Käykö Visa-electron ?

Pirkko

Kohta meno Hua-Hin?
Toimiiko Visa-Electron Thaimaassa ?

22

3948

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kymmenen pistettä

      Pirkolle!
      Kyllä toimii Pirkko!

      Vaikka välillä palstalla voi lukea väärää tietoa asiasta, että kortin tulisi olla credit luokkaa, eli luotollinen, tuo on väärää tietoa. Aivan tuiki tavallinen luototon pankkiautomaattikortti visa-electron käy kaikkiin ATM automaatteihin Thaimaassa. Tuosta asiasta minulla on monien vuosien kokemus itsellä. Mulla ei ole luotollista v-e korttia ollut koskaan enkä sitä koskaan myöskään hanki ja yhtä ainoatakaan kertaa mulle ei ole Thaimaassa käynyt niin, etten olisi rahaa automaatista saanut.
      Pikkuvinkkinä kuitenkin, jos olet menossa lyhyemmälle lomalle 2-3 viikoksi, ota käteistä mukaan euroina 500/viikko ja vaihda ne vaihtopisteissä Thaimaassa, niin saat paremman vaihtokurssin mukaan kuin Suomessa, pankkiautomaatista otettaessa pankit myös ottavat joka nostosta provison sekä vielä nostosta omat prosenttinsa.
      Korttia kannattaakin pitää mukana ns. hätävaralla, tai pidemmällä matkalla, ettei tarvitse ottaa mukaan liian suurta käteisvaraa.

      • kunnon kortti

        Kyllä se on juuri toisin eli credit/debit kortti on numero yksi ja käteinen on sitten se kaksi. Vain sen verran käteistä että pari päivää pärjää ja sitten perillä sen minkä tarvitsee. Debit puoli ei toimi Thaimaassa vaan otto menee credit puolelta. Tuon lasten Visan voi unohtaa....on epävarma ja toimii milloin toimii....ei esim. lentokoneessa ja monessa kaupassa perillä.Ilmeisesti vain nuoret (alle18 v ja he joilla ei ole luottoa käyttävät korttia.,..en ymmässä miksi sitä käyttäisi jos saisi oikean luottokortin? Tuon vaihtokurssin kanssa näillä summilla ei ole mitään tekemistä ja eikä myöskään nostokustanuksia...muutama euro menee mutta rhaa menee 2 viikossa jopa tuhansia euroja. VISA.electron ei ole hätävara...voi tulla hätä jos vain tuo.


      • No sieltähän se
        kunnon kortti kirjoitti:

        Kyllä se on juuri toisin eli credit/debit kortti on numero yksi ja käteinen on sitten se kaksi. Vain sen verran käteistä että pari päivää pärjää ja sitten perillä sen minkä tarvitsee. Debit puoli ei toimi Thaimaassa vaan otto menee credit puolelta. Tuon lasten Visan voi unohtaa....on epävarma ja toimii milloin toimii....ei esim. lentokoneessa ja monessa kaupassa perillä.Ilmeisesti vain nuoret (alle18 v ja he joilla ei ole luottoa käyttävät korttia.,..en ymmässä miksi sitä käyttäisi jos saisi oikean luottokortin? Tuon vaihtokurssin kanssa näillä summilla ei ole mitään tekemistä ja eikä myöskään nostokustanuksia...muutama euro menee mutta rhaa menee 2 viikossa jopa tuhansia euroja. VISA.electron ei ole hätävara...voi tulla hätä jos vain tuo.

        Credit jankkaaja taas saapui. Mistähän syystä MINÄ olen saanut ilman luotollista visa-electron pankkiautomaattikorttia automaatista käteistä ihan joka kerta monien vuosien aikana, ehken sitten ITSE tiedä onko minulla luotollista tai luototonta korttia?
        Aika uskomaton pelle olet sinä vastaan vänkääjä, mitään tietoahan sulla asiasta ei ole. Parin viikon matkalla jos kuluttaa 1000 egee, kortinkäytön sijasta käteisvaihdossa voittaa n. 30 egee. Ei paljon, mutta entäs jos ei ota käteistä ja kortti sattuu katoamaan/varastetaan/rikkoontuu tai on vaikka pankit Suomessa lakossa, aika ikävä tapa viettää lomaa toisella puolella maapalloa kun on siitä jo maksanut 100 egee/päivä?


