Tästä maailmasta

rahvaanrunoilija

Tästä maailmasta sanon vain vähän.
Olet vastavirtainen kala
tanssin tuoksu, josta ohimennen
jää kertomattomia tarinoita
tuokioita, huomioita
miten kaartuva voi olla selkä.

Aamukatseen edellä kasvava ruoho.
Olet virallinen kauneus
kahdenkesken tapailtava kuu
aaltosulkeinen sana, jota hapuillaan
kun iltamme kuluvat enää
kädestä ohjaten, perille vieden.

14

147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei Miekko. Sekä sinun, teen ja murukullan runoista saa hyvän mielen :). Teistä, kun henkii optimismi. Onnenhetkiä elämääsi jatkossakin.

      • rahvaanrunoilija

        Hei Spark. Kiitos kauniista sanoista. Todellakin, katsoin juuri ensi vuoden kalenteriani ja onnenhetkiä siellä näyttäisi joka päivän kohdalla olevan merkittynä. Optimismi on eteenpäin vievä voima, näin uskon. Eipä siitä ainakaan haittaa ole.


    • *MURUKULTA*
      • rahvaanrunoilija

        Kiitos:) Kaksi perhosta leijailevat kuunvalossa, joo, tietyllä tapaa runon tunnelmointiin sopiva.
        Runon aloituslause oli ja on omasta mielestänikin aika osuva. Ehkä en sano tämän enempää, että ylisanoja jäisi vielä muillekin käytettäväksi.


    • aamulueskelija

      Kaunosielu, otaksun.
      Kiitos. Sanoista, jotka kaartuvat vehreiden puiden oksien lailla syleillen väsynyttä sydäntä.

      • rahvaanrunoilija

        Kiitos. Joo, inspiraatio oli kohdillaan.
        Aamusella lueskelinkin juuri, miten taivaan linnut tekevät pesänsä suuren puun oksien varjoon.. Tuli vaan mieleen tuosta kommentistasi. Kenties sana voi toimia samalla tavoin.. oikeastaan olen kutakuinkin varma, että voi:)


    • Tulin vain toivottamaan hyvää joulua sinulle!
      Toki runokin on hyvä kuten aina. :)

      • Oletpas sinä kiltti:)

        En näe hankia, nietoksia.
        Silti on luotu Lumienkeli,
        hyvän sanoman tuoja,
        tielläni ilahduttamaan.

        Ajattelinkin jatkaa joulua ainakin loppiaiseen, kun jouluprojektit jäivät kesken. Eli hyvää joulua elän edelleen.

        P.S. Sain uuden nimimerkin joululahjaksi.


    • Tsau.

      Kaunista..ja herkkää. Kiitos kauniista lukutuokiosta;)) Kiitos. Lämmin.

      Tsau:Friidu

      • Kiitos kauniista kirjoitustuokiosta, todelliset tai kuvitellut lukijathan sen tekevät:)
        Välillä tulee kummallisia hetkiä.. myrskytuulessa miettii armastaan, sateen pieksämiä katuja, puhuttuja sanoja. Miten kätkeä tämä kaikki runouteen? Miten sanoa asia niin, ettei se ole latistettua.. tai ettei ajatus ole vain tuoppiin tipahtava kyynel. Runo vastustaa joskus todellisuutta, pysäyttää asioita tai saa olemattomat asiat ilmestymään. Vastuullisena sanakäyttäjänä tietysti haluan rakentaa aina sen toivon ja optimismin:)


      • Tsau.
        desantnik kirjoitti:

        Kiitos kauniista kirjoitustuokiosta, todelliset tai kuvitellut lukijathan sen tekevät:)
        Välillä tulee kummallisia hetkiä.. myrskytuulessa miettii armastaan, sateen pieksämiä katuja, puhuttuja sanoja. Miten kätkeä tämä kaikki runouteen? Miten sanoa asia niin, ettei se ole latistettua.. tai ettei ajatus ole vain tuoppiin tipahtava kyynel. Runo vastustaa joskus todellisuutta, pysäyttää asioita tai saa olemattomat asiat ilmestymään. Vastuullisena sanakäyttäjänä tietysti haluan rakentaa aina sen toivon ja optimismin:)

        ..se on todella vaikeaa totta puhut..niin vaikeaa...olen itsestäni huomanut sellaisen asian;)) Kun saan olla ihan yksin autossa vaikka kun ajan..jostain vaan tulee tuttu kaunis melodia..yritän siihen melodiaan sitten saada sopimaan ne herkimmät sanat..se on vaikeaa..yllättävän vaikeaa. Toinen joka saattaa joskus onnistua on se kun maalaan taulun..onnistuakseen todella edes jotenkin..(en malaa mallista tai ns. kuva kuvasta)...minun täytyy todella keskittyä ajattelemaan sitä kaikkein rakkainta ihmistä...silloin tämä taulu vasta alkaa elämään...saa ikään kuin "sielun"...tosin harvemmin enää maalaan..kun se vaatii valoa ja tilaa..ja myöskin aikaa..

        Tsau:Friidu


      • Tsau. kirjoitti:

        ..se on todella vaikeaa totta puhut..niin vaikeaa...olen itsestäni huomanut sellaisen asian;)) Kun saan olla ihan yksin autossa vaikka kun ajan..jostain vaan tulee tuttu kaunis melodia..yritän siihen melodiaan sitten saada sopimaan ne herkimmät sanat..se on vaikeaa..yllättävän vaikeaa. Toinen joka saattaa joskus onnistua on se kun maalaan taulun..onnistuakseen todella edes jotenkin..(en malaa mallista tai ns. kuva kuvasta)...minun täytyy todella keskittyä ajattelemaan sitä kaikkein rakkainta ihmistä...silloin tämä taulu vasta alkaa elämään...saa ikään kuin "sielun"...tosin harvemmin enää maalaan..kun se vaatii valoa ja tilaa..ja myöskin aikaa..

