Riittääkö kaksi, kohtalaisen suurta asbestille altistumiskertaa ( remontti ja pölyn hengittäminen sen ja toisen asian yhteydessä) aiheuttamaan esim. mesoteliooman tai copd:n?
Paljonko tarvitaan?
4
234
Vastaukset
- asbesti?
Samaa mietin. Riittääkö yksi ns. suojaamaton remontti, kesto puoli vuotta ja rakennuksessa niin homeita kuin asbestiakin ja työskentelyä siellä klo 8-15?
- toivottavasti apua
Puhuin taannoin aiheesta työterveyslaitoksen lääkärin kanssa. Hänen mukaansa kaikkien Suomessa raportoitujen asbestisairauksien taustalla on vähintään 10 vuoden jatkuva altistuminen (työssä) asbestille. Lisäksi suurin osa em.ryhmästä on tupakoinut. Pahinta altistuminen on ollut puhtaan asbestin kanssa työskentelevillä (kaivokset).
Tämä EI tarkoita, että alle 10v alstistuminen asbestille on vaaratonta vaan aina kannattaa suojautua. Tilastot puhuvat kuitenkin sen puolesta, että liiallinen ja jatkuva huolestuminen (stressi, unettomuus, verenpaine jne) on haitallisempaa kuin lyhyt aikainen asbesti-altistuminen - varsinkaan kun asialle ei voi enää mitään...
1. Jos tupakoit: lopeta.
2. Jätä asbestityöt ammattilaisille
3. Jos pakko itse työstää: suojaudu
- Kdkkdknnd
Sanoiko lääkäri, että myös mesotelioomatapauksissa on yleensä taustalla 10v altistuminen?
- Anonyymi
Mikäs tilanne on näin 13 vuotta myöhemmin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk682219Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921496Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.621302Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll701281- 1151150
Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j901000- 69989
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur72943Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍84899- 104879