Järjestyslain (27.6.2003/612) ensimäisen luvun mukaan,
2 §
Määritelmät
Tässä laissa tarkoitetaan:
1) yleisellä paikalla:
a) tietä, katua, jalkakäytävää, toria, puistoa, uimarantaa, urheilukenttää, vesialuetta, hautausmaata tai muuta vastaavaa aluetta, joka on YLEISÖN KÄYTETTÄVISSÄ;
b) rakennusta, joukkoliikenteen kulkuneuvoa ja muuta vastaavaa paikkaa, kuten virastoa, toimistoa, liikenneasemaa, KAUPPAKESKUSTA, LIIKEHUONEISTOA tai ravintolaa, joka on yleisön käytettävissä joko jonkin TILAISUUDEN AIKANA tai muutoin;
2) taajamalla taajaan rakennettua aluetta, joka on osoitettu taajama-liikennemerkillä.
Kaikki pakkovalta tapahtuu täten VIRKAVALLAN kautta AINA kun kyseessä on julkinen paikka, vaikka tämä julkinen paikka olisi yksityisomistuksessa. Mikäli rikosta epäillään, voi kiinteistöhaltija hoitaa asian VIRKAVALLAN KAUTTA. Esimerkiksi myyjä ei voi kieltää kuvaamasta kaupassa, jos näin tekee, myyjällä on tällöin itse vaara syyllistyä rikokseen, useimmiten pakkovaltaa käyttäen muita yksilöitä vastaan, joka on rikollista väkivaltaa, omankädenoikeutta. Kuvaaminen on kriminalisoitu vain salakatseluna ja kotirauhan rikkomisena. Kotirauha on aina ehdoton.
Rikoslain 24 luvussa pykälä 6§ ja 7§ salakatselusta
Rikoslain 24 luvussa pykälä 1§ kotirauhan rikkomisesta
Rikoslain 24 luvussa pykälä 11§ kotirauhan suojaamat alueet ja paikat
Tämä selvä nyt.
Kaupassa kuvaaminen täysin sallittua
52
2474
Vastaukset
- 20
Joo
Kirjoituksestasi näkee, ettet oikein ymmärrä, mitä mikäkin tarkoittaa.
Ei myyjän pelkkä kielto tee hänestä minkään sortin rikoksentekijää. Kieltoa pitää seurata myös toimenpide, joko myyjän, tai jonkun muun, jolla estetään kuvausoikeus.- 16+13
Paras antaa olla, tuo on varmaan se sama pelle, joka vuoden parin välein nostaa tämän saman kuvaamisaiheen esille, ja sitten vänkää tarvittaessa maailman tappiin asti, kun ei saakaan toivomaansa vastausta. Huvinsa kullakin, tosin en ymmärrä mitä kuvittelee saavuttavansa jankkaamisella.
Juridiikan ammattilaisena uskallan sanoa, että huonosti tulee käymään jos tuolla asenteella reaalimaailmassa toimii, mutta toisaalta eipä se minun silmiä kirvele vaikka tämä pakkovaltaa vastustava kameramies saakin sitten poistoa vastustaessaan kaasuannoksen. - Oikeus kuvata
"...mitä mikäkin tarkoittaaa......"
Typerältä kuulostaa nuo sinun mitämikäkintarkoittaa-juttus, kieltämättä. Heh. Niin, tämä toimenpidehän tapahtuu sitten virkavallan kautta, tietenkin. Onhan niitä tapauksia sattunut kun myyjä tai vartia on käynyt kuvaajaan käsiksi täysin omalla oikeudellaan aina toimittajista yksityishenkilöihin asti. Tämä on päivänselvä juttu, kuten rikoslaissa lukeekin. - Oikeus kuvata
16+13 kirjoitti:
Paras antaa olla, tuo on varmaan se sama pelle, joka vuoden parin välein nostaa tämän saman kuvaamisaiheen esille, ja sitten vänkää tarvittaessa maailman tappiin asti, kun ei saakaan toivomaansa vastausta. Huvinsa kullakin, tosin en ymmärrä mitä kuvittelee saavuttavansa jankkaamisella.
Juridiikan ammattilaisena uskallan sanoa, että huonosti tulee käymään jos tuolla asenteella reaalimaailmassa toimii, mutta toisaalta eipä se minun silmiä kirvele vaikka tämä pakkovaltaa vastustava kameramies saakin sitten poistoa vastustaessaan kaasuannoksen.Mikä oikeus myyjällä on kieltää ihmisiä tai käyttää pakkotoimia eli käydä näihin käsiksi, pakottaa poistumaan tilasta, kuten minulle sattui, jos ja kun rikosta ei ole tapahtunut? Ei se ole mikään perustelu "kun täällä kaupassa ei saa kuvata" kuten se yleensä myyjän suusta niin suloisesti kuuluukin. Näin ei ole lain mukaan eli silloin tuota järjetöntä sekopäämeininkiä ei tule noudattaa, se on lainvoimaton käsky. Kun laissa näin lukee, silloin sitä tulee noudattaa. Voi näitä palstan hassuja "juridiikkaexperttöödöksiä". Tunnetko sinä experttiföödös edes rikoslakia?
- 17+16
Oikeus kuvata kirjoitti:
"...mitä mikäkin tarkoittaaa......"
Typerältä kuulostaa nuo sinun mitämikäkintarkoittaa-juttus, kieltämättä. Heh. Niin, tämä toimenpidehän tapahtuu sitten virkavallan kautta, tietenkin. Onhan niitä tapauksia sattunut kun myyjä tai vartia on käynyt kuvaajaan käsiksi täysin omalla oikeudellaan aina toimittajista yksityishenkilöihin asti. Tämä on päivänselvä juttu, kuten rikoslaissa lukeekin.Heh, heh. Ei se virkavalta lähde tekemään sellaista virkatointia, joka on lain vastainen, tai ei ainakaan pitäisi.
Jos vartija tai myyjä käyvät kuvaajaan käsiksi, niin ei siihen virkavallalla ole mitään osuutta, jokainen vastaa teoistaan. Tuskin myyjä, tai vartija virkavaltaa edustavat.
Kuten jo kirjoitin, niin ei pelkkä kielto, kuten älä tapa riitä, tarvitaan myös se teko, jotta voidaan arvioida, tapahtuiko jotain laitonta, vai ei.
***Paras antaa olla, tuo on varmaan se sama pelle, joka vuoden parin välein nostaa tämän saman kuvaamisaiheen esille****
Sama pellehän on kyseessä, mutta näin pyhän kunniaksi on mukava vähän pelleä härnätä. - sirkuksesta?
