Jyväskylän konsertti 22.12.2011

Joulun tunne

Tapani Kansa piti mahtavan ja tunnepitoisen konsertin eilen Jyväskylässä Taulumäen kirkossa. Kirkko oli viimeistä paikkaa myöten täysi ja oli uskomatonta miten hienon tunnelman Tapsa pystyi saamaan aikaiseksi vaikka lauloi ainoastaan alttarilla ilman mikkiä. Ja tuo oli sentään jo joku 18. joulukonsertti ja kiertue taisikin päättyä tähän. Hyvät fiilikset tuli ja joulutunnelmakin syntyi vihdoin näiden tulkintojen myötä. Kyllä monet näistä tunnetuista joululauluista ovat sen verran isoja biisejä että ne saavat parhaiten voimaa tällaisten muhkeaäänisten tenoraalisten laulajien ansiosta. kuten vaikka Adamin Oi jouluyö tai Sylvian joululaulu. Kuulin ensimmäistä kertaa myös Tapani Kansan itse sanoittaman uuden joululaulun Charles Aznavourin kappaleesta jota en ollut aiemmin kuullutkaan. Miellyin siihen kovasti.

Kyllä Tapsa vain on todellinen ammattilainen minkä sai taas kerran kokea. Edellisestä kerrasta onkin jo kulunut muutama vuosi kun olin hänen 40-vuotisjuhlakonsertissa täällä Jyväskylässä.

14

142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • loimii

      Kovasti paljon kiitoksia ihanista konserttitunnelmista sieltä Jyväskylästä ! :-)
      Lauloiko Tapsa ylimääräistä laulua siellä ? Saiko lopussa seisten annetut ablodit ja jakoiko nimmareita joululevyihin ?

    • ********************

      Kiitti konserttikertomuksesta. Todella mieltä lämmittävää oli lukea , että upea joulutunnelma valtasi täpötäyden kirkon . Tiivistahtinen ja mittava oli tuo Tapsan joulukonserttikiertue tänä vuonna, mutta loistavasti Tapsa hommansa hoiti.

    • Gilla*

      Jyväskylän konsertti oli jo niin lähellä aattoa ,että ajattelin, että mahtaako porukat olla tuolloin jo jouluvalmisteluja tekemässä kotona, mutta hieno homma , että "tupa" oli täynnä ja konsertti onnistunut ja antoisa kokemus.

      • Joulun tunne

        Olimme tuntia ennen paikalla ja silloin näytti siltä ettei ihan hirveää ryntäystä enää kirkkoon tulisikaan, mutta niin vain seitsemään mennessä oli ihan täyttä viimeistä penkkiriviä myöten. Vielä haluan mainita että välispiikit olivat tosi hienoja ja tunnepitoisia ja niissä oli sellaista uskonnollista voimaa, jota harvemmin tänä päivänä enää joulukonserteissa saa kokea. Tapsan omat kertomansa lapsuusmuistot toivat niihin kivasti lisäväriä. Adamin Oi, jouluyö jäi viimeiseksi kappaleeksi joten encorea ei tällä kertaa saatu, mutta täällä Keski-Suomessa on tunnetusti hieman jäyhä yleisö...Joka tapauksessa tämän jälkeen Tapsa tuli suoraan alttarilta jakamaan nimmareita ja jokainen joka häntä halusi tervehtiä ja kiittää, sai siihen mahdollisuuden. Pienoinen väsymys oli nähtävissä hänen olemuksesta mitä ei käy ainakaan ihmetteleminen tällaisen rundin viimeisen konsertin ollessa kyseessä, joten hän on todella ansainnut nyt joulurauhansa :)

        Sitä samaa toivottelen teillekin, edelleen niin hyvissä tunnelmissa Tapani Kansan ansiosta...


    • Lorujaje

      Tapani osaa kyllä fiksusti kertoa niistä joululauluista. Ihmeesti esim. muistaakin sen , että minä vuonna mikäkin laulu on tehty. Minun päähäni kun ei ainakaan vuosiluvut jää.
      Pieni väsymys kiertueen viimeisessä konsertissa on aivan ymmärrettävää kun näin monta konserttiasisältävästä kiertueesta oli kyse, joka ulottui vielä ihan Lappiinkin asti . Lisäksi kun Tapsa lataa täysillä energiansa siihen konsertissa laulamiseen/esiintymiseen niin eipä ihme ,että takki on vähän tyhjä konsertin jälkeen.

      Oikein ihanaa , rattoisaa ja leppoisaa joulua sinulle ja muillekkin täälä !

    • Pekka Taulumäki

      Itse kävin tuossa samassa joulukonsertissa, mutta en kyllä näiden tekstien perusteella tunnistanut samaksi. Aika paljon ylisanoja. Hyvä konsertti, mutta kun vertaa Kari Tapion joulukonsertteihin jotka tunnelmaltaan olivat parempia- niin Tapsa jää kyllä paljon jälkeen. Minun mielestäni väsymys myös kuului äänestä ja tulkinnat olivat vaisuja. Miksi täytyy huutaa aina noin voimakkaasti? Onko vaikea laulaa hiljempaa?

