Kun olen itse etsinyt tietoa eri kulkimista niin aika pirstaleista olen reittini koonnut.
Mutta tässä tiedonjanoisille jotka haluavat päästä helposti Hua HIniin.
Skytrain-minibussi-tuktuk
BKK Suvarnabhumi lentokentällä pohjakerroksesta menee junalla 90 baht per nuppi. "skytrain" tai BTS miten sen nyt haluaa sanoa.
"keltainen reitti" pääteasemalle nimeltä Praya Thai. Jää pois pääteasemalla ja portaat alas niin että jäät risteävän sky train radan itäpuolelle. Kävele pohjoiseen skytrain vasemmalla yläviistossa 15 metrin päässä koko ajan noin 800metrin matka. Saavut Victory monumentille.
Hieman ennen monumenttia on minibussi "terminaali" ja myyjiä heiluttamassa
hua hin kylttejä. Osta lippu ja kysy koska seuraava auto jossa on tilaa lähtee.
180 baht per suunta. Sitten Hua Hinnin keskustasta tuktukilla minne nyt oletkaan
menossa.
Huom. Eivät ota isoja matkalaukkuja välttämättä BTS:n ja minibusseihin.
Mitä maksaa: 270 baht per nuppi tuktuk.
Kauan kestää: 3,5 tuntia minimi. mutta 4,5 tuntiakin tai enemmän.
Koska kulkee: puolen tunnin välein klo 19.00 saakka.
--------------------------------------------------------------------
Tilaus taksi. Tylsä ja helppo mutta hankala etsiä yhteystiedot.
En mainosta ketään, mutta yrittäjiä on.
Mitä maksaa: noin 2200 bht olipa 1-4 persoonaa tai ei.
Kauan kestää: noin 3,5-4,5 tuntia.
Koska kulkee: Aina
---------------------------------------------------------------------
Paikallisbussi-juna-tuktuk
Huh huh. Vaatii luonnetta mutta on todellinen kokemus.
Suosittelen pelkässä ravintolavaunussa matkaamista.
Hyvä ruoka parempi mieli, muista juoda....
Lähtee päärautatieasemalta Hua Lamphong iltapäivisin menee useita.
Lipun saa ostettua helposti seuraavaan junaan asemalta kunhan hyväksyy vaunun kuin vaunun.
Mitä maksaa: bussi 35 baht juna152 baht per nuppi tuktuk.
Kauan kestää: noin 6 tuntia kentältä hh: asemalle.
Koska kulkee: BKK > Hua hin iltapäivisin useita.
Huom: Ja matkatavaroiden kanssa olet aivan ihmeissäsi.
Ne ei mahdu junassa minnekkään, paitti rinkka.
-----------------------------------------------------------------------
Pelkkä taksi jonosta Suvarnabhumin lentokentältä Hua hinniin.
No eipä oo tullu kokeiltua. Ei varmaan muita kalliimpi?
G.
Bangkok-Hua Hin-Bangkok
21
2376
Vastaukset
- thaimaan kulkija
Ota taxi kentältä aja eteläiseen bussi terminaaliin (sai tai mai) sieltä linja-auto hua hiniin taxi maksaa n.150bht linja-auto vähän reilun 100 bathia olikohan 103 bht matka kestää bussilla 3-4h bussit hyvä laatuisia ilmastoituja ja isotkin matkalaukut mahtuu kyytiin.
Taxi lennosta kentän ulkopuolelta 2000-2500bht riippuu kuinka paljon jaksat tingata - thailand vacation
- acri cola on ice
Pientä tarkennusta nimikkeisiin.
BTS (Bangkok Mass Transit System) eli 'sky train' ei suinkaan kulje lentokentälle.
Kirjoittaja tarkoittaa Airport Rail Link junaa joka kulkee väliä Suvarnabhumi-Phaya Thai asema.(Airport Rail Link-BTS vaihtoasema)
Phaya Thai on siis myös BTS asema, joten älkää nyt ihmeessä kävelkö Victory Monumentille vaan vaihtakaa BTs eli sky trainiin ja ajakaa sillä se yksi asemaväli
Monumentille.
Sieltä sitten portaat alas ja kävelkää vähän matkaa tulosuuntaan niin minibussit löytyvät. - Reiska500
Acricola on kulkenut samaa reittiä kanssani. Ihmettelin aloittajan ohjetta ja piti ihan tarkistaa kartalta että missä sitä on tullut haahuiltua kun reitti tuntui erilaiselta. Tässä mm. linkki kartalle
http://www.thaiwaysmagazine.com/bangkok_map/bangkok_skytrain_metro_map.html - Kotiutunut
Tulimme juuri Huahinistä.
