Pitkät kuukautiset sekä ehkäisykapseli

Hei,

kuukautiseni ovat kestäneet nyt 4½vkoa, milloin pitäisi olla yhteydessä johonkin lääkäriin, ja millaiseen sellaiseen? terveyskeskus, ehkäisyneuvola??

Raskaana en voi olla sillä käytän ehkäisykapselia ja olen ymmärtänyt tuon aiheuttavan pitkiä kuukautisia, onko kohtalontovereita?

taustaa sen verran että kapseli ollut käytössä vuoden (ikäni kohta 22v ja ennen kapselin ottoa oli aina tosi säännöllinen kierto 27-28pvää ja kuukautiset kesti 3-4pvää) Nyt vuoden aikana on kuukautiset ollut kolme kertaa, tämä siis kolmas kerta, ja kestäneet 2-4vkoa.
Olen miettinyt kapselin käytön lopetusta, olisiko sellaiseen aihetta?

Kesällä minulla todettiin anemia, syön rautaa paljon mutta arvot eivät ylläripylläri nouse.
Mietin vain, että mitä minun tulisi tehdä. Olisiko jotain vaikka valmistetta joka lyhentäisi tuota kuukautisten pituutta?
44562
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

Kyllä tuo on jo niin pitkä aika että yhteys gynegologiin.

Kerrot ettet voi olla raskaana käyttämäsi e-kapselin takia. No, se ei ole mikään 100%:n varma e-keino, ei mikään ole, ei edes sterilisaatio ole sellainen.

Tuo vuoto on hyvin yleinen kapselin sivuvaikutus.

Onhan noita lääk.olemassa jotka vähentävät vuodon määrää, sen sijaan pituutta eivät.

Äänestä

Moi mulla on vähä sama juttu.. oon 20v ja mul on nyt kuukautiset kestäny 2 viikkoo(normaalisti kestää 6pv..) syön Yasminei.. Olen ollut yhdynnässä viime kuukauden aikana... jostai vauva palstalt(ku googletin) nii siel sanottii et voi olla saanu keskenmenon.. voi olla mahdollist mun kohdal.. mut nii onko kohtalon tovereita?

voi toki johtuu siitä et aloin vahingos syömää pillereit 2 pv ennen ku piti.. ?

Äänestä

suosittelen että lopetatte kemiallsiten valmisteiden käytön jos tarvitsette ehkäisyä käyttäkää kumia on turvallinen eikä aiheuta hormonaalisia ongelmia kuten teillä

Äänestä

Höm! Mikään ei ole turvallinen, ei edes kondomi... sattuu ja tapahtuu senkin härveiln kanssa!

Äänestä

Kommentoi aloitusta


väsynyt äiti kirjoitti:

Hei,

kuukautiseni ovat kestäneet nyt 4½vkoa, milloin pitäisi olla yhteydessä johonkin lääkäriin, ja millaiseen sellaiseen? terveyskeskus, ehkäisyneuvola??

Raskaana en voi olla sillä käytän ehkäisykapselia ja olen ymmärtänyt tuon aiheuttavan pitkiä kuukautisia, onko kohtalontovereita?

taustaa sen verran että kapseli ollut käytössä vuoden (ikäni kohta 22v ja ennen kapselin ottoa oli aina tosi säännöllinen kierto 27-28pvää ja kuukautiset kesti 3-4pvää) Nyt vuoden aikana on kuukautiset ollut kolme kertaa, tämä siis kolmas kerta, ja kestäneet 2-4vkoa.
Olen miettinyt kapselin käytön lopetusta, olisiko sellaiseen aihetta?

Kesällä minulla todettiin anemia, syön rautaa paljon mutta arvot eivät ylläripylläri nouse.
Mietin vain, että mitä minun tulisi tehdä. Olisiko jotain vaikka valmistetta joka lyhentäisi tuota kuukautisten pituutta?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu