aurallinen migreeni

kuvioo kuvioo

se on ilkeä tunne kun se tulee, ensin tuntuu että ei nää enää mitään ja sitten aavistan, että nyt se tulee ja hetken päästä tulee sahalaitainen kirkas kuvio. ja se kestää ehkä noin puoltuntia ja sit tulee päänsärky joka tuntuu ainaki sillon jos vaikka nyt hyppii tai jotenkin rehkii. Voiko tämmönen olla aivokasvaimen oireena?

Onko teillä samanlaista?

5

303

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Migreenipotilas

Ei aivokasvaista!

Minulla oli teininä juuri tuollainen migreeni, jonka nimi on aurallinen sahalaitainen -migreeni. Sitten kun tulin aikuiseksi, niin aurallinen migreeni häipyi ja tilalle tuli auraton migreeni joka voi kestää 3-7 päivää kerrallaan. Oireena pelkkä kova päänsärky ja silmissä voi välillä vilahtaa valoja. joskus jotain muitakin oireita.

• kuvioo kuvioo

minä en ole käynyt edes lääkärissä tämän asian kanssa, uskoisin että ei ne mitään tee kun tämä tulee niin harvoin, niin varmaan vaan särkylääkettä pitää ottaa. Tosiaan hyvä juttu, että tämä tulee niin harvoin.

• kahjo

Mulle tulee vaan noi aurat, muttei päänsärkyä ja niihin auttaa burana ja löhöily.

• ..--..

Rabitab Maxalt on sellanen kohtauksen pysäytykseen, muuta monet pärjää löhöilyllä. Särkyyn jotain mikä sulle tehoaa (Miranax, Panacod, Buranat ja muut miedommat). Voithan sä käydä juttelemassa lääkärin kanssa jos tahdot reseptin varuiksi.

Ennalta ehkäisyyn on riittävä lepo ja muutenkin terveellinen elämä. Toisilla se tulee just silloin kun loma alkaa, toisilla se liittyy stressin ja valvomisen määrään.

• eafsh

mä otan joka aamu Miranaxia eikä tuu kohtausta koska lääke on hyvin tehokas ja ei stressaa sitä et tuleeko migreeni kun on ns turvallinen olo et se lääke on otettu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      35
      4653
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      56
      3220
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2883
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2815
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      6
      2410
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      54
      2195
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      23
      1651
    8. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1601
    9. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      8
      1548
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16
      1514
    Aihe