      • kunnon kortti kirjoitti:

        Kyllä se on juuri toisin eli credit/debit kortti on numero yksi ja käteinen on sitten se kaksi. Vain sen verran käteistä että pari päivää pärjää ja sitten perillä sen minkä tarvitsee. Debit puoli ei toimi Thaimaassa vaan otto menee credit puolelta. Tuon lasten Visan voi unohtaa....on epävarma ja toimii milloin toimii....ei esim. lentokoneessa ja monessa kaupassa perillä.Ilmeisesti vain nuoret (alle18 v ja he joilla ei ole luottoa käyttävät korttia.,..en ymmässä miksi sitä käyttäisi jos saisi oikean luottokortin? Tuon vaihtokurssin kanssa näillä summilla ei ole mitään tekemistä ja eikä myöskään nostokustanuksia...muutama euro menee mutta rhaa menee 2 viikossa jopa tuhansia euroja. VISA.electron ei ole hätävara...voi tulla hätä jos vain tuo.

        Dedit kortti toiminut moitteetta ainakin Sampo pankista. Siru tosin pitää olla.

        Ehdottomasti €: ja mukaan suunnilleen sen verran kuin lomaksi ajattelee.
        Toki turvattava ne säilöön.

        Loppulomasta käytän korttia jos tarvii.

        Just marraskuussa nostin 20 000 thb ajatellen seuraavaa reissua, ja kulut siitä
        14.54€. (501,52 14,54€= 516,06).

        Eli kulut 2.299% seinästä.
        Käteisellä euroilla kurssi n. 1.5 baht/ € parempi, eikä muita kuluja. Näistäpä voi ynnäillä.

        Mulla yleensä 1 kk reissu joten niistä kertyy.

        Mulla 22 krt käyny mut ei Visa vaan Master.


      • tyhmä farangi
        kunnon kortti kirjoitti:

        Kyllä se on juuri toisin eli credit/debit kortti on numero yksi ja käteinen on sitten se kaksi. Vain sen verran käteistä että pari päivää pärjää ja sitten perillä sen minkä tarvitsee. Debit puoli ei toimi Thaimaassa vaan otto menee credit puolelta. Tuon lasten Visan voi unohtaa....on epävarma ja toimii milloin toimii....ei esim. lentokoneessa ja monessa kaupassa perillä.Ilmeisesti vain nuoret (alle18 v ja he joilla ei ole luottoa käyttävät korttia.,..en ymmässä miksi sitä käyttäisi jos saisi oikean luottokortin? Tuon vaihtokurssin kanssa näillä summilla ei ole mitään tekemistä ja eikä myöskään nostokustanuksia...muutama euro menee mutta rhaa menee 2 viikossa jopa tuhansia euroja. VISA.electron ei ole hätävara...voi tulla hätä jos vain tuo.

        Visa Debit toimii myös.
        Tässähän ei ole lainkaan luotto-ominaisuutta vaan rahat menevät suoraan tililtäsi kuten Vis Electron kortilla.

        Mikä on Visa Debit ? Se on sirullinen pankkikortti joka toimii Suomessa tavallisena pankkikorttina ja ulkomailla Visa tunnuksin merkityissä liikkeissä,automaateissa jne.

        Visa Debit/Credit on kortti jolla saat credit puolen ostoksista/nostoista maksuaikaa.
        Ulkomailla( *pl. EU ) maksut/nostot menevät aina credit puolelta. *EU maissa voit valita maksatko debit vai credit puolelta.
        *EU maat kuluuvat SEPA maksualueehen (The Single Euro Payment Area)


      • tyhmä farangi
        tyhmä farangi kirjoitti:

        Visa Debit toimii myös.
        Tässähän ei ole lainkaan luotto-ominaisuutta vaan rahat menevät suoraan tililtäsi kuten Vis Electron kortilla.