Taxikyyti tilattiin kentälle hakemaan ja viemään,hinta 2000 BTH suunta.
Aikaa meni runsas 2 1/2 tuntia.
Helppoa ja mukavaa!- taskilla Hua Hiniin?
Hei kotiutunut!
Mistä tilasitte taksin? Oliko ilmastointi? Mistä muutenkaan tietää luotettavan kyydin? Olemme menossa Hua Hiniin ja olisi kiva kun tietäisi etukäteen jonkun varmasti hyvän ja luotettavan taksin. - huvittaa
taskilla Hua Hiniin? kirjoitti:
Hei kotiutunut!
Mistä tilasitte taksin? Oliko ilmastointi? Mistä muutenkaan tietää luotettavan kyydin? Olemme menossa Hua Hiniin ja olisi kiva kun tietäisi etukäteen jonkun varmasti hyvän ja luotettavan taksin.Thaimaassa on kaikissa autoissa ilmastointi...sama kuin kysyy onko Suomen autoissa lämmitys....
- Ohjeita
huvittaa kirjoitti:
Thaimaassa on kaikissa autoissa ilmastointi...sama kuin kysyy onko Suomen autoissa lämmitys....
Ei ole ilmastointia kaikissa autoissa.
Olen matkoillani ollut usein "privaattitaksissa", jotka monesti vanhempia Mersuja, joskus jopa "pystylamppumallia" ja ilmastointina toimii avattu ikkuna.
Näitä on käytössä paljon Thaimassa. Jos matkustat omin nokin törmäät niihin ennemmin tai myöhemmin.
Uskon kuitenkiin, että turistirysäalueilla autoissa on pääsääntöisesti aina ilmastointi. - nähty on
Ohjeita kirjoitti:
Ei ole ilmastointia kaikissa autoissa.
Olen matkoillani ollut usein "privaattitaksissa", jotka monesti vanhempia Mersuja, joskus jopa "pystylamppumallia" ja ilmastointina toimii avattu ikkuna.
Näitä on käytössä paljon Thaimassa. Jos matkustat omin nokin törmäät niihin ennemmin tai myöhemmin.
Uskon kuitenkiin, että turistirysäalueilla autoissa on pääsääntöisesti aina ilmastointi.en ole ikinä Bangkokissa nähnyt vanhoja mersuja...uusia ja niitäkin vähän. Tarkoitin kyllä näitä yleisempia pikkubusseja ja takseja.....en näitä erikois juttuja joita vanhat mersut edustaa. Autot ovat paljon parempia ja uudempia kuin Suomessa...ei näy Fiatteja eikä muitakaan halppis merkkejä.
- liki 30 vuotta
taskilla Hua Hiniin? kirjoitti:
Hei kotiutunut!
Mistä tilasitte taksin? Oliko ilmastointi? Mistä muutenkaan tietää luotettavan kyydin? Olemme menossa Hua Hiniin ja olisi kiva kun tietäisi etukäteen jonkun varmasti hyvän ja luotettavan taksin.tässä paras eli Hua Hinin Antti ja siis suomalainen mies. Tuntee Thaimaan kuin oman taskunsa ja tekee myös retkiä esim. Kwai joille jne. Jungle Tours
[email protected]. - kkkkkkkkkkklllll
liki 30 vuotta kirjoitti:
tässä paras eli Hua Hinin Antti ja siis suomalainen mies. Tuntee Thaimaan kuin oman taskunsa ja tekee myös retkiä esim. Kwai joille jne. Jungle Tours
[email protected].Kukas tää antti on? Saako hänen kauttaan tilattua kuljetuksen bangkokista cha amiin?
- yhteyttä vaan
kkkkkkkkkkklllll kirjoitti:
Kukas tää antti on? Saako hänen kauttaan tilattua kuljetuksen bangkokista cha amiin?
Kyllä saa ja se hänessä on parasta että hän tietää Thaimaasta todella paljon ja siinä automatkalla on niistä mukava keksustella.
- Ohjeita
Ja lisään vielä: katso joskus paikallisbusseja Thaimassa; ei ilmastointia ikkunat auki matkustetaan ehkä joku sähköpuhallin katossa pyörii (sama korsee myös halvimman hintaluokan junia).
Liikennteessä on myös kuorma-autoja, joissa istuimena toimii puupenkki ja ovia ei välttämättä ole lainkaan. se siitä ilmastoinnista, tosin sellaisellahan turisti ei matkusta.- lopeta jo
että sinä jaksat...kuka nyt vanhalla kuorma-autolla veisi perheensä Hua Hiniin...pysytään nyt asiassa...ei tuk tukissakaan ole ilmastointia....no niin.
