Hämähäkkejä kerrostalossa

-

Hei! Muutimme juuri pari viikkoa sitten kerrostaloon. Olen tänä aikana nähnyt 5-10 hämähäkkiä täällä, katoissa, lattioilla ja pyykkitelineellä. Mietin mistä ne tulevat ja voiko niillä olla pesä? Lisäksi voiko niitä karkoittaa jotenkin? Hämähäkin eivät ole kovin isoja, sellaisia punaruskeita |---| tämän kokoisia, jos voi jotenkin näyttää mittasuhteita ja jalat menevät ikäänkuin suoraan sivuilta, ei siis kaarevasti niinkuin yleensä hämähäkeillä.

Kiitoksia jos joillain on samantyylisiä kokemuksia ja ehdotuksia eroon pääsemisestä :)

3

3064

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Calluna.

Hämähäkit ja muut otukset tunkeutuvat sisälle huoneistoihin näin kylmän tultua. Itse en välittäisi huonehämähäkeistä, sillä ne ovat hyödyllisiä tuhohyönteisten torjujia.

Heimo joka kuvailusta tuli itselleni mieleen olisi Philodromidae (ravukit/nopsajalat). Ja tämä siis jalkojen perusteella. Kuvailuista on kuitenkin vaikea antaa suku- tai lajimääritelmiä. Olisiko kuvia antaa?

Hämähäkkien torjuntana ja ehkäisynä kannattaa pitää huolta yleisestä siisteydestä. Imuroi näkyvät seitit ja hämähäkit. Meillä asusti aikansa myös muutama pieni S. bipunctata, mutta menivät kuolemaan muutamassa kuukaudessa. Eivät kai saaneet saalista riittämiin.

• -

Hei, kiitos vastauksesta. Olen kova siivoamaan ja aivan varmasti kaikki nurkat puhtaat. Silti kummastuttaa mistä niitä niin useita. Ja nyt kolme kertaa kun olen ottanut pyykit telineestä kuivumasta niin jossakin pyykissä on ollut hämähäkki. Mietin miksi juuri pyykeissä telineessä? Voi koittaa saada kuvan ensi kerralla vaikkapa.

• ristihämähäkintuon

Hah, joku laittaa niitä postiluukusta itsellesi lemmikeiksi, hämähäkkejä :)

Minä tuon itselle kesällä mökiltä ristihämähäkin, ovat sitkeitä ötököitä ja syövät vaikka kuolleita itikoitakin mielellään, ja juovat kotikaljaa.

Elävät kauan ja pärjäävät hyvin kerrostaloasunnossakin.

1 tuollainen oli mutta tapoin sen vahingossa kun se oli lähtenyt kiipeilemään yöllä seinälle, en huomannut että se oli se lemmikkini, iltahämärässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      116
      2266
    2. Mitä tekisit jos näkisit täällä viestin joka on varmasti sulle

Olisit siitä 100% varma.
      Ikävä
      129
      1822
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      63
      1216
    4. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      84
      1134
    5. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      72
      1060
    6. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      1050
    7. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      43
      1003
    8. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      75
      965
    9. HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp

Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio
      Seinäjoki
      23
      945
    10. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      56
      922
    Aihe