Yksityisyyden suoja on meillä taviksilla suurempi kuin julkkiksilla. Lehdet saavat aika estoitta seurata ja kirjoittaa julkkiksen elämästä. Osa julkkiksista suorastaan tyrkyttävät elämäänsä julkisuuteen.
Palstajulkkiksella tarkoitan nyt aktiivisesti kirjoittavaa henkilöä joka tuo oman (tai feikatun) persoonansa jatkuvasti esille kertomalla oman live-elämänsä asioita palstalla. Henkilö, joka omaa voimakkaat mielipiteet ja menee usein henkilökohtaisuuksiin. Henkilö, joka ns. asiallisilla aloituksillaan haluaa vaan saada kiistan aikaan vaikka raparperipiirakan teosta ja siinä sivussa kertoa, miten mainio ja tämän melskeen yläpuolella hän oikeastaan on, vaikkakin vastailee melkoisen ikävästi monellekin mutta oikeuttaa ilkeytensä sillä, että onhan häntäkin paneteltu.
Mitenkäs on näillä palstajulkkiksilla? Onko palstajulkkiksella pienempi palstaintimiteettisuoja vai saavatko muut palstalaiset kirjoittaa heille voimakkaampia viestejä kuin muille?
Ovatko säännöt vain toisia varten?
Onko palstajulkkis julkkis?
92
258
Vastaukset
- -?-
En kyllä vieläkään ymmärrä tuota palstajulkkiksen määritelmää. Puhut ilmeisesti rekisteröityneistä, jotka voidaan identifioida yhdeksi ja samaksi persoonaksi (tosin on olemassa monen henkilön käytössä olevia yhteisnikkejäkin).
Tarkoitin juuri rekisteröityä nimimerkkiä, jonka miellän tavaramerkiksi tai taitelijanimeksi, jonka joku on ottanut itselleen käyttöön.
Mielenkiintoinen tieto, että usea voi käyttää yhtä nikkiä. Mutta tietenkin se on mahdollista internetin ihmeellisessä maailmassa.- -?-
AnaLyyzi kirjoitti:
Tarkoitin juuri rekisteröityä nimimerkkiä, jonka miellän tavaramerkiksi tai taitelijanimeksi, jonka joku on ottanut itselleen käyttöön.
Mielenkiintoinen tieto, että usea voi käyttää yhtä nikkiä. Mutta tietenkin se on mahdollista internetin ihmeellisessä maailmassa.Aika harva taitaa olla palstajulkkis _yksilönä_. Sen sijaan moni on palstajulkkis sisäpiiriläisenä.
Palstajulkkiksen asema mahdollistuu muiden sisäpiiriläisten tuella. -?- kirjoitti:
Aika harva taitaa olla palstajulkkis _yksilönä_. Sen sijaan moni on palstajulkkis sisäpiiriläisenä.
Palstajulkkiksen asema mahdollistuu muiden sisäpiiriläisten tuella.Sama metodi kuin lehdistössä. 'Minä järjestän sinulle kirjoitettavaa ja sinä kirjoitat minusta.' Kaverini juoruavat eli keksivät loput.
Kärjistetään vielä: Ei väliä mitä nikistä kirjoitetaan kunhan nikki on oikein kirjoitettu.
- rygseck
Mjaah...
Mä en vissiin oo sit tommonen palstajulkkis... vaikka alinomaa oonkin täällä kirjoittamassa =)
No joo - me ollaan kaikki omanlaisiamme persoonia... jotkut haluaa päteä, jotkut taas muuten vaan olla äänessä, kukin tavallaan.
Ei tässä viimeaikoinakaan oo ollu mitään sellaista, mitä ei olis ennen ollu - ei oo kukaan keksiny uutta pyörää siis vieläkään... vaikka olishan se hauskaa katsoa kärpäsenä katossa, miltä näyttäis tää palstaelämä siirrettynä livekuvaksi =)
Mihinkähän kohtaan kuvaruutua sitä itse kuuluis ?Jos et pahastu ja vaikka pahastuisitkin vastaan, että kuulunet sarjaan "mukavat palstajulkkiset".
Tänään luin netti-iltapäivälehdestä, että Suomen mukavimmaksi julkkiselso oli äänestetty Michael Monroe. Kenelläkään ei ollut hänestä pahaa sanottavaa.
Itse olen jäävi äänestämään ketään mihinkään kategoriaan. Kunhan äkkiseltään vetäisin mielipiteeni sinusta hatustani.AnaLyyzi kirjoitti:
Jos et pahastu ja vaikka pahastuisitkin vastaan, että kuulunet sarjaan "mukavat palstajulkkiset".
Tänään luin netti-iltapäivälehdestä, että Suomen mukavimmaksi julkkiselso oli äänestetty Michael Monroe. Kenelläkään ei ollut hänestä pahaa sanottavaa.
Itse olen jäävi äänestämään ketään mihinkään kategoriaan. Kunhan äkkiseltään vetäisin mielipiteeni sinusta hatustani.Siis julkkikseksi ei julkkiselso. Sormet... nuo sormet. Soo-soo-soo.
- rygseck
AnaLyyzi kirjoitti:
Siis julkkikseksi ei julkkiselso. Sormet... nuo sormet. Soo-soo-soo.
Mitäs tuosta pahastumaan - tulin kuin kani hatusta =)
Tuo Monroen poika onkin mukava kaveri, töissä oon pariin kertaan törmännyt, eikä oo pahaa sanottavaa mullakaan.
En oikein allekirjota näkemystäs joka on aika lailla yksilmäinen, jos näin sallitaan sanoa.
Et ota huomioon et palstajulkkis vois olla jotain muutakin kuin miten itse määrittelet?
Otan täs esimerkiks vaiks Teotwawkin, jota vastaan on aikas lailla viimeaikoina hyökätty...
Jos hän tuokin esiin omaa elämäänsä koskevat asiat, niin mitäpä sitten.Useimmille meistä on elämän asiat etusijalla ;)))
On vaikee tajuta miten se voisi loukata jotain toista lukijaa ja kommentoijjaa?
Voimakkaat mielipiteet taas ovat hyvästä (ainakin omasta näkökulmastani katsoen) sillä ne herättävät mielipiteitä.
Jos taas jonkun henkilön mielipiteet ovat sellaisia, et ne harjaavat vaiks minua vastakarvaan, pyrin ne ohittamaan? Joskus näin ja joskus sit kommentoin, voi olla et kärkkäästikin?
Näillä palstoilla on olemas ihmisiä, jotka tekevät näennäisesti asiallisia aloituksia, mut jättävät osan tiedoistaan katveeseen, päästäkseen kiistelemään asioista ja sitten jossain kolmen päivän päästä he haluavat tiedoillaan naulata muut kirjoittajat, sanomalla, itseasias, asia oli näin...
Mut mikä on palstajulkkis??? Siis oikeesti, onko sellaista olemassakaan.
Eiks se julkkikseks julistamineen ole vain lukijan omassa päässä?
Kun en semmoista jullkista ole viel havainnut, vaiks viittaa on mullekin sovitettu?
Nään vaan ihmisiä, jotka ahkeroi palstan eteen, tai sit ei.
Kai niillä ihmisillä on halu pitää palsta edes jotenkin elävänä, et siellä vois käydä jutskaileen?Niin ja tuosta julkkiksena olosta, en tiedä onko sillämitään tekoo palstan kans, mut tiedän et nimeni on vuotanut joidenkin ihmisten käösiinja nykyisin mua häiriköidään sekä puhelimella, että ihan ovia koputtelemalla.
Jotta olisiko siinä jotain ylpeyden aihetta?
Minusta se on lähinnä pelottavaa, kun en tiedä kuka se vastapuoli on?anjaniina_ kirjoitti:
Niin ja tuosta julkkiksena olosta, en tiedä onko sillämitään tekoo palstan kans, mut tiedän et nimeni on vuotanut joidenkin ihmisten käösiinja nykyisin mua häiriköidään sekä puhelimella, että ihan ovia koputtelemalla.
Jotta olisiko siinä jotain ylpeyden aihetta?
Minusta se on lähinnä pelottavaa, kun en tiedä kuka se vastapuoli on?Sinulta haluaisinkin mielelläni vastauksen että "mistä niitä häiriköitä tulee?"
Koko aihe pompsahti päähäni yhdeltä ja toiseltakin palstalta jossa eräs palstajulkkis on saanut osansa julkisuudesta ja varsinkin sen nurjasta puolesta.
Voitko ajatella olevasi monen muun lailla avoimuutesi uhri?AnaLyyzi kirjoitti:
Sinulta haluaisinkin mielelläni vastauksen että "mistä niitä häiriköitä tulee?"
Koko aihe pompsahti päähäni yhdeltä ja toiseltakin palstalta jossa eräs palstajulkkis on saanut osansa julkisuudesta ja varsinkin sen nurjasta puolesta.
Voitko ajatella olevasi monen muun lailla avoimuutesi uhri?En todellakaan ;) ole avoimmuuden uhri ;)
Vaan tiedän et jotkut ihmiset on vuotaneet mun oikeen nimen julki, henkilöille joille ei olis pitänyt.
Ja niinpä olen saanut häirikön tai muutaman.
Kaikkein vaikein osa on nyt erotella olisko yks ja sama vaiko useempikin.Puhelinnumerot joist jutut tulee, kun on salattuja...
