kahvi allergia

versace

Onko kukaan kuullut tai jollekkin tullut allergisia reaktioita kahvista? Itse olen usean kuukauden jo raapinut naamaani ja yhdistin nyt vasta tämän helventinmoisen kutinan kahviin... mietin vain voiko se olla mahdollista?

21

14076

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NoMoreLatte!

      Mieheni on allerginen kahville. Teet, energiajuomat tms. eivät aiheuta mitään reaktiota, joten kofeiinista ei ole kyse.

      Mieheni saa oireita pienimmästäkin kahvijäämästä. Itse jouduin lopettamaan kahvinjuonnin myös, koska suuhuni jäävät jäämät vaikuttivat myös. Oireina hänellä on (pienestä määrästä) tosin hirvittävä päänsärky (kuin paha migreeni) sekä kipu koko keskivartalossa. "Tekis mieli repiä sisuskalut ulos", sanoi hän. Teelusikallinen kahvia todennäköisesti olis jo kuolemaksi.

      Joten mahdollista on. Lääkäriin vain ja testiä kehiin!

    • Mulla on kofeiini

      allergia. Oireet vaihtelee siten että energiajuomista tulee helvetilliset ihottumat kun taas kahvista hikoilua ihan helvetisti että -20 asteen pakkasella voi olla ulkona pelkässä t-paidassa ja teestä menee ajan ja paikan taju totaalisesti, kaikista tulee myös unettomuus että voin olla 3-4 vuorokautta valveilla ilman että väsyttää yhtään. Kaikista hyös tulee voimakas hikoilu ja hienhaju sekä tukka nousee pystyyn ja silmäluomet tulehtuu.

      • suklaaton2

        Mulle tulee kahvista punainen otsa joka kutiaa ja märkii jos vahingossa raavin ihoa. Olen huomannut sen myös suklaasta. Olen jättänyt suklaan kokonaan pois. Kahvin juontia olen vähentänyt.


      • pekkapampula

        tukka nousee pystyyn ?? hui ja hih


    • kahvikaisa4

      Mulla tulee tummapahtoisesta kahvista valtava punoitus ja kuumotus

    • Kahvirakas

      Minulla on outoa ihottumaa ollut kasvoissa, otsassa ja niskassa ja vähän päänahassakin vuoden ajan. Juon paljon kahvia eikä mieleenikään ole tullut yhdistää ihottumaa kahviin.Monta muuta ruoka-ainetta on ollut ehdolla. Tiedän kyllä, että kahvi saattaa sisältää homemyrkkyjä ainakin okratoksiini- nimistä myrkkyä. Syy on tosin siis homeen eikä kahvipavun, jos okratoksiini sen aiheuttaa. Ehkä kahvimerkin vaihtaminen voisi auttaa. Olisi hyvä saada myös tutkimustuloksia, vaihteleeko kahvilaadut homemyrkkyjen suhteen

    • kissansilmä

      Minulla on pitkän aikaa, vuosikymmeniä ollut kaikenlaisia ruoka-allergioita. Lisäksi minulla on keliakia. Nyt olen alkanut epäillä, että teestäkin tulee allergiaoireita. Onko tavallisessa pussiteessä tai rooibosteessä niitä samoja homemyrkkyjä kuin kahvissa?

    • Lattekahvi2

      Minulle tulee kahvista tosi hermostunut olo & ärtynyt ja hikoiluttaa kovasti. Eli ilmeisesti kyseessä kofeiini ja kortisolin eritys kasvaa. Ei tarvitse juoda kuin pari kuppia päivässä, niin seuraavan yön yöunet häiriintyvät. Saan kahvista myös fyysisesti huonon olon. En osaa sitä kuvailla sen enempää eli ällöttää vaan.

      Olen kymmenen vuotta aika kahvin litkijä. Meni pitkään minulle oppia, ettei kahvi minua lopulta piristä. Vointi on paljon parempi ilman.

      Pari kuukautta on mennyt hyvin ilman kahvia ja silloin tällöin kokeilen tuleeko oireita ja aina tulee. Vihreää teetä juon (vähemmän kofeiinia) kohtuudella nykyään.

    • opå

      Minulle kahvi aiheuttaa leuan ja nenän molemmille puolille punaiset läiskät joista alkaa iho kuoriutumaan. Kun olen pari päivää ilman kahvia, iho rauhoittuu. Luultavast epämääräiset vatsavaivatkin johtuvat sitten kahvista. Joskus myös sormiin ilmestyy kuivia halkeamia kahvin juonnin jälkeen.

      Kai täytyy vaan luopua kahvista, vaikka vaikeaa se on.

    • toolaster

      Olin tänään joutua shokkiin kutinan takia odottaessani allergialääkettä. Join vielä kahvia ja kutina sen kun yltyi.
      Aloin tutkia kahvia ja allergioita. Uskomatonta, mutta kahvista saa nikkeliallergian!
      Kahviin käytetään kuulemma kaikkein eniten tuholaismyrkkyjä ja varsinkin halvat kahvit sisältävät nikkeliä.
      Olen moniallergikko: ruoka-aineet, hajusteet, nikkeli ym. Kahvia olen juonut kaksi kertaa päivässä ja todennut huonon olon sen jälkeen sekä hikoilua ja tietysti unettomuutta, jos olen juonut kahvia iltapäivän jälkeen. Vuosia minulla on ollut kasvoissa nenän juuressa toistuvasti ihottumaa, johon olen syönyt kuukausien antibioottikuureja.
      Kavinjuonti loppuu nyt, muutenkin alan tarkkailla ruokavaliotani!

