hyväntekeväisyyttä jouluna

Mitä hyväntekeväisyyttä olette ajatelleet harrastaa näin jouluna? Mä ostin työnantajille kirjan, Onnellisen miehen tarinat. Höpsähdin hyväntekeväisyysteemaan. Kirjan tuotto menee nimittäin Siri Lankan vähäosasille lapsille

13

78

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No enpä voi kehuskella..
      Joulukortit ostin unicef/punainen risti/suomen syöpäpotilaat osastolta.
      Syy paljolti siinä, kun laittaa edullisemmalla merkillä, ne kortit on perillä älyttömän ajoissa.
      Usein ajattelen, millanen kuva kortissa, kenelle menee.. nyt on tarvinnu vähä tinkiä, ajatuksessa/kuvassa. On ihmisiä, joiden puoliso tai läheinen menehtynyt syöpään, lapsiperheille unicef -kortti. Punainen risti käy kaikille.
      Ei auttais liiaksi miettiä.. :)

• Kaunis ajatus kuitenkin kun valitsee hyväntekeväisyys kortin. Tiedä sitten mitä menee perille.

• Sibone*
        miljoona kirjoitti:

Kaunis ajatus kuitenkin kun valitsee hyväntekeväisyys kortin. Tiedä sitten mitä menee perille.

Laitan huomenna tai tiistaina, uskoisin että on jouluksi perillä.
        Sama asia ois tietty ostaa mikä tahansa joulukortti, laittaen siihen normihintainen postimerkki. Nyt ei tarvinnu merkkiä erikseen ostaa, kun postimaksu maksettu valmiiksi.

• Rimmir tänään

Ostin kengät ja vaihtoraha meni lääkärit yli rajojen hyväksi. Ostin myös joulukortteja joista osa meni syöpäsairaiden lasten tukemiseen.

Ja vien tässä viikolla tuonne kirkon kodittomien auttamiskassaan raha-avustuksen.
      Olen joskus ostanut 50 kpl pussin kertakäyttöisiä parranajo koneita. Kun ei tuo parta kasva niin mitäpä minä niitä säilyttelen kaapissani. Ovat varmaan paremmassa käytössä siellä kodittomien paikassa.

• Jotain konkreettista on kivempi antaa. Varmaan meni tarpeeseen.

• tii-na-...

meillä on edelleen vaan ja ainoastaan se nuori mies ghanassa jota autamme hän on muslimi eikä vietä joulua mutta uutta vuotta sielä juhitaan lähetämme rahaa hänelle tehdäksemme hänen elämästään mukavamman ja helpomman.

• Toivotaan ettei kukaan ryöstä niitä häneltä.

• Rimmir tänään

Mun yhdellä lapsenlapsellani oli tämänvuoden joululahjatoivomuksena kummilapsi köyhästä maasta.

Tänään kuului uutisista että kreikassa oli työttömien määrä kriisin alettua kasvanut 350000 henkilöllä ja useammat ja useammat ihmiset hakevat nyt päivän ateriansa soppajonoista.

Pitäisköhän lähtä kesällä lomalle kreikkaan että edes joku saisi töitä,

• tii-na-...
        miljoona kirjoitti:

Toivotaan ettei kukaan ryöstä niitä häneltä.

hän on aikuinen ja ghana on rauhallinen maa sen totesimme kun kävimme hänen luonaan lokakuussa siellä on tosi vähän rikollisuutta.

• Tsau.

no en varsinaisesti hyvätekeväisyyttä sen kummemmin..mitä nyt arpoja ostellut ennen joulua pikkujouluissa näissä eri järjestöissä. Mihin kuulun. Menevät rahat sitten näistä toiminnan pyörittämiseen siis yhteiskassaan..ystävän tosin vein lentokentälle kun lähti joulun viettoon Puolaan ja luvanut myös kentältä joulun jälkeen hakea;)) ehkä sekin jonkilaista hyväntekeväisyyttä. Säästyy häneltä taxirahat. Hän taas tuo sieltä minulta makkaraa joka on täyttä lihaa;))) ja jota täältä ei saa. helposti..ihan samanlaista..

Tsau:Friidu

• Rimmir tänään

Hitsi, en yhdessäkään pikkujoulussa tai edes joulumarkkinoilla ole tänä vuonna käynyt. Nuo arpajaiset ovat tosi mukavia.Varsinkin jos jotkut mummot ovat kutoneet villasukkia tai vaarit nikkaroineet vaikkapa linnunpöntön.
        Muistaakseni ostin jonkun kinkkuarvan joskus lokakuulla, missäkähän se nyt sitten onkaan, Tietenkin jonkun lehden välissä jonkun vessapaperitehtaan tuotantolaitoksen puhdistamossa.

• Tsau.
        Rimmir tänään kirjoitti:

Hitsi, en yhdessäkään pikkujoulussa tai edes joulumarkkinoilla ole tänä vuonna käynyt. Nuo arpajaiset ovat tosi mukavia.Varsinkin jos jotkut mummot ovat kutoneet villasukkia tai vaarit nikkaroineet vaikkapa linnunpöntön.
        Muistaakseni ostin jonkun kinkkuarvan joskus lokakuulla, missäkähän se nyt sitten onkaan, Tietenkin jonkun lehden välissä jonkun vessapaperitehtaan tuotantolaitoksen puhdistamossa.

tässäkin toiminnassa aina jäsenet tuovat itse tuo arpajaisvoitot mukanaan;)) kuka nyt mitäkin. Kuitenkin arvanhinta lasketaan sen verran ylös..että, kun useampi sitten ostaa myös näitä arpoja myös he jotka ovat tuoneet arpaisvoiton..niin se raha jää sitten yhdistyksen käyttöön..;)) jota taas voidaan käyttää..eikä se lahjan arvo nyt ole juttu..vaan tämä että, jokainen ymmärtää että, näin tuetaan sitä toimintaa;)) ja onhan se jonkinlainen ohjelmanumero myöskin..joka laittaa ihmiset yhteisen asian eteen toimimaan.. osallistunut tänä vuonna aika muutamiin pikkujouluihin..ystäväni ovat sen verran sosiaalisia itse että, vetävät minua perässään..vähän vaikea sanoa ei;)))

Tsau:Friidu

• Vakiosuosikkini on Kodittomien eläinten ry, jolle olen jo lahjoittanut rahaa. Mietin myös jonkinlaista summaa Unkarin kodittomille koirille tai sitten haen sieltä ensi vuonna koiran. Minulle tulee fb:n kautta unkarilaisen järjestön uutiset. Tuolla Unkarissa etenkin saksalaiset tekevät hyväntekeväisyyttä. Kolmas, mihin voisin antaa rahaa, on suomalaisten vähävaraisten perheiden hyväksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3003
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2645
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2255
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2168
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1976
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1742
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1556
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1507
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1330
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1319
    Aihe