16+13 kirjoitti:
Juridiikan ammattilaisena uskallan sanoa, että huonosti tulee käymään jos tuolla asenteella reaalimaailmassa toimii, mutta toisaalta eipä se minun silmiä kirvele vaikka tämä pakkovaltaa vastustava kameramies saakin sitten poistoa vastustaessaan kaasuannoksen.Oletko sinä se sama pelle, joka uskottelee tietävänsä asiasta kaiken, mutta ei pysty osoittamaan mielipiteensä tueksi mitään faktaa?
- sirkuksesta?
17+16 kirjoitti:
Heh, heh. Ei se virkavalta lähde tekemään sellaista virkatointia, joka on lain vastainen, tai ei ainakaan pitäisi.
Jos vartija tai myyjä käyvät kuvaajaan käsiksi, niin ei siihen virkavallalla ole mitään osuutta, jokainen vastaa teoistaan. Tuskin myyjä, tai vartija virkavaltaa edustavat.
Kuten jo kirjoitin, niin ei pelkkä kielto, kuten älä tapa riitä, tarvitaan myös se teko, jotta voidaan arvioida, tapahtuiko jotain laitonta, vai ei.
***Paras antaa olla, tuo on varmaan se sama pelle, joka vuoden parin välein nostaa tämän saman kuvaamisaiheen esille****
Sama pellehän on kyseessä, mutta näin pyhän kunniaksi on mukava vähän pelleä härnätä.Jep, jep, näköjään sirkuksesta on annettu useammalle lomaa.
- Oikeus kuvata
17+16 kirjoitti:
Heh, heh. Ei se virkavalta lähde tekemään sellaista virkatointia, joka on lain vastainen, tai ei ainakaan pitäisi.
Sama pellehän on kyseessä, mutta näin pyhän kunniaksi on mukava vähän pelleä härnätä.Tätä minäkin ajattelen. Kyseinen toiminta on päivänselvästi rikoslain vastaista, eikä kaltaisia omavaltaista käskyä tule noudattaa missään tapauksessa ja mikäli myyjä käyttää omaa valtaa, esimerkiksi käy fyysisesti päälle, syyllistyy tämä itse rikkeeseen, mihinkä sitten todennäköisesti tapauskohtaisesti ikinä syyllistyykään. Minua tönittiin ja pideltiin kädestä kiinni sekä uhkailtiin laittomasti ja peloteltiin. Sen verran iso kaveri kuitenkin olen etten käsirysyjä ala myyjien kanssa käymään, nämä kun itse tietämättömyyttä purkavat asiakkaisihinsa, tässä tapauksessa väkivalloin.
Niin, ihme einariukkelit täällä palstalla kirjoittelee, kieltämättä. - oikeus käyttäytyä
Oikeus kuvata kirjoitti:
Tätä minäkin ajattelen. Kyseinen toiminta on päivänselvästi rikoslain vastaista, eikä kaltaisia omavaltaista käskyä tule noudattaa missään tapauksessa ja mikäli myyjä käyttää omaa valtaa, esimerkiksi käy fyysisesti päälle, syyllistyy tämä itse rikkeeseen, mihinkä sitten todennäköisesti tapauskohtaisesti ikinä syyllistyykään. Minua tönittiin ja pideltiin kädestä kiinni sekä uhkailtiin laittomasti ja peloteltiin. Sen verran iso kaveri kuitenkin olen etten käsirysyjä ala myyjien kanssa käymään, nämä kun itse tietämättömyyttä purkavat asiakkaisihinsa, tässä tapauksessa väkivalloin.
Niin, ihme einariukkelit täällä palstalla kirjoittelee, kieltämättä.Kun käyttäydyt häiritsevästi sut saa poistaa. Ei se kamera kädessä tilannetta muuta.
- koko sirkus lomalla?
oikeus käyttäytyä kirjoitti:
Kun käyttäydyt häiritsevästi sut saa poistaa. Ei se kamera kädessä tilannetta muuta.
Kameran kädessä pitäminen ei ole häiritsevää käyttäytymistä. Mikäli siitä häiriintyy, on syytä katsoa peiliin.
- Oikeus kuvata
Kun käyttäydyt häiritsevästi sut saa poistaa. Ei se kamera kädessä tilannetta muuta.
Suomi24 "laki" palsta on kuin lähiön räkälä konsanaan, suoraan sanotuksi näin. "KUN KÄYTTÄYTYYYYYYY ASIATTOMASTI", kuulostat ihan joltain klonkulta.
Kuinka niin häiritsevästi ja minkähän mukaan häiritsevästi, ylläesittämän säädännän perusteella tässä ei toteudu mitään, ainakaan lakiin perustuvaa, "asiatonta". Minkään liikkeen käytäntö ei ole lain yläpuolelle, eikä niitä tarvitse noudattaa täten, sillä näillä ei ole mitään lainvoimaisuutta, tämä selvä. Teidän palstan "juridiikkaexperttien" tietämys näistä asioista näyttää pahasti olevan nollatasoa. Juridinen ajattelusi on nollatasoa.
Nyt kun väität kovasti niin minkähän mukaan "se kamera kädessä ei tilannetta muuta"? Ihan ufo palsta. - oikeus käyttäytyä
Oikeus kuvata kirjoitti:
Suomi24 "laki" palsta on kuin lähiön räkälä konsanaan, suoraan sanotuksi näin. "KUN KÄYTTÄYTYYYYYYY ASIATTOMASTI", kuulostat ihan joltain klonkulta.
Kuinka niin häiritsevästi ja minkähän mukaan häiritsevästi, ylläesittämän säädännän perusteella tässä ei toteudu mitään, ainakaan lakiin perustuvaa, "asiatonta". Minkään liikkeen käytäntö ei ole lain yläpuolelle, eikä niitä tarvitse noudattaa täten, sillä näillä ei ole mitään lainvoimaisuutta, tämä selvä. Teidän palstan "juridiikkaexperttien" tietämys näistä asioista näyttää pahasti olevan nollatasoa. Juridinen ajattelusi on nollatasoa.
Nyt kun väität kovasti niin minkähän mukaan "se kamera kädessä ei tilannetta muuta"? Ihan ufo palsta.Mieti sitä kun vartijakaksikko taluttaa kauppiaan pyynnöstä sua pihalle. Vastustele vielä sopivasti niin löydät itses syytettynä. Kyllä henkilökunta päättää kuka häiritsee, ei häirikkö itse.. Tosin voit olla varma että ostoksille tulleet asiakkaatkin pyytää henkilökuntaa poistamaan häirikön vierestään jos henkilökunta ei sitä itse tajua.
- Oikeus kuvata
Mieti sitä kun vartijakaksikko taluttaa kauppiaan pyynnöstä sua pihalle. Vastustele vielä sopivasti niin löydät itses syytettynä. Kyllä henkilökunta päättää kuka häiritsee, ei häirikkö itse.. Tosin voit olla varma että ostoksille tulleet asiakkaatkin pyytää henkilökuntaa poistamaan häirikön vierestään jos henkilökunta ei sitä itse tajua.
Laissa viranomaisten toiminnan julkisuudesta (21.5.1999/621) ensimäisen luvun 4§ pykälän mukaan viranomaisella tarkoitetaan:
1) valtion hallintoviranomaisia sekä muita valtion virastoja ja laitoksia;
2) tuomioistuimia ja muita lainkäyttöelimiä;
3) valtion liikelaitoksia;
4) kunnallisia viranomaisia;
5) Suomen Pankkia mukaan lukien Rahoitustarkastus, Kansaneläkelaitosta sekä muita itsenäisiä julkisoikeudellisia laitoksia; Eläketurvakeskuksen ja Maatalousyrittäjien eläkelaitoksen asiakirjoihin lakia kuitenkin sovelletaan 2 momentissa säädetyllä tavalla;
6) eduskunnan virastoja ja laitoksia;
7) Ahvenanmaan maakunnan viranomaisia niiden huolehtiessa valtakunnan viranomaisille kuuluvista tehtävistä maakunnassa;
8) lain tai asetuksen taikka 1, 2 tai 7 kohdassa tarkoitetun viranomaisen päätöksen perusteella tiettyä tehtävää itsenäisesti hoitamaan asetettuja lautakuntia, neuvottelukuntia, komiteoita, toimikuntia, työryhmiä, toimitusmiehiä ja kunnan ja kuntayhtymän tilintarkastajia sekä muita niihin verrattavia toimielimiä.
Mitä viranomaisesta säädetään, koskee myös lain tai asetuksen taikka lain tai asetuksen nojalla annetun säännöksen tai määräyksen perusteella julkista tehtävää hoitavia yhteisöjä, laitoksia, säätiöitä ja yksityisiä henkilöitä niiden käyttäessä julkista valtaa. Evankelis-luterilaisen kirkon asiakirjojen julkisuudesta säädetään erikseen.
-
Tarkoittaa täten jos esilleottamasi mukaan näin tapahtuu, syyllistyvät nämä virkarikkomukseen ja ottavat tällöin vastuun laittomasta vallankäytöstä ja mahdollisista muista rikkomuksista lakia vastaan, sillä mitään rikosta tai rikkomusta ei ole rikoslain säädännän mukaan tässä, eli kuvaamisessa, tapahtunut. Sitä paitsi nämähän eivät ole edes viranomaisia lain mukaan tiettääkseni, pelkkiä järjestyksenvalvojia, joten en sitten tiedä mihinkä asti nämä saavat edes pakkovaltaa harjoittaa lain mukaan.
Eli tällöin perustuslain toisen luvun pykälän 22§ mukaan julkisella vallalla, eli näillä oikeilla viranomaisilla, poliisilla tässä tapauksessa, on velvollisuus turvata minun perusoikeuteni julkisella paikalla - ja pidättää nämä vartijat täten rikoksesta jos ja kun nämä viestisi mukaan toimivat, mihinkä sitten syyllistyvätkään, pahoinpitelyyn tms riippuen mitä nämä minulle tekevät. Eli tällöin on kyse laittomasta vallankäytöstä, ainakin rikoslain lainsäädännän mukaan julkisesta paikasta ja perusoikeuksista perustuslain mukaan.
Kauppa ei lain edessä voi kieltää ilman että asia on lailla säädetty! Henkilökunta EI ole lain yläpuolella. Kuvaaminen rikoslain mukaan ylläolevasti ei ole rikos, julkisella paikalla. Sen sijaan kotirauha on aina ehdoton. Tämä selvä nyt.
Eli einariukkelit voi sitten vaihteeksi lykätä vaikka sen lakikirjan käteen ja lukea sieltä itse yllämainitut kohdat aloituksesta, ettei jää epäselväksi. Tämä selvä nyt. - jouluhubaaa
Oikeus kuvata kirjoitti:
Laissa viranomaisten toiminnan julkisuudesta (21.5.1999/621) ensimäisen luvun 4§ pykälän mukaan viranomaisella tarkoitetaan:
1) valtion hallintoviranomaisia sekä muita valtion virastoja ja laitoksia;
2) tuomioistuimia ja muita lainkäyttöelimiä;
3) valtion liikelaitoksia;
4) kunnallisia viranomaisia;
5) Suomen Pankkia mukaan lukien Rahoitustarkastus, Kansaneläkelaitosta sekä muita itsenäisiä julkisoikeudellisia laitoksia; Eläketurvakeskuksen ja Maatalousyrittäjien eläkelaitoksen asiakirjoihin lakia kuitenkin sovelletaan 2 momentissa säädetyllä tavalla;
6) eduskunnan virastoja ja laitoksia;
7) Ahvenanmaan maakunnan viranomaisia niiden huolehtiessa valtakunnan viranomaisille kuuluvista tehtävistä maakunnassa;
8) lain tai asetuksen taikka 1, 2 tai 7 kohdassa tarkoitetun viranomaisen päätöksen perusteella tiettyä tehtävää itsenäisesti hoitamaan asetettuja lautakuntia, neuvottelukuntia, komiteoita, toimikuntia, työryhmiä, toimitusmiehiä ja kunnan ja kuntayhtymän tilintarkastajia sekä muita niihin verrattavia toimielimiä.
Mitä viranomaisesta säädetään, koskee myös lain tai asetuksen taikka lain tai asetuksen nojalla annetun säännöksen tai määräyksen perusteella julkista tehtävää hoitavia yhteisöjä, laitoksia, säätiöitä ja yksityisiä henkilöitä niiden käyttäessä julkista valtaa. Evankelis-luterilaisen kirkon asiakirjojen julkisuudesta säädetään erikseen.
-
Tarkoittaa täten jos esilleottamasi mukaan näin tapahtuu, syyllistyvät nämä virkarikkomukseen ja ottavat tällöin vastuun laittomasta vallankäytöstä ja mahdollisista muista rikkomuksista lakia vastaan, sillä mitään rikosta tai rikkomusta ei ole rikoslain säädännän mukaan tässä, eli kuvaamisessa, tapahtunut. Sitä paitsi nämähän eivät ole edes viranomaisia lain mukaan tiettääkseni, pelkkiä järjestyksenvalvojia, joten en sitten tiedä mihinkä asti nämä saavat edes pakkovaltaa harjoittaa lain mukaan.
