kyllä pitää isoja miehiä lapsettaa kun ostetaan 5000-6000 arvoinen mönkijä
ns.lumihommiin niin ja tietysti vinssi aura ketjut lisäksi. siinä sitten siirrellään
parin sentin lumikerrosta pikku pihalta(piha pienenee koko ajan lumipenkan takia)
säälistä olen traktorilla käynyt auttamassa "isojen penkkojen siirrossa".
pitäis valita vuoden turhakkeeksi moiset lelut (liekkö jo valittu).
mönkijällä leikkijät
28
2337
Vastaukset
- Monkijä ostoksille
Iso traktori mysöö pihan ja istutukset sieltä auratessaan, siksi monkiäinen on parempi pikkupuhojen auraukseen.
- traktori ollapitää
samalla huolimattomalla ajolla saa mönkijälläkin tuhoa. pienehkö traktori
lämpimällä hytillä ja ei tarvi leikkiä lumitöissä.
mönkijä on valittu 2007 vuoden turhakkeeksi. - kateellinen naapuri
miten on mönkijän kapasiteetti riittänyt tänä talvena. onko lumi-kekoja piha
täynnä ja tontti käynyt pieneksi? - HOnda 680 Rincon aut
kateellinen naapuri kirjoitti:
miten on mönkijän kapasiteetti riittänyt tänä talvena. onko lumi-kekoja piha
täynnä ja tontti käynyt pieneksi?Ei meidän piha ahtaaksi ole tullut mutta tuolla Helsingissä missä ISOT koneet tekevät työtä on kuulema ahdasta!
- Rivarirattoristi
Vanhan takapotkutraktorin ostaisi tietenkin halvemmalla, kuin mönkkärin. Mutta minne sen piilottaa ahtaalla rivitalon pihalla? Kolahommille on jaettu vuorot naapureiden kesken, mutta oikeasti ne lumityöt tekee se, joka joutuu lähtemään aamulla ekana töihin. Mönkkörille löytyy kaupunkiasujalla harrastuskäyttöä enemmän kuin traktorinrohjakkeelle.
- kaikenkaikkiaan
mitähän harrastekäyttöä kaupungissa mönkijälle on? puun lehtien siirtely
takapihalta etupihalle? jos on niin pieni piha ettei traktori sovi siellä olemaan
niin suosittelen lumikolaa ( sen voi helposti piilottaa). - Lapio = hyi hitto.
kaikenkaikkiaan kirjoitti:
mitähän harrastekäyttöä kaupungissa mönkijälle on? puun lehtien siirtely
takapihalta etupihalle? jos on niin pieni piha ettei traktori sovi siellä olemaan
niin suosittelen lumikolaa ( sen voi helposti piilottaa).Minuakin harmittaa kun ei ole vara ostaa Mönkijä! Siksi ostin vanhan traktorin joka ei nyt sittenkään toimi kun joskus juhannuksena.
- vara mönkijä
Lapio = hyi hitto. kirjoitti:
Minuakin harmittaa kun ei ole vara ostaa Mönkijä! Siksi ostin vanhan traktorin joka ei nyt sittenkään toimi kun joskus juhannuksena.
kyllä mönkijämiestä harmittaa kun ostin 6000e etukuormaaja traktorin
kettingeillä ja linko perässä. ei tarvi leikkiä leluilla. jälleenmyynti hintakin
on traktorin eduksi. koitappa myydä käytetty kiinanmönkijä samaan hintaan
jolla ostit vaikka vuoden päästä. varo pettymystä! - ????????????????
vara mönkijä kirjoitti:
kettingeillä ja linko perässä. ei tarvi leikkiä leluilla. jälleenmyynti hintakin
jolla ostit vaikka vuoden päästä. varo pettymystä!Mistä saa uuden traktorin jossa etukuormaaja linko kettingit 6000eurolla?
- vara mönkijä
???????????????? kirjoitti:
Mistä saa uuden traktorin jossa etukuormaaja linko kettingit 6000eurolla?
sanoinko ostaneeni uuden? minulle se on uusi.
- neliveto on eriveto
vara mönkijä kirjoitti:
jolla ostit vaikka vuoden päästä. varo pettymystä!mulla on yli 10000e 800kuutioinen nelikko mönkijä että kalliimpi nelikko traktori pihatöihin,viime talvena alko metriset penkat mietityttämään traktorin ostoa ja sen hommasin vielä ei oo tarvinnu kumpaakaan,tosin pitäähän aikuisen miehen välillä leikkiä rattorillakin...tontin koko on reilu 2,3ha
- Rivarirattoristi
"mitähän harrastekäyttöä kaupungissa mönkijälle on"?
No voi vaikka käväistä kaljalla lähipubissa ja oikaista puiston kautta. :)
Totta puhuen mönkijän kuljetus auton peräkärryssä on helpompaa, kuin traktorin rahtaus polttopuusavaottaan maalle.- hööpöttäjille
mitä polttopuu savotassa mönkijällä tehdään? ajetaan tuohia keväällä
kun traktorilla on haettu puut talvella ( mönkijällä lumessa pääsy normaali talvena
mahdotonta) .
pystyykö mönkijällä pyörittämään klapikonetta? ( varmaan muutaman tonnin sovellutuksella) - Lynx 5900 GLX
hööpöttäjille kirjoitti:
mitä polttopuu savotassa mönkijällä tehdään? ajetaan tuohia keväällä
kun traktorilla on haettu puut talvella ( mönkijällä lumessa pääsy normaali talvena
mahdotonta) .
pystyykö mönkijällä pyörittämään klapikonetta? ( varmaan muutaman tonnin sovellutuksella)Raktoria on turha viedä metsään kolhittavaksi, polttopuut ajetaan kelkalla. Hyvät ajourat ja kasat uran varteen, niin talven puut ajaa muutamassa tunnissa. Varsikin, jos on ajomatkaa, niin on nopee siirtoajossa. Kuormauskaan ei ota selkään, kun on matala reki.
