Toyotan moottoriosaaminen eilispäivää

Pissajätkä

Siirtymällä Subarun ja BMW:n moottoreihin Toyota on epäsuorasti myöntänyt että Toyotan moottoriteknologia ei ole enää tätä päivää. Bensaturbo on ollut suunnittelussa vuosia, mutta valmista ei vaan tule. Toyotoissa on paljon toimintoja jotka eivät toimi tyydyttävästi. Esim pissapoika. Missä Toyotassa pissapoika jaksaa työntää pesunesteen edes keskelle tuulilasia?

63

1210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 11+10

      Yhteistyön tekeminen automerkkien välillä on tänä päivänä arkipäivää, koska tuotekehittely on kallista. Bensaturbo on ollut jo käytössä, mm. eensimmäisen sukupolven Yariksessa, mutta valitettavasti se tuli markkinoille hieman ennen aikaansa, joten siitä päätettiin luopua pienen myynnin takia.

      Pissapojassa on ongelmana se, että se on suunniteltu kaupunkinopeuksiin. Merkkiliike asentaa pyydettäessä ylemmäs heittävät suuttimet.

      • Price roboter

        Eikö kaupunkinopeuksissa tarvi pestä kuin vain tuulilasin alareunaa? Ollaan edes sen verran rehellisiä että todetaan Toyotan pissapojan toteutus on käyttötarkoitukseensa toimimattomaksi. Lisävarustelistalla ei ole toimivaa pissapoikaa. Talvella kun pesunesttä joutuu lisäämään runsaasti veden joukkoon, heikko suihku on kuin Curbisalin mainoksesta.

        Ns autolehtien koeajoraporteissa ei koskaan löydetä edes jokapäöiväsitä ajoa haittaavia tekijöitä, kuten toimimatonta pissapoikaa. Tehokkaampi pumppu ja ylemmäksi suunnatut suuttimet korjaisivat ongelman. Toyotaan ei saa toimivaa pissapoikaa edes lisävarusteena.


      • 2+18
        Price roboter kirjoitti:

        Eikö kaupunkinopeuksissa tarvi pestä kuin vain tuulilasin alareunaa? Ollaan edes sen verran rehellisiä että todetaan Toyotan pissapojan toteutus on käyttötarkoitukseensa toimimattomaksi. Lisävarustelistalla ei ole toimivaa pissapoikaa. Talvella kun pesunesttä joutuu lisäämään runsaasti veden joukkoon, heikko suihku on kuin Curbisalin mainoksesta.

        Ns autolehtien koeajoraporteissa ei koskaan löydetä edes jokapäöiväsitä ajoa haittaavia tekijöitä, kuten toimimatonta pissapoikaa. Tehokkaampi pumppu ja ylemmäksi suunnatut suuttimet korjaisivat ongelman. Toyotaan ei saa toimivaa pissapoikaa edes lisävarusteena.

        Vaikuttaa sille että sinulla on jokin vika siinä pissapojassa. Käy korjaamassa se.


      • Price roboter
        2+18 kirjoitti:

        Vaikuttaa sille että sinulla on jokin vika siinä pissapojassa. Käy korjaamassa se.

        Ollut samanlainen uudesta saakka. Olen pohdiskellut laittaisiko toisen pumpun rinnalle tai sarjaan boostaamaan, kun sattuu olemaan hallussa vanhan datsunin pumppu, joka sentään jaksoi nostaa vedet tuulilasille.

        En muuten ole ainoa, jonka Toyotassa pissapoika on tehoton. Tuntuu olevan hyvin yleinen ongelma.

        Sattuisko kukaan tietämään saako Toijotaan lämmitettäviä pissapojan suuttimia? Onko kenties jossakin Tojotan mallissa vakiona?


      • 19+5
        Price roboter kirjoitti:

        Ollut samanlainen uudesta saakka. Olen pohdiskellut laittaisiko toisen pumpun rinnalle tai sarjaan boostaamaan, kun sattuu olemaan hallussa vanhan datsunin pumppu, joka sentään jaksoi nostaa vedet tuulilasille.

        En muuten ole ainoa, jonka Toyotassa pissapoika on tehoton. Tuntuu olevan hyvin yleinen ongelma.

        Sattuisko kukaan tietämään saako Toijotaan lämmitettäviä pissapojan suuttimia? Onko kenties jossakin Tojotan mallissa vakiona?

        Onpas jännä, itse taas en ole kuullut kenenkään ennen valittavan. No, eipä tuo Corolla -02 ihan uusinta mallia ole mutta ainakin siinä on toimiva pissapoika.

