Jouluterroristi ja sen kaveri

väsymysaste miljoona

Toivottavasti luet tämän ja tunnet jonkunmoisen piston sydämessäsi. Minä paahdan töitä joulun eteen, siivoan, leivon,koristelen, suunnittelen.
Sinä päätät ns ilahdutaa piipahtamalla halvan suklaarasian kanssa. No okei, mikäs siinä. Sitten ihastelet että onpa kotoista ja ihanat tuoksut, kauniit valot , kuusi ja kaikki laitettu... tosin kesken viimeisten valmisteluiden mutta sullahan niitä ei ole eikä minnekkään kiire. Kehut tunnelmaa... istut ja istut . Lopulta saat kuningasidean siitä että voisit tarjota lasillisen... noh haet halvimman mahdollisen viinipullon kaupasta ja raahaat sieltä mukanasi puolitutun ystäväsi ! Ihailemaan että onpas täällä jouluista. Siinä sitten istua nakotatte ilman minkään valtakunnan kiirettä ja ja ymmärtämättä vihjeitä että oishan tässä vielä tätä hommaa... ai ristus, kun lopulta saan teidät ulos olen itse jo niin naatti että tässä nakit silmillä oottelen vaan varsinaiset jouluvieraat.
Tavallaan ymmärrän sen ettei yksinäiset paljoa joulua laittele, mutta menkää vaikka baariin, muilla saattaa olla kiireitä. Toivottavasti saitte edes palan joulumieltä, minulta se kyllä katosi

6

280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • otahaniisisti

      No jaa - kyllä se suu on sinullakin ja osaat varmasti sanan ' ei'. Toisekseen, kun toinen piipahtaa ilahduttamaan käynnillään ja muistaa tuliaisenkin, niin olet onnekkaampi kuin useammat. Ei niitä joulutohinoita niin vakavasti kannata ottaa. Rauhallinen meno on kaikille mukavampaa kuin joulujuhlan emäntä, joka väsymyksestä valuu tuoliltaan alas kun ruokailu alkaa. Ei kaiken tarvitse olla viimeisen päälle - yhdessäolo on se tärkein.. mitä sitten, jos jotain pöydästä puuttuu tai jokin joulukoriste on vinossa?

      • se väsymysaste

        Kyllä- paino sanoilla piipahtaa--- ei jää asumaan...
        Tuo "ei" sana on aika hankala muljauttaa suustaan. Pitää harjoitella asiaa. Aika älyttömän kohteliasta ois soittaa ensin että sopiiko että tuun käymään... ennättäsi sanomaan että käykö vaikka huomenna
        jos on kiiretitä. Tai vaihtoehtoisesti pyytää auttamaan. No mutta , onnekas saa tosiaan olla että ihmisiä käy. Nyt yön yli levänneenä taas jaksaa, vaikka joulukoristeet on lasten jäljiltä enempi lattialla kun kuusessa, matot vinossa, jääkaappi pitäsi uudelleen organisoida sun muuta. Aamun eka yksinäinen piipahti torttukahveella jo kahdeksalta.
        Onhan se niinkin että ei kaikilla ole muuta kun oma seuransa jouluna.
        Pitäsköhän idistellä joku yksinäisten häppeningi ihan erikseen, vaikka nyyttikestipohjalta... siinähän saattaisi syntyä vaikka mitä ihmis suhteita sivutuotteena .


    • oho?

      Voisitko hakea yllätysvieraille vaikka mattopiiskat ja pyytää tampaamaan olohuneen suuren maton? Jospa sillä lähtisivät.

      • se väsymysaste

        Siinä oiskiin idistä. Ja saattaisi olla joppa terapeuttista puuhaa niille yksinäisille
        ketkä ei itse laita joulua. Saisivat olla osana jouluvalmisteluita. Tai laittaa piirakkapulikat käteen että tuosta voi alkaa veivaamaan kuoria ja palkaksi saatte sitten uunituoreet piirakamaistiaiset. Yhteisöllistä toimintaa-- mut mielellään ennen joulua....
        Sen kumminkin haluaa viettää ihan perhepiirissä.
        Vahingosta viisastueneena laittelin muuten uudenvuoden toivotukset jo päivällä tekstareina.
        Itse kun ei järin k.o juhlaa vietä, tarkotus on vaan kerätä voimia tulevan vuoden töihin niin eipä todella oo kiva jos joku kutsuu itsensä kylään oottamaan rakettien paukkumista.


    • greippaaja

      no voi ziisus!
      tollasille vaan sanotaan kiitti kukasta ja et nyt pitää vielä tehä sitä ja tätä jotta oli kiva nähä ja kiitos!
      takki kouraan (jos on ehtiny sen riisua) ja ulko-ovi auki, kyllä ne yleensä siittä ymmärtää :))))))

    • Vai niin...

      Sinä taida pitää yksinäisiä ihmisiä jotenkin alempiarvoisina? Sekä alkutekstistäsi että muista kommenteistasi paistaa aikas hyvin läpi.

      No toivon lämpimästi, että tämä henkilö, joka lienee tähän asti pitänyt sinua ystävänään ja oli tullut ilahduttamaan jouluasi ihan tuliaisten kanssa, näkee viestisi ja ymmärtää poistaa sinut ystävistään.

      Muuten jos on niin kiire, niin mitenkäs ehdit tänne jouluaattoiltapäivänä kirjoittelemaan ja haukkumaan ystävääsi?!?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4519
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe