa. Mielisairaat ei joudu vankilaan vaan hoitoon. Kukkahattutädit täällä taas on murhaajaa lällyttelemässä.

        Synnytyksen jälkeen voi tulla sellainen pimeä hetki varsinkin, jos on yksin. Tunnen yhden tapauksen yli sadan vuoden takaa. Olen ajatellut tätä sukulaistani lämmöllä ja myötätunnolla. Rauha hänen sielulleen.


      • 20
        Kuivashampoo kirjoitti:

        Sperma ei ole ihmisenalku vaan vasta hedelmöittynyt munasolu.

        Spermako on muka vastahedelmöittynyt munasolu :O ?


      • Pywserch
        Simo Toini kirjoitti:

        Kysy vaikka keltä inseminaatiota harrastavalta ettei siihen tarvita kahta, yks riittää ja spermaa ruiskussa. Ja yksin seksiä harrastavan munasolu hedelmöittyy kyllä kunhan saa siittiön, ei siihen edes tarvita seksiä. Missä olet kasvanut kun et perusasioita tunne? Taidat itse olla lapsi. Itse en ole kuin ehkä siltä osin etten viitsi kasvaa aikuiseksi, se on niin tylsää.

        Mistäs mahtoi timo soini spermat ruiskuunsa saada?


    • piruparkaa

      ....niin odottaa..HELVETISSÄ!!!

      sie oot rölli :)

    • Kuka helvetti oikein järkkää kaikki nämä oksettavat provot tälle palstalle. Todella sairasta. Aikoihin ei ole ollut yhtään juttua, joka olisi kuulunut tänne pätemisen tarpeesta kärsivien junttien ruodittavaksi.

    • ...en kyllä katso ikinä hyvällä ketään tappajia -.- en ymmärrä... mutta tehty mikä tehty ja elämän on jatkuttava

    • SahdRap

      Todellakin ihmetyttä trolli. Melko kömpelö yritys ja tuo "it-it.." vahvisti troolauksen. Aika huono saalis mutta eihän tätä lankaa ole vielä loppuun käyty. Kukahan nettihauki iskee seuraavaksi Rapalaan?

    • nbvcsdfg

      Kannattaisi keskustella ammattilaisen kanssa. Turha tähän on omia mielipiteitä laittaa.

    • uupunut äiti

      Luulen että kipeältä ja haikealta tuntuu, kuin osa itseä olisi hukassa kun lapsi kuolee ennen meitä. Kaikki me kaivataan kiintymyksen kohdetta, haluaisimme olla tärkeitä ja tarpeellisia,huolehtia, antaa oman perintömme, ainakin henkisen ja opetella rakastamaan ja tulla rakastetuksi niin kuin lapsi kiintyy vaillinaisiin vanhempiinsa. Jopa alistaviin, riistäviin vanhempiin. Kiintymyksen on niin suuri tarve meillä kaikilla mutta samalla se näyttää olebvan vaikesti tavoitettavissa, lähes mahdotonta. Lapsesi olisi nyt aikuinen? meillä naisilla on aika ajoin vauvakuumeita, ainakin minulla...itse pyrin silloin menemään katsomaan lapsia jotka itkee ja muistaa että se on 24 h huollehtimista seuraavat 15-20 vuotta, ja lopun elämää. On siinä siunausta ja iloa ja taakkaakin. kukaan ei tiedä millaiset suhteet lapsiin syntyy vanhemmuuteen ryhtyessäään, hekin on persoonia niin kuin mekin. Oletko ajatellut että voist ehkä nauttia vielä jonkun toisen lapsen tai ihmisen, uupuneen äidin...auttamisesta, seurasta. Voisitko laittaa hyvän kiertämään.Sekin on osa sovitusta elämälle tai syvin elämän tehtävä-Velka voi olla jotain Hyvää velkaa, vaikka viisaudesta, jota olemme saaneet kärsimyksestämme kautta. Kiitos että kirjoitat noin vaikeasta asiasta. Voin samaistua osaasi, olin itse uupunut yksin jätetty äiti, enkä tiennyt tarvitsevani apua. hyvitän sitä vaikeaa aikaa hyvillä teoilla ja rehellisyydellä puhumalla asioista lasteni kanssa.

      • jl65

        Kuka äiti ottaa tappajaäidin hoitamaan lastaa? Oli tilanne surmahetkellä mikä hyvänsä ei se riitä normaalille äidille selittämään miksi vava piti tappaa. Tosi asia on ettei murha vanhene koskaan, sen kanssa vaan on elettävä tai tehtävä päätös ettei jatka enää elämäänsä.
        Jumalat ja Jeesukset eivät ketään pelasta. Ei maailma olisi näin paha paikka jos tälläisiä pelastajia olisi olemassa.


      • nimimerkki.
        jl65 kirjoitti:

        Kuka äiti ottaa tappajaäidin hoitamaan lastaa? Oli tilanne surmahetkellä mikä hyvänsä ei se riitä normaalille äidille selittämään miksi vava piti tappaa. Tosi asia on ettei murha vanhene koskaan, sen kanssa vaan on elettävä tai tehtävä päätös ettei jatka enää elämäänsä.
        Jumalat ja Jeesukset eivät ketään pelasta. Ei maailma olisi näin paha paikka jos tälläisiä pelastajia olisi olemassa.

        raamatussa kerrotaan hyvin selkeästi ettei Jumala aiheuta kärsimyksiä, ja että koko maailma on paholaisen vallassa sekä sen että saatana on raivon vallassa koska tietää että hänen aikansa on lyhyt. lue lisää asiasta ja tiedä ennen kuin pädet.


    • Seppo Taalasmaa

      Hanki uus?

    • Imppari aikoinasa

      Lopeta jo ! SOSSU ja MUUT hoitaa provo ! Luuletsä vitun urpo hoitavas Suomessa on aina paljon eri vaihtoehtoja tappaminen ei ole mikään vaihtoehto! on parempi vaikka ottaa jokin eläin jos kaipaa hoivattavaa, lapsi ei ole lelu tai raakuuden kohde, mutta ei kyllä eläinkään. Oikein vihaksi pistää tänne tulleet "peukku ylös" aivan kuin jotkut sallisivat tappamisen, se on aina väärin

      Hyvä keino lypsää rahaa ?

    • kolöpo

      Tämä on Provo, mutta vaikka olisi, niin ei masennuksella voi selittää tällaista tekoa. Tämä teko ei ansaitse mitään sääliä tai sympatiaa. Tuhansia suomalaisia kärsii vaikka mistä masennuksesta, mutta eivät he silti tapa lapsiaan.

      • rekisteröitymätön**

        Masennusta on monenlaista. Aina alkaen ihan normaalista alakulosta masennuspsykoosiin. Synnytyksen hormonimuutosten aiheuttamasta psykoosista, puerperaalipsykoosista (lapsivuodepsykoosi) kärsii noin 1-2 äitiä / tuhat synnyttänyttä naista. Kuten mikä tahansa psykoosi, se voi johtaa todella ikäviin seurauksiin, kuten lapsensurmaan.

        Psykoosi on tila, josta kärsivä ei ole vastuussa teoistaan - olet todella, todella yksinkertainen, jos et tätä ymmärrä. Jos tällaisen sairauden kourissa tekee jotain peruuttamatonta, niin kyllä vaan ansaitsee sääliä, sympatiaa ja ymmärrystä. En pysty kuvittelemaan, miten kamalaa on elää tietäen , mitä on tehnyt, vaikka kuinka tajuaisi, ettei voinut hallita tekojaan. Typerien lähimmäisten tuomitsemaksi joutuminen on pikkuista verrattuna itsesyytöksiin, joiden kanssa joutuu elämään.

        Lapsensurmasta (= äidin synnytyksen jälkeisessä masennuksessa tekemä oman lapsen surmaaminen) saa Suomessa vähintään 4 kuukautta, enintään neljä vuotta vankeutta. Tässä on otettu huomioon alentunut syyntakeisuus, mutta mielestäni tuo neljä kuukauttakin on aivan liikaa silloin, kun kyse on masennuspsykoosista. Mielenterveyden vakavasta häiriöstä kärsivä kuuluu sairaalaan, ei vankilaan.