Eli tällöin perustuslain toisen luvun pykälän 22§ mukaan julkisella vallalla, eli näillä oikeilla viranomaisilla, poliisilla tässä tapauksessa, on velvollisuus turvata minun perusoikeuteni julkisella paikalla - ja pidättää nämä vartijat täten rikoksesta jos ja kun nämä viestisi mukaan toimivat, mihinkä sitten syyllistyvätkään, pahoinpitelyyn tms riippuen mitä nämä minulle tekevät. Eli tällöin on kyse laittomasta vallankäytöstä, ainakin rikoslain lainsäädännän mukaan julkisesta paikasta ja perusoikeuksista perustuslain mukaan.
Kauppa ei lain edessä voi kieltää ilman että asia on lailla säädetty! Henkilökunta EI ole lain yläpuolella. Kuvaaminen rikoslain mukaan ylläolevasti ei ole rikos, julkisella paikalla. Sen sijaan kotirauha on aina ehdoton. Tämä selvä nyt.
Eli einariukkelit voi sitten vaihteeksi lykätä vaikka sen lakikirjan käteen ja lukea sieltä itse yllämainitut kohdat aloituksesta, ettei jää epäselväksi. Tämä selvä nyt.Hienoja pykäliä. Vielä kun ymmärtäisit mitä ne tarkoittavat. Selität aivan oikein että viranomainen ei voi kuvaamista kieltää. Samalla tulit kaikille kertoneeksi että kauppias tai ne vartijat eivät ole viranomaisia. Niinpä kun kauppias kieltää kuvaamisen kielto perustuu omistamiseen joten em. pykälät eivät koske sitä.
Kauppais taluttaa jullikan korvasta pihalle jos kuvaaminen ei lopu. Kauppias voi saada rapsut lievästä pahoinpitelystä mutta kuvaaminen oli silti luvatonta. Simple as that - takaisin sirkukseen
jouluhubaaa kirjoitti:
Hienoja pykäliä. Vielä kun ymmärtäisit mitä ne tarkoittavat. Selität aivan oikein että viranomainen ei voi kuvaamista kieltää. Samalla tulit kaikille kertoneeksi että kauppias tai ne vartijat eivät ole viranomaisia. Niinpä kun kauppias kieltää kuvaamisen kielto perustuu omistamiseen joten em. pykälät eivät koske sitä.
Kauppais taluttaa jullikan korvasta pihalle jos kuvaaminen ei lopu. Kauppias voi saada rapsut lievästä pahoinpitelystä mutta kuvaaminen oli silti luvatonta. Simple as thatKieltää saa, mutta koska perustuslaillisen oikeuden rajoittamiseen kauppiaalla ei ole valtuutusta laissa, ei kieltoa tarvitse noudattaa. Voin minäkin kieltää sinua kirjoittamasta enää tällä palstalla, mutta sinun ei tarvitse noudattaa sitä, koska minulla ei ole oikeutta sille kiellolle. Kauppiastakin koskee Suomen laki.
Hienoa kun myönsit esimerkissäsi miten asian laita todellisuudessa on, vain kauppias tekee rikkeen. - jouluhubaa
takaisin sirkukseen kirjoitti:
Kieltää saa, mutta koska perustuslaillisen oikeuden rajoittamiseen kauppiaalla ei ole valtuutusta laissa, ei kieltoa tarvitse noudattaa. Voin minäkin kieltää sinua kirjoittamasta enää tällä palstalla, mutta sinun ei tarvitse noudattaa sitä, koska minulla ei ole oikeutta sille kiellolle. Kauppiastakin koskee Suomen laki.
Hienoa kun myönsit esimerkissäsi miten asian laita todellisuudessa on, vain kauppias tekee rikkeen.Itkr sitä kun parantelet korvaa. Kauppakeskuksessa tosin et saa sitäkään hupia kun vartijat kanniskelevat oven ulkopuolelle niin ettei jalat lattiaa koske. Perustuslaillinen oikeus on omistaminen niinkuin tuolla on todettu. Kuvaaja joka ei kauppiasta tottele tekee virheen. Valitettavasti siitä ei muuta seuraamusta ole kuin tarvittaessa poistaminen.
Vertaus tähän palstaan on hyvä. Palstan ylläpitäjä eli omistaja saa vapaasti poistaa täältä kommentteja. Omistajan oikeus. Mikset siitä valita? - selkeästi karannut
jouluhubaa kirjoitti:
Itkr sitä kun parantelet korvaa. Kauppakeskuksessa tosin et saa sitäkään hupia kun vartijat kanniskelevat oven ulkopuolelle niin ettei jalat lattiaa koske. Perustuslaillinen oikeus on omistaminen niinkuin tuolla on todettu. Kuvaaja joka ei kauppiasta tottele tekee virheen. Valitettavasti siitä ei muuta seuraamusta ole kuin tarvittaessa poistaminen.
Vertaus tähän palstaan on hyvä. Palstan ylläpitäjä eli omistaja saa vapaasti poistaa täältä kommentteja. Omistajan oikeus. Mikset siitä valita?Jep, olet karannut jostakin, mutta et sirkuksesta.
Kyse on siitä mikä on sallittua ja mikä ei. Ei siitä kuka pullistelee isoimmilla lihaksilla. Ilmeisesti olet tottunut viidakonlakeihin, kun kirjoitat esimerkkisi niiden mukaan. Kyse on nyt siitä mikä on sallittua Suomen lain mukaan. Kun siinä on annettu oikeus kuvata niin mistä löytyy se pykälä, jonka perusteella sitä oikeutta voi rajata?
Edellisessä viestissä tunnustit kauppiaan tekevän virheen, mikä sai mielipeeteesi nyt muuttumaan?
Viesti ei ole henkilö. Viestin voi poistaa, henkilöön tai henkilön laissa säädettyihin oikeuksiin ei ilman laissa annettuja oikeuksia voi kajota. Ja voin valokuvata palstaa mielinmäärin. Ärsyttääkö se sinua? - Oikeus kuvata
selkeästi karannut kirjoitti:
Jep, olet karannut jostakin, mutta et sirkuksesta.
Kyse on siitä mikä on sallittua ja mikä ei. Ei siitä kuka pullistelee isoimmilla lihaksilla. Ilmeisesti olet tottunut viidakonlakeihin, kun kirjoitat esimerkkisi niiden mukaan. Kyse on nyt siitä mikä on sallittua Suomen lain mukaan. Kun siinä on annettu oikeus kuvata niin mistä löytyy se pykälä, jonka perusteella sitä oikeutta voi rajata?
Edellisessä viestissä tunnustit kauppiaan tekevän virheen, mikä sai mielipeeteesi nyt muuttumaan?
