Saksanpaimenkoira 3,9kk etsii uutta kotia.

Netta22

Uutta kotia Etsii Saksanpaimenkoira Edi. Edi on 3,9kk vanha terve ja erittäin vahtiviettinen , ENERGINEN, A-lonkat , Rekistöröity, ja rokotukset kunnossa ja koskaan ei ole käynyt mitään mihin eläinlääkäriä tarvittaisiin paitsi rokotuksiin :)

Edi etsii uutta kotia maalta jossa se saisi vapaana temmeltää ja mieluiten ainoaksi koiraksi , ei tule kuin lapsuuden tuttujen urosten kanssa toimeen. Edi on kaikinpuolin ihana tapaus, vapaana tykkää juosta ja tulee luokse kutsuttaessa ja Edi rakastaa sienestämistä ainakin sienien päällä hyppelyä :D Lempileikkejä ovat lumipallon heittely ja kepin heittely niin maalle kuin vetteenkin :)
Edistä joudun luopumaan oman auktoriteetti puutteeni vuoksi koira jäi erossa mulle ja muo se ei tottele yhtään vaikka mitä koulutusjuttuja olemme kokeilleen. ja toinen iso asia on kuin jouduin muuttamaan kerrostalo yksiöön kaupunkiin ja metsät ja puistot on niin harvassa että en pääse ediä juoksuttamaan vapaana että saisi kulutettua energiansa. kun metsiä ei ole niin kohteena ovat minun huonekaluni jota edi on tuhonnut turhautuneena. kaupungissa koirani vetää tosi paljon hihnassa ja haukkuu kaikille vastaan tulijoille. Eli siksi olisi ihanaa löytää mun rakkaalle koiralleni uusi koti jostain maalta missä se saa olla oma energiapakkaus.
kauheelta tuntuu luopua koirasta koska on ollut jo niin pitkään mun elämässä mutta en saa olla itsekäs ja ajatella omia tunteitani. minun on pakko ajatelle Ediä ja sen parasta tiedän että sillä on jossain asiantuntevassa kodissa niin paljon parempi olla missä saa vapaana tallustaa :)
Edistä saa täydellisen koiran kun sen kanssa tekee töitä. ja tiedän että roduntentevat kodit ovat valmiita tekemään töitä hyvän koiran eteen. Edi on käyttölinjainen ja hyvästä suvusta eli edi sopii erittäin hyvin jälkeen ja hakuun uskon että siitä on myös muihinkin lajeilin kuten vesipelastus ja raunioetsiminen koska niin hyvät vietit pojalla on :)

jos joku kiinnoistui Edistä niin laita minulle sähköpostia ja voin lähettää edin rekisteritiedot niin sukua voi tutkia :)

T:Netta (Nella)
[email protected]

21

3413

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liisa

      Miten tuo ikä menikään? Tarkoitatko 3 v 9 kk?

    • 3,9kk ??

      Työläs tapaus...

    • Netta22

      joo 3vuotta ja 9kk vanha poika Edi on.

    • sakutintti

      Kun koira otetaan,se otetaan sen eliniäks!!

      • ihmetintti

        Älä nyt viitti olla noin tekopyhä. Kyse on kuitenkin koirasta, vaikka ne monelle tärkeitä ovatkin. Tätäkin asiaa on varmasti pohdittu pitkään. Joskus on vaan niin, että elämäntilanteet muuttuu mahdottomiksi koiranpitoon. Kaikkeen ei voi varautua.


      • Anonyymi

        Ei aina voi olla 100% varma mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

        Vaikka elämä olisi mennyt hyvin kaikin puolin ne ekat kolme vuotta, niin silti voi tulla alamäki tilanteessa. Jolloin joutuu luopumaan koirastaansa.
        Syynä voi olla esim: äkilline sairastuminen/kunnon romahdus, allergia (kyllä, allergia voi tulla jopa vuosia myöhemminkin vaikka olisi aiempien koirien kanssa mennyt ongelmitta.) vakituisen työsuhteen päättyminen/lomautus jolloin raha tilanne kärsii pahasti. Tai ei vaan kykenne hallitsemaan koiraa tai antaman sille hyvää kotia.