      • NO HUH HUH!
        rekisteröitymätön** kirjoitti:

        Masennusta on monenlaista. Aina alkaen ihan normaalista alakulosta masennuspsykoosiin. Synnytyksen hormonimuutosten aiheuttamasta psykoosista, puerperaalipsykoosista (lapsivuodepsykoosi) kärsii noin 1-2 äitiä / tuhat synnyttänyttä naista. Kuten mikä tahansa psykoosi, se voi johtaa todella ikäviin seurauksiin, kuten lapsensurmaan.

        Psykoosi on tila, josta kärsivä ei ole vastuussa teoistaan - olet todella, todella yksinkertainen, jos et tätä ymmärrä. Jos tällaisen sairauden kourissa tekee jotain peruuttamatonta, niin kyllä vaan ansaitsee sääliä, sympatiaa ja ymmärrystä. En pysty kuvittelemaan, miten kamalaa on elää tietäen , mitä on tehnyt, vaikka kuinka tajuaisi, ettei voinut hallita tekojaan. Typerien lähimmäisten tuomitsemaksi joutuminen on pikkuista verrattuna itsesyytöksiin, joiden kanssa joutuu elämään.

        Lapsensurmasta (= äidin synnytyksen jälkeisessä masennuksessa tekemä oman lapsen surmaaminen) saa Suomessa vähintään 4 kuukautta, enintään neljä vuotta vankeutta. Tässä on otettu huomioon alentunut syyntakeisuus, mutta mielestäni tuo neljä kuukauttakin on aivan liikaa silloin, kun kyse on masennuspsykoosista. Mielenterveyden vakavasta häiriöstä kärsivä kuuluu sairaalaan, ei vankilaan.

        SINÄ se tässä olet todella todella yksinkertainen!!!!!!!!!!!!!!! Ja sairas.


      • F32.2
        rekisteröitymätön** kirjoitti:

        Masennusta on monenlaista. Aina alkaen ihan normaalista alakulosta masennuspsykoosiin. Synnytyksen hormonimuutosten aiheuttamasta psykoosista, puerperaalipsykoosista (lapsivuodepsykoosi) kärsii noin 1-2 äitiä / tuhat synnyttänyttä naista. Kuten mikä tahansa psykoosi, se voi johtaa todella ikäviin seurauksiin, kuten lapsensurmaan.

        Psykoosi on tila, josta kärsivä ei ole vastuussa teoistaan - olet todella, todella yksinkertainen, jos et tätä ymmärrä. Jos tällaisen sairauden kourissa tekee jotain peruuttamatonta, niin kyllä vaan ansaitsee sääliä, sympatiaa ja ymmärrystä. En pysty kuvittelemaan, miten kamalaa on elää tietäen , mitä on tehnyt, vaikka kuinka tajuaisi, ettei voinut hallita tekojaan. Typerien lähimmäisten tuomitsemaksi joutuminen on pikkuista verrattuna itsesyytöksiin, joiden kanssa joutuu elämään.

        Lapsensurmasta (= äidin synnytyksen jälkeisessä masennuksessa tekemä oman lapsen surmaaminen) saa Suomessa vähintään 4 kuukautta, enintään neljä vuotta vankeutta. Tässä on otettu huomioon alentunut syyntakeisuus, mutta mielestäni tuo neljä kuukauttakin on aivan liikaa silloin, kun kyse on masennuspsykoosista. Mielenterveyden vakavasta häiriöstä kärsivä kuuluu sairaalaan, ei vankilaan.

        Taidat olla itsekin vähän yksinkertainen...syyntakeeton, vastuuton. Säälin sinua.
        Sympatiaa ja ymmärrystäni et saa.


      • ett' silleen
        rekisteröitymätön** kirjoitti:

        Masennusta on monenlaista. Aina alkaen ihan normaalista alakulosta masennuspsykoosiin. Synnytyksen hormonimuutosten aiheuttamasta psykoosista, puerperaalipsykoosista (lapsivuodepsykoosi) kärsii noin 1-2 äitiä / tuhat synnyttänyttä naista. Kuten mikä tahansa psykoosi, se voi johtaa todella ikäviin seurauksiin, kuten lapsensurmaan.

        Psykoosi on tila, josta kärsivä ei ole vastuussa teoistaan - olet todella, todella yksinkertainen, jos et tätä ymmärrä. Jos tällaisen sairauden kourissa tekee jotain peruuttamatonta, niin kyllä vaan ansaitsee sääliä, sympatiaa ja ymmärrystä. En pysty kuvittelemaan, miten kamalaa on elää tietäen , mitä on tehnyt, vaikka kuinka tajuaisi, ettei voinut hallita tekojaan. Typerien lähimmäisten tuomitsemaksi joutuminen on pikkuista verrattuna itsesyytöksiin, joiden kanssa joutuu elämään.

        Lapsensurmasta (= äidin synnytyksen jälkeisessä masennuksessa tekemä oman lapsen surmaaminen) saa Suomessa vähintään 4 kuukautta, enintään neljä vuotta vankeutta. Tässä on otettu huomioon alentunut syyntakeisuus, mutta mielestäni tuo neljä kuukauttakin on aivan liikaa silloin, kun kyse on masennuspsykoosista. Mielenterveyden vakavasta häiriöstä kärsivä kuuluu sairaalaan, ei vankilaan.

        Psykoosissa joudutaan sairaalaan pakkohoitoon ei vankilaan, näin oli jopa silloin 80-luvulla, oli muuten mielisairaaloitakin enemmän kuin nyt. Turha on mitään psykooseja sovittaa linnassa istuneisiin, vankila on eri asia kuin oikeuspsykiatrinen.


    • rakkautta sinulle

      Tehtyä ei saa tekemättömäksi. . kaikella tarkoituksensa... jne Uskon, että WARMASTI kaipaat. voi kun voisin auttaa. toivon Sinulle elämään kaikkea hyvää tapahtuneesta huolimatta.

    • tappaja

      helvettiin joutasit!

      • oikeutta viattomalle

        Varmasti joutuukin!


      • random432564567

        ihan tiedoksesi että maa on oikeasti helvetti, ja kun ihmiset kuolee ne jää maanpäälle miettimään pahoja tekojaan niin kauvan kunnes sitte pääsee taivaaseen ja saa tehä mitä haluaa.


    • karina11

      voi että oltan osaa ja suren sun kanssa elämän raasdollisuutta.

    • Mitä siitä

      Elämä on. Ehkä parempi se lyhyt kuin pidempi ja tuskallinen sairaassa kodissa.

      • Noh...

        No mikset ota narua kouraas jo...?


    • tyhjää...

      äLÄ HYVÄ IHMINEN SANO NIIN, KUN JUURI ON LUETTU TAAS ISÄN TAPPANEEN KAKSI PIENTÄ LASTAAN.
      Kyllä on hirveäksi mennyt.Kauheaa.Hakekaa ihmeessä apua ennekuin tuollaisia hirmutekoja pääsee tapahtumaan.Ei pitäisi joutua niin silmittömän raivon valtaan.

      Aloittajalle en osaa sanoa mitään. Ymmärrän että elämä tuntuu tyhjälle tuollaisen jälkeen.Ymmärrän myöskin tuskasi.Moni jää niin yksin.Kukaan ei kysy mitä kuuluu tai miten voit. Ei ole ketään ja ahdistus kohdistuu ja purkautuu lapseen.
      Toivoisi että jokaisella lapsella olisi oma suojelusenkeli, mutta niin ei taida enää nykyisin olla.

    • elämänkunnioittaja

      Semmosta se sitten on..tuhannet suomalaiset naiset ja tytöt tappaa lapsiaan..sitä muuten kutsutaan nimellä abortti..ei kuullosta niin pahalta kuin murha tai tappo.
      Sitä voi sit selitellä miten vaan,,kun ei sovi elämäntilanteeseen tai täs vaiheessa uraa...tai olen liian nuori, vanha, köyhä, tyhmä,ei äitityyppi, tai kun ei ole miestäkään. Ihmeesti niitä vaan muuten ilman miestä tehdään.......

