Itselläni on nyt ehkä noin reilun parin kolmen vuoden ajan ollut oireita, joita olen epäilyt ehkä astaman tyyppisiksikin. En vain ole tutkimuksiin mennyt, kun ne eivät niin haittaavia vielä ole olleet. Oireet kuitenkin ovat pahentuneet.
PAITSI. Että ruokavaliola tuntuu olevan selkeä yhteys niihin.
Muutaman kerran olen saanut oireet kokonaan pois "paastoamalla" tai jättämällä pois ( luultavasti hiilihydraatteja, sokereita tms. ) En täysin ole vielä saanut kiinni tarkalleen mitkä aineet ärsytyksen tekee, mutta yhteys johonkin ruokatottumuksiin on. Ehkä myös painon laskeminen auttaa.
Onko jollakulla vastaavia tuntemuksia ja oletteko saaneet tälläiset oireet ruokavaliolla kokonaan pois.
Astman ? oireet ja ruokavalio
8
337
Vastaukset
- että silleen
Kyllä painon laskeminen helpottaa hengittämistä, tottakai ja on päivänselvä asia. Mutta kun itse olen hoikka ja aina ollutkin, en voi painoa pudottaa ja astmani on lääkärin diagnosoima.
- astmavammainen
Sama juttu täällä. Kun on ennestään jo normaalipainon alarajoilla, niin ei siitä kyllä ole varaa pudottaa yhtään.
Jos joku ruokavalio aiheuttaa oireita, niin todennäköisemmin kyseessä on ongelmat enemmänkin vatsan alueella tai sitten jonkinmoinen ruoka-aineallergia.
- malkare
No ei mullakaan hirveästi sitä ylipainoa ole, mutta kuitenkin on.
Eikä mulla vielä mitään erityisiä hengitysvaikeuksia ole. Suurin ongelma on liman irtoaminen. Tietynlainen käheys. Ja aika-ajoin ärsyyntyneeltä tuntuva keuhkoputkisto.
Nyt olen viikon taas ollut tietyllä kevennetyllä ruokavaliolla ja selvästi oireet häipyy pikkuhiljaa. - yksi astmaatikko
Limaisuus saattaa johtua myös refluksivaivoista, varsinkin jos ruokavaliolla on vaikutusta. Refluksi pahentaa myös astmaoireita. Minulla ihan tavallinen närästys aiheuttaa kurkkukipua, limaisuutta ja yskää. Astman yleisin oire on yskä, joten jos et siitä kärsi, niin tuskin on astmaa.
- astma ja minä
Todennäköisesti oireesi katoavat kun löydät sopivan ruokavalion ja noudatat sitä orjallisesti. Olet arvattavasti allerginen joillekin ruoka-aineille ja ne aiheuttavat astman tyyppiset oireesi. Minulla oireita tulee mm kananmunasta ja vehnästä sekä maidosta, joille kaikille olen allerginen..näin jouluna on korostunut myös kaneli ja pähkinä/ manteliallergiani myös oireiden aiheuttajana. Henkikulkee ja olo on huomattavasti parempi jos vaan pidän kiinni ruokavaliostani.
Parhaiten löydät kaikki aineet, jotka aiheuttavat oireita, jos jaksat aloittaa ruokien syömisen ihan alusta. Siirryt alkuun syömään viikon vaikka vaan kaurapuuroa, lihaa ja perunoita. Jos oireesi katoavat parissa viikossa, et ainakaan ole millekään niistä allerginen. Sitten vaan lisäämään ruoka-aineita vähitellen. Onnea oireiden poistoon! - viljaton.
Astman ravitsemushoito
http://www.tritolonen.fi/index.php?page=articles&id=158
Viljat pois. - viljaton.
Astman ja A-vitamiinin välillä on yhteys siten, että alhainen A-vitamiinin saanti näkyy astman lisääntymisenä. Tämä osoitettiin tuoreessa brittitutkimuksessa ja koski erityisesti lapsia.
http://sundqvist.blogspot.com/2012/01/vitamiini.html
D-vitamiinin puutos on yllättänyt tutkijat ja asiantuntijat. Uuden raportin mukaan astmalapsilla on D-vitamiinin puutetta jopa aurinkoisessa Costa Ricassa, lähellä päiväntasaajaa.
http://personal.inet.fi/koti/remeli/D3.htm - viljaton.
Auringonvalon ja D-vitamiinin niukkuus lisää lasten ruoka-aine-allergioita ja allergisia ihottumia, osoittaa jälleen uusi tutkimus. Sen tekivät yhteistyössä englantilainen Exeterin yliopisto ja useat australialaiset tutkimuslaitokset. Tulokset julkaistiin lasten allergioihin erikoistuneessa lääkärilehdessä. On ilmeistä, että monet suomalaisetkin lapset kärsivät D-vitamiinin puutteesta ja sen vuoksi turhista allergioista. Sosiaali- ja terveysministeriön tulisi viipymättä nostaa D-vitamiinin saantisuositus tutkimustiedon edellyttämälle tasolle.
http://www.tritolonen.fi/index.php?page=news&id=2264
Ja viljat pois:
http://personal.inet.fi/koti/remeli/viljat.htm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113515MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691886Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411576Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59826- 170823
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768