- lopeta jo
tuo sähköpuhallin on linja-autoissa ja busseissa lähes aina eikä sillä ole ilmastoinnin kanssa mitään tekemistä...se poistaa ilmaa ja ilmastointi viilentää...tajuatko?
- Ohjeita
lopeta jo kirjoitti:
tuo sähköpuhallin on linja-autoissa ja busseissa lähes aina eikä sillä ole ilmastoinnin kanssa mitään tekemistä...se poistaa ilmaa ja ilmastointi viilentää...tajuatko?
Et vissiin lukenut mitä kirjoitin: "tosin sellaisellahan turisti ei matkusta..."!
Ja ilmatoinnista ei ole käytännössä mitään hyötyä jos ikkunat bussissa ovat auki. Paikallisbusseissa ei usein ole ilmastointia, vaan propellit katossa ja ikkunat auki.
Kiskaise se ananas pois sieraimestasi, ja käy joskus silmät auki tutustumassa Thaimaahan. - puoli elämää
Ohjeita kirjoitti:
Et vissiin lukenut mitä kirjoitin: "tosin sellaisellahan turisti ei matkusta..."!
Ja ilmatoinnista ei ole käytännössä mitään hyötyä jos ikkunat bussissa ovat auki. Paikallisbusseissa ei usein ole ilmastointia, vaan propellit katossa ja ikkunat auki.
Kiskaise se ananas pois sieraimestasi, ja käy joskus silmät auki tutustumassa Thaimaahan.mutta sitähän ei tässä edes kysytty...jos jollain on jotain sieraimissa niin se olet sinä....vastaa asioihin joita ei edes kysytty ja saivartelee selviä asioita. 99% takseissa ja minibusseissa on ilmastointi...se ei miksikään sinun pystylamppu mersuilla muutu...ja älä ala minua neuvoamaan sillä minä kävin jo Thaimaassa kun sinä vasta paskoit housuun. Bangkokin ja Hua Hinin välillä olevissa busseissa on takuulla ilamstointi ja ovat todella hienoja. Myös junassa löytyy ilmastointi. Kysyttiin siis tuota eikä sitä mitä löytyy Bangkokissa...opettele lukemaan ja vielä kun opettelet ymmärtämään...jota epäilen kovasti?
- Ohjeita
puoli elämää kirjoitti:
mutta sitähän ei tässä edes kysytty...jos jollain on jotain sieraimissa niin se olet sinä....vastaa asioihin joita ei edes kysytty ja saivartelee selviä asioita. 99% takseissa ja minibusseissa on ilmastointi...se ei miksikään sinun pystylamppu mersuilla muutu...ja älä ala minua neuvoamaan sillä minä kävin jo Thaimaassa kun sinä vasta paskoit housuun. Bangkokin ja Hua Hinin välillä olevissa busseissa on takuulla ilamstointi ja ovat todella hienoja. Myös junassa löytyy ilmastointi. Kysyttiin siis tuota eikä sitä mitä löytyy Bangkokissa...opettele lukemaan ja vielä kun opettelet ymmärtämään...jota epäilen kovasti?
En katso tarpeelliseksi kommentoida henkilökohtaisuuksiin menemisiäsi.
Aloitin vastaamalla kommenttiin, jossa aivan selvällä suomenkielellä luki: "Thaimaassa on kaikissa autoissa ilmastointi...sama kuin kysyy onko Suomen autoissa lämmitys.... ", ja nyt kun olen selkeästi ilmoittanut asian olevan toisin, siitä hermostutaan (tai sinä hermostut).
Ja junissa on ilmastointi, muttei kaikissa (lue halvimmissa) luokissa... ;D (Kuten jo aikaisemmin mainitsin.)
En ymmärrä miksi tosiasioista tarvitsee hermostua. Minä en ole vastuussa Thaimaan joukkoliikennvälineiden mukavuustasosta, mutta en myöskään näe syytä olla korjaamatta virhettä, jota tällä palstalla esiintyy.
Toivotan sinulle oikein hyviä Thaimaanmatkoja ja soisin että olisit jo oppinut, sen viidenkymmenen vuoden aikana, joita olet tässä hymyjen maassa viettänyt, olemaan menettämättä kasvojasi hermostumalla pikkuasioista. Se on aina epäkohteliasta ja aiheuttaa nolostumista ja kasvojen menetyksen myös sananvaihtoa sivusta seuraaville. - on meitä
Ohjeita kirjoitti:
En katso tarpeelliseksi kommentoida henkilökohtaisuuksiin menemisiäsi.
Aloitin vastaamalla kommenttiin, jossa aivan selvällä suomenkielellä luki: "Thaimaassa on kaikissa autoissa ilmastointi...sama kuin kysyy onko Suomen autoissa lämmitys.... ", ja nyt kun olen selkeästi ilmoittanut asian olevan toisin, siitä hermostutaan (tai sinä hermostut).