        Mikä on Visa Debit ? Se on sirullinen pankkikortti joka toimii Suomessa tavallisena pankkikorttina ja ulkomailla Visa tunnuksin merkityissä liikkeissä,automaateissa jne.

        Visa Debit/Credit on kortti jolla saat credit puolen ostoksista/nostoista maksuaikaa.
        Ulkomailla( *pl. EU ) maksut/nostot menevät aina credit puolelta. *EU maissa voit valita maksatko debit vai credit puolelta.
        *EU maat kuluuvat SEPA maksualueehen (The Single Euro Payment Area)

        Tarkennus vielä.
        SEPA maihin kuuluu ne EU:n maat joissa on käytössä euro .

        Kerrataan vielä alkuperäisestä aiheesta

        Visa Electron: Käy Thaimaassa
        Visa debit/credi : Käy Thaimaassa
        Visa Debit : Käy Thaimaassa

        Eli credit jankkaajat ovat yhtä oikeassa kuin debit jankkaajat ,Visa electron jankkaajista puhumattakaan !


    • empä kerro

      Hei! Kiitos Todellisuudessa en ole Pirkko vaan mieshlö. Meinään lähettää tuttuni
      mukana uuden (toisen) visa-electron kortin thai-ystävättärelleni. Olen tuntenut hänet
      viisi vuotta. Siirrän tälle tilille verkkopankissa rahaa, jolla hän voi maksaa majoituksen (condo 6000---8000 bath) maaliskuu, kaksi viikkoa. Otan rahat käteisenä, koska thailady on järjestänyt minulle pankista tallelokeron (käytössä on
      ollut minulla 3 vuotta). Kiitos avusta
      Anatoli

      • höpö höpö

        mitä järkeä tuossa on? Pankissa tallelokero? Ja siellä juokset joka toinen päivä rahaa hakemassa? Tuota korttia ei saa käyttää kuin tilinomistaja...ei siis sinun Thaimaa panosi...et tainnut tietää....varo vaan ettei mene tili tyhjäksi....
        Tallelokerolla käynti on aika työllästä....myös Thaimaassa eli sinun tarinasi ontuu nyt pahasti....


    • tapsa2012

      No no taas täytyy avustaa !!!

      Ota käteistä, niin paljon kuin uskallat ja jos käyt thaimaassa usein
      avaa tili Thaikkupankkiin esim. kasikorn !
      Siirrät omalta tilitäsi thaikkutilille maksaa Nordeassa jotain 6,80 / siirto ja on tililläsi Thaikuissa 2 vrk:n kuluttua !

      Viet rahat pankkitilillesi Thaimaassa ensi tilassa ja nostelet niitä automaatista sen kun tarvitset, turvallisin kortti on automaattikortti, jolla voit ainoastaan nostaa rahaa ja tarvii tunnusluvun eli PIN koodin !!

      Voitat kyllä paljon, jos viet käteisenä, puhun tuhansista euroista !!

      Esim. jos vaihdat 1000 euroa kurssiin 39 suomessa, jos saat ?
      Thaimaassa saat samaan aikaan yleensä 44 eli saat suomessa 39000
      TBH:a ja Thaimaassa 44 000 TBH eli erotus on 5000 TBH eli yli sata
      euroa !!

      Visa antaa sinulle vastaavan kurssin, jotain 37 TBH: n kuluineen !

      Eli Käteistä ja omalle tilille thaikku pankkiiin !!

      • samaa mieltä

        on suorastaan typerää vinguttaa korttia thaimaassa, kurssi huonompi automaateissa ja lisäksi nosto ja tilinhoitopalkkiot. Visa electron =lapsille joilla ei ole luottotiedot kunnossa.


