Olen itse nyt siinä tilanteessa,että puolisoni tarvitsee jatkuvaa hoitoa ja valvontaa,muistisairaus vienyt mieheni.Laitoshoitokin tullut kuvaan,säännöllinen intervalli.Tuskaista on laittaa miestään hoitoon,itkin kuin pieni lapsi kun jätin hoitopaikalle,elämänmuutos on valtava.Samalla miettii saako hän hyvää hoitoa,onko yksinäinen,saako tarpeeksi ruokaa,jutteleeko kukaan hänen kanssaan?
Iltaisin katselen tyhjää nojaria,ja ikävä on kova,mut pakko levätä itse välillä ja meillä kun vielä lapsikin,joka tarvitsee äitiään.Ajatteleeko kukaan ,koskaan,miten vaikeaa on viedä rakastaan hoitoon,siis hoitajat,päättäjät....??
Kuka oikeastaan välittää,tuntuu että vanhukset hylätty.heidänkin pitäisi saada elää arvokkaasti loppuelämän,ja kaikille hyvä ja asianmukainen hoito!
Mieheni on onnekkaassa asemassa,hoito pelittää,hänet autetaan kovasti,ja toimintaakiin on järjestetty,hoitajatkin mukavia ja ystävällisiä,sen puolen miulla ei enää huolta,joudun vaan elämään luopumisen tuskan kanssa.
Ajattelin mitä tekisin ,jos huomaisin,että miestäni kohdellaan huonosti hoitopaikassaan,varmaan nostaisiin syytteen tai muuta vastaavaa,pakkohan omaisten on alettava ottamaan kantaa omaistensa hoitoon.Laiiminlyönti ja huono kohteluhan on rikos,ainakin minusta.
Hyvää Joulua kaikille,hoitajille,päättäjille sekä omaisille,käykää vierailulla,vanhusten ja sairaiden luona,tai vaikka omaishoitajan,heilläkin raskasta!
Koskaan ei tiedä,milloin itse makaa hoivakodissa avuttomana.....
Kun sairastuu ja vanhenee
ristiina ja tytär
3
214
Vastaukset
- helpp
auta armias jos on imatralla hoidossa!!
- Paikasta toiseen
Imatralla hoito ja hoitajat ovat hyviä. Hoitavat, niin, kuin esimiehet määräävät.
Kritisoimme, mutta musta kiiltävä vyö piiskaa ja napakasti sanoo en kuuntele minä sanon? - ei oo tosi
No en kehuis kovin yleisesti,että Imatralla hoito hyvää....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351402
- 1041103
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede26983Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89954Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat310845- 99813
- 38702
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56648Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144624