Siis se oikeempi asia on etten tiedä pitäskö pelätä vai ei, onko tekijä tuttu vai onko joku tuntematon asial...anjaniina_ kirjoitti:
En todellakaan ;) ole avoimmuuden uhri ;)
Vaan tiedän et jotkut ihmiset on vuotaneet mun oikeen nimen julki, henkilöille joille ei olis pitänyt.
Kaikkein vaikein osa on nyt erotella olisko yks ja sama vaiko useempikin.Puhelinnumerot joist jutut tulee, kun on salattuja...
Siis se oikeempi asia on etten tiedä pitäskö pelätä vai ei, onko tekijä tuttu vai onko joku tuntematon asial...Ikävää kuulla.
Unohdin aloituksestani kokonaan, vaikka sitä oikeastaan eniten tarkoitin, että pitääkö "julkkiksena" kestää ihan mitä vaan? Kuten stalkkarit, loan heitto, yksityiskeskustelujen julkistaminen.
Kysymys herää taas: onko julkisuus sen arvoista?AnaLyyzi kirjoitti:
Ikävää kuulla.
Unohdin aloituksestani kokonaan, vaikka sitä oikeastaan eniten tarkoitin, että pitääkö "julkkiksena" kestää ihan mitä vaan? Kuten stalkkarit, loan heitto, yksityiskeskustelujen julkistaminen.
Kysymys herää taas: onko julkisuus sen arvoista?Mut mun vastakysymys?
Mikä julkkis?
Eiks tälläkin palstalla kirjoittavat ole vain kirjoittajia? Siinä kuin semmosetkin jotka kirjoittaa harvemmin?
Onko jokainen nimimerkin omaava jotenkin julkkis?
Joku on aktiivisempi kuin muut.Ei se siitä julkkista tee?
Mikäny oikein on ton julkkiksen kriteeri?anjaniina_ kirjoitti:
Mut mun vastakysymys?
Mikä julkkis?
Eiks tälläkin palstalla kirjoittavat ole vain kirjoittajia? Siinä kuin semmosetkin jotka kirjoittaa harvemmin?
Onko jokainen nimimerkin omaava jotenkin julkkis?
Joku on aktiivisempi kuin muut.Ei se siitä julkkista tee?
Mikäny oikein on ton julkkiksen kriteeri?Mielestäni rajasin aloituksessa minkä tyyppistä julkkista tarkoitin.
Mitä olet mieltä edellisessä vastauksessa kysymästäni jonka aloituksessani unohdin kysyä?
Onko palstan "johannatukiasen" tai miespuolisen vastineensa otettava kaikki loka vastaan mitä hänelle heitetään.AnaLyyzi kirjoitti:
Mielestäni rajasin aloituksessa minkä tyyppistä julkkista tarkoitin.
Mitä olet mieltä edellisessä vastauksessa kysymästäni jonka aloituksessani unohdin kysyä?
Onko palstan "johannatukiasen" tai miespuolisen vastineensa otettava kaikki loka vastaan mitä hänelle heitetään.Juu ei.
Mut kun en edelleenkään tajua, miks joku nimittää jonkun toisen palstajukkikseksi?
Kun en oikein ymmärrä koko julkkis sanaa?
Kuka korottaa jonkun ja miksi?
Jos joku on aktiivinen,niin eihän se silti ole sama kuin julkkis?
Kuka korottaa ja kenet jukkikseksi ja sit tän kuvitellun henkilön pitäs ottaa lokaa vastaan.
Miks?
Eiks se vastuu ole aina sillä loanheittäjällä ja miks se on jostain virtuaalista niin kateellinen et sen pitää alkaa joku "sota" jotakuta vastaan?
Eiks semmonen ole......hiukka .....sairast?
Eiks siinä tapella jostain virtuaalista?anjaniina_ kirjoitti:
Juu ei.
Mut kun en edelleenkään tajua, miks joku nimittää jonkun toisen palstajukkikseksi?
Kun en oikein ymmärrä koko julkkis sanaa?
Kuka korottaa jonkun ja miksi?
Jos joku on aktiivinen,niin eihän se silti ole sama kuin julkkis?
Kuka korottaa ja kenet jukkikseksi ja sit tän kuvitellun henkilön pitäs ottaa lokaa vastaan.
Miks?
Eiks se vastuu ole aina sillä loanheittäjällä ja miks se on jostain virtuaalista niin kateellinen et sen pitää alkaa joku "sota" jotakuta vastaan?
Eiks semmonen ole......hiukka .....sairast?
Eiks siinä tapella jostain virtuaalista?Sinulla on enemmän kysymyksiä mihin minulla on vastauksia.
Kirjoitin alemmas vastaukseni muutamalle kirjoittajalle.
He kirjoittivat asian niin mitä minä halusinkin sanoa.
En jaksa jankata kanssasi nyt, niin mukava kinakaveri kuin oletkin.
Ehkä jonain toisena iltana taas.AnaLyyzi kirjoitti:
Sinulla on enemmän kysymyksiä mihin minulla on vastauksia.
Kirjoitin alemmas vastaukseni muutamalle kirjoittajalle.
He kirjoittivat asian niin mitä minä halusinkin sanoa.
En jaksa jankata kanssasi nyt, niin mukava kinakaveri kuin oletkin.
Ehkä jonain toisena iltana taas.Ei mun tarkoitus ole kinata.Sä olet mielenkiintoinen keskustelija jonka kans tykkään vaihtaa mielipiteitä, ihan vain siks etten aina ymmärrä ajattelukantaas...kun ollaan aika kaukana varmaan toistemme ajattelutavoista.
Ei se ole kinaamista, vaan haluisin ihan oikeest tietää ajattelutapas..
Siks kyselen ja kyseenalaistan?Me olemme, Anjaniina palstajulkkiksia, sinä, minä, ryggseck, Putkivalo, Friidu, Verditti, yohuuhkaja jne..... meitä tässä skannataan. En minä pahastu, vaikka minun juttujani arvostellaan, koska mulla ei ole mitään salattavaa ja sen tietävät ne, jotka täällä mut oikeasti tuntevat.
- rygseck
Teotwawki kirjoitti:
Me olemme, Anjaniina palstajulkkiksia, sinä, minä, ryggseck, Putkivalo, Friidu, Verditti, yohuuhkaja jne..... meitä tässä skannataan. En minä pahastu, vaikka minun juttujani arvostellaan, koska mulla ei ole mitään salattavaa ja sen tietävät ne, jotka täällä mut oikeasti tuntevat.
Jollain tapaa joo...
Mulla kyllä meinas hermot mennä joskus tuolla rr-palstalla. ku siellä tuli jos ja vaikka mitä paskaa niskaan :/
Kirjottelin sinne taas tossa syksyllä ja sain riesakseni hyvin lemmekkään leksan :P
Hän se minut olis vihillekin raahannut viinanhimossaan ja lemmentuskassaan, mutta laitoin asialle stopin - se palsta ei mun kirjoituksia nyt kaipaa - vähään aikaan ainakaan =)
Ei sillä, ettenkö pystyisi puoliani pitämään - puhun oikein sujuvaa merimiesslangia niin tahtoessani *nauraa*
Siinä oli vaan se juttu ku toi em. palsta on tarkotettu kaikenikäisille, niin en oikein viittis antaa pentujen lukee ihan kaikkee... jos kohta koulussahan nuo jo oppivat nykyajan kommervenkit :O rygseck kirjoitti:
Jollain tapaa joo...
Mulla kyllä meinas hermot mennä joskus tuolla rr-palstalla. ku siellä tuli jos ja vaikka mitä paskaa niskaan :/
Kirjottelin sinne taas tossa syksyllä ja sain riesakseni hyvin lemmekkään leksan :P
Hän se minut olis vihillekin raahannut viinanhimossaan ja lemmentuskassaan, mutta laitoin asialle stopin - se palsta ei mun kirjoituksia nyt kaipaa - vähään aikaan ainakaan =)
Ei sillä, ettenkö pystyisi puoliani pitämään - puhun oikein sujuvaa merimiesslangia niin tahtoessani *nauraa*
Siinä oli vaan se juttu ku toi em. palsta on tarkotettu kaikenikäisille, niin en oikein viittis antaa pentujen lukee ihan kaikkee... jos kohta koulussahan nuo jo oppivat nykyajan kommervenkit :ONiin niin, mutta tätä ei pidä ottaa liian vakavasti. Musta tuntuu, että koska olen tehnyt niin paljon täysin päättömiä aloituksia, jotkut luulevat, että olen jonkun sortin kylähullu. Jep, niin kai olenkin, mutta kun viittasin tuohon sosiaaliseen mediaan tarkoitin sitä, että siellä ei fiekkaaminen onnistu ja jos näitän palstakavereita on myös siellä, se panee suitset suihin (nauraa heevetisti) myös täällä. Jos täällä puhut yhtä ja toisaalla toista, olet pelle.:-DD FB:ssä ovat myös sukulaiset ja parhaat kaverisi.
- ei ei ei
anjaniina_ kirjoitti:
En todellakaan ;) ole avoimmuuden uhri ;)
Siis se oikeempi asia on etten tiedä pitäskö pelätä vai ei, onko tekijä tuttu vai onko joku tuntematon asial...Ottaen huomioon anjaniinan huomionhakuisuuden, en välttämättä niele tuota juttua oven takana koputtelijasta tai vieraasta numerosta soittelejasta.
