Kuinka pieni todennäköisyys tulla raskaaksi?

Vauvakuumetta..

Meillä on mieheni kanssa tullut kamala vauvakuume. Lopetin e-pillerini 19.11 ja kuukautiset alkoivat 25.11. Olemme nyt heti yrittäneet joka päivä, mutta kuinka pieni todennäisyys on tärpätä heti e-pillereiden lopetuksen jälkeen? Olen käyttänyt niitä noin 4 vuotta. Olen 21-vuotias. Raskaus oireita ei varsinaisesti ole ollut kun flunssa oli vähän aikaa sitten. Ovulaatiosta en tiedä ollenkaan koska olen käyttänyt pillereitä niin kauan ja ennen niiden aloitusta kuukautiseni olivat hyvin epäsäännölliset. Nyt vauvakuume on äitynyt niin pahaksi että toivoo joka hetki että onnistais ja nyt on jo pettynyt olo jos kuukautiset alkavatkin. Joko toisella luonnollisella kierrolla on paremmat mahdollisuudet? Kuukausi on niin pitkä aika odottaa.. Auttakaa.. Olen vielä sen tyyppinen että haluan kaikki nyt ja heti!!

8

606

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • plussannutelo

Tuttu tunne ja tuo vauvakuume on sitkas. Itellä ikää nyt 20 mittarissa ja meillä plussailtiin elokuussa. Viimeiset pillerit söin tammikuussa. Eli semmoinen 7 kuukautta meni plussaukseen. Lopetin ajattelemisen ja toivomisen, kun meinasi epätoivo iskeä, kun aina vain menkat alkoivat.. Pillereitä söin itsekin n. 4,5 vuotta.

Uskoisinpa, että koko ajan mahdollisuudet paranee, kun aikaa kuluu ja elimistö palautuu hormonien jälkeen. Onhan se kuitenkin iso muutos taas kropalle. Joillakin tärppää heti - toisilla ei vuosiin hoitojenkaan jälkeen.

Tsemppiä yrittämiselle! Toivotaan nopeita plussatuulia, mutta älkää lannistuko.

• tammimamma

On ihan tapauskohtaista, milloin tärppää. Toisilla kierto lähtee heti käyntiin säännöllisenä ja toisilla siihen saattaa mennä vuosia. Ja yhdynnänhän pitää ajoittua ovulaation paikkeille, jotta on mahdollista tulla raskaaksi.
      Mulla ensimmäinen ovulaatio pillereiden lopettamisen jälkeen oli kivulias. Alavatsaan sattui kovasti. Ja kyllähän se munasolu siinä hedelmöittyi, mutta tuli kuitenkin vuodon mukana pois (kemiallinen raskaus).

• odottaja2012

Täällä 18-vuotias kirjoittaja, ja pillereitä söin 3 vuotta. Riippuu niin ihmisestä. Ei kannata stresata liikaa. Mä lopetin e-pillerit 5/11 ja plussa tuli 8/11. Nyt odotellaan puolivälissä pienen tuloa. Kyllä se sitten tärppää kun on aika, hyvää kannattaa odottaa. Ja niin kuin sanoin, ei kannata ottaa stressiä. Itse emme laskeneet ns. Parhaita päiviä emmekä yrittäneet liikaa vaan annoimme tulla, jos tulee ja kävi hyvin aika nopeasti :) nauttikaa nyt toisistanne. Ja muistan kyllä, että joka kuukausi kun odotteli menkkoja niin oli kyllä jännää, ja kerran ne ei sit tullutkaan, ja testi oli positiivinen, eli unelma todellinen. :) tsemppiä yritykseen!

• Rauhallisin mielin

Vaikea niitä todennäköisyyksiä on laskea. Kun ottaa huomioon, että terveillä ja hedelmällisillä pareilla hedelmöittymisen todennäköisyys on per kierto 20-25 prosenttia silloin, kun yhdyntää on harrastettu ovulaatioaikaan, niin kyllä se varmaan vähän pienempi juuri pillerit lopettaneella on. Ihan vaan sen takia, että kaikilla ei se kierto heti käynnisty. En sinuna stressaisi liikaa, jos kerran kierto on ollut epäsäännöllinen ennen pillerien aloitustakin. Niitä raskausoireita ei kannata muuten kytätä, koska harvoilla todellisia oireita edes on aivan alkuviikoilla. Sen sijaan niitä on tosi helppo kuvitella itselleen ja sitten pettymys on vielä suurempi, kun testi näyttää negaa. Nimim. Kokemusta on. :) Nauttikaa nyt vain toisistanne ja harrastakaa seksiä rennoin rantein, jos ei ekasta kierrosta tärppää, niin kuukautisten jälkeen saattaa jo olla helpompi arvioida seuraavaa ovisaikaa. Mukavaa yritysaikaa!

• Vauvakuumetta..

Kiitos kaikille vastanneille!
      Ei kai tässä muu auta kuin yrittää ja yrittää, onnistuu jossain vaiheessa jos onnistuu..
      Ja tosiaan noiden raskausoireiden kyttääminen on ihan turhauttavaa, tuntee vain itsensä luulosairaaksi. :) No jospa se tästä.. Tuntuu että pillereiden jälkeen mielialatkin ovat taas ruvenneet enempi ailahtelemaan. Ja toisena päivänä on enempi stressiä "projektista". Myös väsymystä on ilmennyt pillereiden lopetuksen jälkeen. Pitää varmaan jossain vaiheessa ottaa kokeiluun nuo ovulaatiotestit, jos ne auttaisivat löytämään otollisimman ajan kohdan. Ei auta muutakuin yrittää ensi kierossa taas..

• mie vaa

itse söin yli 10 vuotta pillereitä ennen kuin lopetin ne marraskuun alussa 25 vuotiaana.vähän ennen joulua tuli 3 päivän niukat menkat.helmikuun alussa tuli sit tieto et oon suunnilleen 8 viikkoa raskaana.lokakuussa 2011 synty sitten pikku prinsessa =) on hyvin yksilöllistä kuinka nopiaa tulee raskaaksi pillereitten lopettamisen jälkeen....toiset tulevat heti ja toiset yrittävät kauan....tsemppiä yritykseen!!

• pikku neiti..

moi.. mä söin pillereitä n 7 vuotta.. joulukuun puoles välis lopetin ja helmikuun puolesvälis oli tärpänny eli n 2 kuukautta meni meillä, ikää mulla oli 21v ja nyt pikku neiti on jo kohta 2 kuukautta.. :) toivotaan että teilläki tärppäis :)

• mammamamma....

Meillä tärppäsi ekan kerran puolivuotta pillereiden lopettamisesta, mutta päätyi keskenmenoon rv13, sikiö oli lopettanut kehittymisen jo rv6 tienoilla. Seuraava tärppi tuli puolivuotta myöhemmin josta syntyi terve tyttö. Toista yrittäessämme lopetin pillerit ja yritettiin eka pari kk mutta sitten otin kuvioihin ovulaatio testit ja niiden avulla tärppäsi toisesta kierrosta, nyt rv 19 menossa. Toivottavasti saisitte myös ihania uutisia pian :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      211
      3354
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      240
      1673
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      97
      1523
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1429
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1364
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      160
      1296
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1218
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1049
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      952
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      55
      882
    Aihe