Hei, tarviiks joulukuusen imupinnan, eli sen rungon leikkauskohdan olla suorassa kosketuksessa veteen? Täällä ei onnistu joulukuusen asettaminen joulukuusen jalkaan, koska toinen sanoo, että se kuusi saa imettyä sen veden jotenki mystisesti sen rungon läpi(WTF?).
Meillä on tollanen muovinen rimpula joulukuusenjalka ja en saa tota kuusta yksin asetettua siihen jalkaan silleen, että se kuusen imupinta olis kosketuksissa veden kanssa, eli pari milliä irti joulukuusenjalan pohjasta ja pultata se kuusi kiinni noilla ruuvveilla mitkä on siihe kiristykseen tarkotettu.
Siis voiks sen kuusen nyt laittaa tohon noin että se kuusen imupinta on kiinni joulukuusenjalan pohjassa? Mun mielestä se ei saa tietenkään vettä noin, vaan sen kuusen pitäs olla ainaki joitakin millejä irti siitä jalan pohjasta, jotta se vesi pääseen "virtaamaan" sinne imupinnalle jotenkin. Ku eihän se sinne mene jos se imupinta on kiinni pohjassa.
joulukuusenjalan käyttö
7
2551
Vastaukset
- en tiedä toimiiko
Noin minäkin ajattelen että imupinta pitäisi olla kosketuksessa veteen, mutta toisaalta meneeko se runko niin tiiviisti pohjaan kiinni että ei saisi vettä. Tuli mieleen että laita pari kolme hernettä tai muuta että jää rako.
- kuusenjalkapiru
Kiitti, toi oli hyvä idea, jotaki pientä kovaa tonne kuusen jalan ja pohjan välii nii et vesi pääsee. Mutta olkoon nyt sitte noin ku on, ku ei käy toiselle säätäminen. Kuolkoo sitte puu kahen päivän päästä. Mitäs halusin puun.
- heips!
onko väliä sahaako kuuseen imupinnan vai tekeekö sen kirveellä?
- kuusenhoitaja
Minä sahaan joka vuosi ostokuusesta tyvestä palan pois ja puukolla veistän sivuilta vähän että "juopottelee" kunnolla. Useina vuosina on ollut kasvannaiset oksien päissä ja eivätpä ole pahemmin varissutkaan. Kuusen juottaminen on tärkeetä että se pysyy hengissä, minä annan kuuselle vettä noin 3kertaa päivässä parhaimmillaan. Mulla on vanha valurautainen (ruosteinen sisältä) jalka, jossa on se vesisäiliö varsinaisen jalan ympärillä aina näkee hyvin miten hyvin kuusi juo.
- Kuusiharrastaja
Ei varmaan ole väliä sahaako vai vetääkö kirveellä...eli toisinsanoen en tiedä vastausta tuohon kysymykseen. Kuusenmyyjä sanoi tuossa minulle, että jos haluaa, voi leikata uuden imupinnan. Joten en sitten leikannut ;) Riippuu tietenkin, jos kuusi ollut kauan kaadettuna ja vaikka partsilla sulamassa pari päivää, sitten varmaan kannattaa vähän katkasta. Mene ja tiedä. Varmasti se tärkein on että tuolloin jollain vaan saa siihen sen tuoreen imupinnan, koska "kuusta pitää kohdella kuin leikkokukkaa".
- kuusivinkkejä
Kyllä uusi imupinta kannattaa leikata. Joskus kun kuusi tuotiin lämpimillä keleillä laitoin se ulos ämpäriin seisomaan, kolmessa tunnissa ämpäristä oli vesi laskenut puoleen ja tuli kiire täyttää ämpäriä - uskomatonta paljonko kuusi imee vettä kun se saa sitä tuoreen imupinnan kautta. Jos kuusen jalasta ehtii vesi imeytyä ja jalka jää kuiville ei kuusi ota enää kunnolla vettä ja neulaset alkaa tippua. Aluksi siis kannattaa täyttää jalan vesitilaa joka tunti.
Meillä nykyisessä kodissa eivät kuuset ole tehneet uusia kasvannaisia mutta vanhempieni kotona tekivät usein, ne kuuset haettiinkin mökkimetsästä tuoreina. - Kaksi.
Vaihtoehtoa joulukuusen asentamisessa jalkaan. Laita kuusi jalkaan joko latvasta,tai tyvestä ja päätä itse kumpi vaihtoehto tyydyttää sinua?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k313894- 412619
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut442584Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82375- 292208
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3032103- 381809
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461633Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t461498- 1411477