        En ite ymmärrän näitä ihmisiä jotka ovat heti sanomassa että: koira pysyy, vaikka tilanne olisi mikä sattuu.
        Välillä on vaan parempa antaa koira pois, vaikka sitä kuinka rakastaisi.


    • minä vaan...

      Toivottavasti löytyy hyvä koti Edille! :)
      Ja "sakutintti" ei sitä voi tietää mitä tapahtuu kun koira on niinkuin nytkin jo melkein 4v, voi elämän tilanne muuttua paljon niinkuin nytkin! Vai sinunko mielestä parempi vaihtoehto olisi pitää koira kaupunkialueella! ENERGINEN koira niinkuin "netta22" kirjoitti! Ja jos haukkuu vastaan tulijoita niin mietippä vähän! itsekkö pitäisit koiran kaupungissa vain siksi että: "Kun koira otetaan, se otetaan sen eliniäksi!" !!!

      PS: Enkä halua nyt riitaa aiheuttaa, mutta ihmettelen sinua "sakutintti"!

    • sakutintti

      Koira ei ole esine,se on jo tuon ikäisenä oppinut tietyt tavat ja niitä tapoja koira tulee kaipaamaan,ei niinkään ihmistä.
      Jos ei ole tiedossa,että voiko pitää koiran sen eliniän,niin miksi ottaa koiraa?
      Mielummin sitten lopetus,kuin kodinvaihtaja...uskomatonta,miten heitellään eläin parkaa.

      Tän perusteella lapsillakin on ns. palautusoikeus!!
      Kun vanhempien pinna loppuu,niin laitetaan lapsi kiertoon??

      • Anonyymi

        Itse olen sitä mieltä, että pienet vaikeudet koiran kanssa tulee sietää, mutta ymmärrän,että aina se ei ole mahdollista. Me kaikki, meistä teemme elämässämme virhearviointeja ja tilanteet voivat muuttua. Mielestäni aloittaja ajattelee nyt koiran parasta ja se ei varmasti ole helppoa.
        Kennel Minelan
        Pirkko Peippola


      • Anonyymi

        Julmaa kirjoittelua sinulta.
        Itse otin kodinvaihtajan.Puhtaan rekisteröidyn rotukoiran.Se eli minulla seitsemän vuotta, toi iloa elämään.Lenkkeiltiin,harrastettiin ja matkustettiin.Kodinvaihtajat sopeuttu hienosti,kun hoidetaan hyvin .Julmaa,että sinusta koirani olis pitäny lopettaa,eikä myydä mulle😢
        Koirassa ei välttämättä ole mitään vikaa, vaikka se on kotia etsimässä.Siellä on varmasti paljon hyviä koiria, niinkuin minunkoiranikin oli.Jos on ottamassa,käy useammin katsomassa.Aikuisesta rotukoirastakin näkee luonteen,koon ja sukutaulun.Suosittelen lämpimästi kodinvaihtajia etsimään myyntipalstalta.Jos ei ole ihan pakko saada sitä pentua, eikä ne kauaa pentuna pysy.


    • purulelu

      ymmärrän tunteesi. minun sakuni rupesi akressiiviseksi vieraitakohtaan. noin vuoden ikäisenä. se pimahti totaalisesti, kerrostalossa. kaikki oli saalista!!! hissi ei tullut kuuloonkaan!!! mutta päätin jo ennen koiran tuloa, että teen kaikkeni, vaikka muut sanoo mitä!! muutin pois kaupungista ja olen lähentynyt koirani kanssa paljon! ei yritä enää syödä vastaan tulijoita:) asutaan rivitalossa ja koira rakastaatakapihalla oloa:) vouden olen kesyttänyt petoa, mutta on se sen arvoista:)!!!!!!!!!!!! kaikki jotka pelkäävät koiraani, eivät tiedä koirista paljoakaan!! sen olen oppinut:)! koirani on pelokas ja yrittää puollustautua vieraita vastaan!! ei se ole akressiivinen!! minä olen tehnyt töitä kaksi vuotta koirani kanssa ja palkkinto näkyy hitaasti, mutta varmasti koiran käytöksessä:)

      • Aina ulkona

        Hei, jokin muu on mennyt pieleen. Minulla on ollut 32 vuotta sakuja kerrostaloasunnoissa, eikä koskaan ole tullut ongelmia. Usein taitaa olla niin, että ei oikein ymmärretä, kuinka paljon sakujen kanssa täytyy lenkkeillä ulkona ja tehdä muutakin harrastustoimintaa. Koti on lepopaikka. Olen myös paljon nähnyt omakotitalojen pihakoirina pidettyjä sakuja eikä niiden tasapaino ole aina ollut kunnossa.


      • neuvosniekku
        Aina ulkona kirjoitti:

        Hei, jokin muu on mennyt pieleen. Minulla on ollut 32 vuotta sakuja kerrostaloasunnoissa, eikä koskaan ole tullut ongelmia. Usein taitaa olla niin, että ei oikein ymmärretä, kuinka paljon sakujen kanssa täytyy lenkkeillä ulkona ja tehdä muutakin harrastustoimintaa. Koti on lepopaikka. Olen myös paljon nähnyt omakotitalojen pihakoirina pidettyjä sakuja eikä niiden tasapaino ole aina ollut kunnossa.

        Näin. spk on kerroastalossa mullakin, erittäin energinen, mutta kotona lepää. vinkkinä ap_lle: koirasi ei tarvii kotia maalta eikä omakotitalosta, vaan osaavan ja tekevän ihmisen. vahtiviettinen ja energinen menee kerrostalossa, jos tietää miten niiden kanss toimitaan!


      • Anonyymi

        Helpompaa on ottaa tervepäinen, iloinen kaikista pitävä koiranpentu.Kuin yrittää pedosta, sellaista tehdä.


    • sartsatar

      Aloittajalle kaikki kunnia että tajuaa antaa koiran pois, kun ei omat voimavarat riitä, ja ymmärtää senkin että ei ole koiran arvoista elämää.
      Koira otetaan loppuiäksi, mutta sille kun ei voi mitään että elämäntilanteet vievät eri suuntaan kun on suunnitellut.
      Alkuun minä ajattelin että jo on onneton tapaus, kun ei nelikuista koiraa saa opetettua... mutta ikä olikin väärin.
      Toivottavasti koira saa hyvän kodin.

    • viiu81

      Joskus se koiran pois antaminen on mitä epäitsekkäin teko, ja nimenomaan koiran edun ajattelemista. Koira ei kauaa kodinvaihdosta kärsi eikä entistä omistajaansa kaipaa, jos ja kun se pääsee asiantuntevaan kotiin, jossa uudella omistajalla on taito käsitellä koiraa oikein.

    • Anonyymi

      Olen hyvin HÄMMMENTYNYT sakujen suhteen. SAKUT OPIN TUNTEMAAN sAIMI kÄRKKÄISSEN OPASTUUKSELLA. sakujen, kintereet ja takakulmaukset horjuvat, kuin puu tuulessa. Kuitenkin sakut ja Tanskandogit herättävät eniten keskustelua koiramaailmassa. Lähinnä toistensa mollaamisella. Sellaista ei ollut ennen, joskus 60-70 luvulla.
      t. minelan
      Pirkko Peippola

      • Anonyymi

        Koirakateutta on aina ollut, se on ihmisees,ei koiras.


    • Anonyymi

      Moi. Meillä voisi olla ihana koti Edille. Olen kokenut koira-asiantuntija ja olen varma, että Edin patoumat saadaan hallintaan. Meillä on kolme hauvelia, jotka ovat kaikki narttuhaukkuja. Luulen, että ne laittaisi Eddien ojennukseen ilman ihmiskäskytystä.

      Voiko ehdottaa vaihtokauppaa? Meillä olisi ylimääräinen Esko -merkkinen lumilinko. Huonossa maalissa, mutta toimiva. Laakerit vaihdoin viime syksynä. Toinen ylimääräinen kampe on Dolmarin 4510 raivaussaha. Vähällä käytöllä ollut 10 vuotias laatukone.

      Voimmeko tulla neuvottelemaan tilanteesta ihan lähipäivinä?

      • Anonyymi

        Aloitusviesti on vuodelta 2011 ,joten eiköhän Edi ole löytänyt uuden kodin jo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitusviesti on vuodelta 2011 ,joten eiköhän Edi ole löytänyt uuden kodin jo.

        Repeän


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1690
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1329
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1132
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1075
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1023
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      5
      1009
    Aihe