Pitkät kuukautiset sekä ehkäisykapseli

väsynyt äiti

Hei,

kuukautiseni ovat kestäneet nyt 4½vkoa, milloin pitäisi olla yhteydessä johonkin lääkäriin, ja millaiseen sellaiseen? terveyskeskus, ehkäisyneuvola??

Raskaana en voi olla sillä käytän ehkäisykapselia ja olen ymmärtänyt tuon aiheuttavan pitkiä kuukautisia, onko kohtalontovereita?

taustaa sen verran että kapseli ollut käytössä vuoden (ikäni kohta 22v ja ennen kapselin ottoa oli aina tosi säännöllinen kierto 27-28pvää ja kuukautiset kesti 3-4pvää) Nyt vuoden aikana on kuukautiset ollut kolme kertaa, tämä siis kolmas kerta, ja kestäneet 2-4vkoa.
Olen miettinyt kapselin käytön lopetusta, olisiko sellaiseen aihetta?

Kesällä minulla todettiin anemia, syön rautaa paljon mutta arvot eivät ylläripylläri nouse.
Mietin vain, että mitä minun tulisi tehdä. Olisiko jotain vaikka valmistetta joka lyhentäisi tuota kuukautisten pituutta?

4

4096

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mirenallinen

Kyllä tuo on jo niin pitkä aika että yhteys gynegologiin.

Kerrot ettet voi olla raskaana käyttämäsi e-kapselin takia. No, se ei ole mikään 100%:n varma e-keino, ei mikään ole, ei edes sterilisaatio ole sellainen.

Tuo vuoto on hyvin yleinen kapselin sivuvaikutus.

Onhan noita lääk.olemassa jotka vähentävät vuodon määrää, sen sijaan pituutta eivät.

• huolestunut

Moi mulla on vähä sama juttu.. oon 20v ja mul on nyt kuukautiset kestäny 2 viikkoo(normaalisti kestää 6pv..) syön Yasminei.. Olen ollut yhdynnässä viime kuukauden aikana... jostai vauva palstalt(ku googletin) nii siel sanottii et voi olla saanu keskenmenon.. voi olla mahdollist mun kohdal.. mut nii onko kohtalon tovereita?

voi toki johtuu siitä et aloin vahingos syömää pillereit 2 pv ennen ku piti.. ?

• e2e24e24e2

suosittelen että lopetatte kemiallsiten valmisteiden käytön jos tarvitsette ehkäisyä käyttäkää kumia on turvallinen eikä aiheuta hormonaalisia ongelmia kuten teillä

• Pilvi

Höm! Mikään ei ole turvallinen, ei edes kondomi... sattuu ja tapahtuu senkin härveiln kanssa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      5
      4009
    2. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      87
      2072
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      50
      856
    4. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      784
    5. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      184
      738
    6. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      34
      738
    7. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      732
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      119
      715
    9. 35
      674
    10. Miksi tuota ei saada karkotettua Suomesta?

Sillä näkyy olevan ilmeinen suojaväri. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6af3161b-4cdc-4ca7-b6cd-1e745efd1a97
      Maailman menoa
      127
      648
    Aihe