        Lämmitettäviä suuttimia ei kaiketi ole. Toyota toivoo/uskoo/luottaa koneen pitävän suuttimet sulana. Toistaiseksi näin on ollut vaikka auto onkin ulkona vailla katosta säilössä.

        Ajovalon pesimien puutteista kyllä annan miinusta, ne olisivat tarpeen pimeällä suolatuilla teillä ajaessa.


      • Kauppakassikaupunkii

        Koko auto on suunniteltu kaupunkinopeuksiin. Älkää valittako.


      • toimiva pissapoika
        19+5 kirjoitti:

        Onpas jännä, itse taas en ole kuullut kenenkään ennen valittavan. No, eipä tuo Corolla -02 ihan uusinta mallia ole mutta ainakin siinä on toimiva pissapoika.

        Lämmitettäviä suuttimia ei kaiketi ole. Toyota toivoo/uskoo/luottaa koneen pitävän suuttimet sulana. Toistaiseksi näin on ollut vaikka auto onkin ulkona vailla katosta säilössä.

        Ajovalon pesimien puutteista kyllä annan miinusta, ne olisivat tarpeen pimeällä suolatuilla teillä ajaessa.

        "Onpas jännä, itse taas en ole kuullut kenenkään ennen valittavan. No, eipä tuo Corolla -02 ihan uusinta mallia ole mutta ainakin siinä on toimiva pissapoika."
        Suomessa myydään valitettavasti edelleenkin tuhansia Toyotia vuodessa. Sinulleko heidän pitäisi tulla valittamaan autojensa puutteista? V-ttu mikä toope!

        "Lämmitettäviä suuttimia ei kaiketi ole. Toyota toivoo/uskoo/luottaa koneen pitävän suuttimet sulana. Toistaiseksi näin on ollut vaikka auto onkin ulkona vailla katosta säilössä."
        H-vetistäkö sinä tiedät mitä Toyota toivoo/uskoo/luottaa?
        Eiköhän Toyotan tärkein tavoite ole tuottaa autoja mahdollisimman halvalla ja samalla mahdollisimman paljon voittoa osakkeenomistajilleen. Siihen konseptiin eivät lämmitettävät pesusuuttimet sovi. Samasta syystä puutteita on myös ajovalon pesimissä ja monessa muussakin paikassa.


      • 19+5
        toimiva pissapoika kirjoitti:

        "Onpas jännä, itse taas en ole kuullut kenenkään ennen valittavan. No, eipä tuo Corolla -02 ihan uusinta mallia ole mutta ainakin siinä on toimiva pissapoika."
        Suomessa myydään valitettavasti edelleenkin tuhansia Toyotia vuodessa. Sinulleko heidän pitäisi tulla valittamaan autojensa puutteista? V-ttu mikä toope!

        "Lämmitettäviä suuttimia ei kaiketi ole. Toyota toivoo/uskoo/luottaa koneen pitävän suuttimet sulana. Toistaiseksi näin on ollut vaikka auto onkin ulkona vailla katosta säilössä."
        H-vetistäkö sinä tiedät mitä Toyota toivoo/uskoo/luottaa?
        Eiköhän Toyotan tärkein tavoite ole tuottaa autoja mahdollisimman halvalla ja samalla mahdollisimman paljon voittoa osakkeenomistajilleen. Siihen konseptiin eivät lämmitettävät pesusuuttimet sovi. Samasta syystä puutteita on myös ajovalon pesimissä ja monessa muussakin paikassa.

        "Sinulleko heidän pitäisi tulla valittamaan autojensa puutteista?"

        Ei tietenkään. Mistä niin päättelit?

        "H-vetistäkö sinä tiedät mitä Toyota toivoo/uskoo/luottaa?"

        Siitä, että kun kerran suuttimiin ei ole asennettu lämmittimiä, niiden oletetaan toimivan ilmankin.

        Älä hermostu, ota rennosti. Nousee vielä verenpaine, kun tuolla lailla kiihkoilet. :)


      • Avewagon

        Mä oon itte säätäny mihin pissapoika lasille vetensä heittää tai en mä vettä käytä vaan läpi vuoden kannusta nestettä.
        Neula pissapojanreikään ja vääntö päälle niin suunta muuttuu.
        Aina on paukut pissapojanmoottorissa riittäneet ja jos ei riitä niin se on rikki!


      • saastana
        toimiva pissapoika kirjoitti:

        "Onpas jännä, itse taas en ole kuullut kenenkään ennen valittavan. No, eipä tuo Corolla -02 ihan uusinta mallia ole mutta ainakin siinä on toimiva pissapoika."
        Suomessa myydään valitettavasti edelleenkin tuhansia Toyotia vuodessa. Sinulleko heidän pitäisi tulla valittamaan autojensa puutteista? V-ttu mikä toope!