        Tsau:Friidu

        Maalaus vaatii siis valoa ja tilaa.. joskus nuorempana kenties ajatteli, että kirjoittaminen vaatii kynttilänvaloa ahtaassa kellarihuoneessa.. Miten sanoittaa ylimaalliset melodiat, toisaalta kuinka löytää sävel kauniille lauseillemme... yhteensovittamisen ongelmia.. parhaita puolia varmaan mallitta maalaamisessa, voi kuvata enemmän sielua ja ei-näkyviä ominaisuuksia työssään.


      • Tsau.
        desantnik kirjoitti:

        Maalaus vaatii siis valoa ja tilaa.. joskus nuorempana kenties ajatteli, että kirjoittaminen vaatii kynttilänvaloa ahtaassa kellarihuoneessa.. Miten sanoittaa ylimaalliset melodiat, toisaalta kuinka löytää sävel kauniille lauseillemme... yhteensovittamisen ongelmia.. parhaita puolia varmaan mallitta maalaamisessa, voi kuvata enemmän sielua ja ei-näkyviä ominaisuuksia työssään.

        ..tuo totta. Maalatessani "päässäni" on kuva..jota yritän tavoittaa..mutta, lopputulos aina yllättää..ei vielä koskaan ole siitä taulusta tullut sitä..mitä alussa ajattelin..en itse pidä itseäni minään taitavana..mutta hämmästynyt siitä kuinka sitten nämä työni herättävät muissa ihmisissä niitä tunteita..maalaan vähän samoin kuin ns. saksalaiset nykytaitelijat..suurin levein vedoin;)) sellainen näpertely maalaaminen ei sovi luonteeseeni...ja taulut ovat aina isoja;)) täytyy olla sitä pintaa mihin tuon asbraktisen maiseman ikään kuin sitten synnytän...siksi tuo luonnonvalo on tärkeä...koska pinnat muuttavat valosta riippuen sitten tuon tunnelman..itse kuvaan..tuossa samoin kirjoittamaminen taas vaatii ehdottomasti kynttilänvaloa...rakastan tätä vuoden aikaa muutenkin kun SAA polttaa kynttilöitä...taidan sielutani olla minäkin enemmän melankoolinen...syksy kun lempivuodenaika ja sydäntalvi...ei kevät..

        Tuossa maalaamisessa vielä iso-isäni toinen oli koristemaalari ammatiltaan ja toinen piirsi näitä karttoja käsin...ihaillut joskus lapsena heidän töitään..ne vaativat aivan erilaista osaamista..ja sitä kärvällisyyttä erittäin paljon...jota itselläni ei taas koskaan ole ollut;))) enemmän sitä tempramenttia...annettu..;)))

        Tsau:Friidu


      • Tsau. kirjoitti:

        ..tuo totta. Maalatessani "päässäni" on kuva..jota yritän tavoittaa..mutta, lopputulos aina yllättää..ei vielä koskaan ole siitä taulusta tullut sitä..mitä alussa ajattelin..en itse pidä itseäni minään taitavana..mutta hämmästynyt siitä kuinka sitten nämä työni herättävät muissa ihmisissä niitä tunteita..maalaan vähän samoin kuin ns. saksalaiset nykytaitelijat..suurin levein vedoin;)) sellainen näpertely maalaaminen ei sovi luonteeseeni...ja taulut ovat aina isoja;)) täytyy olla sitä pintaa mihin tuon asbraktisen maiseman ikään kuin sitten synnytän...siksi tuo luonnonvalo on tärkeä...koska pinnat muuttavat valosta riippuen sitten tuon tunnelman..itse kuvaan..tuossa samoin kirjoittamaminen taas vaatii ehdottomasti kynttilänvaloa...rakastan tätä vuoden aikaa muutenkin kun SAA polttaa kynttilöitä...taidan sielutani olla minäkin enemmän melankoolinen...syksy kun lempivuodenaika ja sydäntalvi...ei kevät..

        Tuossa maalaamisessa vielä iso-isäni toinen oli koristemaalari ammatiltaan ja toinen piirsi näitä karttoja käsin...ihaillut joskus lapsena heidän töitään..ne vaativat aivan erilaista osaamista..ja sitä kärvällisyyttä erittäin paljon...jota itselläni ei taas koskaan ole ollut;))) enemmän sitä tempramenttia...annettu..;)))

        Tsau:Friidu

        Saksalainen nykytaide on vienyt minunkin sydämeni, silloin kun olen saksanmaata reissannut. Nykytaiteesta näkee hyvin kansan/kaupungin henkisen tämänpäiväntilan.. ja Saksa on oivimpia esimerkkejä tässä asiassa.. joka Euroopan kolkassa seisoo museon nimellä jokin romantiikan roskapankki davinceineen ja botticelloineen, mutta liian harvalla paikalla on esittää mitään merkittävää tästä päivästä.

        Itse en ole siis melankolinen todellisessa elämässä, lukee runoa miten sitten vaan. Runossa tietysti joka pisarasta saa valtameren ja huokauksesta syksy-yön myrskyn.

        Niin, sinusta välittyykin kuva temperamenttisena.. ja tunteellisena, sellaisin suurin ja levein sielunvedoin:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      865
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe