Mistähän voi johtua? Olen 19-vuotias nuorimies ja nyt muutamana päivänä vasemman käden peukalo on hetkittäin saattanut nykiä/vapista. Ilmenee yleensä sillon kun teen tarkkaa työtä koneella ja kestää pienen hetken ja saattaa tulla jossain vaiheessa uudestaan.
Peukalon nykiminen/vapina
3
7816
Vastaukset
- mitälie
Oiskohan normaalia lihaväsymystä, kun kerta tulle tarkan työn jälkeen. Niinhän ne isommat lihaksetkin tekee vapisee ja nykii jos kovasti niitä käyttää ja väsyttää. Ihmisellä voi olla kaikenlaista kremppaa ilman suurempaa syytä. Tietysti, pistäydy tohtorilla jos asia vaivaa kovasti, niin saat varmuuden. Syötkö magnesiumia tarpeeksi ?
- 123peukalo
En ehkä syö tarpeeksi magnesiumia. Tuntuu kuin käsivarsi olisi jotenkin ihmeellisesti jumissa ja tämä säteilee peukaloon aiheuttaen todella pienen tärinän. Yritin venytellä ja hieroa lihaksia mutta ei ainakaan hävinnyt. Kokeilin myös pyöritellä powerballia jos se olisi auttanut mutta nyt tuntuu että tärisee koko käsi ja tuntuu hieman voimattomalta/tunnottomalta.
Silloin kun tämä alkoi niin olin sitä ennen kyllä paljon makoillut ja nojaillut useampana päivänä juuri tätä kättä vasten kun olen katsellut televisiota. Ja nukkuma-asentoni on voinut vaikuttaa koska nukuin yön kyljelläni huonolla tyynyllä.
Voiko olla kyseessä jokin vakava neurologinen oire vai vaikuttaako enemmän joltain lihasperäiseltä rasitukselta? Se vaan mietityttää kun tätä on jatkunut jo usean päivän.- lomiatus
hermopinne voi myös olla taustalla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195983
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263764- 822597
- 392131
- 331902
- 451878
- 1071775
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331478