        "Lämmitettäviä suuttimia ei kaiketi ole. Toyota toivoo/uskoo/luottaa koneen pitävän suuttimet sulana. Toistaiseksi näin on ollut vaikka auto onkin ulkona vailla katosta säilössä."
        H-vetistäkö sinä tiedät mitä Toyota toivoo/uskoo/luottaa?
        Eiköhän Toyotan tärkein tavoite ole tuottaa autoja mahdollisimman halvalla ja samalla mahdollisimman paljon voittoa osakkeenomistajilleen. Siihen konseptiin eivät lämmitettävät pesusuuttimet sovi. Samasta syystä puutteita on myös ajovalon pesimissä ja monessa muussakin paikassa.

        Tuossa olet aivan oikeassa, tavoitteena on(tai pikemminkin olisi) tuottaa mahdollisimman paljon rahaa osakkeenomistajille, mutta jossain mättää, nimittäin toyota vaikka onkin kiistatta maailman suurin autonvalmistaja, tahkoaa se nollatulosta. Olisi syytä ottaa mallia huomattavasti pienemmistä saksalaisautonvalmistajista(vw-konserni bmw m-b), jotka oikeasti, huomattavasti pienemmistä liikevaihdoistaan huolimatta tuottavat liikevoittoa. Ensimmäinen askel oikeaan suuntaa, on turvautua bmw diesel-moottoreihin, jotka eittämättä ovat moottoriteknologian edelläkävijöitä, vielä vähän vinkkiä m-b:ltä ja vw:ltä, niin tulevaisuudessa toyota saattaa ilahduttaa osakkeensa omistajia tuottamalla heille rahaa.


      • Hyvin ruikkaa!
        Avewagon kirjoitti:

        Mä oon itte säätäny mihin pissapoika lasille vetensä heittää tai en mä vettä käytä vaan läpi vuoden kannusta nestettä.
        Neula pissapojanreikään ja vääntö päälle niin suunta muuttuu.
        Aina on paukut pissapojanmoottorissa riittäneet ja jos ei riitä niin se on rikki!

        Täälläkin ollut vanhempia avensiksia, corolla ja nyt uusi avensis.
        Aina on pesurin nesteet hyvin lentäneet. Koskaan ei mitään hämminkiä ja autojen luotettavuus muutenkin huippuluokkaa.
        Mitä suuremmalla todennäköisyydellä nämä pesuri hommat provoja tai sitten ei vaan osaa käyttää. Nestettä kannattaa ainakin sinne säiliöön laittaa, lentää heti paremmin.


      • tojoda
        toimiva pissapoika kirjoitti:

        "Onpas jännä, itse taas en ole kuullut kenenkään ennen valittavan. No, eipä tuo Corolla -02 ihan uusinta mallia ole mutta ainakin siinä on toimiva pissapoika."
        Suomessa myydään valitettavasti edelleenkin tuhansia Toyotia vuodessa. Sinulleko heidän pitäisi tulla valittamaan autojensa puutteista? V-ttu mikä toope!

        "Lämmitettäviä suuttimia ei kaiketi ole. Toyota toivoo/uskoo/luottaa koneen pitävän suuttimet sulana. Toistaiseksi näin on ollut vaikka auto onkin ulkona vailla katosta säilössä."
        H-vetistäkö sinä tiedät mitä Toyota toivoo/uskoo/luottaa?
        Eiköhän Toyotan tärkein tavoite ole tuottaa autoja mahdollisimman halvalla ja samalla mahdollisimman paljon voittoa osakkeenomistajilleen. Siihen konseptiin eivät lämmitettävät pesusuuttimet sovi. Samasta syystä puutteita on myös ajovalon pesimissä ja monessa muussakin paikassa.

        Vedä volkkaripoika etukäteen.


    • SELIseliSELIseli!!!

      Jopas on taas tojotakuskimaista selittelyä!!!
      Muilla palstoilla ja omallakin ilkutaan muiden merkkien yhteistyötä!!! Mutta kun ylijumala TOJOTA ostaa valmiita moottoreira ilman kehitys-yhteistyötä, niin se onkin sitten ihan arkipäivää!!!!!!

      Yaris tuli markkinoille -99, ei se bensaturbo ollut mikään uusi keksintö silloin!!!!!!!
      Taisi olla vaan niin kehityksestä jo jäljessä ettei myynyt, vähän tehoo ja suuri kulutus!!

      Vai pissapojan suuttimet eri nopeuksille...ohhoh!

    • 14+19

      Jaa, että tämmönen keskustelu taas vaihteeksi. Turha näköjään jatkaa.