Viesti ei ole henkilö. Viestin voi poistaa, henkilöön tai henkilön laissa säädettyihin oikeuksiin ei ilman laissa annettuja oikeuksia voi kajota. Ja voin valokuvata palstaa mielinmäärin. Ärsyttääkö se sinua?Olen täysin samaa mieltä kanssasi, turha ruveta vääntämään palstan peräkammarieinareiden kanssa laista kun näillä ei ole mitään tietoa tai käsitystä koko asiasta. Yllä mainitaan laista kohdat josta näin säädetään, väitän asian olevan näin ja mitään vastaväitettä ei edeleenkään olla esitetty. Tämä experttiföödös väittelee tunteilla eikä järjellä, varsinkaan lakiin perustuvalla faktalla. Tämä on kiistaton ja päivänselvä asia.
- 4+20
Oikeus kuvata kirjoitti:
Olen täysin samaa mieltä kanssasi, turha ruveta vääntämään palstan peräkammarieinareiden kanssa laista kun näillä ei ole mitään tietoa tai käsitystä koko asiasta. Yllä mainitaan laista kohdat josta näin säädetään, väitän asian olevan näin ja mitään vastaväitettä ei edeleenkään olla esitetty. Tämä experttiföödös väittelee tunteilla eikä järjellä, varsinkaan lakiin perustuvalla faktalla. Tämä on kiistaton ja päivänselvä asia.
Jos itsesi kanssa käymää dialogia saa sen verran häiritä, että mikä helvetti on "experttiföödös "? Onko sinulla oma leikkikielikin omin sanoin?
- ota lääkkeesi
4+20 kirjoitti:
Jos itsesi kanssa käymää dialogia saa sen verran häiritä, että mikä helvetti on "experttiföödös "? Onko sinulla oma leikkikielikin omin sanoin?
Miten tunnistat kirjoittajat? Kristallipallosta vai taikapeililtä kysymällä?
- 13+7
ota lääkkeesi kirjoitti:
Miten tunnistat kirjoittajat? Kristallipallosta vai taikapeililtä kysymällä?
Ja lääkkeet vain mielessä, no sehän selittääkin. Et siis pysty vastaamaan edes yksinkertaiseen kysymykseen ilman kristallipalloja ja taikapeilejä?
- unohditko ne taas?
13+7 kirjoitti:
Ja lääkkeet vain mielessä, no sehän selittääkin. Et siis pysty vastaamaan edes yksinkertaiseen kysymykseen ilman kristallipalloja ja taikapeilejä?
Minä en käytä lääkkeitä. En tarvitse niitä, koska en kuvittele olemattomia, kuten esimerkiksi tietämään ketä eri nimimerkikien takana on. Aivan mielenkiinnosta kysyin sinulta millä metodilla sinä sen teet.
- 1+5
unohditko ne taas? kirjoitti:
Minä en käytä lääkkeitä. En tarvitse niitä, koska en kuvittele olemattomia, kuten esimerkiksi tietämään ketä eri nimimerkikien takana on. Aivan mielenkiinnosta kysyin sinulta millä metodilla sinä sen teet.
"Minä en käytä lääkkeitä. En tarvitse niitä, koska en kuvittele olemattomia, "
Jep jep, et tietenkään, mutta varmasti sinun tekstejäsi lukeneilla on asiasta erilaisia mielipiteitä. - jep, jep
1+5 kirjoitti:
"Minä en käytä lääkkeitä. En tarvitse niitä, koska en kuvittele olemattomia, "
Jep jep, et tietenkään, mutta varmasti sinun tekstejäsi lukeneilla on asiasta erilaisia mielipiteitä.Mielipiteitä on monenlaisia, osan voi perustella ja näyttää toteen ja muut (kuten sinun) ovat vailla mitään pohjaa.
- Anonyymi
jouluhubaaa kirjoitti:
Hienoja pykäliä. Vielä kun ymmärtäisit mitä ne tarkoittavat. Selität aivan oikein että viranomainen ei voi kuvaamista kieltää. Samalla tulit kaikille kertoneeksi että kauppias tai ne vartijat eivät ole viranomaisia. Niinpä kun kauppias kieltää kuvaamisen kielto perustuu omistamiseen joten em. pykälät eivät koske sitä.
Kauppais taluttaa jullikan korvasta pihalle jos kuvaaminen ei lopu. Kauppias voi saada rapsut lievästä pahoinpitelystä mutta kuvaaminen oli silti luvatonta. Simple as thatKuvaaminen kaupassa ei muuten ole luvatonta, se on julkinen paikka.Jos kauppias,vartija,tai myyjä käy käsiksi on se lievä pahoinpitely. Kauppa voi laittaa kyltin kuvaamisesta MUTTA SE ON VAAN TOIVE Laki kaupassa kuvaamiseta lain mukaan yleisölle avoimissa paikoissa saa kuvata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuvaaminen kaupassa ei muuten ole luvatonta, se on julkinen paikka.Jos kauppias,vartija,tai myyjä käy käsiksi on se lievä pahoinpitely. Kauppa voi laittaa kyltin kuvaamisesta MUTTA SE ON VAAN TOIVE Laki kaupassa kuvaamiseta lain mukaan yleisölle avoimissa paikoissa saa kuvata.
Et voi kuvata sovituskopissa olevaa henkilöä tms. vastaavassa paikassa, jossa henkilö voi olettaa yksityisyytensä säilyvän. Kuvaaja voi tällöin syyllistyä salakatseluun.
Muutoin kaupassa saa kuvata eikä kuvaamista voi kieltää. Kuvaamista voisi rajoittaa vain, jos se olisi perusteltua ja selvästi etukäteen ilmoitettu kaupassa asioinnin ehto.
- jouluhubaa
Naurun lomassa tuli mieleen pari kysymystä:
-jos et ole pelkkä trolli niin sut on varmaan kaupasta poistettu. Miten on onnistunut oikeuksiesi perääminen virkavallan kanssa? Vai onko se juuri syy täällä itkemiseen kun väitteitäsi ei olekaan noteerattu?
-Vakavampi kysymys onkin mitä tekemistä kuvaamisella ja sananvapaudella on keskenään? Sananvapaus on sitä että saa esittää mielipiteitään ym. hengentuotteitaan ilman sensuuria. Kuvan näppääminen on tekninen toimenpide jota ainakin minun on vaikea ymmärtää mielipiteenilmaukseksi. Tältäkin kannalta varsinkin pienemmillä keskustelupalstoilla tapahtuva yksisilmäinen kirjoitusten poistaminen eli sensuuri on suurempi sananvapausongelma.- löytyi sinun ammatti
Koska et kykene ymmärtämään edes perusoikeuksien sisältöä, ei ole enää yhtään outoa, ettet ymmärrä lakia yhtään laajemmin. Ainoa tuntemasi laki onkin viidakolaki. Ole hyvä, ota banaani.
