Jeesus ei syntynyt Jouluna.

OPETUS 24.12.

Todellinen syntymäaika oli 1pv 1kk 00. Juutalaisen uuden vuoden ensimmäisenä päivänä. Juutalainen ajanlasku ei siis alakaan Tammikuusta.

Meidän tulee erottaa kaksi asiaa toisistaan, opetus ja kongreettiset tapahtumat.
Raamattu on kokonaan OPETUS. Henkisen ihmisen aikaansaamiseksi, ystävällisenä, uskollisena ja oikeudenmukaisena.

Suurin virhe on ajattelussa ja puheissa, JOS Raamatun opetuksesta tehdään tositapahtumallinen kertomus. Tulos on lapsellinen ajattelu ja puheet.

VAIN WERTAUSKUVALLISEN YMMÄRRYKSEN OMAAVALLA IHMISELLÄ ON OIKEUS PUHUA JA KIRJOITTAA TOTUUDEN HENGESSÄ.

19

75

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sääli,sääli

Koko Jeesus kertomus on näytelmäsuoritus Taivaassa, huom. ei maan lihan alueella tapahtunut laisinkaan. Tanha testamentti alkoi jo menettää opetuksena merkitystään ja piti tuoda esiin ihmiskunnalle Taivaassa ja maan päällä uusi ajattelullinen ominaisuu, JEESUS KRISTUS. Tekemään herkäksi ihmissielut ja ystävällisiksi toisilleen, koska sielut olivat hyvinkin kylläksi saaneet jatkuvista opetuksista aikaisemmin.

Piti siis tuoda uusi opetus esiin so. Jeesus Kristus. Silloiset ihmistet olivat ajattelullisia paremmin, kuin nykyiset siinä mielessä, että he pystyivät omaksumaan uuden opetuksen.

Nykyaikainen ihminen on kuin juna raiteillaan, eikä pysty ajattelemaan opetuksen muuttuvan, sääli kyllä!

• viisauden runsaus

Me tarvitsemme viisaita opettajia, jotka kertovat Raamatun kertomusten sisäisen opetuksen oikein. Rehellisen tutkistelun ja tuloksen. Paljon on opettajia, jotka iteskään eivät ymmärrä psykoloogista opetusta, jota Raamattu tarjoaa sielujen parhaaksi. Ikävä kyllä näin on.

Väärän laista uskon kiivailua on selittää kaikki kirjoitukset yksinkertaisella mielellä luettaviksi. Wanha viisaus ja sen esilletuoma ymmärrys on nuykin paikallaan. Löyneeköhän vain sellaista viisautta nykyaikana?

• Kiitos näistä viisaista sanoista. Juuri tämä aiheuttaa palstallakin niin paljon ristiriitoja, kun yritetään väkisin löytää Raamatusta ohje nyky-Suomen jokaiseen tilanteeseen. Raamattu on julistusta Jumalan rakkaudesta, joka tuli todeksi maan päällä Jeesuksessa Kristuksessa ja elää ja toimii edelleen Pyhän Henkensä kautta.

En aivan tavoita, ajatteletteko te kaksi; opetus 24.12 ja sääli, sääli, että mikään Raamatussa kuvattu ei ole tapahtunut, vaan se on vain kirjoitettu. Tästä olen eri mieltä, jos näin on. Mutta tavoitatte juuri sen Raamatun lukemisen tavan, joka toisi Jumalan Sanaa eläväksi ihmisille.

pappi Sonja

• Taikuri HokkusPokkus

Jeesus syntyy joka Jouluyö, Pietarin kirkon alttarille, jossa Paavi uhraa hänet messu-uhrina kuten on ollut perinteenä vuodesta 394 alkaen, tapana tehdä Golgatan verettömän uhrin toisintona: Mas of Christ eli Cristmas aikaan.

• missä se viisaus on

Syytätkö pappi Sonja tästä sekaannuksesta meitä tavan penkin kulkuttajia. Katso pappi peiliin ja mieti uudestaan, mitä kannattaa kirjoittaa ja mitä ei.

• Raamattu käteen

"Raamattu on julistusta Jumalan rakkaudesta"

Sanopa missä kohtaa VT:ssa Jumala opettaa rakkaudesta? Minä löydän vain kuolemantuomioita ja suvaitsemattomuutta.

• Raamattu käteen kirjoitti:

"Raamattu on julistusta Jumalan rakkaudesta"

Sanopa missä kohtaa VT:ssa Jumala opettaa rakkaudesta? Minä löydän vain kuolemantuomioita ja suvaitsemattomuutta.