    • Pisteytys ratkaisee

      Kaiken ei tarvitse olla aina parasta ja hienointa..., siinä kun tulee usein kaupantekijäisinä mukana kallis hinta ja enemmän epäluotettavia komponentteja.
      Kustannustehokas, vaivaton, luotettava on minun arvostelussa paljon korkeammalla kuin että autossa on jotain hypeä.

      Kotonakin voi valita laittaako tiski/työskentelytasoksi trendikkään öljytyn puutason vai perinteisen koko teräksisen...

    • lyhyt jännitys

      Autojätit, kuten Toyota saisi varmasti suunniteltua sinuakin tyydyttävät moottorit.
      Kyse on siitä mikä on kannattavaa mikä ei. Ilmeisesti Éuroopan kutistuville automarkkinoille dieselin suunnittelu ja valmistaminen ei kannata ja on vastoin pidemmän tähtäimen suunnitelmaa, ja BMW:kin tuosta hyötyy lisääntyvänä volyyminä.

      Eikös useassa nykyautossa heitetä vedet viuhkana tai sumuna tuulilasin alareunaan, jossa pyyhkijät odottaa.

      • toyoda

        Ja minkähän merkin hybridisovellukset tulee vaihdossa beeämmween dieselmoottoreihin....


      • hyvähybridi

      • snapon

    • Toyota , Subaru

      Jaa aloittaja taas joku citroen Simo yrittää etsiä koko ajan jotain omasta
      mielestää älykästä.. ja Toyota omistaa kuinka paljon Subarusta ???

    • On ne kovia....

      SELI SELI SELI SELI SELI!!!!!!!!

      Jaksaa puolustella halvalla tehtyä huonoa RIISIKUPPIAAN!!!!!!!!!
      Jossa pissapoikaki on kai jalkapumpulla!!!!

    • hoh hoijaa

      Joo turha tämmösellä sivulla on aikaansa kuluttaa, provo-petterit taas ennen nukkumaan menoa käyny salaa äitin tietokoneella. Vaihtohan äiti kuivat vaipat yöksi?

      • 4+6

        Joo ei täällä kannata autoista puhua. Siiryin kokonaan Fintoysin foorumille, tuskin tuli kenellekään ikävä.


    • SELVITYS SELVITYS

      OMISTAAKO TOJOTA OSUUDEN BMW:STÄKIN...JANIIN SE ON YHTEISTYÖTÄ TUKKU RAHAA BEMMILLE JA KONEITA TOJOLLE!!!

    • pärnäsen!!!

      pajalla ihmetellään kun tojohojon sivuilla ollaan hissunkissun kun tuli tieto että tojo ostaa BEMARILTA moottoreita täs taannoin tuli tietoa kun foordi ja tojohojo rupeaa kehittämään yhtesityössä hybridiä isoihin lavaautoihin ja kohta teropetterit paasasivat suu vaahdossa kuinka tojon tekniikka tuodaan foordeihin ja kumminkin oli kyse yhteistyöstä ja nyt kumminkin tojo OSTAA moottorit BEMARILTA!!!!KUINS NYT NÄIN KÄVIKÄÄN???????

      • SELI-SELI-SELI tojo

        JA NYT TOJOPETTERI PAASAA "TOYOTA TEKEE NIIN KUIN ON JÄRKEVÄÄ!! SE ON NYKYPÄIVÄÄ! YMYMYM..."

        ainahan tojo on muita kopioinu, mut ny ostaa rehellisesti...


      • toyoda

        Vaan eipä mennynnä ihan nyt näinkään.Pärnänen menee takas öljymonttuun.Hybridiii vaihdos dieselmoottoreihin.


      • sdfghoöl.tgfkmnd

        Tojon dieseleissä hajoilee alakerrat ja kampurat katkeilee.


      • vika kuuppa?

        "Mulla sentään tulee sahkopostiin kaikki Toyotan tehtaan ja maahantuojan ilmoitukset. Kaikkia ei vain voi julkaista" NO OHHOH!!!
        Niin varmaan juu!!!!!

        Vai oleko agentti ja kerrot tehtaalle mitä kaikkee uutta Euroautoihin on kehitetty!!??


      • kiala sello

        Mulla taasen on kaksi velipoikaa asentajina toinen bemarilla, toinen toyotalla. Tasan tarkkaan bemarilla oleva sanoi, uusiin bemareihin tehdään vain määräaikaishuoltoja, kun taas tojotalla oleva valitti, kun joutuu tekee niin pitkää päivää, kun on jonoksi asti uusia konerikkoisia tojoja joka merkkikorjaamo väärällään, korjaukset tietenkin takuuseen.