- mönkijä=turhake
Lynx 5900 GLX kirjoitti:
Raktoria on turha viedä metsään kolhittavaksi, polttopuut ajetaan kelkalla. Hyvät ajourat ja kasat uran varteen, niin talven puut ajaa muutamassa tunnissa. Varsikin, jos on ajomatkaa, niin on nopee siirtoajossa. Kuormauskaan ei ota selkään, kun on matala reki.
olen samaa mieltä. kelkan reessä vielä "nytkä" niin isommatkin kuormat
liikkeelle lähtevät. olisi vaan lunta tarpeeksi!
- Repikää siitä
Mönkijällä pääsee yleensä pakoon poliisia, mutta traktorilla se ei onnistu.
- Rivarirattoristi
Voihan sitä lumia aurailla vaikka ruohonleikkurilla. Päältäajetaviin ajoleikkureihin on saatavana puskulevyjen lisäksi lumilinkojakin. Ja leikkurit jopa nelivetoina. Semmonen ei vie kuin pari neliötä tilaa parkissa. Hintaa tietenkin kertyy, mutta leikkaahan sillä sitten ruohot kesällä.
- Ehkä sittenkin Mönki
Kumpi sopii paremmin ?
http://www.nettimoto.com/suzuki/quad-runner/1240078
vaiko tämä
http://www.europalehti.fi/2010/03/lumitraktori/
kun piha on tällainen
http://www.kalliotaivas.fi/ajankohtaista.html
mieti sitä!- ???????????????
Niin näin pihaurakoitsijana kehotan käyttämään mahdollisiman iso lumikone sillä näin riittää myös meille työtä.
Mutta jos taas järki käyttää niin mönkijä on se oikea. ( mutta älä osta koska silloin meillä ei ole työtä ) - leikkikalut
hyvä että on näitä kaupallisia sivuja ja uutisia niille jotka ei osaa itse ajatella
- ei kumpikaan sovi
Pieni lakaisin lakaisin kone on paras edellisen kivipihan putsaukseen, monkijälläkin voi lähteä kiviä irti jos sopivasti hipasee.
- Rivarirattoristi
Ruohonleikkureihin (päältäajettviin etuleikkureihin) saa sopivia harjoja. http://www.jonsered.com/fi/ride-on-mowers/ride-on-mower-accessories/eteen-asennettavat-lisalaitteet/katuharja/966-41-62-01/
Syy siihen, miksi niin monet kaupunkiasujat haaveilevat mönkijän tai työnnettävän lumilingon ostosta on traktoriauraajissa. . Teiden liittymät aurataan täyteen tiukkaa lunta tai hyhmää. Työt tehdään pihoissa kolhien. Ja sitten kun huomautetaan työn laadusta loppuu koko auraus. Pakko keksiä sitten jotain itse! - Kankimies
Ja vittumaisimmat traktorilla auraajat kääntää sen soukkion alueauran niin että saa tukittua tienpään oikein kunnolla, vaikka vastapäätä ei ole muutakuin ojaa metrikaupalla. Turpaan lirvasen sitä meiränkylän kunnan auraajaa , jos olen kotona silloin kun se paskamaha ohi ajaa. On joku sinisenä syntynyt peräkamarinpoika jontikallansa mikä ei älyä että veronmaksajan on päästävä aamulla ja illalla pihasta ja pihaan sen jättämien puolenkuution suojakumikökköjen yli. Keskittyis sekin pöhelö vaan sikojensa hoitamiseen, ja antaisi aurausurakat ammattilaisille, joilla on silmää tehdä työnsä hyvin.
- ihme kiinasta
Kyllä meidän kylän möhömaha auraajalta hymy hyytyy kun se tekee samaa mulle, kun minä otan mönkkärin tallista ja survasen hetkessä liittymän puhtaaksi.
- tyhmiä juttuja
Kyllä pitää aikuisten miesten olla lapsellisia ja kateita kun näkee vaivaa toisten ostoksista,toiset vaan tykkää mönkiöistä ja toiset traktoreista eiköhän molempia sovi tänne Suomeen
- leikkikalut
Just niin. Miehet ne on aina vaan ikuisia pikkupoikia. Oma ostos tai tavara se on aina paras vai mitä ja itse ollaan aina oikeassa
- Honda Rincon 680cc
Kunnon mönkijä maksaa noin 11,000€ eikä se ole leikkikalu vaan sinä olet kateellinen kun ei ole vara ostaa sellainen.
Ite ajat vanhalla Massey Fergusonilla ilman hyttiä ja palelet. Mutta " halvalla sait " - Haerdix
Ittellä on kaksi traktoria, joista toinen nelikko ja mönkijää en omista! Sanoisin kuitenkin, että mönkijällä on oma tarkoituksensa ja omat hyvät puolensa, eikä se missään nimessä ole lelu! Ei sillä tietenkään pysty kaikkia samoja töitä tekemään,kuin traktorilla mutta näppärämpihän se on pienen kokonsa takia. Mainitaan, nyt vaikkapa pienimuotoinen polttopuun korjuu tiheässä metsässä, jonne mun ei tarttisi jontikalla yrittääkään. Ei traktoria ja mönkijää mielestäni kannata vertailussa aivan samalle viivalle laittaa, vaan molemmat ovat ns. paikassaan hyviä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857505- 965424
- 2614669
- 444555
- 643302
- 502728
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222378- 512362
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214