    • ËL.a .k.IM

      Surullinen emo

      Minkä nimen sille santerille olit antamassa?

      Tsiigataan jos voidaan tehdä jotain siihen itsesyytös juttuun.

      Abortti on kova juttu.

      Pikkuisesi on kuitenkin turvassa.

      • äiti <3

        En usko että aloittaja on niinkään hakemassa täältä sympatia itselleen, vaan ehkä vaan halusi tuntoaan keventää ja saada ehkä hiukan paremman olon itelleen. Suosittelen aloittajalle että kirjoittaisi tunnoistaan vaikka päiväkirjaan tms, täällä saa niin paljon paskaa niskaan ettei tänne kannata kirjoittaa. Tulee vaan entisestään pahempi mieli.

        Oikein hyvää ja rauhallista joulua kaikille


    • Mude

      Synnyksen jälkeistä masennusta esiintyy tosi paljon ja siitä kannattaakin puhua, tunteet voi heitellä laidasta laitaan ja siitä puhutaan liian vähän.
      Mutta, en usko, että tosissaan tuo viesti on kirjoitettu, vakavalla aiheella ei ole syytä leikitellä!!

    • cuubb

      Mikäli kyseessä ei ole provo, niin sanon tämän: tekosi on ylen raskas, mutta Jeesuksen Kristuksen armo on sinuakin varten ja lapsesi pääsi taivaaseen, sillä hän ei ollut syntiä tehnyt. Ota Jeesus elämääsi henkilökohtaisena vapahtajanasi, niin tulet kerran veiä näkemään lapsesi.

    • .

      Olisit voinut antaa lapsen adoptioon. Katso nyt, mitä sait aikaan.

    • Empaattinen 42 n

      Viiden lapsen äitinä en voisi anteeksiantoa ajatella itselleni Masennuksia toki on ollut, lapsenmurhaa en kuitenkaan voisi edes kuvitella.
      Saattaa tuntua tylyltä, mutta harva tappaja uskaltaa ajatella tehneensä hirmutekoja tai tunnustaa tehneensä niitä, aina löytyy omastakin mielestä lieventäviä tekijöitä.
      Tuskin se lapsi sinulle oli uhka, siksi et ainakaan minulta myötätuntoaa saa, lapsi on suojaton etenkin aikuisen edessä.
      Mielestäni julkisuudessa liika ymmärtäminen lisää näitä tapauksia, itselle otetaan lupa harhautua ja tehdä vaikka mitä.
      Varmaan kovaa tekstiä jonkun mielestä, olethan lain edessä tuomiosi suorittanut Joillekin asioille voi kuitenkin tehdä jotain ... kuten hakea apua omaan pahaan oloonsa.

    • atuomari

      Provohan tämä on koska vaikuttaa siltä, että syynä oli äidin vaikea mielenterveyden häiriö, mutta silti mainitsit istuneesi (siis linnassa). Eihän kuvailemassasi tilanteessa olevaa henkilöä tuomita, hoitoon kyllä joutuu.

    • kärsi

      pala helvetissä!

    • Kukaton hattu

      Yhtä hyvin voi olla joku narsisti tai psykopaatti, joka on tappanut lapsen ja hakee täältä nyt sympatiaa ja hyväksyntää. Narsistit ei tunne mitään häpeää tai syyllisyyttä tekemisistään, mutta osaavat esittää uhria ja onkia kaiken mahdollisen huomion mitä kukkahattutädit auliisti antavat nimenomaan tällaisten palstojen kautta.

      Olen itsekin kärsinyt synnytyksen jälkeisen masennuksen ja myönnän, että se oli aivan hirveää aikaa, mutta järki pelasi silti. Ensisijaisesti kohdistin raivon ja väsymyksen itseeni, en vauvaan. Lapsentappo on pahin rikos mihin ihminen voi syyllistyä.

    • Tinja

      Nää on hauskan läpinäkyviä nämä suomi24:sen "aidot henkilöt" jotka aloittavat näitä viestiketjuja. :) No, ymmärtäähän sen: Mitä enemmän lukijoita/käyntejä sivustolla - sitä enemmän suomi24 saa mainospaikoista rahaa.. Hauska kun etusivujen juttujen aloittaja niomimerkistä ei aloituksen jälkeen kuuluc enään mitään... :) Naurettavaa!

    • Ymmärrän

      Vai että mitään ei pidä ymmärtää vaan vihata, kaikki on loppujen lopuksi kiinni olosuhteista. En osaa vihata sielutonta narsistia, ja se joka kykenee empatiaan ja muutokseen, ansaitsee jossain vaiheessa anteeksiannon.

      Narsistista tuli narsisti, koska perimä on mikä on tai vanhemmat kylmiä ihmisiä, syyllisyys on vain sosiaalinen rooli jolla ihmiset saadaan käyttäytymään toivotulla tavalla, ainakin jos tekijä ei ole psykopaatti tai narsisti.

      Mielestäni aluksi pitääkin syyllistää, mutta antaa anteeksi lopulta, oli kyseessä
      luonnonoikku narsisti tai vaikeuksissa oleva aito ihminen, joka kykenee muuttumaan. Sillä ei ole mitään väliä narsistin kannalta vihaatko vai etkö, hän ei kykene muuttumaan, vaan kulutat itseäsi vihalla. Jos syyllistäminen ei lopu ja tekijä on kuitenkin empatiaan kykenevä, voi syyllistäminen johtaa esimerkiksi itsemurhaan.

      • JGHF

        Sehän olis tälle murhaajalle ihan oikein. Ei se vielä mitään tunne, kun tänne tulee kirjoittelemaan mitä on tullu tehtyä, häpeis edes perkele........


      • Ymmärrän
        JGHF kirjoitti:

        Sehän olis tälle murhaajalle ihan oikein. Ei se vielä mitään tunne, kun tänne tulee kirjoittelemaan mitä on tullu tehtyä, häpeis edes perkele........

        Jos kyseessä on empatiakykyinen ihminen, niin itsemurha tulee tämän perusteella ja teko ei ole tehty omana itsenään. Suuri vaiko suurin osa tapoista tapahtuu vintti totaalisen pimenneenä verensokerit alhaalla ja viinapäissään, siinäkään ei oikein ole oma itsensä. On aika kyyninen maailma jos ihminen ei ole voinut vaikuttaa mitenkään sumenemiseensa ja sitten ollaan heti lynkkaamassa.

        Jos tekijä tällaisissa tapauksissa on narsisti, itsemurha tapahtuu vallan puutteesta ja omien kieroilujen toimimattomuudesta tai siitä, että ei saa huomiota yms. Tässä taas jää kaivelemaan se, että narsisti ei tajua katua, mutta heihinkään ei pidä turhaa myötätuntoa osoittaa, he käyttävät sen hyväkseen. Jos heitä taas vihaa, on sama kuin vihaisi kiveä, johon lapsi on lyönyt päänsä.

        Narsisteja ei pidä olla kyllä yhtäkään olemassa, tiedän kokemuksesta.


    • Aikuisetihmiset????

      Ettekö hyvät ihmiset osaa lukea, "lapsen syntyminen oli viimeinen niitti, ei varsinainen syy masennukseen". TÄSSÄ EI PUHUTA SYNNYTYKSEN JÄLKEISESTÄ MASENNUKSESTA!

      Tämä idiootti on oikeasti ollut masentunut jo valmiiksi ja mennyt hankkiutumaan raskaaksi ja sitten tappanut pienen viattoman lapsen.

      Aika karua ja toivon, jos tää ei ole provo, ettet koskaan enää ikinä saa lapsia!!!!
      Ihan oikein sinulle kun oot linnassa istunu ja oot yksin!

      Käyttäkää ihmiset aivojanne ENNEN kuin rupeette hankkimaan lapsia!!!!

      Veetuttaa tälläinen lapsien tappaminen ja heitteillejättö ja aikuisten ryyppäämiset jne jne jne..... Haloo jotain järkeä tähän elämään NYT!