      • Untako näit?
        kiala sello kirjoitti:

        Mulla taasen on kaksi velipoikaa asentajina toinen bemarilla, toinen toyotalla. Tasan tarkkaan bemarilla oleva sanoi, uusiin bemareihin tehdään vain määräaikaishuoltoja, kun taas tojotalla oleva valitti, kun joutuu tekee niin pitkää päivää, kun on jonoksi asti uusia konerikkoisia tojoja joka merkkikorjaamo väärällään, korjaukset tietenkin takuuseen.

        Tässä voi olla hiven totuutta mikäli BMW:n määräaikaishuoltoon kuuluu koneremontti ja tukivarsien ja nivelten vaihto. Ainakin jälkimmäinen on pakko tehdä mikäli meinaa ensimmäisestä katsastuksesta päästä läpi. Ominaisuus, katsos, mutta eihän se rahamiestä haittaa. Ja ainahan voi bemunsa vaihtaa kahden vuoden välein niin pysyy taku voimassa eikä tarvi katsastaa.


      • Kiala Viulu
        vika kuuppa? kirjoitti:

        "Mulla sentään tulee sahkopostiin kaikki Toyotan tehtaan ja maahantuojan ilmoitukset. Kaikkia ei vain voi julkaista" NO OHHOH!!!
        Niin varmaan juu!!!!!

        Vai oleko agentti ja kerrot tehtaalle mitä kaikkee uutta Euroautoihin on kehitetty!!??

        En sentään nyt mikään agentti, vaan erään Toyota autoliikkeen entinen vanha omista. Myin n. vuosi sitten liikkeeni pois ja nyt olen myymässäni yrityksessäni vain automyyjä.


    • ujyhtgrfd

      "Missä Toyotassa pissapoika jaksaa työntää pesunesteen edes keskelle tuulilasia? "

      Vastaus kysymykseen on, että ainakin uudessa Yariksessa. Siinä suihkutetaan pesuneste keskelle sulkaa riippumatta sulan asennosta. On muuten ihan fiksu yhden sulan toteutus.

    • -67

      Ja pissapoika vois vaihtaa kuivat vaipat ja odottaa että kasvaa aikuiseks. Tääkin ketju on taas ihan turhaa paskan jauhantaa.

      • TIETENKIN TURHAA

        Tottakai tämä keskustelu on "turhaa", koska Toyotan puutteista pitää viimeiseen asti vaieta. Eikös vaan?


    • toyota

      No eipä kauheen järkevää tekstiä tuu provoilta. Tojopetteri sitä tojopetteri tätä, ei tuota kukaan jaksa loputtomiin, se on jo vanha vitsi.

    • thgthrtgtrrtg

      Ihan hyvä vaan ettei aleta noilla moottoreilla liiaksi kikkailemaan niin saattaisi olla vielä yksi merkki joka kestää sen 600tkm ajaa....

    • toivossa elää

      Jospa BMW saisi tehtyä toyotalle luotettavan koneen ja jos siinä sivussa nämä maailmalaajuiset massiiviset takaisinkutsutkin hieman vähenisi.Ja ajettavuus paranisi

      • 11+14

        Toyotan tuntien ensimmäisiin BMW-moottoreihin tehdään takaisinkutsukampanja "joissain tilanteissa mahdollisesti rikkoutuvien moottorin tiivisteiden vaihtamiseksi". Ajettavuutta saisi kyllä kohentaa, eikä turbokoneistakaan haittaa olisi.


      • crankshaft*
        11+14 kirjoitti:

        Toyotan tuntien ensimmäisiin BMW-moottoreihin tehdään takaisinkutsukampanja "joissain tilanteissa mahdollisesti rikkoutuvien moottorin tiivisteiden vaihtamiseksi". Ajettavuutta saisi kyllä kohentaa, eikä turbokoneistakaan haittaa olisi.

        Tuntuu vain olevan turbokoneista ainakin haittaa volkkarille kun laukeilevat alle satkun ja tuplaturbo siinä autossa on suoranainen riesa.


      • Rahamiesten autot

        Niinpä Toyotan täytyy hoitaa homma kuntoon koska BMW:ssähän ei ole takaisinkutsua aiheuttavia vikoja. Bemarin kohdalla ASIAKAS maksaa viulut:
        http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/2635

        Täällä hoetaan takaisinkutsuja kuin jotakin mantraa vaikka kyse on vain siitä että autotehdas kantaa vastuunsa tuotteessa olevasta virheestä. Korjaukset menevät tehtaan piikkiin toisin kuin Saksalaismerkkien kohdalla, joissa virheet yleensä kielletään ja jopa niinkin on käynyt että tehtaan korjauskampanjan on suomalainen maahantuoja pimittänyt.

        Sinänsä ihme että kuningaskuluttajaan on päässyt juttu bemarin koneesta, kokemukseni perusteella nämä varakkaat bemarin ostajat eivät autojensa runsaista vioista liiemmin huutele vaan korjaavat ja maksavat kiltisti. Ehkä ostohetkellä on jo tiedostettu että ko merkin pitäminen on helvetin paljon kalliimpaa kuin monen muun. No, niinkin on käynyt että bemarimiehen vaimo on joskus lipsauttanut että kun meidän auto on koko ajan hajalla, mies ei ole maininnut sanallakaan vioista.


    • Kiala Viulu

      Ensin täytyy todeta aloittajalle että lasinpesunesteen tulon tuulilasille voi säätää suuttimista Toyotassa ja muissakin autoissa, mutta todennäköisesti ei sun kolisevassa peltitynnyrissä. Onneksi ei olekkaan, koska et osaisi kyvyilläsi sinulle todella ylivoimaisen "vaikeaa työtä".

      Toiseksi kaikki autonvalmistjat ovat jo pitkään hakeneet kustannus säästöjä yhteistyöllä moottoreissa, vaihteistoissa, alustassa ja sähköpuolen tarvikkeissa esim. startit ja laturit.

      Toyotaan tulee tulevaisuudessa vain Bemarin diesel moottorit, joita he suunnittelevat yhdessä. Nykyinen diesel ei Toyotalle vielä kelpaa. Bemarin dieselin kannet kun ei kestä ja vuotaa jo 40 000 km ajon jälkeen.

    • Sähköpostiton..

      Vois rivien välistä lueskelle, että tälle viulusepälle tulee ihan muualta sähköposteja, kuin sieltä tehtaalta ja maahantuojalta.
      Maltti on valttia ja minun Toyotat ovat ruikanneet ja toimineet hyvin.
      Niin ja en saa sietä tehtaata & maahantuojalta sähköposteja..

    • Asentaja masentaja

      On mielestäni ihan positiivinen juttu, että bemari alkaa toimittamaan tojolle diesel koneet.

      Toyotan nykyiset dieselit ovat sen verran heikkoa tekoa Esim. sylinteri kannet eivät tahdo kestää mitään vaan halkeavat suunnitteluvirheen takia.

    • Kiala Viulu

      Ei tule vielä hetkeen Bemarin diesel koneet Toyotalle. Vasta sitten kun on koneet on suunniteltu paremmiksi kestämään. Nämä olivat vain vasta ennakkosuunnitelmia ja esim. v 2012 malleissa on Toyotan omat vähäpäästöiset dieselit, kuten uusi Avensis jonka päästö on 119 g. Eli varsin pieni isoksi autoksi. Bemarin diesel koneet kun ei kestä ja monessa on kansi sökönä jo 40 00
      Km kohdalla. Tiedän tämån tasan tarkkaan kun velipoikani korjailee niitä paivät pitkät takuuseen.

      Tojotan omat bensa moottorit pysyvät omassa käytössä kestävyytensä johdossa ja niitä aletaan myös myimään muille valmistajille hetken kuluttua. Ostajina on mm Mitsubishi, Daihatsu ja Suzuki.

      Miksi muuten raivoa päivät pitkät palstalla ahdasmielisyyttäsi, kerran et tiedä mistään mitään. Mulla sentään tulee sahkopostiin kaikki Toyotan tehtaan ja maahantuojan ilmoitukset. Kaikkia ei vain voi julkaista!

      • Lähdekriitikko

        Kiala Viulu voisi kertoa tiedon lähteensä. Mitä on peräisin tieto, jonka mukaan bemarin moottorit pitää suunnitella paremmin kestämään ennen kuin kelpaavat(sic.) tojotalle. Onko Toyota Europen strategisen osaston pomo sukulaismiehiä, vai ollaanko sukua suoraan Akio Toyoda:lle? Taitaa olla Viulun mielikuvitus joka temppuilee. Tai sitten Viulu on TAF:in flööbä-virityksiä.

        Netin autolehtien palstoilla on ollut esillä tieto jonka mukaan bemarin dieseleiden viritysastetta mataloitetaan tojotalle myytävissä moottoreissa. Toyotalle siis ei myydä terävintä teknologiaa, vaan ikääntyneempää tekniikkaa, mikä sekin ylittää tojotan oman diesel-moottoriosaamisen. Muilla merkeillä kuin tojotalla on ollut 2,0/140 hv dieseleitä yli puolen vuosikymmenen ajan. Tojotalla ei vieläkään. Tojotan top notch on kaksilitraisissa volyymimalleissa 124 hv. Kilpailijoiden 1,6 dieseleistä irtoaa enemmän tehoa ja vääntöä matalemmalla kulutuksella.

