Eli kyseessä on -97 vuoden 2.4l manuaali voggeri. Ongelma on että käynnistyy mutta sammuu hetken päästä, aivan kuin ajonesto olisi päällä mutta ei piippaa eikä vilkuta ajonestovaloa. Tämän vian ollessa päällä mittaristo on "kuollut". Kunhan jaksaa odottaa hetken (10-40min.) niin starttaa ongelmitta. Kerran on kesken ajon sammunu vallan eikä tehny mitään startatessa, 5 minuuttia odottelua ja taas mentiin ja pari kertaa tehny ajon aikana että mittaristo on tehnyt taas "kuoleman". Ei kiva ongelma näin talvella. Ei ole vielä ollut piuhoissa kii mutta tarkoitus olisi tossa joulun jälkeen viedä.
voggeri käynnistyy mutta sammuu.
6
1545
Vastaukset
- CCOF
Korjaa mittarin juotokset. Ne vaikuttavat myös ajonestoon:
http://www.ingriddijkers.com/CaravanPics.html - Ärsyttävä vika
Ihan sama vika oli mullakin. Tarkastelin ensin mittarin juotoksia, mutta en löytänyt vikaa. Kun vein korjaamolle, ei vikaa tietenkään saatu päälle, eikä näin ollen korjatuksi. Mikään naputtelu tai muu hakkaaminen ei auttanut (ihme kyllä, koska korjaa yleensä lähes kaikki sähköviat) . Kaksi kertaa vietiin hinurilla korjaamolle, mutta vika ilmeni aina kuitenkin uudestaan. Lopulta kyllästyin, ja vaihdoin uudempaan malliin.
- CCOF
Yksi mahdollinen vikapaikka löytyy keskikonsolista:
http://www.phpbbserver.com/chryslercluboff/viewtopic.php?t=998
- Ärsyttävä vika
Tuli vielä mieleen, että aloittajan kertomat oireet, ovat täsmälleen samoja, kun omassani oli. Ellei ole sama auto, niin sitten on kyllä tyyppivika, joka pitää olla tiedossa. Autokeskuksessa vaan ei tiedetty, eikä pystytty korjaamaan, kun vika oli aina poistunut kun sinne mentiin. Korjauksena vikakoodi vaan resetoitiin pois.
Auto saattoi toimia moitteettomasti kuukausia, mutta sitten taas yllättäen ilmeni.
Ensimmäinen oire oli (ennen käynnistyksen jälkeistä sammumista) että auto sammui kesken moottoritie ajon, samalla mittaristo pimeni, mutta auto lähti käyntiin, ennen kuin ehti pysähtyä, ja matka jatkui normaalisti.- CCOF
Yleisimmät viat olen edellä luetellut. Toki vika voi olla monessa muussakin paikassa, kuten puolassa, kampiakselin asentotunnistimessa, nokan asentotunnistimessa,moottorinohjainyksikössä, akun liiitoksissa ja jopa akun kunnossa jne
Vika kannattaa etsiä, mutta merkkiliikkeen tiskille rahan kantamisessa tällaisen vian etsimisessä ei ehkä ole mieltä. - GV 98
CCOF kirjoitti:
Yleisimmät viat olen edellä luetellut. Toki vika voi olla monessa muussakin paikassa, kuten puolassa, kampiakselin asentotunnistimessa, nokan asentotunnistimessa,moottorinohjainyksikössä, akun liiitoksissa ja jopa akun kunnossa jne
Vika kannattaa etsiä, mutta merkkiliikkeen tiskille rahan kantamisessa tällaisen vian etsimisessä ei ehkä ole mieltä.Joo oli sama vika vm. -98 voyagerissa. Ajonesto meni päälle, mittarit pimeäksi ja keskikonsolin napit ei toimineet. Tutkin ensin mittariston taustan juotoksia, ei löytynyt mitään. Sitten siirryin keskikonsoliin ja sieltä löytyi maadoitusvika, jonka huomasi heti sulaneesta pistokkeesta. Tein maadoituksen ja sillä sipuli, kaikki toimii. Toi ajonesto ei kyllä ajosta sammuttanut moottoria, vaan pystyi ajelemaan jos ei vaan sammuttanut moottoria. Jos sitten sammutti, ei saanut enää liikkeelle.
Mulla olis tommoinen vm. 97 voyagerin mittaristo (automaattimalli), jos joku kaipaa. Hommasin purkuautosta varuiksi mutta ei sitten ollut käyttöä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1435998
- 1543009
Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?
Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san4283003- 262324
Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää
Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv202171Ikuiset kaipaajat
Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo681671- 781517
Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla
Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä141204Kun ei numeroa
niin en edes voi viestittää, et suunnitelmiin tuli muutos. Ikävä on, ja kasvaa vaan🤍101122- 531050