    • empä kerro

      Hei! Kyllä minulla on tallelokero pankissa, thailadyllä on ulkomaalaisen miehensä kanssa viereinen tallelokero. Pidän tallelokeroa turvallisena, koska en yövy hotelleissa vaan condossa, jatkossa, kun olen Thaimaassa pitempään, on tarkoitus vuokrata omakotitalo.
      Kyllä minulle ehdotettiin tilin avaamista viime marraskuussa, kyllä tulee myöhemmin ajankohtaiseksi. Electron kortteja on minulla kaksi kpl. Kysymys
      on noin 200 eurosta, jolla lady maksaa majoituksen, pääsee ekana iltana suoraan
      kämpille. Eli siirrän tälle kortille maksimissaan tuon summan.
      En kyllä tarvii tallelokerooni mitään korttia vaan avaimen. lady voi tällä tavalla varata
      kämppäni condosta esim. viikkoa aikaisemmin, koska maksan saman summan
      noin 6- 8 tuhatta kahdelta tai neljältä viikolta. Anatoli

    • Nordean Visa Electron on ainakin toiminut koko ajan (ja kaikki reissut) mitä olen täällä ollut.

      Mutta niin kuin aikasemmim sanottiin, kortilta nostaessa kurssi on huonompi.
      Käteistä mukaan vaan ja kortti hätävaraksi.
      Hotelliin tullessa ylimääräiset käteiset ja kortit tallelokeroon ja nauttimaan lomasta!

    • Savon_Ossi

      Minä maksan pippelillä.

      • PippeliPääasia

        Kuten 2010 hampurilainen munalla ja maito rahalla, sitten pataan jonossa olijoita maksaen hampaita 10.000.


    • Maailma on muuttunut sitten vuodesta 2011 kun kyselijä on ketjun aloittanut. Nyt on näköjään kusipäiset häiriköt tulleen mukaan.

      Savon_Ossi

      26.1.2019 9:31
      Uusi
      Minä maksan pippelillä.

      PippeliPääasia

      26.1.2019 9:40
      Kuten 2010 hampurilainen munalla ja maito rahalla, sitten pataan jonossa olijoita maksaen hampaita 10.000.

      • Yksiriittää

        Vain yksi ja ainoa, NumBall, joka esiintyy Senseinä ja sadoilla toisilla nimimerkeillä, kuten noiden mainitsemiesi luojana.


    • elakeukko

      Ota käteistä, niin paljon kuin uskallat ja jos käyt thaimaassa usein
      avaa tili Thaikkupankkiin esim. kasikorn !
      ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
      Voiko Suomessa asuva avata Thaimaassa, Pattayalla, pankkitilin? Jos voi, kuinka?

    • Anonyymi

      Haluatko tyhjän pankkiautomaatin, josta voit nostaa 3000 € päivittäin, ota ystävällisesti yhteyttä [email protected] tai WhatsApp 1(260) 218-3592 kautta.

    • Olen nyt ollut täällä Bueng Kanissa kolme viikkoa. Euroja olen vaihtanut Bateiksi pankissa, jossa saan parhaan kurssin. 1€/36,36 Batia. Tosin kurssii vaihtelee hieman päivittäin. ATM:stä voin nostaa Visalla Bateja tarpeen vaatiessa.

      • Anonyymi

        Käytän täällä Suomalaista Visakorttia ostaessani hotellihuoneita ja varatessani lentolippuja.
        Minulla OP pankin mobiilisovellusta ja se on kätevä maksutapa suuremmissa maksuissa. Toimii kuin junan vessa. Bateja käytän pienemmissä ostoksissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytän täällä Suomalaista Visakorttia ostaessani hotellihuoneita ja varatessani lentolippuja.
        Minulla OP pankin mobiilisovellusta ja se on kätevä maksutapa suuremmissa maksuissa. Toimii kuin junan vessa. Bateja käytän pienemmissä ostoksissa.

        Onko hyvä tuotto ostamillasi hotellihuoneilla? Miten jälleenmyyntiarvo? Voiko ostaa osamaksulla?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko hyvä tuotto ostamillasi hotellihuoneilla? Miten jälleenmyyntiarvo? Voiko ostaa osamaksulla?

        Ei hotellihuoneita pysty ostamaan Kelan korvauksilla, joten ne ovat sinulle liian kalliita.

        Olen nyt Vietnamissa ja monimiljonääri kun vaihdoin euroja dongeiiksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      3791
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      593
      3585
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3522
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      53
      2209
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2201
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      321
      1957
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      1937
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      180
      1728
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      27
      1403
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1342
    Aihe