    • Punaleuka

      Kiitos näistä kertomuksista. Itselläni naama punaisena ja hilseilevänä ja kutisevana. Lopetan kahvin, katsotaan, helpottaako. Muut tiedossa olevat allergeenit ovat jo poissa kuvioista: kala, viljat, maito jne.

    • minun_mielipide

      Useimmat allergiat johtuu viljatuotteista. Viljatuotteet vaurioittavat suolistoa josta seurauksena autoimmuunisia sairauksia ja jatkuvia tulehduksia. Seuraukset vain näkyvät ihmisissä eri lailla. Tulehduksesta johtuvia sairauksia on kymmeniä aina erilaisista allergioista lähtien.
      Vain kokeilemalla viljatonta kautta selviää johtuuko jokin allergisuus viljatuotteista?

    • Kahviiii

      Mulla kahvin juonti aiheuttaa punaiset hilseilevät läiskät nenän ja suun ympärille. Myös sormet kuivuvat, tai iho halkeilee. Nyt on silmä alkanut vuotaan ja niveliä särkee kahvin juonnin jälkeen. Kun jätän kahvin pois, kaikki oireet helpottavat. Siitä on vaan niin vaike aluopua.

    • Peggi

      Itse epäilen että kahvin juonnin jälkeen päänahkani kutisee ihan tuhottomasti.Kokeilen nyt luomu kahvia,että mitä se tekee.Jos sekin tekee oireita on pakko lopettaa kahvin juonti ja siirtyä hunaja veteen

      • punanaama

        Minulla on aamuisin varsinkin kahvin juonnin jälkeen valtavasti liman eritystä ja päiväkahvin jälkeen yskin limaa ruokatorvesta. Ainakin se on selvää, että olen viljalle allerginen, mutta ehkä kahvikin lisää allergiaa. Yhteen aikaan en syönyt mitään kahvin kanssa ja limaa tuli kahvin juonnin jälkeen valtavasti. Koko työmatkan yskin limaa. Usein lounaan jälkeen tulee limaa myös pajon. Taitaa olla niin, että olen monelle ruoka-aineelle allerginen. Naama nyppyilee usein ja olen joutunut syömään Oricykliniä jo kymmeniä vuosia aika-ajoin.


    • vippevaan

      Mulla vuosia kasvojen iho oireillut ja vasta nyt, toisen pahan kohtauksen jälkeen alan uskoa, että kahvista tämä johtuu. Luopua täytyy, vaikka en haluaisi.

    • nikkeli

      Näiden kommenttien perusteella uskon että minulla on allrgia (nikkeli) kahvista. Juon ainoastaan aamulla kahvia ja olen ihmetellyt miksi heti sen jälkeen tulee todella huono olo joka kuitenkin häviää aamupäivän kuluessa. Joten on varmaan pakko luopua aamukahvista, johon olen tottunut vuosikymmeniä, mutta tämä oire on ilmennyt vasta parin vuoden sisällä?

    • Hyi

      On kamala kahvi allergia.Jos juon alkaa huimaan.silmät rähmii olo pökkeröinen ikään kun ei ymmärtäisi mitään..väsymys...Ilman kahvia oireet häviää..Eli en sitä enää juo...Tilalle vitamiinijuomat..

      • Anonyymi

        Ilmaisu pökkeröinen olo kuvaa hyvin, jota yritän poistaa juomalla lisää kahvia. Siitä seuraa vatsan meno kuralle, ylikierroksilla fiilis ja tietty seuraavan ja sitä seuraavan jne. yöunien menetys.

        Jos tahdonvoimaa nyt riittää, kokeilen kaffetonta paastoa. Tiedän entuudestaan, että kofeiinin vieroitusoireet on tiedossa ja pieni tippa kahvia poistaa sen.

        Muistan, kun n 10 vuotiaana join ensimmäisen kuppini kahvia, aivan kuin kirkkaat valot olisi laitettu päälle. Kofeiini riippuvuudesta oli kyse heti ensikupposesta lähtien. Vasta yli 20 vuotiaana aloin juoda kahvia pitkän totuttelun jälkeen säännöllisesti enemmän.


    • Anonyymi

      Kahvissa on tosi vähän proteiinia ja proteenit aiheuttaa allegiareaktioita, mutta kai sille kahvillekkin voi olla allerginen. 100 g:ssa kahvia on 0,1 g proteiinia ja uutetussa kahvissa vielä vähemmän, mutta herkkä voi varmaan herkistyä sillekkin.

    • Anonyymi

      Kyllä se on mahdollista. V.1969 allergiatesteissä minulla todettiin kahviallergia jaminulla sepanee naaman kukkimaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2082
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      168
      1618
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1547
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1302
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      286
      1168
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      134
      1048
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1013
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      882
    Aihe