Taisi olla sympatiankerjäysprojekti... - keksitty juttu
ei ei ei kirjoitti:
Ottaen huomioon anjaniinan huomionhakuisuuden, en välttämättä niele tuota juttua oven takana koputtelijasta tai vieraasta numerosta soittelejasta.
Taisi olla sympatiankerjäysprojekti...Näinpä. En usko myöskään mihinkään 'vainoajiin'.
Tuli sellainen fiilis, kuin ajais potkulaudalla tai polkupyörällä rappusissa. Aika väkinäistä verrata keskustelupalstaa julkisuuteen. Ei tää virtuaailmailma hirveen paljon kummempaa ole kuin live-elämä. Ihan sama höpiseekö jossain kuppilassa tai virtuaalitilassa.
Live-elämässäkin jotkut ovat osallistuvampia, jotkut taas ovat luonnostaan varovaisempia. Ihmisten välisessä kanssakäymisessä on aina hankausta ja tahatonta ja tahallista väärinymmärrystä ja omia hankketa. EI se mikään uusi ilmiö ole. Käsittääkseni tavallisen kansalaisen intimiteettisuojasta on sanottu laissa jotain, eikä ihmisestä tule julkkista vain sillä, että jokin pieni ihmisryhmä tuntee hänet ja hänen kirjoittelunsa.- Putkivalo
Ei. Palstajulkkis on netin kylähullu, ja omaa samat "oikeudet". Tarkoittaen, että hän on koko kylän omaisuutta, eli tässä tapauksessa palstan, ja häntä saa kommentoida, tuomita ja muutenkin käyttää juoruiluun.
- tonttuillen
Ei oikein aukea, mitä tarkoitat.
Sen olen aikojen kuluessa täällä todeksi havainnut : Sitä saa, mitä antaa. Todella hieno avaus!
Meillä kaikilla on tarve tulla kuulluksi ja nähdyksi ja jos muuta keinoa ei ole, on anonyymi palsta oiva keino siihen. Siinä kuitenkin kumisee tyhjä tynnyri, sillä harva täällä kuitenkaan toistaan oikeasti tuntee. Täällä voi lärpättää mitä tahansa soopaa vaikka kuinka paljon, mutta sitten kun siirrymme toiseen ulottuvuuteen, eli ns. sosiaaliseen mediaan, asia muuttuu ja suomukset putoavat silmiltä, jos olet feikannut.
Siksi jotkut ovat päättäneet käyttää myös sosiaalista mediaa tämän ohella kommunikointiin ja näin on syntynyt käsitys siitä, että mitä kukakin oikeasti on.Putkivalolle, tontuillen ja Teotwawkille.
Luulen hiljentyväni nyt koska te sanoitte sanottavani paremmin kuin itse osaan.
Julkisuus on joillekin tavoiteltava asia. Harva ymmärtää, että lauluilla on kovat lunnaat vaikka ei laulaisi nuottiakaan.- Putkivalo
AnaLyyzi kirjoitti:
Putkivalolle, tontuillen ja Teotwawkille.
Julkisuus on joillekin tavoiteltava asia. Harva ymmärtää, että lauluilla on kovat lunnaat vaikka ei laulaisi nuottiakaan.Minusta avaus oli hyvä, sai mut tarkastelemaan mitä se voisi pitää sisällään. Kiitos sulle siitä.
En usko että kukaan tietoisesti pyri palstajulkisuuteen. Se on niin ristiriitaista. Oikeaa julkisuutta tavoitteleva menee juuri niin kuin sinä kirjoitit, ymmärtämättä mitä se maksaa.
Palstalla kirjoittava taas haluaa olla anonyymi. Tunnistettavissa korkeintaan niiden keskellä joiden kanssa kirjoittelee. En usko että palstakuuluisuus tarkoittaa olla yhtään mitään. Hän vaan sattumoisin (elämän tilanteesta ja ulospäin suuntautuneesta luonteestaan johtuen) on aktiivinen. - Tsau.
AnaLyyzi kirjoitti:
Julkisuus on joillekin tavoiteltava asia. Harva ymmärtää, että lauluilla on kovat lunnaat vaikka ei laulaisi nuottiakaan.kamalaa pelottelua;))) pitäisikö täällä nyt hiljentyä ja seestyä? Tämän mielipiteesi johdosta;)) minä EN. En aio ambutoida itseäni. Koska olen sitä mieltä että, tässä iässä minullakin on oikeesti oikeus olla oma itseni. Kysymättä nyt keneltäkään käy se päinsä että, ylipäätään ajattelen mitä ajattelen. Ja kirjoitan miten kirjoitan... Ketä minun pitäisi NÄIN kamalasti sitten pelätä? Ihmettelen näitä rajoiteitta täällä. Joita aika ajoin aina syntyy...jonkun päästä.
Tsau:Friidu - Tsau.
Putkivalo kirjoitti:
Minusta avaus oli hyvä, sai mut tarkastelemaan mitä se voisi pitää sisällään. Kiitos sulle siitä.
En usko että kukaan tietoisesti pyri palstajulkisuuteen. Se on niin ristiriitaista. Oikeaa julkisuutta tavoitteleva menee juuri niin kuin sinä kirjoitit, ymmärtämättä mitä se maksaa.
Palstalla kirjoittava taas haluaa olla anonyymi. Tunnistettavissa korkeintaan niiden keskellä joiden kanssa kirjoittelee. En usko että palstakuuluisuus tarkoittaa olla yhtään mitään. Hän vaan sattumoisin (elämän tilanteesta ja ulospäin suuntautuneesta luonteestaan johtuen) on aktiivinen.Aivan täällä toiset ovat aktiivisempi ja ulospäin suuntautuvaisempia myös live-elämässään;))) palsta on ainakin minulle vain murto-osa elämää...koska olen AINA ollut ulospäin suuntautunut oikeessa elämässä myöskin..;))) Enkä usko että, edustan tätä ryhmää täällä minäkään...En minäkään moiti ja analysoi niitä jotka hiljaisempia;))) ei ole aikaa sellaiseen..enkä nää sitä edes mielekkääksi...mitä ihmettä, se minulle edes kuuluisikaan oikeesti? Näiden palstakirjoittelujen pohjalta jos, tekee jotain syvä analyyziä ihmisistä jotka täällä ylipäätään keskustelevat joutuu kyllä aika pahasti metsään??;))) Tämä on keskustelua ja toisinaan täällä on hulvatompi meno ja toisinaan taas ei...riippuen siitä kuka kenellekin vastaa ja miten? Joidenkin kanssa vaan syntyy se yhteys helpommin..
Tsau:Friidu AnaLyyzi kirjoitti:
Julkisuus on joillekin tavoiteltava asia. Harva ymmärtää, että lauluilla on kovat lunnaat vaikka ei laulaisi nuottiakaan.Nyt kun pääsemme keskustelun alkuun älä hiljene, koska tästä asiasta ei täällä monikaan ole avauksia tehnyt. Tarvetta siihen kuitenkin on.
- Tsau.
Tsau. kirjoitti:
Aivan täällä toiset ovat aktiivisempi ja ulospäin suuntautuvaisempia myös live-elämässään;))) palsta on ainakin minulle vain murto-osa elämää...koska olen AINA ollut ulospäin suuntautunut oikeessa elämässä myöskin..;))) Enkä usko että, edustan tätä ryhmää täällä minäkään...En minäkään moiti ja analysoi niitä jotka hiljaisempia;))) ei ole aikaa sellaiseen..enkä nää sitä edes mielekkääksi...mitä ihmettä, se minulle edes kuuluisikaan oikeesti? Näiden palstakirjoittelujen pohjalta jos, tekee jotain syvä analyyziä ihmisistä jotka täällä ylipäätään keskustelevat joutuu kyllä aika pahasti metsään??;))) Tämä on keskustelua ja toisinaan täällä on hulvatompi meno ja toisinaan taas ei...riippuen siitä kuka kenellekin vastaa ja miten? Joidenkin kanssa vaan syntyy se yhteys helpommin..
Tsau:Friiduhöh...nopea kun skrivaamaan jäi sana veks..tarkoitan että, en usko että, edustan tätä ryhmää yksin täällä.
Tsau:Friidu - Tsau.
Teotwawki kirjoitti:
Nyt kun pääsemme keskustelun alkuun älä hiljene, koska tästä asiasta ei täällä monikaan ole avauksia tehnyt. Tarvetta siihen kuitenkin on.
Arvostelua? Onhan näitä täällä nähty aina. Muiden kirjoittelijoiden luonne-analyyzejä ihan tarpeeksi. ja tätä ainaista lokerointia. En itse ymmärrä mikä tämän aloituksen tarkoitus edes on.? Laittaa muut hiljaiseksi? Miksi ihmeessä?
Tsau:Friidu Teotwawki kirjoitti:
Nyt kun pääsemme keskustelun alkuun älä hiljene, koska tästä asiasta ei täällä monikaan ole avauksia tehnyt. Tarvetta siihen kuitenkin on.
Näin olis,olis kiva kun aloittaja keskustelis kanssamme?
Ilman sarvia ja hampaita olemme liikkeellä?Tsau. kirjoitti:
Arvostelua? Onhan näitä täällä nähty aina. Muiden kirjoittelijoiden luonne-analyyzejä ihan tarpeeksi. ja tätä ainaista lokerointia. En itse ymmärrä mikä tämän aloituksen tarkoitus edes on.? Laittaa muut hiljaiseksi? Miksi ihmeessä?
