Monet ovat kysyneet, mikä se lusikkatesti on.
Lusikkatesti ei satu yhtään. Se tehdään sekä yläkoulussa että kutsunnoissa. Testattavista henkilöistä kiinnostunut lääkäri (yleensä lääkäritäti, mutta voi olla myös lääkärisetä) asettaa lusikan molempien kivesten alle.
Testin on tarkoitus selvittää testattavan kiveksien toimivuutta. Jos kivekset siirtyvät lusikan kylmyyden vaikutuksesta selvästi ylemmäs, niin kivekset toimivat normaalisti ja testattava päästetään pois testihuoneesta jatkamaan päiväänsä normaalisti. Mutta jos kivekset eivät siirry ylöspäin, niin testattava ei ole poika, vaan tyttö, jolle on kehittynyt jalkojen väliin pojan sukupuolielimiä muistuttava kasvain. Testattavasta luokasta löytyy tavallisesti kaksi tai kolme tällaista tapausta. Testissä paljastuneet tytöt kiidätetään oman lähimpään keskussairaalaan kasvaimenpoistoleikkaukseen.
Älä pelkää lusikkatestiä
17
1179
Vastaukset
- EiTestattu
No kai ihmiset nyt vähän pelkää ku lääkäritäti tulee pistämään kylmä lusikan arkaan paikkaan!
Kyseinen testi on puhdas myytti.
- oikeat luvut
Testi ei ole myytti. Tosin aloittaja sortui kyllä aikamoiseen liioitteluun ja provoamiseen kirjoittamalla: "Testattavasta luokasta löytyy tavallisesti kaksi tai kolme tällaista tapausta."
Oikeasti tapauksia on vain muutama 10000 nuorta kohden. Kiinnostuneet voivat lukea tarkemmin esim. Johnstonin ja Reesen (2010) tekemästä kliinisestä tutkimuksesta USA:n lukioiden ensimmäisen vuoden opiskelijoille. oikeat luvut kirjoitti:
Testi ei ole myytti. Tosin aloittaja sortui kyllä aikamoiseen liioitteluun ja provoamiseen kirjoittamalla: "Testattavasta luokasta löytyy tavallisesti kaksi tai kolme tällaista tapausta."
Oikeasti tapauksia on vain muutama 10000 nuorta kohden. Kiinnostuneet voivat lukea tarkemmin esim. Johnstonin ja Reesen (2010) tekemästä kliinisestä tutkimuksesta USA:n lukioiden ensimmäisen vuoden opiskelijoille.No saisko linkin kyseiseen teokseen, kun sitä ei löytynyt nopealla Googlauksella ;)
Itse löysin tällaisen:
http://igs.kirjastot.fi/iGS/kysymykset/haku.aspx?word=Vetäytyminen
- scholar
Katsoin J-Storesta ja sen haku todella löytää tuon artikkelin full textin (pdf). Googlella kun hakee niin löytää vain artikkelista yleisellä tasolla, muttei yksityiskohtia.
Revitalizing Spoon Test Ratio: Results of a Clinic Study in the US Highschools - Minä
Nomutta eikai siitä oikeesti tuu tyttö
- Kokemusta on
Testi on myytti ei se millään lusikalla vaan sormilla
- huohh...
Eipä oo tullu vastaan kellekkä ois tehty lusikkatesti...
- ES(ari) Jonne
ES testi hakkaa lusikkatestin!
- James-95
ES kurkusta alas ja otetaan aikaa ennen kuin alkaa seisoo...
- pelokas
ny alko pelottaa!=(
- poika -96
Älkää turhaan pelätkö tuota lääkärintarkastusta. Itselläni se oli joskus kuudennella luokalla ja myöhemmin muistaakseni kahdeksannella. Kuudennelta luokalta muistan tuon peniksen ja kivesten tarkastamisen, eikä se kyllä mitenkään kamala juttu ollut. Lääkäri otti kumihanskat käteen ja suhteellisen nopeasti katsoi tarvittavat asiat. Hän katsoi onko kivekset laskeutuneet nostamalla peniksen kivesten päältä pois (olin siis makuullani.) Ei käytetty mitään lusikkaa todellakaan, eikä tullut seisokkia. Tosin se oli noin myöhemmin ajateltuna mulle ihan kiva tilanne, kun oon homo ja se lääkäri oli ihan komee nuori mies :) Mut kaikki meni hyvin.
Kahdeksannella luokalla mut tarkasti kaks naista, toinen lääkäri ja toinen ilmeisesti harjoittelija tms. Tällä kertaa tapahtui lyhyemmin ja ihan muutaman sekunnin vilautin seisaaltani. Ei tosiaan kannata jännittää turhaan, koska terveydenhoitajille ja muille alan ammattilaisille nuo tilanteet ovat ihan arkipäivää ja kuuluvat siihen työhön. - panooo
pano pano paneminen on ihanaa
- kuiss?
millanen tapahtuma tuo sit armeijassa on? onko yksityisyyttä? naisia vai miehiä tutkimassa näkemässä?
- Kokenut Mies!!
Ei ole yksityisyyttä, rykmentin eessä kattoopi. Kutsuvat myös äiteen ja isännän kattomaan kiveksiäsi.
- vaisniiih
no ei nyt sentään äitiä ja isää sinne kutsu, yksityisyyttä nyt ei hirveesti ole, ehkä tehään huoneessa käytävällä tai sermintakana, mieslääkäri luultavasti tekee näkemässä voi olla mies tai naishoitaja tai ihan vaan lääkintämiehiä
- Nolostunut
XD muistan kun olin jollain 8luokalla niin (mies) lääkäri otti hanskat ja testasi sitten minulla alkoi seisomaan molo vähän hävetti se oli 10,2cm pitkä alkoi seisomaan onko teille käynyt näin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221701
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161402Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329982- 61980
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen81833- 66831
- 1770
- 46741
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9671Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta62658