Heipsan..
Olen siis parikymppinen työhönsä täysin leipiintynyt lähihoitaja. Jo opiskelu vaiheessa tiesin ettei lähihoitajan ammatti ole laisinkaan se "mun juttu", mutta pakko oli joku ammatti saada. Nyt siis olen ihan hukassa, kun opiskelu intoa löytyisi, mutten ole keksinyt sitä unelma ammattia vieläkään.
Eläinten parissa työskentely (varsinkin koirien) olisi se mun juttu. Eläinlääkäriksi musta ei ole, koska lukiota en ole käynyt ja matemaattista lahjakkuutta ei ole laisinkaan. Pieneläin hoitajilla puolestaan on surkea palkka.
Jos mieleenne tulee siis joitakin ammateja/koulutuksia joissa voi eläinten parissa työskennellä, niin kertokaa ihmeessä!
Mielessäni oon pyöritellyt koiranomit, koirahieroja jne.. Mutta ei kai niistä ammatiksi asti ole..?
Toinen ammatti vaihtoehto olisi opettaja, mutta kuten yllä mainitsin, en ole käynyt lukiota. Onko Yliopistoon mahdollista päästä ilman lukion papereita?
Terkuin epätoivoinen ja ressaantunut tytteli
Epätoivoinen tilanne
4
186
Vastaukset
- no ei oikeen...
No ei oikeen noista oo tosiaan ammatiksi... Ainoo järkevä mahollisuus jos haluat koirien kanssa todella työskennellä olis yhdistää monia koulutuksia/ammatteja, esim. just toi koirahieroja ja sit voisit pitää koirahoitolaa, myydä koiratarvikkeita, mahd. kasvattaa koiria (eli hankkia kennelnimen).
Mutta en tiedä mahtaisko silti tienata tolla toimeentuloaan ja taitais olla aika raskasta. Ehkä olis parempi jättää koirat vaan harrastukseksi. - molopää
teurastajaksi tai lihan leikkaajaksi hk:lle sais olla eläinten parissa päivät pitkät.
- ,.,.,.,.,
Jos parempaa palkkaa haluat, ei jää juuri muuta vaihtoehtoa kuin eläinlääkäri. Ja huonommalla palkalla sitten pieneläinhoitajat sun muut. Voithan vaikka perustaa eläinkaupan, mutta tuskin siinäkään isoja tuloja heruu, ainakaan alkuvuosina. Löytöeläintaloihin ilman koulutusta pääsee tietysti vapaaehtoistyöhön aika helposti, jos haluaa muun työn oheen jotain eläimiin liittyvää. Mutta ilman palkkaa siis tietysti.
Yliopistoon on mahdollista päästä myös ilman lukion käymistä, mutta se on yleensä huomattavasti hankalampaa. Kannattaa tutkia eri yliopistojen nettisivuja hakuasioista. Voithan tietysti suorittaa lukionkin, iltalukion muodossa. Oman kokemuksen mukaan aikuis(ilta)lukion puolella pääsee päivälukiota hiukan helpommalla ja pystyisit päivisin esim. käymään töissä. - tää on tätä
Niin se vaan taitaa olla, että taustallasi eläinten pariin pääsy ihan ammattityönä onnistuu tosiaan lähinnä (ja vain?) teurastamossa. Kiinnostaako.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1431347
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä39936Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad36671- 14610
Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46597Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä26588- 25565
Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver17563Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30557Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .17533