      • Sepitini

        Anteeksi vaan, mutta sinä " Pekka Taulumäki" vaikutat tyypiltä joka laskee nyt aivan puhdasta lööperiä. Kerroit olleesi tuossa konsertissa, mutta sitä uskallan todella epäillä.


    • Kritk

      Voisiko olla niin päin, että fanit laskevat sitä lööperiä? Onko se niin mahdotonta, että joku muu olisi toista mieltä? Taulumäki kaiken lisäksi kirjoitti konsertin olleen hyvä. Onko vaikea kestää mitään arvostelua?

      • Sepitini

        Tunnen vaan jo niin hyvin näiden tiettyjen Tapsan vastustajien kirjoitustyylin , että eipä mene läpi minulle ainakaan nuo " Pekka Taulumäkien" jutut.


      • Joulun tunne
        Sepitini kirjoitti:

        Tunnen vaan jo niin hyvin näiden tiettyjen Tapsan vastustajien kirjoitustyylin , että eipä mene läpi minulle ainakaan nuo " Pekka Taulumäkien" jutut.

        En minä ihmettelisi vaikka joku olisi kokenut toisinkin tämän konsertin, etenkin jos on istunut taaempana tai vain keskiosassa kirkkoa. Me olimme miltei eturivissä ja ainakin omakohtaisesti jäi tosi hyvä maku tästä konsertista. Kari Tapion joulukonserteissa en ehtinyt käydä, mutta moneen otteeseen kyllä muuten häntä kuultua ja ei voi kuin sanoa, että kyllä nämä pitkän linjan kulkijat onnistuvat koskettamaan tulkinnoillaan. Nautitaan heistä nyt kun meillä heidät vielä on ja ketkä vielä jäljellä!


      • joku vaan
        Joulun tunne kirjoitti:

        En minä ihmettelisi vaikka joku olisi kokenut toisinkin tämän konsertin, etenkin jos on istunut taaempana tai vain keskiosassa kirkkoa. Me olimme miltei eturivissä ja ainakin omakohtaisesti jäi tosi hyvä maku tästä konsertista. Kari Tapion joulukonserteissa en ehtinyt käydä, mutta moneen otteeseen kyllä muuten häntä kuultua ja ei voi kuin sanoa, että kyllä nämä pitkän linjan kulkijat onnistuvat koskettamaan tulkinnoillaan. Nautitaan heistä nyt kun meillä heidät vielä on ja ketkä vielä jäljellä!

        Mun pari Facebook kaveria oli ollut tuolla Tapsan konsertissa Taulumäen kirkossa ja kyllä ne oli tykännyt siitä kanssa tosi paljon. Kehuivat ,että konsertti oli paljon parempi kuin Tomi Metsäkedon joulukonsertti jossa he olivat kanssa olleet siellä Jyväskylän Taulumäen kirkossa joskus joulukuun alkupuolella. Metsäkedolla oli ollut mikrofonikin käytössä ,mutta Tapsalla ei ja silti Tapsan ääni kuulosti komeemmalta.
        Tapsan joulukonsertissa oli myös tutumpia ja perinteisempiä joululauluja, kuin Tomi Metsäkedon konsertissa ( oli aika paljon ulkolaisia joululauluja), jossa parasta oli kuulemma kauniisti laulanut lapsikuoro.


    • Sepitini

      Pekka Taulumäki= Ipanius. Sama henkilö eri nimimerkeillä on kirjoitellut tänään kahdeksan jälkeen tänne.
      Tämä "Pekka Taulumäki" ei todellakaan ole missään Tapanin joulukonsertissa Jyväskylässä eikä missään muuallakaan ollut. Kyllä sen hänen kirjoituksestaan huomaa, jos osaa vähänkään rivienvälistä lukea. Ja jos hän on ollut ,niin kertokoon konsertista sitten tarkemmin. Vaikkapa sen minkä laulun Tapani lauloi ennen Mikko Heleniuksen soolonumeroa tai minkä lauloi heti sen Mikko Heleniuksen soolonumeron jälkeen. Konsertin ohjelmalehtisestä sen voi tarkistaa jos ei muuten muista.

      Se mitä hän kirjoittaa " Ipanius"- nimimerkillä tänään tuonne toiseen keskusteluun , jossa käsitellään Tapanin Lappeenrannan laulukisoihin osallistumista v. - 78. niin on sensijaan ihan uskottavaakin juttua.

    • Pekka Taulumäki

      Minun ei tarvitse mitään todistaa, ole uskomatta jos haluat.
      Pidin konsertista, mutta mielestäni se ei ollut niin tunnelmallinen kuin Kari Tapion joulukonsertit. Eikö täällä saa mitään muuta kirjoittaa kuin ylistäviä arvosteluja?

      • Pekka Taulumäki

        En ole Ipanius.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      188
      7376
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4292
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2125
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2049
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1879
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1696
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      35
      1671
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1629
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1613
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1428
    Aihe