- 9+1
löytyi sinun ammatti kirjoitti:
Koska et kykene ymmärtämään edes perusoikeuksien sisältöä, ei ole enää yhtään outoa, ettet ymmärrä lakia yhtään laajemmin. Ainoa tuntemasi laki onkin viidakolaki. Ole hyvä, ota banaani.
"Ole hyvä, ota banaani. "
Sinulla taitaa ollakin kaapit täynnä luontaista ravintokasviasi, sieltä on hyvä tarjota.
Mielenkiintoista, vänkäät toivottomasta aiheesta huonoin tiedoin loppuun asti, ja sitten hyökkäät eri mieltä olleen kirjoittajan henkilöä päin solvaukseksi luokiteltavilla heitoilla. Ottaako se noin koville? - ota sinäkin
9+1 kirjoitti:
"Ole hyvä, ota banaani. "
Sinulla taitaa ollakin kaapit täynnä luontaista ravintokasviasi, sieltä on hyvä tarjota.
Mielenkiintoista, vänkäät toivottomasta aiheesta huonoin tiedoin loppuun asti, ja sitten hyökkäät eri mieltä olleen kirjoittajan henkilöä päin solvaukseksi luokiteltavilla heitoilla. Ottaako se noin koville?Banaanit ovat osa hyvää ruokavaliota, sisältää mm. hyvää energiaa, jonka avulla aivot toimivat paremmin. Suosittelen sinullekkin, jos vaikka ymmärtäisit sen jälkeen paremmin.
Ai vänkääminen ja solvaaminen ei sovi keskusteluun? Miksi sinä et sitten ole ollut hiljaa? Ainoa asia, jota sinulta on pyydetty on ne pykälät. Esitä ne ja keskustelu voi päättyä tai tunnusta ettet tiedäkkään asiasta yhtään mitään. - jouluhubaa
löytyi sinun ammatti kirjoitti:
Saisiko vastauksen noihin esittämiini kysymyksiin?
- missä ne pykälät?
jouluhubaa kirjoitti:
Saisiko vastauksen noihin esittämiini kysymyksiin?
Kerro ensin vastaus minun esittämään kykymykseen.
- :D:D:D:D:D
missä ne pykälät? kirjoitti:
Kerro ensin vastaus minun esittämään kykymykseen.
Ethän sä kysynyt tuolta hubailijalta mitään. Neuvoit vain syömään banaania. Muakin kiinnostais tietää mistä kaupasta sut on pihalle heitetty?
- missä ne pykälät
:D:D:D:D:D kirjoitti:
Ethän sä kysynyt tuolta hubailijalta mitään. Neuvoit vain syömään banaania. Muakin kiinnostais tietää mistä kaupasta sut on pihalle heitetty?
Syö vain sinäkin banaanisi, jotta tarkkaavaisutesi paranee. Aiheesta on näet useampi keskustelu ja useampi keskustelija.
- 19+6
"Ai vänkääminen ja solvaaminen ei sovi keskusteluun?"
No yleensä ei, teikäläisten tavoista en ole ihan selvillä, mutta tavallisesti ne eivät kuulu normaaliin keskusteluun.
"Ainoa asia, jota sinulta on pyydetty on ne pykälät."
Niin sinultakin, varsinkin kun olet ahkerasti vedonnut useisiin tarkemmin määrittelemättömiin lakeihin. Tietenkin olematonta normia on vaikea esitellä.
"Esitä ne ja keskustelu voi päättyä tai tunnusta ettet tiedäkkään asiasta yhtään mitään. "
Ja sinun ei tarvitse esittää näitä usein esittämiäsi ja tulkintasi mukaan mielipidettäsi tukevia pykäliä koska?
Siis kysytään uudestaan, jos et hyväksy täällä saamaasi vastausta, mikset voi vain sanoa olevasi eri mieltä, ja lopettaa siihen ilman että alat ketjussa vängätä. Kyllä ne sieltä kaupasta pihalle lentää edelleen, vaikka kuinka ahkerasti täällä suomi24:sen ketjussa angstaat kuvaajien perusoikeuksista.
Luuletko oikeasti, että kukaan sinun kanssasi eri mieltä oleva muuttaa mielipidettään vain sen takia, että jaksat inttää?- katso peiliin
Mutta sinun keskusteluun kuuluu.
Turha niitä on toistaa, kun et tuosta toisesta keskustelusta kykene niitä löytämään. Ei ole kovin vaikeaa, mutta niin ylivoimaista sinulle. Kuten sinun mielipidettä tukevien pykälien esittäminen.
Ja minkä lain perusteella minut saisi kaupasta heittää pihalle. Viidakonlain voit unohtaa, se ei päde Suomessa.
En minä sitä sinulta odotakkaan, kun päivästä toiseen jankutat samaa vanhaa virttäsi mitenkään sitä perustelematta. Syyttelet vain muita kykenemättä huomaamaan mitä itse teet. - 1+9
katso peiliin kirjoitti:
Mutta sinun keskusteluun kuuluu.
Turha niitä on toistaa, kun et tuosta toisesta keskustelusta kykene niitä löytämään. Ei ole kovin vaikeaa, mutta niin ylivoimaista sinulle. Kuten sinun mielipidettä tukevien pykälien esittäminen.
Ja minkä lain perusteella minut saisi kaupasta heittää pihalle. Viidakonlain voit unohtaa, se ei päde Suomessa.
En minä sitä sinulta odotakkaan, kun päivästä toiseen jankutat samaa vanhaa virttäsi mitenkään sitä perustelematta. Syyttelet vain muita kykenemättä huomaamaan mitä itse teet."Ja minkä lain perusteella minut saisi kaupasta heittää pihalle. "
Ehkä tuolla asenteella olevaa ei pitäisi edes päästää kauppaan sisään. (No tämä on vain keskustelun aikana syntynyt ajatus)
Et lennä kaupasta pihalle, jos kauppias ei välitä kuvaamisesta, pyydät luvan tai et kuvaa silloin kun se kielletään, eikö ole yksinkertaista?
Asia on kerrottu sinulle useaan kertaan, mutta aina löydät jonkin salaperäisen perusoikeuden tai tarkemmin määrittelemättömän "Suomen lain" jonka mukaan yksityisellä kiinteistönhaltijalla ei olekaan oikeutta hallita kiinteistöään ja heittää ei-halutut kuvaajat pihalle.