Tsau:FriiduÄlä friidu tuomitse, olis hauskempi saada selville miks aloittaja ajattelee niinkuin ajattelee?
anjaniina_ kirjoitti:
Näin olis,olis kiva kun aloittaja keskustelis kanssamme?
Ilman sarvia ja hampaita olemme liikkeellä?Mun mielestäni tämä aloittaja tajuaa asiaa ihan hienolla tavalla. Jos me jokainen menemme vähänkään pintaa syvemmälle, tajuamme, että kyllä me haluamme tulla huomatuksi. Palstajulkisuus on hyvä juttu. Munkin aloitukset on joskus olleet Googlessa etusivulla ja kyllä se on maistunut hyvältä. Mutta sitten kun olen asiaa vähän syvemmältä ajatellut, niin mitä heevettiä se mulle on tuonut. Ei yhtään mitään. Ei kukaan oikeasti tiedä kuka minä olen. Mulla on täällä muutama FB-kaveri, jotka sitten tietävät enemmän ja siten saan henkistä selkänojaa sille, mitä täällä kirjoitan. FB:ssä ei voi kusettaa, siellä ovat kaikki kaverit, jotka tuntevat minut myös livenä.
- Tsau.
anjaniina_ kirjoitti:
Älä friidu tuomitse, olis hauskempi saada selville miks aloittaja ajattelee niinkuin ajattelee?
En tuomitse...;))) en..vähän vaan tällaisiin tyyppeihin hiukan närkästyn.. Tämä kirjoittelu ja keskustelu kuitenkin KAIKILLE on vapaa-ehtoista. Jos, siihen nyt näitä rajoitteita joku alkaa laittamaan. MITEN saa täällä kirjoittajat itseään ilmaista. Ja kuinka usein. Se on sama kuin vapaassa mielipiteenvaihdossa alettaisiin opettamaan kuin ala-koululaisille. Minä olen opettaja. Saatte puheenvuoron kun viittaatte kiltisti ja olette kanssani samaa mieltä. Sellainen ei ole keskustelua vapaalla yleisellä palstalla. Se puhdasta halua ja tarvetta rajoittaa toisten mielipide mahdollisimman näkymättömäksi. Minua on syytetty täällä jopa siitä kun vastaan nopeasti.. ei ole mennyt näiden analyyttikoiden kaaliin. Sellainen asia että, tehnyt olen tekstinkäsittelyä ammatikseni...en katso sormiini kun tätäkin vastausta sinulle skrivaan...kirjoitan samalla nopeudella kun ajattelen;))) enkä suostu aina kirjoitusvirheitäni sitten nopeana kirjoittajana myöskään korjamaan...hätähousu kun olen...luonteeltani...nopea...varsin nopea..;)))
Tsau:Friidu Teotwawki kirjoitti:
Mun mielestäni tämä aloittaja tajuaa asiaa ihan hienolla tavalla. Jos me jokainen menemme vähänkään pintaa syvemmälle, tajuamme, että kyllä me haluamme tulla huomatuksi. Palstajulkisuus on hyvä juttu. Munkin aloitukset on joskus olleet Googlessa etusivulla ja kyllä se on maistunut hyvältä. Mutta sitten kun olen asiaa vähän syvemmältä ajatellut, niin mitä heevettiä se mulle on tuonut. Ei yhtään mitään. Ei kukaan oikeasti tiedä kuka minä olen. Mulla on täällä muutama FB-kaveri, jotka sitten tietävät enemmän ja siten saan henkistä selkänojaa sille, mitä täällä kirjoitan. FB:ssä ei voi kusettaa, siellä ovat kaikki kaverit, jotka tuntevat minut myös livenä.
No henkiläökohtaisella tasolla en allekirjoita tuota. Minä leikin jo konttausiässä yksin komerossa, ja kertoman mukaan oli sen tyytyväisempi, mitä vähemmän minua häirittiin.
Olin kerran erään yhdistyksen puheenjohtaja, mutta laitoin sihteerin puhumaan radiossa ja muutenkin esiintymään julkisesti. Itse hoidin vapaaehtoisesti ja oma-alotteisesti kaikki sihteerin ja rahastonhoitajan tehtävät, koska koin ne paljon tarpeellisemmiksi.- Tsau.
Teotwawki kirjoitti:
Mun mielestäni tämä aloittaja tajuaa asiaa ihan hienolla tavalla. Jos me jokainen menemme vähänkään pintaa syvemmälle, tajuamme, että kyllä me haluamme tulla huomatuksi. Palstajulkisuus on hyvä juttu. Munkin aloitukset on joskus olleet Googlessa etusivulla ja kyllä se on maistunut hyvältä. Mutta sitten kun olen asiaa vähän syvemmältä ajatellut, niin mitä heevettiä se mulle on tuonut. Ei yhtään mitään. Ei kukaan oikeasti tiedä kuka minä olen. Mulla on täällä muutama FB-kaveri, jotka sitten tietävät enemmän ja siten saan henkistä selkänojaa sille, mitä täällä kirjoitan. FB:ssä ei voi kusettaa, siellä ovat kaikki kaverit, jotka tuntevat minut myös livenä.
Tiedä sinusta Teo...itselläni tämä on puhetta. Olen kova puhumaan myös ilman nettiä..Otan helposti kontakti minulle täysin tuntemattomiin ihmisiin myös live-puheessa..ja toiste päin hölötän mielelläni......Mieheni mielestä se johtuu yksistään siitä että, ilmeeni on hölmö ja aina vähän hämmästyneen näköinen;))) tämä kuuluu osa luonteeseeni...muista en tiedä..;)))
Samoin minun FB.-kuusissani vain muutama jota en tunne ystävänä. Koska ovat oikeita ystäviäni myös live-elämässä.. mutta, muutamamat kirjoittavatkin sitten muusta syystä ehkä?)) ja ovat haluneet itse tulla kaveriksi.. tosin en tunne heitä vielä koska eivät kirjoita suomeksi..;))) Kuten sinäkin olet huomanut...en kovin hyvä englannissa;))) espanjan-portugalikin vielä hakusessa edelleen;)))
Tsau:Friidu sedna2003 kirjoitti:
No henkiläökohtaisella tasolla en allekirjoita tuota. Minä leikin jo konttausiässä yksin komerossa, ja kertoman mukaan oli sen tyytyväisempi, mitä vähemmän minua häirittiin.
Olin kerran erään yhdistyksen puheenjohtaja, mutta laitoin sihteerin puhumaan radiossa ja muutenkin esiintymään julkisesti. Itse hoidin vapaaehtoisesti ja oma-alotteisesti kaikki sihteerin ja rahastonhoitajan tehtävät, koska koin ne paljon tarpeellisemmiksi.Et ehkä allekirjoita sitä henkolökohtaisesti, mutta me olemme kaikki erilaisia. Muuten kuitenkin on varsin selvää, että jokainen ihminen haluaa olla kuultu ja nähty tavalla tai toisella, muuten et sinäkään vaivautuisi tänne kirjottamaan riviäkään. Sinulla on mielepiteesi, jonka haluat kertoa, siinä se.
- Tsau.
sedna2003 kirjoitti:
Olin kerran erään yhdistyksen puheenjohtaja, mutta laitoin sihteerin puhumaan radiossa ja muutenkin esiintymään julkisesti. Itse hoidin vapaaehtoisesti ja oma-alotteisesti kaikki sihteerin ja rahastonhoitajan tehtävät, koska koin ne paljon tarpeellisemmiksi.No...olet sitten ihan minun vastakohtanani. Tosin minut "kasvatettiin" ottamaan homma hanskaan nuorena naisena...en saanut jäädä pelkäksi sihteeriksi;))) ja kun kiltti olin..tottelin..;)) Tosin lapsena olin yliarka minäkin ja todella ujo. Jos, meille tuli vieraita meni piiloon sängyn alle..koiramme seurasi perässä. En tullut pois sängyn alta ennenkuin vieraat olivat lähteneet... Vaikkei sitä kukaan enää usko...luulevat että, valehtelen;)))
Tsau:Friidu Tsau. kirjoitti:
Tiedä sinusta Teo...itselläni tämä on puhetta. Olen kova puhumaan myös ilman nettiä..Otan helposti kontakti minulle täysin tuntemattomiin ihmisiin myös live-puheessa..ja toiste päin hölötän mielelläni......Mieheni mielestä se johtuu yksistään siitä että, ilmeeni on hölmö ja aina vähän hämmästyneen näköinen;))) tämä kuuluu osa luonteeseeni...muista en tiedä..;)))
Samoin minun FB.-kuusissani vain muutama jota en tunne ystävänä. Koska ovat oikeita ystäviäni myös live-elämässä.. mutta, muutamamat kirjoittavatkin sitten muusta syystä ehkä?)) ja ovat haluneet itse tulla kaveriksi.. tosin en tunne heitä vielä koska eivät kirjoita suomeksi..;))) Kuten sinäkin olet huomanut...en kovin hyvä englannissa;))) espanjan-portugalikin vielä hakusessa edelleen;)))
Tsau:FriiduJep, Friidu, mutta mun näkökulmani tähän asiaan on se, että sitten kun tunnemme toisemme oikeasti, niin tiedämme, kuka täällä on kusettanut ja kuka ei. Sinä et ole.
Teotwawki kirjoitti:
Et ehkä allekirjoita sitä henkolökohtaisesti, mutta me olemme kaikki erilaisia. Muuten kuitenkin on varsin selvää, että jokainen ihminen haluaa olla kuultu ja nähty tavalla tai toisella, muuten et sinäkään vaivautuisi tänne kirjottamaan riviäkään. Sinulla on mielepiteesi, jonka haluat kertoa, siinä se.
Joo, en ole passiivinen, päin vastoin, mä olen kova hommailemaan kaikenlaista, ja tuo sosiaalinen kanssakäyminekin on minullekin opetettu, vaikkei se alkuoperäisiin vahvuuksiini kuulunutkaan. Oikeastaan mä olen aika tyytyväinen itseeni. (Oma hyväksyntä on kuitenkin mulle se kaikkein tärkein) Vaatimattomuus kaunistaisi, mutta siitä nyt voi aina vähän tinkiä.
Tsau. kirjoitti:
No...olet sitten ihan minun vastakohtanani. Tosin minut "kasvatettiin" ottamaan homma hanskaan nuorena naisena...en saanut jäädä pelkäksi sihteeriksi;))) ja kun kiltti olin..tottelin..;)) Tosin lapsena olin yliarka minäkin ja todella ujo. Jos, meille tuli vieraita meni piiloon sängyn alle..koiramme seurasi perässä. En tullut pois sängyn alta ennenkuin vieraat olivat lähteneet... Vaikkei sitä kukaan enää usko...luulevat että, valehtelen;)))
Tsau:FriiduNo, mä olen enempi esimeiden ja materiaalien kanssa jalat maassa puuhastelija kuin estraditaiteilija. Erilaisille ihmisille on paikkansa maailmassa. Mulle sopis hyvin ammatiksi putkimies, sähköasentaja tai puuseppä.
sedna2003 kirjoitti:
Joo, en ole passiivinen, päin vastoin, mä olen kova hommailemaan kaikenlaista, ja tuo sosiaalinen kanssakäyminekin on minullekin opetettu, vaikkei se alkuoperäisiin vahvuuksiini kuulunutkaan. Oikeastaan mä olen aika tyytyväinen itseeni. (Oma hyväksyntä on kuitenkin mulle se kaikkein tärkein) Vaatimattomuus kaunistaisi, mutta siitä nyt voi aina vähän tinkiä.
Meillä kaikilla on omanlaisemme temperamentti. Siitä oivasti kirjoittaa Liisa Keltinkangas-Järvinen.:-)
- Tsau.
Teotwawki kirjoitti:
Jep, Friidu, mutta mun näkökulmani tähän asiaan on se, että sitten kun tunnemme toisemme oikeasti, niin tiedämme, kuka täällä on kusettanut ja kuka ei. Sinä et ole.
Etkä sinä minua. Siksi sinua kuten tiedät kovasti ihmisenä arvostankin ja niin ja muu jääköön sitten...sinne Fb:kuukin;))) ei kaikkea täällä paljasteta...dorka;))).
Tsau:Friidu toinen dorka...;))) sieltä vasemmalta...nähdään. Lähden nyt paketoimaan joululahjoja...huomenna sit haetaan kuusi ja sunnuntaina paistetaan ne piparit...ja;))) Tsau...mun täytyy mennä nyt...Öitä. Tsau. kirjoitti:
Etkä sinä minua. Siksi sinua kuten tiedät kovasti ihmisenä arvostankin ja niin ja muu jääköön sitten...sinne Fb:kuukin;))) ei kaikkea täällä paljasteta...dorka;))).
Tsau:Friidu toinen dorka...;))) sieltä vasemmalta...nähdään. Lähden nyt paketoimaan joululahjoja...huomenna sit haetaan kuusi ja sunnuntaina paistetaan ne piparit...ja;))) Tsau...mun täytyy mennä nyt...Öitä.Et kai vain aio ostaa kuusta? Täällä ei kukaan ole koskaan ostanut joulukuusta.:-DDDDD Kuuluu nautintaoikeuksiin hakea kuusi metsästä.
Teotwawki kirjoitti:
Meillä kaikilla on omanlaisemme temperamentti. Siitä oivasti kirjoittaa Liisa Keltinkangas-Järvinen.:-)
Luettu on. Seurasin myös kerran luennon ylen avoimesta yliopistosta, jossa Keltikangaskin luennoi. Todella hyvä, että ihmisen synnynnäiset taipumukset otetaan huomioon, eikä ihmisiä pakoteta johonkin trendi-ihmisen kaavaan tyyliin että kaikki on kiinni kasvatuksesta. En silti jaksa uskoa, että Keltikankaan selvittämä tempperamenttityyppijaottelu olis kaiken teoria ihmisen mielestä. Yksilö on aina yksilö, vaikka ryhmätasolla löytyisikin selkeitä työkaluja tiettyihin jaotteluihin. Ainakin minä olen geeniperimäni perusteella paljon muutakin kuin pelkkä tempperamenttityyppi.
sedna2003 kirjoitti:
Luettu on. Seurasin myös kerran luennon ylen avoimesta yliopistosta, jossa Keltikangaskin luennoi. Todella hyvä, että ihmisen synnynnäiset taipumukset otetaan huomioon, eikä ihmisiä pakoteta johonkin trendi-ihmisen kaavaan tyyliin että kaikki on kiinni kasvatuksesta. En silti jaksa uskoa, että Keltikankaan selvittämä tempperamenttityyppijaottelu olis kaiken teoria ihmisen mielestä. Yksilö on aina yksilö, vaikka ryhmätasolla löytyisikin selkeitä työkaluja tiettyihin jaotteluihin. Ainakin minä olen geeniperimäni perusteella paljon muutakin kuin pelkkä tempperamenttityyppi.
Tieteen tehtävä ei ole yksilön skannaaminen henkilökohtaisella tasolla, vaan yleisten lainalaisuuksien toteaminen, kuten hyvin tiedät. Siksi Keltinkangas-Järvisen oletukset pitävät paikkansa yleisella tasolla, mutta yksilötasolla niillä ei ole arvoa. Seitsemän miljardin väestössä ei ole kahta samanlaista yksilöä, mutta jos on uskominen nykyiseen kosmologien todennäköisyyslaskelmiin, sama ykslö löytyy jostain maailmankaikkeudesta.
Teotwawki kirjoitti:
Tieteen tehtävä ei ole yksilön skannaaminen henkilökohtaisella tasolla, vaan yleisten lainalaisuuksien toteaminen, kuten hyvin tiedät. Siksi Keltinkangas-Järvisen oletukset pitävät paikkansa yleisella tasolla, mutta yksilötasolla niillä ei ole arvoa. Seitsemän miljardin väestössä ei ole kahta samanlaista yksilöä, mutta jos on uskominen nykyiseen kosmologien todennäköisyyslaskelmiin, sama ykslö löytyy jostain maailmankaikkeudesta.
Opiskelin ammatillisessa opettajakorkeakoulussa ammattipedakogiikkaa 1999-2000. Koin kasvatusalan varsinaisena kallonkutistustouhuna, jopa ahdistavan totalitaarisena. Näkemykseni on toki henkilökohtainen ja perustuu vähäiseen ammattitaitoon, mutta mielestäni Keltikangas-Järvinen toi uusia todella tarpeellisia näkökulmia hyvää tarkoittavien ja kaikkitietävien ihmispaimenten amattiosaamisiin.
sedna2003 kirjoitti:
Opiskelin ammatillisessa opettajakorkeakoulussa ammattipedakogiikkaa 1999-2000. Koin kasvatusalan varsinaisena kallonkutistustouhuna, jopa ahdistavan totalitaarisena. Näkemykseni on toki henkilökohtainen ja perustuu vähäiseen ammattitaitoon, mutta mielestäni Keltikangas-Järvinen toi uusia todella tarpeellisia näkökulmia hyvää tarkoittavien ja kaikkitietävien ihmispaimenten amattiosaamisiin.
Jaahas, no sitten varmasti tiedät, mitä mieltä dosentti Marjaana Lindeman Helsingin yliopiston psykologian laitokselta on opettajien ajattelusta. Hänellä on nimittäin meneillään kansainvälinen tutkimushanke, jolla on mm. tarkoitus tutkia ihmisen inhibion vaikutusta ajatteluun. Alustavien tulosten mukaan opettajissa on verrokkeihin verrattuna enemmän taipumusta heikkoon inhibitioon. Sitä hän ei vielä osannut sanoa, mistä asia johtuu, mutta kun hänen kanssaan asiasta viimeksi keskustelin, hän lupasi palata asiaan heti, kun jotain kättä pidempää löytyy.
Teotwawki kirjoitti:
En oikein allekirjoita tuota huomatuksi tulemista?
Mä saan 8 h huomioo, suorastaan jakamatonta.... ja kun tuun kotiin, halun vain kuluttaa aikaani juttelemalla.
Toki se pinnankireys, joka päivästä seuraa, näkyy sitten täälläkin.
Huomiota tartten vain siinä mielessä, että toivon jonkunkaan vastaavan ;)
Se riittää...ei tää ainakaan mulle ole esiintymisareena?
En halua juttujani etusivuille tms...En kuvittele olevani älykäs, hohdokas, kadehdittava tjn...Olen vain kirjoittaja...
Siks mun on joskus vaikee tajuta sitä, että täällä joku vetää herneet nenään, jos joku toinen tekee palsta-aloituksia. Aivan kuin tapeltas tästä arkin kokoisesta näytöstä.
No ei tapella, aina kun painaa nappia, tulee ihan tyhjä tila vastata.
