Hämähäkkejä kerrostalossa

-

Hei! Muutimme juuri pari viikkoa sitten kerrostaloon. Olen tänä aikana nähnyt 5-10 hämähäkkiä täällä, katoissa, lattioilla ja pyykkitelineellä. Mietin mistä ne tulevat ja voiko niillä olla pesä? Lisäksi voiko niitä karkoittaa jotenkin? Hämähäkin eivät ole kovin isoja, sellaisia punaruskeita |---| tämän kokoisia, jos voi jotenkin näyttää mittasuhteita ja jalat menevät ikäänkuin suoraan sivuilta, ei siis kaarevasti niinkuin yleensä hämähäkeillä.

Kiitoksia jos joillain on samantyylisiä kokemuksia ja ehdotuksia eroon pääsemisestä :)

3

3727

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Calluna.

Hämähäkit ja muut otukset tunkeutuvat sisälle huoneistoihin näin kylmän tultua. Itse en välittäisi huonehämähäkeistä, sillä ne ovat hyödyllisiä tuhohyönteisten torjujia.

Heimo joka kuvailusta tuli itselleni mieleen olisi Philodromidae (ravukit/nopsajalat). Ja tämä siis jalkojen perusteella. Kuvailuista on kuitenkin vaikea antaa suku- tai lajimääritelmiä. Olisiko kuvia antaa?

Hämähäkkien torjuntana ja ehkäisynä kannattaa pitää huolta yleisestä siisteydestä. Imuroi näkyvät seitit ja hämähäkit. Meillä asusti aikansa myös muutama pieni S. bipunctata, mutta menivät kuolemaan muutamassa kuukaudessa. Eivät kai saaneet saalista riittämiin.

• -

Hei, kiitos vastauksesta. Olen kova siivoamaan ja aivan varmasti kaikki nurkat puhtaat. Silti kummastuttaa mistä niitä niin useita. Ja nyt kolme kertaa kun olen ottanut pyykit telineestä kuivumasta niin jossakin pyykissä on ollut hämähäkki. Mietin miksi juuri pyykeissä telineessä? Voi koittaa saada kuvan ensi kerralla vaikkapa.

• ristihämähäkintuon

Hah, joku laittaa niitä postiluukusta itsellesi lemmikeiksi, hämähäkkejä :)

Minä tuon itselle kesällä mökiltä ristihämähäkin, ovat sitkeitä ötököitä ja syövät vaikka kuolleita itikoitakin mielellään, ja juovat kotikaljaa.

Elävät kauan ja pärjäävät hyvin kerrostaloasunnossakin.

1 tuollainen oli mutta tapoin sen vahingossa kun se oli lähtenyt kiipeilemään yöllä seinälle, en huomannut että se oli se lemmikkini, iltahämärässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      57
      1608
    2. Nainen, onko sinussa sitä aitoa feminiinisyyttä jäljellä

Vai onko se jäänyt meikkien, korujen, hameiden ym. alle peittoon? Onko naisellisuutesi aitoa vai opetettua? Jos teet nai
      Ikävä
      364
      1151
    3. Kirjoita jotain

Kivaa, hellää ja piristävää
      Ikävä
      132
      918
    4. Missäs se Miss Suomussalmi luuraa?

Jokin aika sitten eräs myyjätär tituleerasi itsensä Miss Suomussalmeksi. Asiakas oli kuulemma Tokmannin kassalla todennu
      Suomussalmi
      13
      732
    5. Voisit nainen joskus vastata minulle

Ja antaa jotain itsestäsi. Pientä tunnistetta ja juttua itsestäsi ja meistä. Kannustan.
      Ikävä
      63
      612
    6. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      41
      588
    7. Päälle hautaus?

Hautauksissa puhutaan päällehautauksista jos vaikka mies on kuollut ensin ja vaimo 20 vuotta myöhemmin! Todellisuudessa
      Lieksa
      90
      548
    8. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      45
      519
    9. On tuota ikäeroa meillä kyllä aivan liian paljon

Etsi samanikäistä kuin olet, niin minäkin.
      Ikävä
      45
      498
    10. Mies Naiselle pyydän...

älä satuta minua.
      Ikävä
      44
      456
    Aihe