Et perustele juuri mitenkään sitä miksi täällä usean palstan vakkarikirjoittajan esittämä näkemys on väärä, et perustele edes omaa näkemystäsi muuten huonoon laintuntemukseen perustuvilla yleistyksillä ja sanallisilla epämääräisyyksillä joiden taakse menet aina tiukan paikan tullen. Tietenkin yrität aina kääntää näyttötaakkaa joka kerta kun olet kiipelissä, muttei se nyt kyllä loputtomiin kanna. - missä ne pykälät?
1+9 kirjoitti:
"Ja minkä lain perusteella minut saisi kaupasta heittää pihalle. "
Ehkä tuolla asenteella olevaa ei pitäisi edes päästää kauppaan sisään. (No tämä on vain keskustelun aikana syntynyt ajatus)
Et lennä kaupasta pihalle, jos kauppias ei välitä kuvaamisesta, pyydät luvan tai et kuvaa silloin kun se kielletään, eikö ole yksinkertaista?
Asia on kerrottu sinulle useaan kertaan, mutta aina löydät jonkin salaperäisen perusoikeuden tai tarkemmin määrittelemättömän "Suomen lain" jonka mukaan yksityisellä kiinteistönhaltijalla ei olekaan oikeutta hallita kiinteistöään ja heittää ei-halutut kuvaajat pihalle.
Et perustele juuri mitenkään sitä miksi täällä usean palstan vakkarikirjoittajan esittämä näkemys on väärä, et perustele edes omaa näkemystäsi muuten huonoon laintuntemukseen perustuvilla yleistyksillä ja sanallisilla epämääräisyyksillä joiden taakse menet aina tiukan paikan tullen. Tietenkin yrität aina kääntää näyttötaakkaa joka kerta kun olet kiipelissä, muttei se nyt kyllä loputtomiin kanna.Ei minun tarvitsekkaan perustella, kun toinen kirjoittaja on sen tehnyt ja minä olen siihen viitannut moneen kertaan. Ei ole minun vika, ettet sinä kykene sitä löytämään.
Sinä olet esittänyt tietäväsi ne pykälät, joiden perusteella kuvaamisen saisi kieltää, mutta kertaakaan et ole niitä esittänyt. Eli sinä tässä piiloudut ylimalkaisten heittojen taakse.
Eikö kanna loputtomiin, sinulta se näyttää onnistuvan. - 5+2
missä ne pykälät? kirjoitti:
Ei minun tarvitsekkaan perustella, kun toinen kirjoittaja on sen tehnyt ja minä olen siihen viitannut moneen kertaan. Ei ole minun vika, ettet sinä kykene sitä löytämään.
Sinä olet esittänyt tietäväsi ne pykälät, joiden perusteella kuvaamisen saisi kieltää, mutta kertaakaan et ole niitä esittänyt. Eli sinä tässä piiloudut ylimalkaisten heittojen taakse.
Eikö kanna loputtomiin, sinulta se näyttää onnistuvan."Ei minun tarvitsekkaan perustella, kun toinen kirjoittaja on sen tehnyt ja minä olen siihen viitannut moneen kertaan."
Luulisi copy/pastaamisen olevan sitten helppoa. Viittaus tarkoittaa linkkiä, ei sitä että mainitsee että "joku antoi jossain jotain pykäliä, ja niitä mä tarkoitan."
Esität siis väitteen, ja jota puolustat jankkaamisella jonka jälkeen esität ettei sinun oikeastaan tarvitsekaan perustella mitään. Että sillälailla! Et siis ole vastuussa edes omista väitteistäsi sen vertaa, että sinun pitäisi perustella niitä.
Ja viestisi loppuosa on samaa epätoivoista kääntämistaktiikkaa, jossa kommentoimisen arvoista asiaa ei ole.
- missä ne pykälät?
Olisihan se helppoa, mutta jos sinä et kykene sitä helpoille ohjeilla löytämään niin et tunnistaisi niitä edes nenäsi etten kannettuna. Viittaus tarkoittaa paljon muutakin kuin linkin esittämistä.
Taas vääsin. Väitteen on esittänyt toinen kirjoittaja, ja kolmas kiistänyt sen. Minä perään sitä, millä tämä kolmas perustelee väitteensä. Eli missä ne kysytyt pykälät ovat.
Sinä taas olet vain ja ainoastaan jankannut (ja syytellyt siitä muita). Yhtään faktaa et ole esittänyt.
No, ei nuo sinun kirjoitukset ole alkuunkaan olleet komentoimisen tasoisia. Ensimmäisen sellaisen saat, kun esität ne pyydetyt pykälät. - 11+14
"Väitteen on esittänyt toinen kirjoittaja, ja kolmas kiistänyt sen. Minä perään sitä, millä tämä kolmas perustelee väitteensä. "
Tämä menee jo hilpeäksi, siis olet keskustelija numero neljä, joka yrittää ratsastaa tarkemmin määrittelemättömän kirjoittajan numero kaksi väitteillä, jotka keskustelija nro 3 kiisti.
Mutta eikö tämä kirjoittaja numero kaksi puolusta itseään, ja sinä numero 4 (tai mikä sitten oletkin) puolusta omiasi, ja esitä omat perustelusi.
Tosin oikeastaan et esitä muuta kuin käännät argumentteja ja etkä oikeastaan esitä mitään muuta kuin vääntelehdit sanojen ja epämääräisyyksien taakse piiloon. Kuten viestisi loppuosasta taas voi päätellä. - missä ne pykälät?
Nyt sinä taas kuvittelet omiasi ja luulet tietäväsi pelkästä nimimerkistä todelliset henkilöt. Taidan arvata hilpeytesi oikean aiheuttajan.
Ei minun tarvitse väännellä, sen teet sinä. Yritän vain vähän suoristaa, mutta ei se onnistu, kun et kykene esittämään niitä pykäliä. - 18+18
"Nyt sinä taas kuvittelet omiasi ja luulet tietäväsi pelkästä nimimerkistä todelliset henkilöt."
Kertasin vain sen ja yritin saada sitä ymmärrettävään muotoon, mitä oikein yritit selittää. Oikaise toki, jos jokin meni väärin kirjoittajien erittelyssä.
"Taidan arvata hilpeytesi oikean aiheuttajan."
Se on vaistomainen reaktio ihmisillä, että koomikon tai pellen tunnistaessaan tilanne muuttuu hilpeäksi.- missä ne pykälät?
Taas kerran kiertelet ja kaartelet ja pykälät unohtuivat.
Veikkasin kyllä aivan eri syytä. Mutta jos tuo oli hilpeytesi syy niin jatka peiliin tuijottamista - nauru pidentää ikää.
- 12+9
"Mutta jos tuo oli hilpeytesi syy niin jatka peiliin tuijottamista - nauru pidentää ikää."
No jätetään se peiliin katsominen pahan päivän varalle, jo pelkästään tätä ketjua ja sinun kiertelevän kaartelevia "asiantuntija" kommentteja lukiessani tuli varmaan jo pari extra elinvuotta lisää. - oikeus kuvata
- veteen piirretty
1) yleisellä paikalla:
a) tietä, katua, jalkakäytävää, toria, puistoa, uimarantaa, urheilukenttää, vesialuetta, hautausmaata tai muuta vastaavaa aluetta, joka on YLEISÖN KÄYTETTÄVISSÄ;
b) rakennusta, joukkoliikenteen kulkuneuvoa ja muuta vastaavaa paikkaa, kuten virastoa, toimistoa, liikenneasemaa, KAUPPAKESKUSTA, LIIKEHUONEISTOA tai ravintolaa, joka on yleisön käytettävissä joko jonkin TILAISUUDEN AIKANA tai muutoin;
2) taajamalla taajaan rakennettua aluetta, joka on osoitettu taajama-liikennemerkillä.
SAA KUVATA MUTTA EI PÄÄSÄÄNTÖISESTI SILLOIN JOS PAIKALLA ON IHMISIÄ. ELI YKSITTÄISIÄ IHMISIÄ JOITA ET TUNNE, EI SAA KUVATA, KUTEN UIMARANNOILLA VÄHÄPUKEISIA NAISIA TAI LAPSIA. YLEISKUVAA SAA KUVATA IHMISISTÄ. KUVAUS SALLIMUKSET OVAT AMMATTILAISIA VARTEN KUTEN LEHTIKUVAJIA YM. YKSITYISEN IHMISEN OMAAN KÄYTTÖÖN TULEVAT HENKILÖKUVAUKSET EIVÄT OLE SALLITTUJA, KUTEN TUNTEMATTOMAN ALAIKÄISTEN LAPSIEN KUVAAMINEN JULKISELLA PAIKALLA. - kyllä voi kieltää
Nimimerkin oikeus kuvata oli ihan oikeaa tietoa linkissä.Kaupassa ja ravinteleissa saa kuvata,mutta kaupasta ja ravintolasta voidaan heittää ulos sen takia sillä kaupalla on OIKEUS VALITA ASIAKKAANSA.Eli kuvaa kauppassa tai ravintolassa niin lennät pihalle ja voi myös kauppa antaa porttikiellon jos ei syynä ole etninen tausta eli rasismi.Kun kerran antaa yhdelle porttarin myös tummalle voi antaa ei se ole rasismia jos muut tummat pääsee normaalsiti kauppaan:=)kaikkia ei voida kieltää silloin on rasismia.
- hh5h5
Mä en kanssa ymärrä, että miksi jossain kaupoissa esim. prisma on kuvauskielto, vaikka mikään laki ei kiellä kuvaamista.
Tollahan perusteella voisi kieltää kaikein mahdollisen mikä ei ole laissa kielettyä. - Anonyymi
hh5h5 kirjoitti:
Mä en kanssa ymärrä, että miksi jossain kaupoissa esim. prisma on kuvauskielto, vaikka mikään laki ei kiellä kuvaamista.
Tollahan perusteella voisi kieltää kaikein mahdollisen mikä ei ole laissa kielettyä.Monissa kaupoissa tuo on normaali käytäntö. Niitä näkee sekä Suomessa että ulkomailla.
Joissakin ulkomaisissa ostoskeskuksissa on kuvaamiselle täysi kielto. Näin oli kokemukseni mukaan esimerkiksi eräässä Espanjan aurinkorannikon tunnetussa ostoskeskuksessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monissa kaupoissa tuo on normaali käytäntö. Niitä näkee sekä Suomessa että ulkomailla.
Joissakin ulkomaisissa ostoskeskuksissa on kuvaamiselle täysi kielto. Näin oli kokemukseni mukaan esimerkiksi eräässä Espanjan aurinkorannikon tunnetussa ostoskeskuksessa.Suomen laki ja jonkun toisen valtion laki eivät välttämättä ole yhteneväisiä.
- Anonyymi
Kuvaamista ei voida kieltää, mutta joissakin tilanteissa sisäänpääsy voidaan evätä tai kuvaava henkilö poistaa.
Kuvaaminen julkisilla paikoilla on sallittua. Julkinen paikka on sellainen, johon kaikilla on vapaa pääsy. Myös yksittäisten ihmisten kuvaaminen on sallittua. Kuvaaminen on siis sallittua esimerkiksi: juna- ja linja-autoasemalla sekä lentoasemien yleisölle avoimilla alueilla, kadulla, puistoissa, kauppakeskusten yleisillä alueilla, kirjastoissa ja vastaavissa yleisölle avoimissa julkisen palvelun laitoksissa, sairaaloiden ja terveyskeskusten auloissa ja virastojen yleisölle avoimilla alueilla.
Kuvan julkaiseminen on sitten eri asia kuin kuvaaminen. Kaikki mikä on julkista ei ole kuitenkaan julkaistavissa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anniina Valtonen tilittää - Potkut avasivat sanaisen arkun: "Ainut asia elämässä..."
Suosikkimeteorologi ja Puoli seitsemän -ohjelmasta tuttu Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Ylen muutosneu872799Purraa riepoteltiin kuin märkää rättiä...
...Purra vastaukset olivat pelkkää persujargonia, hermotkin kärähtivät hänellä pari kertaa. Arvosanaksi jäi nolla näistä4682104Riikka Purra: Olemme epäonnistuneet
PS-ehdokkaan taustalta paljastuu rikollisjärjestön jäsenyys ja raiskaustuomio Perussuomalaiset poisti Marko Kääriäise1751861- 891522
Seksuaalinen häirintä takseissa järkyttää - Katsoitko ohjeet tuleville taksikuskeille tv:stä?
Seksuaaliset teot takseissa Suomessa olivat harvinaisia ennen taksialan vapauttamista vuonna 2018. Sen jälkeen Helsingin1261515Se oli siinä Ähtärin sairaala
Aamulla uutisissa yhdellä äänellä hävisi Ähtäri,taas kepu petti https://areena.yle.fi/podcastit/1-73786019451408- 701347
Vaikka pidät minua
Herkkänä ja kilttinä niin tiedät että olen vahvaa tekoa. Vaikka mitä tapahtuisi niin yleensä selviän. Lähes aina. Nyt on501306Nainen, tilanne on nyt tämä
että olen pyristellyt irti vahvoista tunteista sinuun, ja alku on näyttänyt hyvältä. Olisiko viikko jo taisteltu. Vielä701148Keskolle uusi K-ruokakauppa Taivalkosken keskustaan
"Keskon tavoitteena on uuden kauppapaikan rakentaminen Taivalkosken keskustaan. Taivalkosken kunnan ja Keskon väliset ne581080