Vielä hullumpaa on että aletaan sitten tekemään pilkka-aloituksia kirjoittajista?Eihän sillä todista muuta, kuin että on niin kehittymätön, et pitää kiukku purkaa tuntemattoman niskaan.
Se haukkujahan siinä ittensä hölmöksi tekee? Ja ilmoittaa muille olevansa kateellinen?- Puskajussi52
anjaniina_ kirjoitti:
Mä saan 8 h huomioo, suorastaan jakamatonta.... ja kun tuun kotiin, halun vain kuluttaa aikaani juttelemalla.
En halua juttujani etusivuille tms...En kuvittele olevani älykäs, hohdokas, kadehdittava tjn...Olen vain kirjoittaja...
Siks mun on joskus vaikee tajuta sitä, että täällä joku vetää herneet nenään, jos joku toinen tekee palsta-aloituksia. Aivan kuin tapeltas tästä arkin kokoisesta näytöstä.
Vielä hullumpaa on että aletaan sitten tekemään pilkka-aloituksia kirjoittajista?Eihän sillä todista muuta, kuin että on niin kehittymätön, et pitää kiukku purkaa tuntemattoman niskaan.
Se haukkujahan siinä ittensä hölmöksi tekee? Ja ilmoittaa muille olevansa kateellinen?Viimonen kappale on niin totta !!
Teotwawki kirjoitti:
Muakin nyt kyllä mietityttää toi halu tulla huomatuksi.
Tottakai se on kivaa kun joku vastaa ja tajuaa sen mitä on kirjoittanut.
Mutta jos hakisin huomatuksi tulemista en olisi kotona vaan hakisin sitä jostain ihan muualta.
Mulle tää kanava sopii siksi kun voin sulkea koneen just silloin kun mulle passaa.
Tää on vaan linkki ulos, ei muuta.
Töissä saan kaiken sosiaalisuuden mittani täyteen ja olla ihan riittävästi huomion keskellä.tulisilla kirjoitti:
Mutta jos hakisin huomatuksi tulemista en olisi kotona vaan hakisin sitä jostain ihan muualta.
Mulle tää kanava sopii siksi kun voin sulkea koneen just silloin kun mulle passaa.
Töissä saan kaiken sosiaalisuuden mittani täyteen ja olla ihan riittävästi huomion keskellä.Noin ainakin itse ajattelen.
Mun huomiontarve on enemmän siellä missä elämää eletään.
Palsta on vaan jutteluareena.
Sulla on hiukan sama kuin mullakin.
Kone on reitti elämään, jota täällä ei ole.(paikkakunnalla)
Sen sielus on musiikki, elokuvat, yhteydet ihmisiin joita muuten ei tavoita...
Iso osa elämää, totta.
Ja laulu sulle lauantaiaamuun ;) (lataan täs musiikkia ja kuvia ulkoiselle asemalle talteen ;))))
http://www.youtube.com/watch?v=b9W5lQNFb-Manjaniina_ kirjoitti:
Se haukkujahan siinä ittensä hölmöksi tekee? Ja ilmoittaa muille olevansa kateellinen?*Vielä hullumpaa on että aletaan sitten tekemään pilkka-aloituksia kirjoittajista?Eihän sillä todista muuta, kuin että on niin kehittymätön, et pitää kiukku purkaa tuntemattoman niskaan.
Se haukkujahan siinä ittensä hölmöksi tekee? Ja ilmoittaa muille olevansa kateellinen? *
Tähän vastineena: Aloitukseni ei ollut tarkoitettu pilkaksi ja ikävää jos joku sen sellaiseksi otti. En kohdistanut sitä kehenkään kirjoittajaan vaan halusin tarkastella ilmiötä.
Mukavaa tänään huomata, että aihe on kirvoittanut mielipiteitä.anjaniina_ kirjoitti:
Noin ainakin itse ajattelen.
Mun huomiontarve on enemmän siellä missä elämää eletään.
Palsta on vaan jutteluareena.
Sulla on hiukan sama kuin mullakin.
Kone on reitti elämään, jota täällä ei ole.(paikkakunnalla)
Sen sielus on musiikki, elokuvat, yhteydet ihmisiin joita muuten ei tavoita...
Iso osa elämää, totta.
Ja laulu sulle lauantaiaamuun ;) (lataan täs musiikkia ja kuvia ulkoiselle asemalle talteen ;))))
http://www.youtube.com/watch?v=b9W5lQNFb-MToi oli upeeta, ihanaa musiikkia.
Täällä oli sitä paitti alussa hyvä tehdä aloituksia aiheista jotka ei välttämättä kiinnosta tuolla tuttuja ihmisiä. Joista ei viitti alkaa ees puhumaan.
Silloin aina kun on niin paljon erilaisia ihmisiä niinkus täälläkin on, löytyy enemmän erilaisia taustoja ja ajatuksia.
Nyt mun täytyy, eikun mä saan lähteä tonne vähän kauemmas kauppaan kun kuulin että heillä on mun kokoa olevia uimakenkiä.
Ja jos kattois vielä että löytyyks sieltä snorkkelia.
Kun noi ajatukset on aikas paljon tuolla ulkoisessa elämässä, niinku vaiks tässä:
http://www.youtube.com/watch?v=BWP-AsG5DRktulisilla kirjoitti:
Toi oli upeeta, ihanaa musiikkia.
Täällä oli sitä paitti alussa hyvä tehdä aloituksia aiheista jotka ei välttämättä kiinnosta tuolla tuttuja ihmisiä. Joista ei viitti alkaa ees puhumaan.
Silloin aina kun on niin paljon erilaisia ihmisiä niinkus täälläkin on, löytyy enemmän erilaisia taustoja ja ajatuksia.
Nyt mun täytyy, eikun mä saan lähteä tonne vähän kauemmas kauppaan kun kuulin että heillä on mun kokoa olevia uimakenkiä.
Ja jos kattois vielä että löytyyks sieltä snorkkelia.
Kun noi ajatukset on aikas paljon tuolla ulkoisessa elämässä, niinku vaiks tässä:
http://www.youtube.com/watch?v=BWP-AsG5DRkJoo, snorkkeli kannattaa ostaa..
Varsinkin jos menet Sharm el Sheikhiin...
Mul oli tapan aina naureskella snorkkeleille, niin kauna kun Thaikuis sit ittekki kokeilin ;)))
Jukoliste, olipa käännös elämään.... ;)tulisilla kirjoitti:
Töissä saan kaiken sosiaalisuuden mittani täyteen ja olla ihan riittävästi huomion keskellä.No, se on eräs koko ihmisyyden kulmakiviä, olla ryhmän jäsen, tulla noteeratuksi ja hyväksytyksi ryhmän jäseneksi. Tässä on kysymys fundamentaalista perusasiasta. Kun tulet kuulluksi ja nähdyksi, olet ryhmän jäsen. Tässä ei ole kysymys jonkun duunista tai huomatuksi tulemisesta siellä. Kyllä minäkin saan töissä olla koko ajan ihmisten kanssa, mutta se ei ole sama asia kuin ryhmään kuuluminen. Aika alkeellisisilla kädellisilläkin pahin rangaistus on sulkeminen ryhmän ulkopuolelle.
Teotwawki kirjoitti:
No, se on eräs koko ihmisyyden kulmakiviä, olla ryhmän jäsen, tulla noteeratuksi ja hyväksytyksi ryhmän jäseneksi. Tässä on kysymys fundamentaalista perusasiasta. Kun tulet kuulluksi ja nähdyksi, olet ryhmän jäsen. Tässä ei ole kysymys jonkun duunista tai huomatuksi tulemisesta siellä. Kyllä minäkin saan töissä olla koko ajan ihmisten kanssa, mutta se ei ole sama asia kuin ryhmään kuuluminen. Aika alkeellisisilla kädellisilläkin pahin rangaistus on sulkeminen ryhmän ulkopuolelle.
Hmmm...meinaaks että sä kuulut laumaan jossain netissä? ;))
No en todellakaan ;)))
Mä tarkotin tuolla, että jos elävässä elämässä olet joku jonka hihaa jatkuvasti nyitään,
Niin haluut olla illalla jo omissa oloissasi?
Mun puolest tää palsta saa vaiks hylkiä mua, sit meen vaan muualle ;)))
En todellakaan ole mikään "turha julkkis" enkä haluu millään tavoin sellaiseksi profiloitua.
Olen kirjoittaja muiden joukossa ja se riittää minulle.
Oikeesti, en tiedä teidä toisten ambitioista, mut mulle tää on vaan jutskaamista.
Ja viel loppukaneetti, en toisellakaan halua kuulua johonkin "ryhmään" täällä.
Tää on vaan yks palsta jolla on muutamia kivoja ihmisiä ja olen kuin kotonani kun tänne tulen.
Mut voin ihan hyvin mennä muuallekin ja menenkin ja sielläkin olen vaan yks muiden joukossa?
Mun ryhmät on jossain muualla, mut sitä tuntuu muutamien olevan vaikea tajuat?
Sulla on päällä tuo mikä sopii 80% ihmisistä, mut meitä on muitakin jotka hahmottaa elämän hiukan eri tavalla ;)))
Kaikilla ei ole suurta tarvetta olla sosiaalinen.
Kokeile joskus jättäytyä ulkopuolelle societyn, se vapauttaaTeotwawki kirjoitti:
No, se on eräs koko ihmisyyden kulmakiviä, olla ryhmän jäsen, tulla noteeratuksi ja hyväksytyksi ryhmän jäseneksi. Tässä on kysymys fundamentaalista perusasiasta. Kun tulet kuulluksi ja nähdyksi, olet ryhmän jäsen. Tässä ei ole kysymys jonkun duunista tai huomatuksi tulemisesta siellä. Kyllä minäkin saan töissä olla koko ajan ihmisten kanssa, mutta se ei ole sama asia kuin ryhmään kuuluminen. Aika alkeellisisilla kädellisilläkin pahin rangaistus on sulkeminen ryhmän ulkopuolelle.
Onhan työpaikkakin ryhmä, ja siellä on juuri ryhmän jäsen tai jos ei ole on ulkopuolella niin on varmaan paha olla.
Ei kait sitä joka paikassa tarvi ryhmään kuulua.
Ei nää tietsikka ryhmät ole yhtään sen kummempia.tulisilla kirjoitti:
Onhan työpaikkakin ryhmä, ja siellä on juuri ryhmän jäsen tai jos ei ole on ulkopuolella niin on varmaan paha olla.
Ei nää tietsikka ryhmät ole yhtään sen kummempia.Joo, on sitä työttömyyttäkin koettu, mutta kyllä vapaana yksinyrittäjänäkin on vähän sama juttu. Ei sitä oikein silloin tunne kuuluvansa mihinkään.
tulisilla kirjoitti:
Ei nää tietsikka ryhmät ole yhtään sen kummempia.Heh, luin tän vasta sen jälkeen kun laitoin tuonne Teolla alemmas vastineen ;))
Joo, kaikille ei ole tärkeetä "kuulua" johonkin tai olla jonkun ryhmän jäsen ;))anjaniina_ kirjoitti:
Joo, snorkkeli kannattaa ostaa..
Varsinkin jos menet Sharm el Sheikhiin...
Mul oli tapan aina naureskella snorkkeleille, niin kauna kun Thaikuis sit ittekki kokeilin ;)))
Jukoliste, olipa käännös elämään.... ;)Mä kastuin reissulla.
Uimakengät oli ihan liian isot ja snorkkeliakaan ei löytynyt.
Yks hyvä homma.
Sain sähköpostia Hurghadasta, naiselta joka asuu siellä.
Nyt on vähän tuntumaa toisella lailla :))tulisilla kirjoitti:
Mä kastuin reissulla.
Uimakengät oli ihan liian isot ja snorkkeliakaan ei löytynyt.
Yks hyvä homma.
Sain sähköpostia Hurghadasta, naiselta joka asuu siellä.
Nyt on vähän tuntumaa toisella lailla :))Älä ole huolissas, niitä on myynnissä siellä varmaan pilvinpimein...Joka kaupas..
Eiks muuten olekin, puolet matkallelähdön nautinnosta, ottaa jo etukäteen selvää ja fiilistellä tulevalla ;))
Näillä palstoilla ei ole palstajulkkiksia. Kaikkiin soveltuu intimiteettisuoja kovennettuna. Se mitä täällä kukakin muka itsestään kertoo on oletuksellisesti fiktiota kunnes toisin todistetaan.
Olen kyllä hieman eri mieltä tästä, sillä eniten esillä olevat ovat kyllä mikrojulkkiksia, mutta mitä veetun väliä sillä siiten on, on kokonaan toinen juttu. Mut on skannattu jo ihan oikeasta elämästäkin ja blogiani lukenut tyyppi julisti eräällä palstalla jo, että tämä on sen ja se tyyppi, joka leikkii suurta kirjailijaa.:-DD
Teotwawki kirjoitti:
Olen kyllä hieman eri mieltä tästä, sillä eniten esillä olevat ovat kyllä mikrojulkkiksia, mutta mitä veetun väliä sillä siiten on, on kokonaan toinen juttu. Mut on skannattu jo ihan oikeasta elämästäkin ja blogiani lukenut tyyppi julisti eräällä palstalla jo, että tämä on sen ja se tyyppi, joka leikkii suurta kirjailijaa.:-DD
Täällä ei saa sellaista huomiota että julkkikseksi voisi laskea edes mikrotasolla. Minutkin tunnetaan netissä paljon paremmin toisilla nimimerkeillä eikä sitäkään julkisuutta voi kuuluisuudeksi sanoa.
Tämä on kylääkin pienempi yhteisö ja kuuluisuus täällä kylähullun kuuluisuutta. Harvasta tiedetään mitään naapurikylän puolella.
Minulle alin julkkistason kuuluisuus on tuota BB-julkisuutta, pitää näkyä pikkuisen laajemmin mediassa kuin vain täällä tai edes muilla palstoilla.
- useampi palstalla
Kuvaavampi nimitys tarkoittamallesi tyypille on palstapelle.
Toi oli mielenkiintoinen....palstaåelle, oikein pitää makustella sanaa suussa?
Siis jos ihminen kirjoittelee jollekin palstalle, on hää automaattisesti pelle?
Mut sit taas, onko siinä jotain ongelmaa.
Jos täs ny ollaan palstapellejä, ni sit ollaan...se on kuites vaan yhden ihmisen...subjektiivinen käsitys ;)))
So what?Kiva kirjoitusvihre sulla, tuosta on pyritty tunnistamaan eri kirjoittajia, olehan varovainen etteivät luule minuksi.
Sulla onkai nykyään samanlainen näppis kuin mulla aikoinaan ;;)))) lykkyy tykö sen kaa.
Mut olisk sulla jotain .....sanomaa?- :D
anjaniina_ kirjoitti:
Toi oli mielenkiintoinen....palstaåelle, oikein pitää makustella sanaa suussa?
Siis jos ihminen kirjoittelee jollekin palstalle, on hää automaattisesti pelle?
Mut sit taas, onko siinä jotain ongelmaa.
Jos täs ny ollaan palstapellejä, ni sit ollaan...se on kuites vaan yhden ihmisen...subjektiivinen käsitys ;)))
So what?Ei oel automaattisesti,
- :D
anjaniina_ kirjoitti:
Kiva kirjoitusvihre sulla, tuosta on pyritty tunnistamaan eri kirjoittajia, olehan varovainen etteivät luule minuksi.
Sulla onkai nykyään samanlainen näppis kuin mulla aikoinaan ;;)))) lykkyy tykö sen kaa.
Mut olisk sulla jotain .....sanomaa?Joku saattoi löytää sanoman.
- ääääääääääkk
Palstajulkkis?
Kovin on kapea-alainen julkisuus, jos se tänne perustuu.
Kukin satuilkoot niin paljon kuin sielu sietää, onhan noita hupa lueskella. Jotenkin tulee outo tunne ton sanan palstajulkkis kanssa.
Lueskelin sieltä ja täältä, mutta en saa tuntumaa siihen.
Tavallaan voisi ajatella että nyt kun olet nikilläsi tuonut julki ajatuksiasi olet jo palstajulkkis. Ainoastaan jos kirjoittaa puskista ja aina eri nikillä ei ihmiseen saa mitään kiinnitystä, voi olla kuka vaan.
Olis aika vaikeaa jos alkais täällä kirjoittelemaan välillä niin ja välillä näin.
Kirjoitan niinkun ajattelen ja niinkun tunnen. Kuin elämässänikin ihmisille joiden kanssa keskustelen.
Täällä on ainoastaan kirjoitetut sanat, ulkopuolella äänellä kerrotut sanat.
Ja se taas uskooko joku kaiken todeksi tai feikiksi on ihan lukijan pään sisäinen juttu, niinkun elämässä on kuulijan.
Sääntöjen pitäisi olla kaikkia varten, niin vain toiset ei koe sehän on palstoilla nähty että henkilöön mennään ihan rankastikin ja henkilökohtaisuuksia täällä tuodaan julki. Mikä siinä sitten on syynä? Kateus vai mustasukkaisuus vai mikä en tiedä.
Ehkä pelkästään se että täällä on kaikenlaisia ihmisiä ja jotkut tarttuvat toisiin ihmisiin kiinni kuin hämähäkin seitti.Onhan se noinkin, eikä tähän varmasti voi kukaan sanoa lopullista totuutta, koska se totuus on jokaiselle vähän eri juttu. Eräs merkille pantava asia kuitenkin on tässä palstajulkkis jutussa, joka sai mut ajattelemaan. Olin eräällä toisella palstalla aikoinaan aktiivinen ja tein aloituksia usein.....paljon enemmän kuin täällä. Kun olin ollut vuoden poissa, kävin kerran tekemässä aloituksen, jossa kysyin, että keitä vanhoja kavereitani täällä vielä on. Alle kolmessa tunnissa ketjussa oli yli sata vastausta. Sieltä olen saanut kolmattakymmentä FB-kaveria ja useimmat tunnen aika hyvin ja tässä on pointti, jota ei voi ohittaa olan kohautuksella. Fuulaa täällä voi heittää, mutta FB ei, koska siellä jää kiinni valheesta heti. Uskottavuuden menetys on suuri häpeä ja siksi minun linjani on ollut koko ajan, että en yritä esiintyä millään foorumilla muuna kuin mitä oikeasti olen.
