tätä on uskomattoman vaikea pukea sanoiksi, nimittäin tätä päässäni käyvää ajatuksenjuoksua.
tilanne siis on tämä. takana on 9 vuoden suhde, yksi lapsi, neljä raskautta. avioliitto ja 3,5 vuoden lapsen "yrittäminen".
tämä vuosi on ollut minulle aivan hirveä. alkuvuoden taloudellinen ahdinko joka ei ole mitään sen rinnalla että minulta kuoli keväällä äiti aivan yllättäin ja vieläpä nuorena. sen jälkeen sekosi isä, joka aiheutti n. 4 kk unettomat yöt, sekä stressin. sitten tuli avioero, johon päädyimme yhteistuumin. päätin silloin muuttaa elämäni suuntaa. kerran lasta ei minulle enää kuulu, pyyhin sen ajatuksen pois mielestäni ja siirryn uusiin unelmiin, jotka olivat uusi koti ja mahdollinen mökki lapista. noh, hankinkin uuden kodin. ostin oman kaksion, minulle ja lapselleni, läheltä lapsen isää. ja sitten. yksi kohtalollinen yö ex-miehen kanssa 1 päivä kuukautisten loppumisesta ja nyt sitä ollaan 6 viikolla raskaana! onko tämä jo sitä kohtalon vittuilua?
nyt olen päätynyt aborttiin. en vaan voi kasvattaa lasta keskelle uusia unelmiani. asun kaksiossa lapseni ja koirani kanssa, maksan velkaa ja elän kädestä suuhun ainakin pari vuotta. otin nämä riskit, koska se on osa uutta unelmaani. alle 40-vuotiaana olla velaton ja ehkä silloin hankkia se kakkosasunto sieltä ihailemastani paikasta lapista.
mieheni on surun murtama. hän haluaisi pitää lapsen. mutta hän ei ymmärrä minun näkökantaani. hänen on helppo lähteä siitä sitten kotiin ja jättää minut lapsien kanssa omaan kotiini. ajatus ei tunnu hyvältä. ei myöskään se, että se olen minä joka jään kotiin lapsen kanssa ja minä joka taas luovun unelmistani. olen itsekäs kyllä, mutta en jaksa kirjoittaa koko historiaani, jossa selviäisi ne seikat jotka ovat saaneet minut näin katkeraksi.
olen soittanut lääkärille ja sain lapun. nyt sain joulun jälkeen vasta ajan naistentautien pkl:lle. joudun siis tuntemaan tätä väsymystä, alituista etovaa oloa ja ennenkaikkea tietoa siitä, että vatsassani kasvaa jotain jonka haluan kipeästi pois yli joulun.
tiedän, että he ehdottavat lääkkeellistä keskeytystä. aion kuitenkin pyytää lääkäriä olemaan minulle armollinen ja määräämään kaavinnan, koska uskon, että näiden edesottamusten jälkeen mielenterveyteni kannalta olisi helpompaa se, että otan parit diapamit, minut nukutettaisiin ja heräisin siitä hommat hoidettuna kuin se, että kävisin lääkkeellisen keskeytyksen läpi. olen siis saanut keskenmenon joten tiedän, että se on kivulias ja mahdollisesti pitkäkin prosessi.
sitä en sano, että olisin sen ansainnut, itse hoitajana tiedän, että minua arvostellaan ja katsotaan pahasti. olenkin ajatellut, että se on palkka siitä, että keskeytän alkaneen elämän. palkkani on myös katsoa ex-mieheni surua ja itsekkyyttä ja koska en ole muille tätä kertonut, kestän tämän muutenkin yksin. palkkani on myös kantaa tätä koko lopun elämääni, mutta tällähetkellä ajattelen, että tässä tapauksessa kärsijänä olen vain minä, ei lapseni joka toivoi itselleen sisarusta tai mieheni, joka varmasti jossain vaiheessa huomaa tämän olleen paras ratkaisu, vaan minä. koska toisenlainen ratkaisu saisi minut, katkeruuden perikuvan vihaamaan elämääni ja minulle suotua kohtaloa.
minun tarinani.
2
167
Vastaukset
- taas näitä provoja..
Jos oisit oikeesti kärsiny lapsettomuudesta, tajuaisit miten suuria lahjoja lapset on etkä edes harkittis lapses teilaamista!!! Tuollainen lapsi ois kohtalon tarkottama IHME eikä mitään vittuilua. Niin että ei mee läpi.
Mutta komentoidaanpa sitten kaiken varalta.
"otin nämä riskit, koska se on osa uutta unelmaani. alle 40-vuotiaana olla velaton ja ehkä silloin hankkia se kakkosasunto sieltä ihailemastani paikasta lapista."
Ja mitenkähän se uusi lapsi ne estäis?!
"hän haluaisi pitää lapsen. mutta hän ei ymmärrä minun näkökantaani."
No ei ymmärrä moni muukaan, jos jotain sääliä ja hyväksyntää tulit tänne kerjään. Ikävä juttu että elämässä on tapahtunu kaikkee kurjaa mutta ei sitä tarvi viattomalle lapselle kostaa.
Ei sitä ite saa päättää miten tapat lapsesi. Niin tehdään kumpi tulee yhteiskunnalle halvemmaksi. Miksi pitäskään miettiä mikä itsekkäälle tappajalle ois "armollisempaa". Hah. Jokaisen mukavuusabortoijan pitäs todellakin nähdä halujensa ja tekonsa tulokset ja aborttia hinkuessa pakottaa niitä kuunteleen lapsen sydänääniä ja näkeen kuva ultran ruudulla.
"ei lapseni joka toivoi itselleen sisarusta tai mieheni, joka varmasti jossain vaiheessa huomaa tämän olleen paras ratkaisu, vaan minä. koska toisenlainen ratkaisu saisi minut, katkeruuden perikuvan vihaamaan "
Aivan kieroo ajattelua.. teet siis väärin kaikkia MUITA, lapsen isosisarustakin kohtaan! Mutta eihän tosta ota enää kukaan selkoo! Taidat olla sekasin ja pahasti. Vaikka oisit (oot) pelkkää provoo, ei kukaan tervemielinen ala tollasia väkertää tänne. - Varjele lapsesi
Aiot siis vaihtaa lapsesi rahaan ja tavaraan? Aiot siis hankkia itsellesi hautaan asti seuraavan kuolemansurun itsellesi ja miehellesi? Miksi?
Olet riittävän kokenut tiettääksesi ettei lapsesta pääse tappamalla eroon.
Ota lapsi vastaan. Ei lapsi talouttasi ja tavaroitasi kaada. Päin vastoin.
Säilytä mielenrauhasi varjelemalla lapsisi. Ota vastaan onnesi.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama73403Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve583253Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä442949Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi932836On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622688Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732638Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä972610Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1132317Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl552063Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk661951