        Viulu voisi myös esittää minkä tilaston mukaan BMW:n dieselit kestävät yleisesti vain 40 tkm ennen kuin kilahtavat. Velipoika tuskin korjaa kaikkia suomessa myytyjä bemarin dieseleitä. Kunkussa on ollut tarinaa rikkoutuneista bemarin dieseleistä, mutta eiköhän kuiteniin suurin osa bemarin dieseleistä kestä ihan normaalisti, siinä missä tojotan dieselitkin. Mitä Viulun tiedonlähteet kertovat Tojotan 2,2 D4-D litran moottoreiden kestävyydestä, onko kestävän maineessa, vai onko vaihdettu takuuseen kansia ja lohkoja valuvikojen vuoksi?


      • Kiala Viulu
        Lähdekriitikko kirjoitti:

        Kiala Viulu voisi kertoa tiedon lähteensä. Mitä on peräisin tieto, jonka mukaan bemarin moottorit pitää suunnitella paremmin kestämään ennen kuin kelpaavat(sic.) tojotalle. Onko Toyota Europen strategisen osaston pomo sukulaismiehiä, vai ollaanko sukua suoraan Akio Toyoda:lle? Taitaa olla Viulun mielikuvitus joka temppuilee. Tai sitten Viulu on TAF:in flööbä-virityksiä.

        Netin autolehtien palstoilla on ollut esillä tieto jonka mukaan bemarin dieseleiden viritysastetta mataloitetaan tojotalle myytävissä moottoreissa. Toyotalle siis ei myydä terävintä teknologiaa, vaan ikääntyneempää tekniikkaa, mikä sekin ylittää tojotan oman diesel-moottoriosaamisen. Muilla merkeillä kuin tojotalla on ollut 2,0/140 hv dieseleitä yli puolen vuosikymmenen ajan. Tojotalla ei vieläkään. Tojotan top notch on kaksilitraisissa volyymimalleissa 124 hv. Kilpailijoiden 1,6 dieseleistä irtoaa enemmän tehoa ja vääntöä matalemmalla kulutuksella.

        Viulu voisi myös esittää minkä tilaston mukaan BMW:n dieselit kestävät yleisesti vain 40 tkm ennen kuin kilahtavat. Velipoika tuskin korjaa kaikkia suomessa myytyjä bemarin dieseleitä. Kunkussa on ollut tarinaa rikkoutuneista bemarin dieseleistä, mutta eiköhän kuiteniin suurin osa bemarin dieseleistä kestä ihan normaalisti, siinä missä tojotan dieselitkin. Mitä Viulun tiedonlähteet kertovat Tojotan 2,2 D4-D litran moottoreiden kestävyydestä, onko kestävän maineessa, vai onko vaihdettu takuuseen kansia ja lohkoja valuvikojen vuoksi?

        Siinäpä se vastaus tulkin jo samassa. Toyota haluaa Bemarilta viritysasteeltaan pienemmän dieselin, koska sillä toimella saadaan Bemarin vuotavat kannet ja muut kansivauriot poistettua. Puristus painentta ja kierroksia vähennetään, mutta vääntöä lisätään. Tehdään siis pitkäiskuisempi kone Toyotalle ja toimenpiteellä saadaan myös nostettua 6:si pykäläisen vaihteiston välitys suhteita isommiksi, jolla saadaan huomattavasti parempi polttoaine talous kuin omassa alkuperäisessä Bemarin koneessa. Toyotaan tulee myös oma hiukkas katalysaattori, joka on parempi kuin Bemarilla ja sekin vaikutta moottorin tehoihin ja polttoaine talouteen.

        Ehkä ensimmäiset BMW:n parannetut moottorit nähdään uudessa Auris/farmareissa ensi vuoden puolella tai 2013 alussa. Tulevista Auris malleista nähdään myös hybribi versiot, johon kuuluu myös nyt kauan odotettu farmari malli.

        Ainakin tulevissa vm. 2012 Avensis malleissa on vielä Toyotan omat dieselit ja todennäköisesti myös muissakin.


      • Viulu vinkuu jo...
        Lähdekriitikko kirjoitti:

        Kiala Viulu voisi kertoa tiedon lähteensä. Mitä on peräisin tieto, jonka mukaan bemarin moottorit pitää suunnitella paremmin kestämään ennen kuin kelpaavat(sic.) tojotalle. Onko Toyota Europen strategisen osaston pomo sukulaismiehiä, vai ollaanko sukua suoraan Akio Toyoda:lle? Taitaa olla Viulun mielikuvitus joka temppuilee. Tai sitten Viulu on TAF:in flööbä-virityksiä.

