Joululaulut
Laulelen tuttuja lauluja kulkeissain,
välillä hyräillen niitä laulan vain.
Huulien huudot laaksoon ja mäkeen,
kaikuna kuulen pienen kertosäkeen.
Niissä on sanat sattuman suomat,
aatosten arkisten mieleen tuomat.
Ripaus suuren ihmeiden teon,
miten vaieten ihminen sen tuntenut on.
Penkillä kirkon sen viimeistään huomaan,
mitä nämä laulut tulleet on tuomaan.
Rakkautta, hyvyyttä, lapsen mieltä,
johdatusta taivaaseen löytyy sieltä.
Nyt soi ilot tiukuissa kellon,
arvokkuutta suurta jouhissa sellon.
Alttarin edessä vielä nöyrtyä voi,
rakkaimpia joululauluja kun urutkin soi.
Hyvää joulua
4
180
Vastaukset
- *MURUKULTA*
Ihanaa lumisateista maanantaita p_p! :)
Runoissasi virtaa ihanat energiat ~ niin tässäkin!
Kynttilän valo, teekuppi ja runosi - Kiitos ihanasta aamusta! :)
http://www.tunturisusi.com/joulu/lumisade.gifMelkein joulu
Loistavat kynttilät joulupuussa,
tenavat pyörivät ympärillä supinat suussa.
Silmät hehkuen lapsilla palaa,
etsitty on vintiltä lahjoja salaa.
Äidillä pöydässä jo herkkuja ja joulukukka,
uunin pankolla tyhjänä vielä yllätyssukka.
Takan lämmössä uinuu kehräävä kissa,
isä on vielä omissa aatoksissa.
Kulkee nyt aika sitä rataa,
että valkoista lunta ulkona sataa.
Ikkunan raon kirjeistä tonttuset näkee,
täällä asuu paljon kilttiä väkee.
Aattoiltaan on vielä hetkinen aikaa,
pirtissä lapsosten iloinen nauru raikaa.
Kiikkustuoli on varattu ukolle sille,
joka tuo lahjoja kaikille kilteille lapsosille.
Ihana jouluruno kiitos lukunautinnosta, ihanaa joulun taikaa pp :)
Valoa
Hetken hellii nousten puiden takaa,
yön huurre vielä maassa makaa.
Vihreänä vielä nurmen pinta täällä,
valkea lumi on vain pohjan päällä.
Vihreys on myös tätä aikaa,
kuusipuu tuo sisään ikuisen elämän taikaa.
Juhlan tuntuun se saa pienenkin talon,
pimeimpään aikaan tuo toiveikkuuden valon.
Jouluaaton aurinko on hetken puiden yllä,
tervehtimään on tullut kelmeällä säteilyllä
Kuin valo jostain kaukaa rajan takaa,
uskon, toivon uuden syntymään se jakaa.
Samoin loistaa rikkaille ja köyhimmille,
sama viesti sillä on kaikille ihmisille.
Ota vastaan valo taas tämän kerran,
se lahja on syntymämme Herran.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1091185
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1171004- 125906
- 94761
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten286713Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74641Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54606Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504