      :((( :(((( :((((

    • voi kiesus

      kuule, mee äkkii murhaamasi luo, siinähän sitten voit potea

    • mä vaan yksi

      sen siitä saa murhajat pääse vapaale ei muuta ku linnaa loppuiäksi tai sama tuomio, sääli ku suomes ei oo kuolemantuomiota laissa. mut sitä saa mitä tilaa, turha itkee jälki käteen, valitan ei myötä tuntoo tollasille koskaan

    • Hoh hoijaa

      Just näin!!!! voi helvetti, mulla lapsi naisen kanssa miltä molemmat muksut ns otettu pois!! Siis itse siinä helvetin onnellisessa asemassa että sain todella helposti huoltajuuden niin että äitillä ei mitään asiaa mihinkään!! Nyt kun asiasta mennyt riittävästi aikaa niin annan lapseni päättää mitä tahtoo ja milloin haluaa nähdä!!! Joo mutta jos tolla verukkeella voisi vain tehdä peruuttamattomia asioita esm. murhan niin suomen työmailla olisi huomattavasti vähemmän ns toppahousuja koska projekti ja työpäälliköt olisi lahdattu kellarii ja vedottu siihen vaan että vittu tili ei tule pakkolomalla täi näin!!!
      Mä oooooooooooooooon työmasentunu!!!!!!!!!!

    • joulupökki

      Trolls gonna troll

    • 6

      Myös eläinkunnassa tunnetaan sellainen ilmiö, että esimerkiksi nuorilla emakoilla voi olla hormonit niin sekaisin, että ne pyrkivät tappamaan porsaitaan.

      Juuri poikineella hieholla voi olla myös äitiys täysin hukassa. Maitoa ei lähde vaikka utaret on kovana, eikä elukka välitä tuon taivaallista vasikastaan.
      Hormoneista siinäkin on kyse.

      Tunnettu tosiasia on myös että hyvin stressaantuneena monet eläimet tappavat poikasiaan. Lentokoneen lento minkkitarhan yli voi saada emon tappamaan poikaset.

      En puolustele aloittajan tekoa, mutta huomautan vain siitä, miten tärkeää olisi että nuorilla äideillä olisi tukiverkkoja. Pitäisi olla joku tietty numero, johon voi soittaa kriisitilanteessa, ja paikka mihin aina voisi tuoda lapsen turvaan, yöllä tai päivällä!.

    • pimeän päivänkulkija

      Jos tarina on tosi niin eipä tuosta voi syyllistää. Ymmärrän pahan olon. Ei se paha olo varmasti lopu täysin ikinä mutta ehkä se on juuri se rangaistus, jonka teosta ansaitsee. Ne jotka eivät pahaa oloa tunne ovat syyntakeettomia, täyttä ymmärrystä vailla.

      Jos juttu on keksitty niin varmasti silläkin on joku syynsä. Jotain vahvistusta jollekin.

      Mutta nämä selkäydinreaktiot, ne ovat lapsellisuudessaan ymmärrettäviä myös. Vaan ei se viha tosiaankaan auta. Voisin jopa väittää, että ihminen joka sinua vihaa ja tuomitsee pystyisi itsekin ääriolosuhteissa samaan. Ne jotka eivät tuomitse, eivät ehkä teekään.

      Joka tapauksessa kaikille hyvää Joulua.

    • 4 lapsen äiti <3

      " Surullinen emo" > Otan osaa näin vuosien jälkeen menetykseesi, vaikka oletkin sen tavallaan itse aiheuttanut. Olet tuomiosi kuitenkin kärsinyt, vaan lasta et tietysti takaisin saa, se on iäksi mennyttä. Nyt hän on taivaassa < Jumalan luona, ja hänellä on hyvä olla huolimatta siitä millä tavoin tästä maailmasta hän lähti.

      Ole armollinen itsellesi ja koita antaa itsellesi anteeksi. Uskon että se on varmasti vaikeaa, mutta tiedät itse ettet ole tahallaan tietoisesti tuota asiaa tehnyt ja olet lain edessä tekosi seuraukset sovittanut.
      Kun sairastuu synnytyksen jälkeiseen masennukseen niin pitäisi heti saada ammatti apua, mutta välttämättä sitä ei ymmärrä lähteä hakemaan itse ja aina ei välttämättä sairaalassa tai neuvolassakaan huomata äidin tilaa.
      Se on järkyttävää mitä on tapahtunut, mutta et voi asiaa enään muuttaa, joten anna itsellesi anteeksi ja jatka elämää.

      Varmasti kannat tuota tekoa aina mukanasi, sille ei mitään voi, sen kanssa on vaan osattava elää ja mennä eteenpäin.

      Voimia sulle ja oikein siunattua joulua muistoistasi huolimatta. MUISTA, että lapsellasi on hyvä olla siellä Jumalan huomassa. Ja jos uskot Jeesukseen niin, kun sun aikasi on lähteä täältä ajasta niin tapaat lapsesi siellä taivaan kodissa

    • 455454

      Hyi helvetti.

    • qazse

      Onneksi on myös asiallisia foorumeita joihin kirjoittaa, esim tukinet.net. Vastaukset menevät seulan läpi, saat vain asialliset vastaukset.Vaatii rekkautumisen.

      • 4+15

        Useimilla tähänkin vastanneista ei ole mitään käsitystä masennuksesta ja sen voimasta. Toivon todellakin jos joku läheisistänne tai te itse joskus sairastutte msennukseen muistatte, kaiken sen kaiken sen mitä masentunuksesta kärsineelle olette netissä anomyymisti kirjoittannet.

        Jo yli 350 000 suomalaista sairastaa masennusta. Masennus ajaa enemmän suomalaisia eläkkeelle kuin mikään muu sairaus. Asiantuntija, Helsingin yliopiston psykiatrian professori Hasse Karlsson pelkää, että kehitys jatkuu kiihtyvänä ja yhä useampi jää pois työmarkkinoilta. Erityisen huolissaan Karlsson on nuorista.

        Te voitt olla tässä joukossa joskus.


    • naapurin pena

      Suomi24:n toimitus kirjoittia taas teille naapurin penoille ja lissuille jutun, jotta te jaksatte täällä lässyttää :) ...ja kivaa on, eiks vaan. Täällähän kirjoittelee muutenkin kaikki elämäänsä kyllästyneet ja kateelliset ihmiset, joita Suomesta löytyy kyllä :))) ...ja nyt oli tänkin paavon kirjoitettava, ku alkaa olla niin hauskat jutut täällä...

      • Penako se siinä 8-))

        Ja sä?


      • hyi,karmivaa.

        KYLLÄ OLET PAHASTI WINKSAHTANUT!!!

        Kaikkea kamalaa S 24,kin julkaisee.


    • Hoh hoijaa vielä

      Ja tässä viestiketjussa jännä juttu?? No ajatellaampa että aika iso osa kuolee ns normaalin kuoleman eli vanhana???? Mikä ihmeen taivas se on missä kusi haisee kokoajan??? eli kaikki vanhainkodista sinne vaan?? jos murhattu lapsi odottaa äitiäsä siellä rajan toisella puolen??? hopsis ajatelkaa uskovaiset tai en sano et uskovaiset vaan kiihkoilijat! Ajatelkaa ennenku paasaatte jotai ihmettä! Eiköhän elämää ole VAIN TÄMÄ YKSI!!

    • eno- elmeri

      Lapsesi osa oli kuolla psykopaatin käsiin ja sinun osasi on nukahtaa iltaisin tuon ajatuksesi kanssa.

    • kansaäänestämäänheti

      Suomessa on erittäin lyhyet tuomiot, parin vuoden linnassa istuminen useimmiten riittää ja varkaudesta tai pahoinpitelystä ei välttämättä saa mitään tuomiota...

      Muutos lakiin ja kansa äänestämään uusista rikoslaista turvataksemme lasten tulevaisuuden, niin eiköhän saada kaikenlainen rikollisuus vähenemään?

    • niiinmpä voin kyllä ymmärtää sen että kaipaat lastasi...

    • ...........

      Miten ihmeessä ihmiset vaikuttavat jotenkin sivuuttavan sen faktan, että kyseessä on ehkä kauhein mahdollinen rikos? Ettekö te tajua, että mahdollisesti psykopaattinen murhaaja koittaa hakea tässä huomiota?

      Jos joku tappaa oman pienokaisensa (hulluna tai ei) ei hän ansaitse mitään sääliä! Ei mitään. Palakoon helvetissä.

      • anna valoa Luojamme

        Minun mielestäni hän juur ansaitsee kaiken mahdollisen myötätunnon ja tuen. Hänen täytyisi löytää mielenrauha, jotta hän voisi elää hyvää elämää. Meidän kaikkien myös tällä foorumilla pitäisi tukea aloittajaa löytämään uusia valoisia näkökulmia elämään.

        Onnea elämääsi ap! Etsi elämääsi kauniita asioita ja hyviä ihmisiä.


    • JK23

      VAI TAPOIT

    • Tappaminen on muotia

      Elämä on niin kamala juttu, ettei sitä käsitä. Kuka tahansa on potentiaalinen tappaja, varas, homo, raiskaaja, pedofiili, huijari, pilkkaaja jne. jne. jne.

      Tuntuu silti kyllä aika härskiltä hakea tältä sivulta tukea tuskaansa, jos sellaista snulla edes on. Vai rupattelotko vaan ihan ajankuluksesi tästä asiastasi täällä?

      Tappajat yleensä häpeävät niin paljon tekoaan, etteivät asiasta paljon puhu. Murhaajta eivät taida edes hävetä?

      Tämä juttu tuntuu aika mauttomalta, jos se tulee provosoituna "firman puolesta", ja jos se taas on todellinen "oma juttusi", niin onko tämä aiheesi nyt ihan niin yksinkertainen, että siitä voi täällä yleisesti löpistä? Jos olet todellinen nainen, niin olet taas todistamassa, miten TYHMIÄ naiset ovat, tai ainakin jotkut teistä voivat olla. Oletko ajatellut, että aiheesi saattaa huomaamattaankin rohkaista jotain toista naisääliötä samaan temppuun oman lapsensa ja "masennuksensa" kanssa? Siis vaikka juttusi olisi hölynpölyä, niin siinnä on jotain todella moraalitonta. Eikö ole enää mitään sosiaalista vastuuta mistään?

      Mutta koska minä olen ollut vuosia kristitty, niin olen oppinut ainakin sen, että Jumalan viisaus on kaikkea ymmärrystä ylempi. Hänen oikeudenmukaisuutensa toteutuu lapsesi kohdalla joka tapauksessa, mutta myös sinulle Jumala on järjestänyt ikuisuuspaikan hyvässä paikassa, jos vain otat vastaan Hänen lahjansa. Ota nyt itsellesi 15 minuuttia aikaa ja katso tämä, ja yritä ymmärtää ja päästä siitä johonkin uusiin ajatusmaailmoihin:

      http://www.youtube.com/user/21per3?feature=mhee#p/u/0/t3GXri7izYI

      Puolestasi rukoillaan ja ajattele sitä tekee Jeesus itse parhaillaan.

      • Ammatiltaan potilas?

        JOs tämä juttu on suomi24:n organisaattorien oma keksintö, niin ei paljon vastuu siellä paina. Eikä paina näköjään muutenkaan siellä vastuu, jos tällainen juttu ylipäätään päästetään "yleisenä löpinänä" tänne ilman "asianomaisen äidin" pienintäkään katumuksen häivää.

        Kiva tossa samalla muuten katsella noita lastenvaatemainoksia. Kuinkas muuten sattuikaan "ikäänkuin aiheeseen."


      • Suoli24 ylläpito

        Muotia? Se on miehen aloittama PROVO. Ja taas päästiin haukkumaan naisia.
        Joku suoli24:n ylläpidossa jääny ilman pilsua joku toella vähäjärkinen otus. Provoja ruutataan kunnes piipaa-auto taas hakee.


    • Estin.....

      Estin vaimoani tappamasta kahta lastani synnytyksen jälkeisen masennuksen aikoina. Pienten lasten kuolema oli tosi lähellä, aivan muutamien minuuttien päässä. Vanhin tytär ei ollut vaarassa sisällä kotona. Onneksi myös appivanhemmat tulivat apuun.
      Vaimoni joutui laitoshoitoon ja minä hoidin pikkulapset. Vastasyntyneen nuorimmaisen opetin syömään aluksi tuttia ja sitten tuttipulloa. Sillä aikaa lasten äiti oli hoidossa mielisairaalassa. Äidinmaitoa ei voinut käyttää, koska hänellä oli vahva lääkitys.

      Älä syyllistä itseäsi. Et silloin ollut oma itsesi.

      Jouduitko vankilaan? Tai mielisairaalaan?

      Tuosta "nyytistäsi", lapsestasi voitaisiin puhua enemmänkin.

      Toivotan Hyvää Joulua!

      • mimmuli7600

        Sääliä se täältä kerjää, menis itkemään sen vauvansa haudalle, mitä täällä rääkyy, kehtaakin


    • Hei

      Olen kauhukseni lukenut paikallislehtiä, joissa selostetaan vastaavia tragediota - joita ei saa tapahtua! Myötätuntoni, sydämestäni on osa Sinulle!
      Katso elämää eteenpäin hyvällä....

      Martti:)

      • Törkeetä...

        Niillä jutuilla mässäillään ja joillekkin ihmisille ne ovat vain kivaa viihdettä, kuten ylläpidon idiooteille jotka näitä provoja rustailevat.


    • Waikeaahan se on

      Minä en miellä, että pelkästään masentunut ihminen tappaa lapsensa. Täytyy olla jotain muutakin, paha psykoosi, skitsofreniaa tms. Masentunut tiedostaa tilansa muttei jaksa tehdä itselleen mitään. Ei se luonne sieltä mihinkään katoa. Joudut kyllä elämään tekosi kanssa ilman säälipisteitä vaikka olet kuinka "istunut" tuomiosi. Se on jokaisen rikollisen tehtävä. Sori, että näin suoraan sanon miten miellän asiat. Oletko miettinyt miksi tapoit, lääkkeitäsi, päihteiden käyttöä, ehkä se lopettaisi itkusi kun pääsisit jyvälle siitä, miksi niin tapahtui. Tehty on tehty eikä sitä tekemättömäksi saa vaikka vollottaisit lopun elämäsi. Hyvitä tekosi jotenkin, auta katulapsia, pelasta huonosti voivia lapsia... luo loppuelämällesi tarkoitus.

      • Mustamaalaamista

        Jos ihminen on sairas niin kuuluu hoitolaitokseen, mutta suurin osa nykyajan tappajista on täysissä sielunvoimissaan ja täydessä ymmärryksessä tuomittu vankilaan siis ne jotka ovat jääneet kiinni. Niillä on jotain muuta vikaa korvien välissä.


    • Nathon666

      Ei mitään armoa sinulle. Kuuluisit telkien taakse loppu elämäksesi.

    • huheilja

      Olet varmaan hyvin yksin tekosi kanssa, koska luultavasti kaikki haluavat suojella läheisiään ja lapsiaan sinulta. Tiedät tämän itsekin, koska toki tappajaa pelätään..ja erityisesti oman lapsensa tappajaa. Eihän kukaan terve ihminen tee sellaista. Ilmeisesti olet tekohetkellä ollut edesvaltuullinen, koska sinut on pistetty lusimaan asian takia.
      Olisiko mahdollista että olet vieläkin erittäin kipeä. Tuo hymyileminen ja lapsen kuvan katseleminen..ei ihan tervettä ole. Sinulle ehkä paras paikka olisi suljettu laitoshoito. Miten ihmeessä sinut on ylipäätänsä päästetty vapauteen?
      En usko tätä koko juttua.

      • Pipipäät

        Ei se ole kenenkään oma kuva, varsinkaan aloittajan. Kuva on ylläpidon rustaama ja sairas provokin on ylläpidon pissiksen käsialaa. Provojen tasosta päätellen loppusyksyä kohti hällä on alkanu yhä pahemmin viiraamaan päänupissaan.


    • 3+17

      Minäkin olen sairastanut vaikean masennuksen, en silti ole tappanut ketään.
      Halusin vain kuolla itse, ehkä sinunkin olisi pitänyt?
      Masennus ei aiheuta psykopaattista käytöstä. Turhaa kerätä säälipisteitä nyt.