        Netin autolehtien palstoilla on ollut esillä tieto jonka mukaan bemarin dieseleiden viritysastetta mataloitetaan tojotalle myytävissä moottoreissa. Toyotalle siis ei myydä terävintä teknologiaa, vaan ikääntyneempää tekniikkaa, mikä sekin ylittää tojotan oman diesel-moottoriosaamisen. Muilla merkeillä kuin tojotalla on ollut 2,0/140 hv dieseleitä yli puolen vuosikymmenen ajan. Tojotalla ei vieläkään. Tojotan top notch on kaksilitraisissa volyymimalleissa 124 hv. Kilpailijoiden 1,6 dieseleistä irtoaa enemmän tehoa ja vääntöä matalemmalla kulutuksella.

        Viulu voisi myös esittää minkä tilaston mukaan BMW:n dieselit kestävät yleisesti vain 40 tkm ennen kuin kilahtavat. Velipoika tuskin korjaa kaikkia suomessa myytyjä bemarin dieseleitä. Kunkussa on ollut tarinaa rikkoutuneista bemarin dieseleistä, mutta eiköhän kuiteniin suurin osa bemarin dieseleistä kestä ihan normaalisti, siinä missä tojotan dieselitkin. Mitä Viulun tiedonlähteet kertovat Tojotan 2,2 D4-D litran moottoreiden kestävyydestä, onko kestävän maineessa, vai onko vaihdettu takuuseen kansia ja lohkoja valuvikojen vuoksi?

        Toyotan runko ja voimansiirto ei kestä suurempia tehoja!! Siksi BMW toimittaa pienempi tehoiset moottorit toyotalle!!

        Viuluhan nyt keksii toyotan hyväksi mitä juttuja vain!!!!!


      • jotainrajaa
        Viulu vinkuu jo... kirjoitti:

        Toyotan runko ja voimansiirto ei kestä suurempia tehoja!! Siksi BMW toimittaa pienempi tehoiset moottorit toyotalle!!

        Viuluhan nyt keksii toyotan hyväksi mitä juttuja vain!!!!!

        Jotenkin vaikuttaa, että tuo viuluviikari on vähintäänkin tojo-uskonlahkon ajatollah, niin ylijumalaiseen asemaan hän tuon laatuunsa nähden todella ylihintaisen natisevan peltilehmän nostaa.

        Ei sillä, ihan ok käyttis tojo on, itsekkin ajelen tojolla, mutten kuvittelekkaan sen olevan kuin autojen keskiluokkaa. Hieman vituttaa välistä, kun uutena vuonna 2005 n. 35000€ maksanut(nyt 115tkm ajettu) auto nitisee ja natisee ajoittain, eikä ajo-ominaisuudet ja äänieristys ole mielestäni kovin erinomaiset.


    • 909876

      Katsoin ja siinä sanottiin, että vm 2004 ja vanhemmat..

    • Yualle

      Pissattaa. Meen nyt tästä veskiin.

    • Joo joo

      Kiva kun ilmotit.

    • omassa vara parempi

      Hävettää kamalasti kun Toyotaan tulee noin heikko ja aneeminen Bemarin diiseli

    • Häpeä epäilijä!

      Eikö hra Toyoda tiedä, mitä hankkii? Häpeisit, että edes epäilet viisauttaan! Häpeä!

      • kiala klarinetti

        Epäilijä varmaankin joutuu viimeistään seuraavilla tojo-uskonlahkon herätyspäivillä vähintäänkin suomen lahkojohtajan, ellei peräti japanista saapuvan lahkopaavin tiukkaan puhutteluun, eihän nyt sentään lahkon keskuudessa kultti- ja superjumalan mainetta kantavan mr. Toyodan päätöksiä sovi epäillä.


    • Vanhoja patarautoja!

      Muiden merkkien dieseli moottorit ovat yhtä vähän kuluttavia ja saastuttavia, kuin Toyotan hybridit!!

    • ---

      Ai jaa, meinaako Toyota vihdoinkin luopua roverilta kopioidun 16v twincamin käytöstä? Kopioisivat sen pienen bensaturbon VW:ltä, saisivat kunnon moottorin kerrankin...sehän on voittanut vuoden moottori palkinnon luokassaan vuodesta 2006 alkaen joka vuosi. Selvää parhautta mihin toyota ei vaan tule koskaan pystymään.

    • Vanha kuin taivas!!

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2713
    2. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2654
    3. Muutama syy

      Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

      Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1617
    5. Estitkö sä minut

      Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1550
    6. Tykkään susta

      Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1480
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

      Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1392
    8. Millainen meno

      Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Tiedätkö tykkääkö

      Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      40
      1203
    10. Onko meillä

      Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    Aihe