ongelma mäykky

Apua keneltäkään?

Terve!
Minulla on 10kk vanha mäyräkoira uros, jolta on muutama viikko sitten napattu pallit pois. Ennen koira oli kiltti ja vilkas, mutta välillä innostuessaan liian äänekäs. Varsinkin yksin kotona haukuttiin todella paljon. Kaverina mäykyllä on 7kuinen Staffi tyttö. Nyt koira on alkanut haukkumaan ja yrittämällä yrittää ärsyttää toista. Agressiivisiakin piirteitä on alkanut löytymään. äristään jo tutuille kavereillekkin ja toisia koiria ei siedetä senkään vertaa. Onko tässä muita vaihtoehtoja kun etsiä toista kotia jossa poika saisi viettää aikansa yksin vai onko jotain koulutus kikkoja moiseen. Ennen koira tosiaan ei ole ollut mitenkään agressiivinen. Ei ihmisille ei koirille.

5

397

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • l9kG"ö-,

Mäyrikset tarvitsevat paljon liikuntaa. Onhan sinulla se tilanne, että hän saa tarpeeksi liikuntaa? Älä reagoi huonoon käytökseen, vaan reagoi vasta hyvään käytökseen (= haukkumattomuuteen) ja palkitse haukkumattomuus.

Olisko ongelmana se, että koirasi on ahdistunut? Jos asema laumassa ei ole selvä ja hän pelkää uusia tilanteita, niin ei ihme, jos ärisee. Talutettaessa kiinnitä koiran huomio muualle ja anna herkku heti, kun koira ei ärähdä ja vieras koira on ohitettu.

Samoin ihmisten kohdalla tee niin, että jos ovikello soi, niin vie koira toiseen huoneeseen rauhoittumaan ja muutaman minuutin päästä tuo koira paikalle hihnassa. Anna herkku ja toista jotain komentoa, jolloin koira oppii, että paikalla oleva ihminen on hyvä asia. Kaveri ei reagoi koiraan, vaan antaa tämän olla rauhassa.

• apua keneltäkään?

Kyllä meillä liikutaan ihan runsaasti kun tuo staffineitokin tarvitsee paljon liikuntaa. Ja lenkeillä pysähdytään myös koirapuistoon juoksentelemaan.
      Tuota huoneesta poistamista voisin kyllä kokeilla! Mahdollisesti voisi toimiakkin.
      Olen myös miettinyt voisiko tuo kaverin jalkojen näykkiminen olla dominoivaa käytöstä tai leikkiin haastamista? Ja totuushan on että mäyräkoirilla on taipumusta jutusteluun, että jos jonkinmoisia ääniä on aina tulossa olemaan :)
      Olisiko muilla vielä vinkkejä kokeiltaviksi ?
      Ja kiitos jo ensimmäisestä vinkistäkin!

• koiraskoira

Kyllä siinä vihaksi pistää itselläsikin, jos olisi sulta viety kellit/m-sarjat teini-ikäisenä ilman terveydellisiä syitä.

MIKSI noin NUORELTA (keskenkasvuinen)koiralta on pallit poistettu? :(
        Niin joo, kun piti NARTTU hankkia samaan huusholliin, miksi?

• Mäykytär

Lisäys edellisiin vielä, että vuoden ikäinen mäykkypoika kokeilee myös rajojaan eli tiukka "kuri" ja päivittäistä koulutusta, niin poika saataneen tokenemaan. Rotuhan on tunnetusti omapäinen ja monet yrittävät jossakin vaiheessa ottaa yliotetta. Miten olis koirakoulu, jos ette ole mitään pentukurssia käyneet? Ammattilaiselta saat parhaat vinkit et ehkä täältä palstalta. Myös kasvattaja on henkilö, jonka ainakin pitäisi osata neuvoa tai ohjata sellaiselle, joka tuntee rodun ja osaa neuvoa.

Juu enkä minäkään ymmärrä, miksi pallit viety, jos olivat täysin normaalit.

Olen itse taistellut tiukkapipoisen mäyrispojan kanssa, nykyään tosi helppo ja sosiaalinenkin kaveri, mutta tietää paikkansa ja tottelee. "Juttelee" paljon, joskus vaikea päätellä, onko ärinä ystävällistä vai ei, useimmiten kuitenkin on. Niin ja pallit on tallella, vaikka asuukin nartun kanssa.

• mäyräkoiraedi

Meillä on tämmöne 2 v mäykkis. aina ihmmihmis/koira ystävällinen . mutta koirillakin on se murkku ikä. muista älä anna koiran nuolla liika putkeen. se on alistumista. tai älä silitä keskeltä päätä . sekin on alistamista. eli ehdotan käyttämään n. 2kk ajan purkkia joka sisältöää nauloja ja antaa kovaa ääntä. koiran pitää tajuta ettei se saa määrätä. leiki usein sen kanssa yms.. itellä nyt mäykkis jolla ei ole muuta paitsi joka toinen kuukaus se puree jotain. yhtäkkiä . että kysyn itsekkin neuvoa. T:12v poika etelästä. nuori oon mutta koirist tieto täyttää pään. se on voinut siitä leikkauksesta saada jonkinlaisia oireita. :-(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2338
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2213
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1545
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1534
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      124
      1447
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      19
      1093
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      984
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      117
      954
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      89
      944
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      883
    Aihe