Ja junissa on ilmastointi, muttei kaikissa (lue halvimmissa) luokissa... ;D (Kuten jo aikaisemmin mainitsin.)
En ymmärrä miksi tosiasioista tarvitsee hermostua. Minä en ole vastuussa Thaimaan joukkoliikennvälineiden mukavuustasosta, mutta en myöskään näe syytä olla korjaamatta virhettä, jota tällä palstalla esiintyy.
Toivotan sinulle oikein hyviä Thaimaanmatkoja ja soisin että olisit jo oppinut, sen viidenkymmenen vuoden aikana, joita olet tässä hymyjen maassa viettänyt, olemaan menettämättä kasvojasi hermostumalla pikkuasioista. Se on aina epäkohteliasta ja aiheuttaa nolostumista ja kasvojen menetyksen myös sananvaihtoa sivusta seuraaville.minun käsitys on että sinä tämän aloitit "Kiskaise se ananas pois sieraimestasi, ja käy joskus silmät auki tutustumassa Thaimaahan. " Miten luulet että ko voi muuten vastata kuin antamalla samalla mitalla? Ei kannata alkaa piikitellä jos ei osaa. Edelleen olen sitä mieltä että aloit lillukanvarsia inttämään onko joka ikisessä taikku autossa ilmastointi...kyllä kai kyt kaikki tajuaa ettei ole mutta kyllä se ainakin niissä on millä matkaa tehdään BKK-Hua Hiniin. Ja kun sim. junassa on niin en ota kantaa onko kaikissa luokissa...ei tietenkään ole....mutta tuossa junassa joka ajaa Hua Hiniin niin siinä on. Jos alat jotakin sättimään esim. Thaimaassa ja käsket kiskaista annaksen pois sieraimista niin ainakaan etä kovin mahtavaa arvostusta saa... Suomessa tuolla saisi mustan silmän ja etuhampaat uusiksi...kokeile ensi viikonloppuna nakkikioskilla jos et usko? KUn seuravan kerran otat kantaa asioihin niin puhu yleisellä tasolla etkä tosiaan ala käydä erittäin yksityiskohtaisia juttuja jotka ei liity tähän asiaan lainkaan...tuk tukit sinulla jäi kokonaan kommentoimatta...ne on todella tärkeitä Thaimaan liikenteessa ja samoin mopot.
- ?
Taksilla Hua Hiniin?
Olen ilahtunut, kun kysymykseni niin huvitti kun ilmastoinnista kysyin. Olen vain kuullut parista firmasta, joilla oli ilmastoimattomia takseja, siksi menin hölmö moista kysymään. Lisäksi olen harmistunut siitä, että kysymykseni aiheutti pienen taistelun täällä.
Kuitenkin olen minulle osotetuista hyödyllisistä kommenteista kiitollinen. Suuntana Hua Hin on uusi ja minulla on luotsattavanani ekaa kertaa Thaimaahan matkustavia henkilöitä pikkulapsesta isovanhempiin, joten haluan tietysti kaiken sujuvan mahdollisimman mallikkaasti. Kiitos avusta! - turha huoli
kyllä kai ennenkuin sopii taksin niin voi varmistaa että siinä on ilmastointi? Minä en ole sellaista taksia tai pikkubussia vielä Thaimaassa nähnyt missä ei ole ilmastointia ja olen tehnyt yli 30 reissua 25 vuoden aikana. Ilmastointi on kuitenkin autoissa ollut jo 1990 luvulta saakka ja jopa sitäkin vanhemmissa autoissa. Ja kuten sanoin niin autokanta on paljon parempi kuin Suomessa. Jos nyt sattuisi? että se ilmastointi puuttuu niin ei siinä ole hengenlähtö vielä lähellä. Suomessakin on kymmeniä tuhansia autoja missä ei ole ilmastointia ja ja jopa täälläkin on yli 30 asteen lämpöjä kesällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lataus pakkaskelissä
En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu1676424Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?
Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv962949Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?981826Aktivistinainen pysäytti ICE-agentin luodin päällään USA:ssa!
Video ampumistilanteesta: https://edition.cnn.com/2026/01/07/us/video/ice-shooting-minneapolis-digvid "Media: ICE:n am431535Kyllä mä suren
Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko101256- 131117
- 511077
Yhteen hiileen velanottoveljet V P K
Tytäryhtiöissä palaa julkista rahaa ja vastuuttomuuden takia -ei pakollisten -kuntalain edellyttämien asioiden takia! N75993- 17990
Mitä tarkoitat
”Silti koen sinulta puuttuvan jotain, joka kutsuu minua antamaan sinulle juuri sitä.”23988