lapsiveden tihkumisesta

miniMökö

ensimmäistä tässä odottelen ja toissa iltana housuuni lirahti noin kaksi ruokalusikallista jotain nestettä, kun aivastin. Epäilen että se olisi ollut pissiä, kun vauvan pää painaa hurjasti rakkoa. Minua ei silloin kuitenkaan yhtään pissattanut, eli ei tuntunut että rakossa olisi ollut mitään. Jäin miettimään olisiko tuo neste voinut olla lapsivettä? Sitä tosin ei ole enää tullut sen jälkeen eli melkein kahteen vuorokauteen. Voiko siis lapsivettä lorahtaa vain kerran ja sitten loppua kuin seinään? Supistuksia minulla ei ole ollut, ja rv 36 vasta meneillään.

9

13543

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • la tammikuu

      hei, kerroit, että lorahdus sattui samalla kuin aivastit. Tästä voisin kyllä veikata, että neste oli pissiä. Mulle neuvottiin, että jos epäilee lapsiveden tihkumista, niin kantsii laittaa side ja seurailla. Jos tihkuu useampaan otteeseen, niin sit äitipolille käymään, jossa voivat tarkistaa asian. 18h kerrottiin olevan rajana, jonka jälkeen kasvaa infektioriski. Sinuna olisin huoletta, jos ei ole enempää tihkuttanut. Koska kyllähän sinne kalvoihin reikä pitää tulla mikäli tihkuttaa, ja kyllä varmaankin tulisi useammin kuin kerran. Tosin odotan itse ensimmäistäni, niin kokemusta aiemmasta ei ole. Soita vielä neuvolaan varmistus, jos asia huolettaa. Aina parempi niinpäin! Ettei tarvitse katua, jos jotain sattuukin.

    • mmm.llöö

      Itselläni kävi samallalailla melkeen rv32 3.Olin menossa lattialle istumaan niin lirahti jotain housuihin.Kävin synnärillä ja epäilivät että oli erittäin nestemäistä valkovuotoa tai pissaa koska lapsivesi testissä se ei lapsivettä ollut. Että uskoisin että lapsivedet tulee het kokonaan tai sit tiputtaa koko ajan. Nyt täs odotellaan rv35 3

    • Silloin kesällä

      Taisi viikot olla 40 , kun minlla suihkun jälkeen lirahti lattialle parin ruokalusikallisen verran kirkasta nestettä. Kävin tuolloin seuraavana aamuna synnärillä, missä todettiin olevan valkovuotoa. Siis todella vetistä! Synnytys käynnistyi 41 0, silloinkin tuli lapsivettä, tihkumalla ja lirahtelemalla, mutta oli vaaleanpunaista. Lisäksi kunnon supistukset, että varmaksi tiesi, että oli käynnistynyt! Kannattaa käydä tarkistuttamassa, jos epäilyttää.

      • Korjaus

        Hups. Siis ekalla kerralla ei ollut lapsivettä, vaan vasta tuo vaaleanpunainen vesi oli sitä itseään, kirjoitin äsken väärin.


    • ottakaaopiksi

      Mulle kävi niin, että aamuyöllä luulin kanssa että vähän lurahri pissiö housuun, siis juuri ja juuri tuli mitään, ajattelin vaan että vauva painaa rakkoa. Yhtään mitään ei tämän jälkeen enää tullut! Tästä seuraavana aamuna sitten taas samanlainen tunne, mutta nyt sitä lorahti jo vähän enemmän ja supistukset alkoi 5min päästä, se olikin siis ollut aikasemminkin lapsivettä! Sairaalassa mulle nousi sitten kuume infektion takia ja jouduin tippaan, ettei se leviä vauvalle ja onneksi ei levinnyt! Eli siis se edellinenkin oli ollut lapsivettä ja siitä oli kulunut niin pitkä aika, ettö ehdin saada infektion. Tästä viisaastuneena menkää heti tarkistuttamaan asia, jos vähänkään epäilette. Itselleni ei oltu neuvolassa ym. kerrottu sanallakaa, että pitää mennä tarkistuttamaan asia tai että on minkäänlaista infektioriskiä tai että lapsivenen meno voi tuntua tuolta, en osannut edes aavistaa. Ajattelin vaan, että pidätyskyky ei ole sama kun ennen.

    • vauva-2010

      Luin jostain esikoista odottaessa, että lapsivesi haisee spermalle.

      Esikoisen syntymä käynnistyi lapsiveden menolla kotona. Sitä tuli kerralla paljon, siis housut oli ihan märät ja lattialle tuli lammikko. Ja se tosiaan haisi spermalle!

      Laitoin sit siteen housuihin ja vuoto oli siinä vaaleanpunaista.

    • ej

      Esikoisen kohdalla minulla lirahteli jatkuvasti housuun tai esim. seksin yhteydessä sänkyyn kirkasta nestettä jota itsekkin epäilin pissaksi ( ei tosin haissut yhtään pissalle).. Neuvolassa epäilivät että on juurikin erittäin nestemäistä valkovuotoa. Myöhemmin selvisi että se oli lapsivettä, jota oli tihkunut pienestä reiästä, mutta siitä ei ollut sen suurempaa haittaa koska sitä kuulemma kertyy lisää. Loppuvaiheessa ennen synnytystä olin sairaalassa vähäisen lapsiveden vuoksi. Toisen kohdalla huomasi selvästi koska vesi meni koska luirahti housuun kaikki kerralla..

    • äityli11

      Kannattaa minunkin mielestäni käydä tarkistuttamassa ihan varmuuden vuoksi vain! Itselläni ekan synnytys käynnityi niin, että lapsivettä tihkui ihan pienen pieni liraus housuihin yhtenä aamuna sängystä noustessani. Ajattelin eka, että se olis pissaa tai nestemäistä valkovuotoa tai hikeä (oli kuuma kesä ja olin jo kerran luullut hikeä lapsivedeksi, kun kävelyllä ollessani valui reittä pitkin), mutta sitten mua alkoi niin asia vaivaamaan, että lähdin äitiyspolille tarkastuttamaan asian vähän sillä meiningillä, että anteeks, kun vaivaan turhaan. Kätilö siellä sanoi, että raskauden loppuvaiheessa mikään käynti ei ole turha, ja tosiaan, lapsivettähän se sitten oli kuin olikin ja seuraavana aamuna käynnistettiin.

    • Beahanna

      Itsellä oli kostea oli koko su päivän. La oli mennyt 3 päivää sitten. Sidettä ei tarvinnut laittaa eikä housut kunnolla kastuneet. Su ja ma välisen yön kävin vessassa jatkuvasti kun ihmettelin mitä tuolta noin vähän tihkuu. Pari tippaa sain tippumaan vessanpönttöön ja tiiraamalla veden pintaa erotin pari valkoista hiutaleen näköistä hippua. Haju oli vähän makeahko. Klo 4 soitin synnärille ja käskivät tulla näytille klo 8 maissa. Tekivät testin ja tihkuminen oli lapsivetttä! Sain olla päivän kotona ja illaksi menin uudestaan. Vettä ei tullut enempää tälläkään kertaa. Ei supistuksia eikä muita synnytysoireita. Ke puhkaisivat kalvot. To syntyi oksitosiinin avulla tyttö ja oli hiukan infektoitunut mutta pääsi perhehuoneeseen vajaan 12h tarkkailuhoidon jälkeen. Itsekin sain antibiootteja koko ajan. Loppu hyvin. Onneksi tajusin epäillä lapsiveden tihkumista. Muuten ois voinu käydä huonommin molemmille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6353
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4086
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2506
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1478
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe