Voinko vielä "eheytyä"?

Nuorimies.

Olen ihan pian 23v täyttävä nuorimies. Olen jo pitkään tiennyt olevani bi-seksuaalinen. Eniten olen kuitenkin kiinnostunut miehistä, ainakin eroottisessa ja romanttisessa mielessä, ystävystyn kuitenkin ehkä helpommin naisten kuin miesten kanssa. Ajattelin vain, että voinkohan vielä "eheytyä" tästä? Eli että minusta tulisi vain hetero, enkä olisi enää bi? Vai onko tämä bi-seksuaalisuuteni pysyvää, kun olen jo sentään aikuinen? Minä tosin kehityn yleisesti hitaammin henkisessä mielessä kuin muut, eli en ole vielä niin aikuismainen kuun muut ikäiseni, jos se nyt vaikuttaa asiaan. Ja en ole vielä täysin hyväksynyt omaa homoseksuaalista puolta itsessäni. Ps. anteeksi mahdolliset kirjoitusvirheet ja/tai kielioppivirheet, mutta minulla on lievä kehitysvamma ja lukihäiriö.

7

1814

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaunotar82

Ja ole onnellinen kyvystäsi tuntea lämpimiä tunteita kumpaakin sukupuolta kohtaan.
      Itsensä hyväksymiseen kuluu eri ihmisillä eri pitkä aika, mutta muista, ettei sinulla ole mitään syytä ainakaan väkisin yrittää muuttaa itseäsi.

• JustAnotherQueer

Niin sanottu "eheytyminen" on suomeksi sanottuna täyttä paskaa (Seuraava ote on Olli Stålströmin tekstistä. Koko teksti löytyy osoitteesta http://www.finnqueer.net/juttu.cgi?s=41_10_1 ):

"Jo muutaman vuoden ajan uskonnollis-psykoanalyyttinen eheytysliike on yrittänyt saada asemaa uskonnollisten seurojen lisäksi niin tiedotusvälineiden, valtionkirkon kuin yliopisto-opetuksenkin piirissä Suomessa. Siltä osin kuin Suomessa opetetaan yliopistoissa ja mielisairaaloissa heteroseksuaalisuudesta luonnonlakina, jota Saatanan salajuonet voivat johtaa harhaan, ollaan palaamassa keskiaikaan, Noitavasaran argumentteihin, jotka sytyttivät noitavainot juutalaisia, naisia ja sodomiitteja vastaan.

Eheytymisestä puhuminen osoittautuu tarkemmin tutkittaessa demagogiaksi. Eheytysliikkeen projektisihteeri, pastori Hannele Turkki myöntää julkisesti, ettei 'eheytyminen' muuta itse seksuaalista suuntautumista. Turkki vertaa eheytysprosessia AA-liikkeeseen. Turkin mukaan "Ihminen käy eheytystä läpi koko loppuelämänsä eikä hän ole koskaan vapaa homoseksuaalisista kiusauksista" ("Minuuden eheytyminen voi tehdä homosta heteron". Turun Sanomat 17.3. 1996, sivu 8).

Eheytysliikkeen kirjallisuudesta käy ilmi, miten liike pyrkii katkaisemaan homoseksuaalien ihmissuhteet ja lisäämään heidän syyllisyydentunteitaan. Siten eheysliike rikkoo ihmissuhteita antamatta mitään tilalle. Rinnastus AA:han ontuu siinä mielessä, että alkoholismista on mahdollista ja toivottavaa toipua, sillä alkoholin liikakäyttö on hengenvaarallista. Sen sijaan toisen ihmisen läheisyys ja rakkaus eivät sinänsä ole vaarallisia vaan, päinvastoin, uskonnollisella syyllistämisellä aikaansaatu pidättyminen ja yksinäisyys voivat johtaa masennukseen ja itsetuhoisiin ajatuksiin ja käyttäytymiseen. Psykologian ja psykiatrian alan ammatilliset organisaatiot ovat siksi vakavasti varoittaneet eheytysterapiasta. (Ks. esim. Haldeman 1996, 881-896)"

• Ykä

Kirjoita lyhyesti.

• Aikuinen Mies.

Taidat olla harvinaisen tyhmä ihmisenä. Mitä jos menisit takaisin sinne vammaisten apukoulun ala-asteelle leikkimään muiden ikäistesi kanssa?

• paskahousu

Vai muka aikuinen mies. Iältäsi voi olla, mutta henkinen tasosi ei pysty tuottamaan muuta kuin vihaa ja katkeruutta. Pahoitat monen ihmisen mielen kommenteillasi,mutta se on varmaan tarkoituksesikin. Kun itselläsi on paha olla, niin muillekin pitää saada sama olo.
        Ajattele, jos tuo vammainen on todellakin vammainen. Sairauttako sinä pilkkaat? Onko sinulla siihen varaa!? Ajattele, yksi ajotien ylitys ja voit olla vainaa, Aikuinen mies!!!
        Pyyhi persees, pese housus ja häpeä!

• carbon

Biseksuaalisuus on tutkimuksin todettu ihmiskunnan normiksi. Henkäise siis helpotuksesta, sinä olet normaalimpi ihminen kuin yksikään umpihetero! :) Yhteiskuntamme suhtautuu edelleen nihkeästi homoseksuaalisiin tuntemuksiin, mutta totuus on, että useammalla niitä on kuin ei ole. Tutkimukset viittaavat siihen, että aivan kuin bonobo-simpanssilla, ihmisellä biseksuaalisuus on normaali synnynnäinen sukupuolisuuden muoto. Olet siis ihan ehjä ihminen, etkä tarvi mitään eheytyksiä. Eli suru pois puserosta, ja anna rakkauden tulla, jos on tullakseen. Rakkauden puolesta se Jeesuskin saarnasi.

• peppu

hei veli oo homo oo kansalainen nussi meistä peseeseen ota suikkiin pane syöämmes taydeltä perseeseen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5181
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      47
      2849
    3. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2802
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2508
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      23
      1909
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1650
    7. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1647
    8. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1405
    9. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      97
      1397
    10. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1358
    Aihe