Oletko jo odotellut ensi vuoden verokorttiasi?
Odottele edelleen vaan ihan rauhassa, sillä niiden postitus aloitetaan verottajan ja postin ilmeisen yhteispäätöksen mukaan vasta 3.1.2012.
Tuohon lisänä kakkospostin kulkuaikaa liki viikko, ollaankin jo hyvinkin tammikuun 10. päivän tienoilla. Verokortin pitäisi mielellään olla työnantajalla ainakin pari viikkoa ennen seuraavan kuukauden alkua, eli 15.1.
Viidestä-seitsemään päivään laskea itse tai laskettaa uusi verokortti, melkoinen haaste. Niin, ja jos tilaat sen kortin verottajalta, menee senkin tuloon postissa taas sen viikon verran...
V. 2012 verokortit
13
267
Vastaukset
- niin..?
Oliko tässä jotain ongelmaa? Jos uusi verokortti ei ehdi tulla tammikuun palkanmaksuun, käytetään tämän vuoden verokorttia. Jos tulot eivät ole muuttuneet ihan suunnattomasti, se on todennäköisesti hyvin lähellä oikeaa. Mahdollisen poikkeaman oikeasta voi sitten korjata uudella verokortilla myöhemmin.
Ei näin
"Jos uusi verokortti ei ehdi tulla tammikuun palkanmaksuun, käytetään tämän vuoden verokorttia."
vaan tammikuussa käytetään vuoden 2011 verokorttia, ELLEI palkansaaja ole hankkinut muutosverokorttia.
Verottajan toimittamat vuoden 2012 verokortit tulevan voimaan / otetaan käyttöön helmikuussa.
Muutosverokortin voi tilata verottajan sivuilta kai jo nyt, mutta vero%laskuri vuodelle 2012 otetaan käyttöön joulun jälkeen.- Verottaja_69
RipsaK kirjoitti:
Ei näin
"Jos uusi verokortti ei ehdi tulla tammikuun palkanmaksuun, käytetään tämän vuoden verokorttia."
vaan tammikuussa käytetään vuoden 2011 verokorttia, ELLEI palkansaaja ole hankkinut muutosverokorttia.
Verottajan toimittamat vuoden 2012 verokortit tulevan voimaan / otetaan käyttöön helmikuussa.
Muutosverokortin voi tilata verottajan sivuilta kai jo nyt, mutta vero%laskuri vuodelle 2012 otetaan käyttöön joulun jälkeen.Muutosverokortin tilaus onnistuu vasta 27.12.2011 alkaen.
- Taxmann
Verottaja_69 kirjoitti:
Muutosverokortin tilaus onnistuu vasta 27.12.2011 alkaen.
Kuusysi, mmmm.
Helmikuussa tarvittavat kortit postiin 3.1. alkaen ja saman viikon verottajan verokorttilaskentaohjelma pois käytöstä....
Kiire tulee monelle, joten 60% pidätys monella vaarana... - 5ghq
Taxmann kirjoitti:
Kuusysi, mmmm.
Helmikuussa tarvittavat kortit postiin 3.1. alkaen ja saman viikon verottajan verokorttilaskentaohjelma pois käytöstä....
Kiire tulee monelle, joten 60% pidätys monella vaarana...Miten? En usko monenkaan saavan verottajalta korttia jossa olisi valmiina 60% ennakonpidätys.
- fgtw5
Minkä takia sitä uusiksi laskettua veroprossaa pitäis heti helmikuusta käyttää?
- Kauppias_47
Koska siinä vuoden 2012 verokortissa lukee, että se on voimassa 1.2.2012 alkaen.
Helpottiko oloa?
PS. Kyllä sää enemmänkin saat maksaa. ;) "Minkä takia sitä uusiksi laskettua veroprossaa pitäis heti helmikuusta käyttää? "
Ainakin, jos ei toimita palkanlaskijalle uutta verokorttia helmikuulle, niin oletus pidätys% on sitten 60%.- fgtw5
RipsaK kirjoitti:
"Minkä takia sitä uusiksi laskettua veroprossaa pitäis heti helmikuusta käyttää? "
Ainakin, jos ei toimita palkanlaskijalle uutta verokorttia helmikuulle, niin oletus pidätys% on sitten 60%.Aloittaja itkee sitä ettei ehdi laskettaa uutta vero% kun saa kortin vasta tammikuussa. Siksi ihmettelen Minkä takia sitä uusiksi laskettua veroprossaa pitäis heti helmikuusta käyttää? Miksei se valmiiksi laskettu % kelpaa helmikuun ajan? Ei se niin paljon väärin voi olla
- duunari
Eihän 2011 tulorajoja oteta kuitenkaan huomioon tammikuun 2012 verotuksessa, kun juurikin täsmäsi arvio ja jos otettaisiin ni lisäprosentilla menisi palkka?!? :(
Eli tulorajojen seuranta alkaisi tammikuussa 2012 vaikka verotus tapahtuisi ed. vuoden mukaan....olenkohan pahasti ymmärtänyt Vero-sivuilta lukemani?!? :)- w+9hoi
Tulorajat nollaantuu vudenvaihteessa. Tammikuun 2012 verot pidätetään 2011 kortin mukaan. 2012 verokortti astuu voimaan helmikuun alusta. Simple?
- TYHMÄ :(
Siis TÄH! Mä esim. tein nyt uuteen työpaikkaan työkeikan tos 7.1, ja tänään tuli postissa uusi verokortti, ja huomenna pitäs viedä verokortti tolle uudelle pomolle. Annanko pomolle siis vuoden 2011 kortin, ja sit heti helmikuussa heti perään ton uusimman eli vuoden 2012.. VAI MITÄ?!
- VIISAS :)
Eix siin uudes verokortis lue, et se on 1.2.2012 alkaen voimas?
Jos lukee niin vie 2011 verokortti.
Ja sit parin viikon päästä se 2012 verokortti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292083
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1051906Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?841679Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy661559Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M331212- 851202
Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm561152- 1101103
Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s471076Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet441023