Teotwawki kirjoitti:
Onhan se noinkin, eikä tähän varmasti voi kukaan sanoa lopullista totuutta, koska se totuus on jokaiselle vähän eri juttu. Eräs merkille pantava asia kuitenkin on tässä palstajulkkis jutussa, joka sai mut ajattelemaan. Olin eräällä toisella palstalla aikoinaan aktiivinen ja tein aloituksia usein.....paljon enemmän kuin täällä. Kun olin ollut vuoden poissa, kävin kerran tekemässä aloituksen, jossa kysyin, että keitä vanhoja kavereitani täällä vielä on. Alle kolmessa tunnissa ketjussa oli yli sata vastausta. Sieltä olen saanut kolmattakymmentä FB-kaveria ja useimmat tunnen aika hyvin ja tässä on pointti, jota ei voi ohittaa olan kohautuksella. Fuulaa täällä voi heittää, mutta FB ei, koska siellä jää kiinni valheesta heti. Uskottavuuden menetys on suuri häpeä ja siksi minun linjani on ollut koko ajan, että en yritä esiintyä millään foorumilla muuna kuin mitä oikeasti olen.
Sulle näyttää merkitsevän tollaset asiat paljon ;)))
No juu varmaan, koska se on työs...
Mulla ei ole mitään merkityst tuollasilla ;)) Miten sä näet itte asian, onko palstatutut sulle tärkeitä?
Siis oikeesti? Tärkeitä? Ja jos niin miksi?
En haluu kenenkään arvoa tällä mollata, ihminen on aina tärkee...jollekin, mut , mut...anjaniina_ kirjoitti:
Sulle näyttää merkitsevän tollaset asiat paljon ;)))
No juu varmaan, koska se on työs...
Mulla ei ole mitään merkityst tuollasilla ;)) Miten sä näet itte asian, onko palstatutut sulle tärkeitä?
Siis oikeesti? Tärkeitä? Ja jos niin miksi?
En haluu kenenkään arvoa tällä mollata, ihminen on aina tärkee...jollekin, mut , mut...No ei se nyt niin heevetin tärkeetä ole, mutta aika paljon tässä koneen ääressä tulee aikaa vietetyksi. Töissä on mahis vierailla täällä aina silloin, kun kiirettä ei ole. Olisi kuitenkin falskia väittää, että paljon aikaa palstoilla viettävälle tämä on pelkkää ajanvietettä. Kyllä me aika tosissamme välillä olemme.......itse kukin.
Teotwawki kirjoitti:
Onhan se noinkin, eikä tähän varmasti voi kukaan sanoa lopullista totuutta, koska se totuus on jokaiselle vähän eri juttu. Eräs merkille pantava asia kuitenkin on tässä palstajulkkis jutussa, joka sai mut ajattelemaan. Olin eräällä toisella palstalla aikoinaan aktiivinen ja tein aloituksia usein.....paljon enemmän kuin täällä. Kun olin ollut vuoden poissa, kävin kerran tekemässä aloituksen, jossa kysyin, että keitä vanhoja kavereitani täällä vielä on. Alle kolmessa tunnissa ketjussa oli yli sata vastausta. Sieltä olen saanut kolmattakymmentä FB-kaveria ja useimmat tunnen aika hyvin ja tässä on pointti, jota ei voi ohittaa olan kohautuksella. Fuulaa täällä voi heittää, mutta FB ei, koska siellä jää kiinni valheesta heti. Uskottavuuden menetys on suuri häpeä ja siksi minun linjani on ollut koko ajan, että en yritä esiintyä millään foorumilla muuna kuin mitä oikeasti olen.
Mulle riittää tää yks paikka olla tietokoneen kautta yhteydessä ihmisiin.
Mun nicin tietää mun tutut täällä ulkopuolella, ja jotkut profiiliin kirjoittavatkin. Ei kuitenkaan ole kiinnostuneita tästä palstailusta.
Fuulaa voi heittää ihan naamakkainkin, se jolla on siihen taipumus. Ja toiset uskoo jos on taas siihen taipumus ja halua.
Eihän muuten olis mahdollisia että on ihmisiä jotka on yhtäaikaa naimisissa kehden henkilön kanssa toisten siitä tietämättä. Nimittäin tunsinkin tälläisen henkilön joskus, kun hän kuitenkin jäi valheistaan kiinni toiselle osapuolelle.
Haluan tällä vain sanoa että joku on rehellinen täällä niinkun oikeassa elämässään ja joku taas ei kummassakaan.
Joten en pätkääkään usko FB;n ihanuuteen jota jotkut niin suurella äänellä julistaa.
Se on vain yksi mahdollisuus puhua joko totta tai sitten ei.tulisilla kirjoitti:
Mulle riittää tää yks paikka olla tietokoneen kautta yhteydessä ihmisiin.
Mun nicin tietää mun tutut täällä ulkopuolella, ja jotkut profiiliin kirjoittavatkin. Ei kuitenkaan ole kiinnostuneita tästä palstailusta.
Fuulaa voi heittää ihan naamakkainkin, se jolla on siihen taipumus. Ja toiset uskoo jos on taas siihen taipumus ja halua.
Eihän muuten olis mahdollisia että on ihmisiä jotka on yhtäaikaa naimisissa kehden henkilön kanssa toisten siitä tietämättä. Nimittäin tunsinkin tälläisen henkilön joskus, kun hän kuitenkin jäi valheistaan kiinni toiselle osapuolelle.
Haluan tällä vain sanoa että joku on rehellinen täällä niinkun oikeassa elämässään ja joku taas ei kummassakaan.
Joten en pätkääkään usko FB;n ihanuuteen jota jotkut niin suurella äänellä julistaa.
Se on vain yksi mahdollisuus puhua joko totta tai sitten ei.Joojoo, pahkaa voi puhua ihan livenäkin, mutta sitten täytyy olla todella "lahjakas" lajissaan, sillä harvoin ihminen on niin johdonmukainen, että sitä voi loputtomiin ylläpitää.
Teotwawki kirjoitti:
No ei se nyt niin heevetin tärkeetä ole, mutta aika paljon tässä koneen ääressä tulee aikaa vietetyksi. Töissä on mahis vierailla täällä aina silloin, kun kiirettä ei ole. Olisi kuitenkin falskia väittää, että paljon aikaa palstoilla viettävälle tämä on pelkkää ajanvietettä. Kyllä me aika tosissamme välillä olemme.......itse kukin.
No tuon pohjalta on helpompi ymmärtää katkeruutta palstatilasta.
Mut otappa ny nenäliina vierees jo valmiiksi sillä se mitä sanon seuraavaksi, voi tiristää kyyneleet silmiin....
*vetää henkee ja antaa Teolle muutaman minuutin aikaa*
Tottakai joskus voi olla tosissaan,(tai sit ei) muttei se trkoita että palstalla olsi minkäänlaista roolia elämässä....
Teo muru, kun mä laitan näytön pimeeks, niin mä en muista koko palstaa.
Aivan kuten olen töissäkin tosissani, mut kun portti pamahtaa kiinni perään, ni en muista koko paikkaa...
Tää kone kaikkineen on tärkee, mut tää palsta ei ;)))anjaniina_ kirjoitti:
No tuon pohjalta on helpompi ymmärtää katkeruutta palstatilasta.
Mut otappa ny nenäliina vierees jo valmiiksi sillä se mitä sanon seuraavaksi, voi tiristää kyyneleet silmiin....
*vetää henkee ja antaa Teolle muutaman minuutin aikaa*
Tottakai joskus voi olla tosissaan,(tai sit ei) muttei se trkoita että palstalla olsi minkäänlaista roolia elämässä....
Teo muru, kun mä laitan näytön pimeeks, niin mä en muista koko palstaa.
Aivan kuten olen töissäkin tosissani, mut kun portti pamahtaa kiinni perään, ni en muista koko paikkaa...
Tää kone kaikkineen on tärkee, mut tää palsta ei ;)))Emmä tohon mitään nenäliinaa varvii, noin se on. Me olemme asiasta samaa mieltä.
Teotwawki kirjoitti:
Emmä tohon mitään nenäliinaa varvii, noin se on. Me olemme asiasta samaa mieltä.
*sanoi hän urheasti, salaa pyyhkien kyyneliään*
Mitäs piruutta sitten keksittäs ;)))anjaniina_ kirjoitti:
*sanoi hän urheasti, salaa pyyhkien kyyneliään*
Mitäs piruutta sitten keksittäs ;)))Nyt tarttee panna........................mielikuvitus loikkimaan.:-DD
Teotwawki kirjoitti:
Nyt tarttee panna........................mielikuvitus loikkimaan.:-DD
Tuli heti ihan sammakkomainen olo ;))
Juh, jotain hauskaa vois repäistä...lähetäänkö asuttaan vaiks Kongoo?
Vaiko ilmalaivalla...hmm...no ei kuiten kuuhun asti.
Vai pitäskö järjestää jouluvastaanotto sinne Viron mökille.Viimeks vielä viikon päästä kuskattiin huonokuntosia vieraita herrojen huoneesta juna-asemalle ;))
- 3-2-1-Bingo
Laadukas avaus. Tulee mieleen vanhat hyvät ajat. AmadoMio. Kjäh.
- pieni päivänsäde
Onko joku menettänyt pikkansa auringossa?
- :))
Jospa palstajulkkius on joidenkin halu?
En silti ymmärrä, mitä se muuta on kuin iso suu? - jhddf
Palstajulkut ovat usein omasta mielestään oikeutettuja määrittelemään palstan ilmapiirin ja sen aiheet. Siitä johtuen on mahdollista että esmes ruokapalsta onkin yllättäen muuttunut elokuvapalstaksi.
- nimeni on nina
haluun tän palstan julkuksi!
tahtoo
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi694590Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D1004058- 543599
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul382871Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!272619Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa612562- 482459
- 391947
- 471918
Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus2521746