Monessa kohdin. Vaikkapa Jesajan kirjan luvussa 58:

Oikea paasto ja sapatin vietto

1 Huuda kurkun täydeltä, älä arkaile,
        anna äänesi kaikua kuin pasuuna!
        Kerro kansalleni sen rikokset,
        Jaakobin suvulle sen synnit.
        2 Minua he ovat etsivinään päivästä päivään
        ja kyselevät tietoa minun teistäni
        niin kuin kansa, joka noudattaa vanhurskautta
        eikä ole hylännyt Jumalansa säätämää oikeutta.
        He pyytävät minulta oikeudenmukaisia tuomioita,
        he pyytävät Jumalaa puolelleen ja sanovat:
        3 "Miksi sinä et huomaa, kuinka me paastoamme? Etkö näe, kuinka me kuritamme itseämme?"
        Näen kyllä! Paastopäivänäkin te ajatte omia
        etujanne,
        te ahdistatte niitä, jotka raatavat puolestanne.
        4 Riitaa ja katkeruutta teidän paastonne tuottaa,
        raakoja nyrkiniskuja.
        Te ette enää pidä sellaista paastoa,
        joka kantaa rukoukset taivaisiin.
        5 Tuollaistako paastoa minä teiltä odotan, tuollaista itsenne kurittamisen päivää? Sitäkö, että te riiputatte päätänne kuin rannan ruoko, pukeudutte säkkivaatteeseen, makaatte maan tomussa, sitäkö te kutsutte paastoksi, Herran mielen mukaiseksi päiväksi?
        6 Toisenlaista paastoa minä odotan:
        että vapautat syyttömät kahleista,
        irrotat ikeen hihnat
        ja vapautat sorretut,
        että murskaat kaikki ikeet,
        7 murrat leipää nälkäiselle,
        avaat kotisi kodittomalle,
        vaatetat alastoman, kun hänet näet,
        etkä karttele apua tarvitsevaa veljeäsi.
        8 Silloin sinun valosi puhkeaa näkyviin kuin
        aamunkoi
        ja hetkessä sinun haavasi kasvavat umpeen.
        Vanhurskaus itse kulkee sinun edelläsi
        ja Herran kirkkaus seuraa suojanasi.
        9 Ja Herra vastaa, kun kutsut häntä, kun huudat apua, hän sanoo: "Tässä minä olen."
        Jos hävität sorron ikeen keskuudestasi
        ja lopetat sormella osoittelun ja pahat puheet,
        10 jos annat nälkäiselle omastasi
        ja ravitset sen, joka kärsii puutetta,
        niin sinun pimeyteesi koittaa valo
        ja yön varjo muuttuu keskipäivän kirkkaudeksi.
        11 Ja Herra on alati ohjaava sinua. Aavikon paahteessakin hän elvyttää voimasi ja vahvistaa jäsenesi. Sinä olet kuin vehmas puutarha, kuin lähde, jonka vesi ei ehdy.
        12 Ammoin raunioituneet asumuksesi sinä rakennat jälleen, pystytät rakennuksia muinaisille perustuksille, ja niin sinun nimesi on oleva: sortuneiden muurien korjaaja, maan asutuksen elvyttäjä.
        13 Jos et polje tomuun sapattia
        etkä aja omia etujasi minun pyhänä päivänäni,
        jos nimität sapattia ilon päiväksi
        ja Herran pyhää päivää kunnian päiväksi,
        jos kunnioitat sitä niin, ettet kulje omilla
        asioillasi,
        et käy kauppaa etkä aja omia etujasi,
        14 silloin saat iloita Herrasta. Minä annan sinun kulkea kaikkien vuorten yli, ja olet saava elantosi isäsi Jaakobin perintömaasta. Näin on Herra puhunut.

Lotta Hatakka, pastori

• Mirka ...

Jeesus on oikeasti pelkkä fiktio. Satua ja höpötystä. Kirkon keksimä typerä satu-ukko jolla huijataan tyhmää kansaa. HEH HEH HEH ...

Onneksi kaikki ei usko satuihin.

• Eipä niin

Sinullapa ei koskaan ole mitään sanottavaa.

• Jeesuksen tavalla

Kylväjä vertaus.
      Ajatelkaa tarkasti vertauksen opetusta!
      Kumpi teidän mielestänne oli oleellinen tapahtuma ja kumpainen oli OPETUS.
      Jeesus selitti henkisen opetuksen olevan tärkeämmän.
      Olkaa siis ystävälliset minulle kirjoittajalle ja lukekaa vertaus uudelleen miettien sen opetuksellista merkitystä.

JEESUKSEN tavalla luiettuna Raamattu aukeaa oikein.

• On todistettu astronomian avulla, ettei Jeesus syntynyt 25. joulukuuta.

http://www.uusisuomi.fi/viihde/43714-vaite-jeesuksen-todellinen-syntymapaiva-onkin

Vaikka lopussa mainitaan, ettei täysin vakuuttuneita asiasta voida olla, niin ihmettelen sitä miten voidaan olla koko evankeliumin sanomassa ja siitä että Jeesus syntyi neitsyt Mariasta.

Olen täysin vakuuttunut siitä, jos Jeesus edes syntyi tai eli niin hän oli ns. "kylähullu", joka uskoi itsekin siihen lässytykseen mitä hänelle oli lässytetty syntymästään asti. Kaikki se on peiteltyä tarinaa siitä, että Maria petti Joosefia ja uskotteli hänellekin keksityllä tarinallaan ja totuus siitä oli yksinkertainen että hänet oli joku raiskannut.

Ajatelkaa nyt miehet asiaa omalta kohdaltanne. Uskoisitteko oikeasti kirkkain silmin vaimonne sanomaa, mikäli ette olisi ollut sukupuolisessa kanssakäymisessä vaimonne kanssa pitkään aikaan että hän olisi tullut raskaaksi pyhästä hengestä. Eikö joku kello alkaisi soimaan, että vaimo ois pettänyt? On niitäkin uskovaisia ja yksinäisiä naisia, jotka uskottelevat baari-illan jälkeen että se oli Jumala joka yhtyi minuun että tulin raskaaksi, eikä se mies jonka tapasin baarissa. Uskovaisilla on tapana kieltää itseltään totuus, mikäli siihen liittyy Raamatun vastaisuus esim. yhden yön juttu ja raskaaksi tuleminen avioliiton ulkopuolella!

Mariakin tuli tarinaa tulkitsemalla raskaaksi avioliiton ulkopuolella?

• aivan

Hyvin näyttävät suomalaiset "veljet" sen marian peitetarinan uskovan, heh!

• sen sinulle kertoo

"neitsyt Mariasta" = Maria on neitsyt
        "neitsyt Mariasta" = lapsi joka on äidin kohdussa on neitsyt

kumpi on lähempänä sitä miten Jumala on ihmisen luonut ja miten ihmiset Jumalan perimätiedon mukaan syntyy ?

Jumala sen sinulle kertoo

• Kuka sanoo

Kuka väittää, että Jeesus olisi syntynyt 25. joulukuuta?

• 24.25.12:sta yönä

Kyllä Jeesus syntyy silloin Pietarin kirkossa, Christmas messussa, kun Paavi hänet alttarille taikoo, niin että: Jeesus on todellisesti ja täydellisesti, läsnä molelemmissa ehtoollisaineissa, kun tämä "jumalan sijainen maapäällä", uraa Golgatan uhrin toisintona tämän Jeesuksen, taas kerran riivaajille.

Näin on jos on katosista oppia uskominen, ja sen edustajaa valheen isää.

• EL a.K:IM

24.25.12:sta yönä

Paavi on perkeleestä.

• EL.a .K:IM

OPETUS 24.12.

Ei se poista tosiasiaa, että syntymä on tapahtunut.

Vaikkakin päivä ei ole 24.12.

• L. ortto

Ei ole kiistattomasti todistettu että olisi syntynyt. Ja vielä vähemmin että olisi neitsyestä syntynyt.

• WizardsOfWisards

Totta. Jeesus ei ollut omien sanojensa mukaan juutalainen, ja toiseksi jeesuksen aikaan oli vain 10 kuukautta, ja esimerkiksi pääsiäinen asettuu nykyisessä kalenterissa juhannukselle. Mutta sitä ei pakanat, eli tietämättömät ja epävakaat henkilöt tiedä kun ovat saaneet oppinsa sen mukaan että heillä "ei ole järkeä, ei ole ymmärrystä, ei kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      23
      2401
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      95
      1526
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      118
      1274
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1130
    5. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      18
      969
    6. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      52
      862
    7. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      249
      861
    8. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      19
      840
    9. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      209
      840
    10. Mun tuli yhtäkkiä

Ikävä sua❤️...
      Ikävä
      34
      795
    Aihe