      • Pimeet pissikset

        Psykopaatti ja masennuspotilas on ylläpidon juntilla mennyt sekaisin.


    • Kumma että näitä etusivun kommentteja (trolleja) tulee aina ku kyseinen asia on uutisissa.... Mitäpäs jos pistäisit nimes julkiseksi ja aloittaisit oikean kohun tästä asiasta, etkä olis mikään S24:sen ylläpitäjän aivopieru.

    • kysymyksiä...

      Mitä sait tuomiota lapsesi taposta ja millä tavalla tapoit? Koska et ole joutunut sairaalaan hoidettavaksi, niin et ole ollut psykoosissa vaan syyntakeisena olet saanut vankilatuomion. Siinä mielessä on outoa ettet muista tapahtumaa. Vai olitko kännissä tai pillereiden vaikutuksen alaisena?

      • Onneton aivoton

        Se on ylläpidon keksimä provo, siksi tarina ontuu pahasti ja on niin typerä.


      • Vai niin
        Onneton aivoton kirjoitti:

        Se on ylläpidon keksimä provo, siksi tarina ontuu pahasti ja on niin typerä.

        Ylläpito on poistanut suurimman osan viesteistä joissa kerrotaan aloittajan olevan provo.


    • jukebox1

      No jos raamatusta katsotaan niin yksi isoista käskyistä kuuluu

      ÄLÄ TAPA!!!!!

      Tuomion saat myös kuolemasi jälkeen, eli helvetin tulessa palat
      ja ikuinen hammastenkiristys jatkuu vaan loputtomasti

      Jos aihe on keksitty niin melkoisen mautonta on Suoli 24:n jutut

      Mä uskon sillai niinkuin mä lapsena jo uskoin
      ja silloin ainakin pahoista teoista sai lopulta helvettiin joutumisen tuomion
      Ehkäpä se maanpäällinen helvettisi on jo alkanutkin ja jatkoa seuraa kuolemasi jälkeen . Ainahan voi yrittää katua ja pyytää anteeksi eri asia sitten kuka tai mikä voi antaa anteeksi

    • älä lyö

      jotenkin on vaikea tuntea myötätuntoa. ennen kuin masennuksesi pahentui, sinulla oli mahdollisuus hakea apua. jos nyt kaipaat ja kadut, ehkä se on rangaistuksesi, en tiedä.
      ehkä hakedut hoitoon ettei kaipauksesi pahene masennukseksi.

    • sä oot kuvottava

      Jos tämä on totta, niin ei heru minulta myötätuntoa teollesi. Toisen ihmisen tappamista ei voi selittää mitenkään. Ei masennuksella, ei millään. Helppohan se on sanoa, ettet muista mitään. Kukaanhan ei näe sun pään sisään, ei tiedä sun valehtelevan. Jos olisit ollut aivan sekaisin, et vankilassa olisi istunut, vaan ollut hoidossa. Mua kuvottaa, että istut kädessäsi valokuva, jossa on viaton lapsesi.

      Jos on provo, niin huonoin koskaan. Juuri lehdestä luettu lapsenmurhista ja sä provoilet. Toivottavasti tuon viimeisenkin tapahtuman tekijä istuu loppuikänsä vankilassa. Ja mitä olen kuullut, niin lapsentappajat ei vankilassa pääse helpolla. Se on heille ihan oikein, samoin kuin muillekin murhamiehille ja naisille.

    • Teoriaa...

      Ennen kuin tuomitsette, lukekaapa vakavasta lapsivuodemasennuksesta, joka pitäisi ottaa ihan tosissaan eikä vain kertoa ihanasta äitiydestä. Haaste neuvoloille ja terveydenhoitajille. Jos vakavasta masennuksesta kärsivä äiti jätetään yksin selviämään, seuraukset voivat olla kohtalokkaita. Tässä on käynyt se pahin mahdollinen ja ihminen saa kärsiä syyllisyyttä loppuelämänsä. Mielestäni siinä on jo niin kova rangaistus, että älkää enää tuomitko. Tällaisen tilanteen jälkeen, ei toinen ihminen voi olla enää muuta kuin ihmetellä hiljaa. Mieluummin yritetään estää , että tällaisia tilanteita ei jatkossa syntyisi, joten seuratkaa läheisiänne. Jos joku sanoo sinulle, että hän ei tunne mitään lasta kohtaan eikä osaa iloita äitiydestään, niin silloin sinun tuntosarvesi pitäisi herätä ja tiedustella, että tarvitsetko apua. Auttakaa sellaisia ihmisiä, älkää jättäkö yksin. Hyvää ja rauhallista joulua kaikille.

    • pentoikk

      Kuuntele tästä linkistä julistusta. Lasten kaltaisten on tailvasten valtakunta ja jokaisen, joka on uudestisyntynyt Pyhästä Hengestä ja se tapahtuu Jeesuksen kautta. http://ww.kolumbus.fi/pentti.toikkanen

    • kuuppanen

      sairas sä oot vieläkin,olisit ittes tappanu ku niin masensi kerran!!Eiköhän siitä nyytistäs ois enemmän iloa tänäpäivänä kuin sinusta!!ja sitten vielä ymmärtää pitäis...????!!!

    • TheUrpo

      Kaikille, jotka tähän jotain vastustavaa kirjoittavat, miettikääpä ensin, jos olisitte artikkelin tekijä itse. Miettikääpä, miltä tuntuisi ikävoida lapsiaan, samalla kun jotkut vielä leimaa sinua jonkunlaiseksi.

      • Kumileimapamppu

        Aloituksen tekijä ei ikävöi lapsiaan eikä hänellä sellaisia ole, hän ei tiedä lapsista mitään kuten ei mistään muustakaan. SE on ylläpidon sairas provo.


    • The Endiivi

      Jos AP:n kirjoitus on totta eikä ole provo, niin kirjoittajan pitäisi jotenkin päästä elämässään eteenpäin. Tuota menoa on kohta krooninen masennus uudelleen, jos vain päivästä toiseen ajattelee kuollutta lastaan. Terapiaa ja psyykelääkkeitä niin kauan, että et jää kiinni pahoihin ajatuksiin.

      Jos ihminen tappaa tai tekee jonkun kauhean teon, hän saa siitä tuomion. AP on nyt tuomionsa sovittanut istumalla linnassa. Nyt on aika tehdä hyviä tekoja ja elää sellaista elämää, jolla voi sovittaa tekemänsä vääryydet. Elämään pitää löytyä joku uusi merkitys. Kuollutta lasta ei voi saada takaisin millään. Siksi pitää löytää uusi polku vaikkapa hyväntekeväisyystyöstä, vapaaehtoistyöstä tms, jossa voi tehdä hyviä tekoja vaikkapa löytöeläinten parissa tms.

      • Mustamaaliprovo

        Jos aloitus olisi totta, niin hän olisi joutunut hoitolaitokseen eikä vankilaan. Aloitus ei ole totta.


    • kyy-nikko

      Täällä roikkuvista 95% on niin vihamielistä itsensä kunnianhimonsa vuoksi työssään loppuun polttanutta sakkia (tunnetaan myös herrain prseennuolijoina sekä mitähännemustaajattelee-tyyppinä) että seuraava vaihe,jos tämäkin palsta lopetetaan,on tappaa joku pahan olonsa purkamiseksi.kovasti on ihmisillä vaikeaa pitää kulissit pystyssä näinä aikoina.älkää nähkö hätää Kreikasta ja kumppaneista vaan katsokaa peiliin ja huolestukaa omasta hyvinvoinnistanne,vielä kun on mistä huolestua.vaikka onhan se aina lohduttanut että jollain menee huonommin.se ei silti muuta totuutta.

    • enkelit taivaassa

      Abortti on mielestäni murha kanssa, siihen syyllistyy kaksi ihmistä, lääkäri ja itse äiti. Armahda itseäsi! Hyvää Joulua!

    • Minna

      Muista että SINÄ et häntä ole tappanut, koska sinä et ole sillooin ollut sellaisessa tilassa että olisit voinut sen valita! Jumala tuntee sisimpäsi ja antaa anteeksi kun sitä vilpittömästi pyydät! ASen jälkeen on helpompaa!!

      Pidä hyvistä muistoistasi kiinni, tulette näkemään rajan toisella puolella!

      Hyvää joulua ja voimahaleja

      • uskonto on syöpä

        Minnalle: Harmi vain että "jumalaa" (huomaa pieni alkukirjain) ei ole. Kakara on hajonnut maassa matojen ruokana jo vuosikausia sitten, ja so-called sielu katosi siitä samalla sekunnilla kun tuo mielenvikainen huora pysäytti pentunsa sydämen ja aivojen sähköiset signaalit lakkasivat. Ja valitettavasti ko. psykopaatti ei joudu helvettiin vaan vain jollekin syrjäiselle joutomaan pätkälle säkissä kuopattuna.

        Koko kristinusko on vain lapsellisten ja mieleltään heikkojen satua, jonka avulla teitä lampaita on pidetty kurissa ja nuhteessa. Sua on siis kusetettu, sori (sic)


      • RAGERAGe
        uskonto on syöpä kirjoitti:

        Minnalle: Harmi vain että "jumalaa" (huomaa pieni alkukirjain) ei ole. Kakara on hajonnut maassa matojen ruokana jo vuosikausia sitten, ja so-called sielu katosi siitä samalla sekunnilla kun tuo mielenvikainen huora pysäytti pentunsa sydämen ja aivojen sähköiset signaalit lakkasivat. Ja valitettavasti ko. psykopaatti ei joudu helvettiin vaan vain jollekin syrjäiselle joutomaan pätkälle säkissä kuopattuna.

        Koko kristinusko on vain lapsellisten ja mieleltään heikkojen satua, jonka avulla teitä lampaita on pidetty kurissa ja nuhteessa. Sua on siis kusetettu, sori (sic)

        uskovainen olet itsekin, kun pidät varmana että kuolemanjälkeistä elämää ei ole, ja kaiken lisäksi kiihkoilet täällä kuin mikäkin kristitty.


    • hyvääJoulua

      Luultavasti kaikki murhat ovat enimmäkseen tehty mielenhäiriössä, humalassa tai syvässä masennuksessa. Useampi kattuu varmaan. On varmaan totta, ettei muista mitään tekemästään. Eihän kukaan järkevä ihminen menisi toista surmaamaan. Mustasukkaisuus ja perintömurhat ovat enemmän harkittuja.

      • Matkustaja_vaan

        Ei ole. Yleensä sarjamurhaajat ja psykopaatit ovat täydessä ymmärryksessä ja nauttivat tappamisesta se on niistä kivaa eikä heillä ole omaatuntoa. Masennuksella ei ole sen asian lkanssa mitään tekemistä, kuten ylläpidon provossa mustamaalataan. Provolla väitetään että kaikki masennuspotilaat olisivat pikkuvauvantappajia.
        Kyllä jotkut tappavat toisia ihan mielellään, kaikki eivät ajattele normaalin ihmisen tavoin, eikä niihin tarvita edes mitään syytäkään kunhan uhri sattuu sopivasti hollille, vaikka samalle bussipysäkille.


    • zxcvoiuzh asdgadsg

      Harmi kun täällä ei ole käytössä SÄHKÖTUOLI, siihen vaan tappajat.

      • Ylläpito ensin.

        Ylläpidon sairaiden provojen kirjoittajat ja murhiin yllyttäjät sähkötuoliin pitäisi ensin istuttaa.


      • life is life.for all
        Ylläpito ensin. kirjoitti:

        Ylläpidon sairaiden provojen kirjoittajat ja murhiin yllyttäjät sähkötuoliin pitäisi ensin istuttaa.

        Kaikille pisto sydämeen, jotka on tehneet abortin...ihan sama asia..tappo kuin tappo..siinä aikuinen päättää, saako lapsi elämän vaiko ei...eihän viisi tai kahdeksan vuotiaallakaan ole elämä kunnolla vielä alkanutkaan...
        Toivottavasti ne raukat, jotka on tehneet abortin ei syyttele näitä muita tappajia...
        Paha saa aina palkkansa toivottavasti..tavalla taikka toisella...
        Rauhallista Joulua!


      • Äitii
        life is life.for all kirjoitti:

        Kaikille pisto sydämeen, jotka on tehneet abortin...ihan sama asia..tappo kuin tappo..siinä aikuinen päättää, saako lapsi elämän vaiko ei...eihän viisi tai kahdeksan vuotiaallakaan ole elämä kunnolla vielä alkanutkaan...
        Toivottavasti ne raukat, jotka on tehneet abortin ei syyttele näitä muita tappajia...
        Paha saa aina palkkansa toivottavasti..tavalla taikka toisella...
        Rauhallista Joulua!

        Aloituksessa väitettiin että oli tappanut pikkuvauvan omin käsin. Se on provo.


    • miten tän nyt sanois

      En voi sanoa antavani empatiaa taikka sympatiaa sulle.. Pikkasen ymmärrän kuitenkin itse masennusta sairastaneena tuon tiedottomuuden tapahtuma hetkellä :/
      MUTTA en ymmärrä näitä lapsiensa tappajia.. Miksette tapa itseänne?? Sen kaiken keskellä tajuatte kuitenkin, että teijän pitää elää, muttei sen pienen viattoman olennon jonka elämä on vasta aluillaan!! Jos olette niin loppu ja muuta, niin tappakaa vaikka sitten itsenne?

    • 7+16

      Just.

      Miksi ihmisillä muka ei olisi pahoja salaisuuksia? Totta kai on! Oli se sitten murha tai jokin muu asia. Ymmärrän hyvin että kun on sekaisin vaikean masennuksen takia, haluaisi jopa tappaa... eikä se aina tarkoita että haluaisi tappaa itsensä.

      En minäkään jaksaisi masentuneena katsoa "ei-niin haluttua lasta", lastenkoti tai muu vaihtoehto ei tule silloin mieleen... sitä alkaa vihaamaan sitä pientä lasta ja sen syntymää - siksi tappaa.

      Vankilassa on istuttu ja naista kaduttaa - mikä teillä on ongelmana ihmiset?

      Toivon kaikkea hyvää sinulle AP ja hyvää Joulua! :-D

      P.s. Suosittelen olemaan hiljaa "salaisuudestasi" tuolla ihmisten keskellä - saat sellaista paskaa niskaan että huh huh, voit masentua uudestaan.

      Yksi henki on parempi kuin kaksi.

    • oot tuomioso jo kärsinyt.tee muistojen laatikko ja alat elämään eteenpäin.nyt on sen aika.

    • sad but..

      Koskettaa, kyllä tarinasi, mutta: moni muukin on kokenut synnytyksen jälkeisen masennuksen, jopa lapsivuodepsykoosin, mutta ei silti ole tappanut lastaan.

      Jopa itse olin samaisella 1980-luvulla täysin sekaisin ja poissa realiteeteista. En silti ollut vaaraksi lapselleni, en, vaan yritin suojella häntä enemmän kuin mitään muuta, esim. mielestäni rumannäköisten ihmisten katseilta. Sairauteni oli todella syvää, mutta lapseni hoidin (yli)suurella huolella ja hellyydellä. Ehkä olisin voinut kajota johonkin toiseeen ihmiseen, jos olisin kokenut hänen olevan uhaksi lapselleni, mutta en häneen, pieneen avuttomaan ihmistaimeen, en.


      En siis osaa enempää herkistyä tarinasi edessä.

    • AHAHAAHAHA

      varmaa vituttaa

    • ei voi kuin

      ihmetellä tätä naisten välistä vertaisverkostoa josta löytyy ymmärrystä
      ihan mille tahansa asialle. Ei helvetti, kyllä naiset on saatanan
      omituisia. Eivät ikinä mene itseensä, vaikka syy olisi heissä (anteeksi, miehessä
      se vika aina on ;-) ). Kyllä Timo Soini on täysin oikeassa.
      Kevytkenkäisiä ne perkeleet ovat.

      • Tapa ittes runkku

        Taas päästään jonkun kusipään provon perusteella haukkumaan KAIKKI naiset.
        Ite oot.


      • YMR
        Tapa ittes runkku kirjoitti:

        Taas päästään jonkun kusipään provon perusteella haukkumaan KAIKKI naiset.
        Ite oot.

        Onko kusipäillä jotakin väliä? Se jolla on järkeä päässä ei yleistä ja se joka yleistää tai imee kusipäästä vaikutteen, sen mielipiteellä ei ole mitään väliä. Älä provosoidu kun provosoidaan. Em. periaatteella tämäkin viestiketju olisi lyhyempi, helppolukuisempi ja järkevämpi. Toisaalta ihmiset ei tämän auringon alla tule muuttumaan koskaan miksikään...


    • Sinä olet parempi äiti kuin minun äitini. Hän ei tietenkään tappanut minua, mutta hylkäsi, eikä ole koskaan kaivannut sen jälkeen. Sinä sentään kaipaat ja olet katunut tekemääsi virhettä. Sinä olet kaikesta huolimatta hyvä äiti.

    • EL.a . K:IM

      Surullinen emo

      Ai tää ei ollutkaan abortti keskustelu.

      Saiskohan tollaseen mimmiin aborttiluvan, jos pyytäisi vaikka maistraatista.

      Tulishan ainakin keskustelua, koska ihmiseen tulee sielu.

    • Raamattu sanoo: "Joka syntinsä tunnustaa ja hylkää - saa armon".

      Juttele sielunhoitajan kanssa, rukoilkaa yhdessä, niin taakkasi kirpoaa. Kun sisäistät, että Kristus sovitti tekosi Golgatan keskimmäisellä ristillä - luota siihen. Saamme syntimme anteeksi. Jumala suorastaan tuhlaa armoaan.
      "Missä synti on suureksi tullut. siellä armokin on ylenpalttinen", siihen saamme luottaa.
      - Taivaan Isä rakastaa syntistä ihmistä, mutta ei syntiä. Sen vuoksi Hän lähetti Poikansa - sovittamaan rikoksemme. Joulu on Vapahtajan syntymäjuhla.

      Hyvää Joulua kaikille.
      Terveisin
      SiskoSuomi
      [email protected]

    • Maailma muuttunut.

      kaikkea te tänne kirjoittelette.Saisit istua loppu ikäänssä kiven sisässä.!!

    • TrollaustaFlametusta

      Ääääääh...Liian selvä toimituksen oma tarina..

    • MARKO OTTO

      Mielestäni saisit turvata maailmankaikkeuden isäntään, Jeesukseen, häneltä
      riittää anteeksiantoa, kun elämäsi hänelle annat, ja luovutat pahat tekosi hälle.

      Lapsesihan on hyvässä hoidossa Taivaassa, varmaan mieheksi tai naiseksi
      varttuneena, ja tulet näkemään hänet sitten ajallaan, jos vain liimaudut Jeesukseen.
      Kehoitan sinua tutustumaan Jeesukseen, ja parhaiten se käy, kun ryhdyt lukemaan Raamattua Uudesta Testamentistä alkaen taiJohanneksen evankeliumista alkaen. Huomaat, että Jeesus on oikein ihmispoloisten
      kaikkein paras armahtaja, häneltä riittää rakkautta ja myötätuntoa elämässä
      kolhuja saaneita kohtaan; ei kukaan ole niinkuin Jeesus, eikä kellään muulla
      ole sitä myötätuntoa, kuin hänellä.

      Jeesus myös kärsi ja vuodatti verensä meidän poloisten ihmisten pahojen tekojen
      vuoksi, ettei Isä Jumalan tarvitsisi rangaista ketään ihmistä pahoista teoista, kun
      vaan Jeesukseen ymmärtävät turvata.

    • En koskaan tappaisi

      En ymmärrä näitä lastensa tappajia....on mielestäni oikein, että he kärsivät lopun ikänsä. Toivon, ettei heillä olisi koskaan enää lapsia, eivätkä he voisi toimia missään tehtävässä, missä joutuisi lasten kanssa tekemisiin.

    • mamaa

      jos sinulla oli vaikea masennus, mikset antanut lastasi huostaan/toisten hoitoon??? Ei varmasti ollut vaihtoehto tappaa! Äitinä tiedän milloin ei jaksa, minullakin oli vaikea masennus enkä jaksanut, mutta ei olisi mieleenkään tullut tappaa. Mieleltään sairas ja hullu tappaa jälkeläisensä eikä ansaitse muuta kuin kärsiä ikävää ja tuskaansa lopun ikää.

    • en hyväksy

      siis hulluja kaikki!!! mä en käsitä miten KUKAAN voi antaa minkäänlaista ymmärrystä ihmiselle joka on tappanut oman lapsesnsa. Mä näen sen asian niin pahan et tällaiset ihmiset pitäs viedä saunan taakse. vaikka olis sitte miten masentunu niin,miten niin viattoman luontokappaleen voi tappaa. Ja jos jotkut äidit on antanut ymmärrystä tällaselle tappaäidille niin ei sillä ymmärryksen ja halien sun muiden antajalla oo kaikki kotona ja saisi häneltäki viedä lapset pois ennenku tekee omilleen samoin. Jos tollasen asian voi hyväksyä mikä estää sitä tekemästä itse. KAMALAA!!!!!!

    • jdgjsjgggsg

      En ymmärrä tai hyväksy tekoasi. En pysty toivomaan sinulle parempaa jatkoa elämässäsi, enkä todellakaan lohduttaisi sinua vaikka pystyisin.
      Olet murhaaja, olet yhtälailla murhaaja kuin kuka tahansa murhaaja. Et ole sen parempi kuin kukaan vankilassa istuva murhaaja.
      Ei masentuneisuus tee murhasta hyväksyttävämpää, olisiko ok jos tappaisi 10 tuntematonta kun masensi ja ahdisti? Mielestäni ei.
      Ajatteleppa sitä edesmennyttä lastasi, hän olisi nuori aikuinen, opiskelut opiskellut ja perustamassa perhettä, olisi varmaan ehtinyt jo näkemään maailmaa ja nauttimaan elämästä. Sinä olit itsekäs etkä antanut siihen mahdollisuutta, miksi sinun pitäisi saada nauttia elämästä kun tapoit toisen ihmisen?
      Häpeä.
      Sinunlaistesi pitäisi olla loppu elämänsä vankilassa

    • päätön kana

      Monet väittävät tässä viestiketjussa että aloitus on ylläpidon keksimä provo, en vaan oikeen tajua mitä hyötyä sellaisesta olisi kun täällä kirjoituksia riittää muutenkin?

    • Vastuun kantaminen

      "2000-luvulla nainen voi päättää, mitä hän haluaa tehdä, mutta hänen täytyy itse vastata seurauksista eikä hän siten voi myöskään syyttää niistä muita."

      Täydelliset Naiset
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Täydelliset_naiset

    • Johanna6666666666666

      Olen täysin samaa mieltä jdgjsjgggsg kirjoittajan kanssa. Ei anteeksi ihmiselle jolla on "syy" tappaa pieni viaton ihmiskappale!!

    • Kylläpä täällä kivet lentää.
      Jeesus sanoi aikalaisilleen: "Joka teistä on synnitön - heittäköön ensimmäisen kiven". Toivon monien lukevan tarinan oheisesta linkistä, rauhassa ja kiihkottomasti. Toivon, että ymmärrys avautuisi ja sana: ARMO - tulisi tutuksi meille kaikille -perusteellisesti.
      http://saarnatuoli.wordpress.com/2008/06/15/jeesuksen-monimuoto-opetusta-konfirmaatiosaarna/

      On helppo heitellä kiviä ja tuomita toisten virheitä,
      MUTTA
      -mitähän löytynee "tuomarien" omasta elämästä...

      Hyvää Joulua -armo riittää kaikille myös tänä jouluna.
      Joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, saa armon. Se lupaus kestää aina.
      Ystävyydellä
      SiskoSuomi

    Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      92
      6668
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      28
      2672
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2253
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      75
      1904
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1671
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1467
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1367
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe