Olen nyt 15vuotias yläastetta käyvä tyttö, olen kyllästynyt Suomen säähän ja en missään nimessä halua jäädä tänne enää, olen halunnut pitkään muuttaa pois täältä mutta vanhemmat eivät työnsä takia pysty. Joten onko mahdollista alaikäisen muuttaa Espanjaan (Etelä-rannikolla tai kanarialle?) opiskelemaan yksin (vanhempien suostumuksella tietysti), millaiset on opiskelumahdollisuudet siellä ja millaisen todistuksen sinne tarvitsee, ja missä olisi parhaat opiskelupaikat? Haluaisin myös tietää minkä hintaista asuminen opiskelijoille on. Toivon että jollain olisi tietoa koska en ole löytänyt mistään hyvää tietoa asiasta! :)
opiskelemaan espanjaan?
7
290
Vastaukset
- Marbellassa_asuva91
Ei ole mahdollista, mietis tarkemmin =).
- woman from espanja
koita löytää itsellesi mahdollisuus asua jonkun perheen luona, vaikka suomalaisen tai espanjalaisen. Yksin sinun ei kannata edes suunnitella asuvasi. Voit opiskella useitakin aineita, mutta etsi siis ensin isäntäperhe itsellesi.
lue uutisia vaikka Fuengirolasta; www.fuengirola.fi - noora
Suomessa koulut ovat huipputasoa ja lisäksi ilmaisia. Kannattaa nyt pikkusen kerätä itseään ja selvitä muutama vuosi Suomessa ja muuttaa sitten ulkomaille jos siltä tuntuu.
- Uhmisikä
Uhmaikä on kamala ikä,kun jälkeenpäin muistelee.
- Tiedoksi.
Opiskelemaa , Töihin. Espanjaan.
Tässä löytyy tietoa.
http://www.maatieto.net/espanja/opiskelemaan
---- - Org neuvoo harhaan
Hei haloo, onko tää ES AR joka neuvoo 15 vuotiasta suuntaamaan Espanjaan. On realistinen taju kaukana!
- 8G6
15 vuotias voi olla todella kypsä ikäisekseen, itse olin saman ikänen ellen nuorempikin kun rupesin etsimään tietoa miten pääsisin lähtemään ulkomaille yläasteen jälkeen. ensimmäinen(ja helpoin) vaihtoehto ois tietysti lähteä vuodeksi vaihto oppilaaksi espanjaan sen jälkeen hallitsisit kielen täydellisesti. mutta vaihto oppilaaksi lähteminen on aika hintavaa hommaa mutta esim stipentejä kannattaa yrittää pyytää tai sponsori rahaa/ mennä töihin, pyytää sukulaisilta, tehdä vkloppu töitä postinjakajana jnejne niin sillä tavalla sais kerättyä rahaa kasaan.
mutta ilman kielitaitoa on aika mahdotonta löytää koulutuspaikka kun aurinkorannikon lukiossakin vissiin on vaatimuksena että jompi kumpi vanhemmista asuu espanjassa. jos englannin kielelläsi pärjäät niin varmasti löytyy malagastakin kouluja joissa puhutaan englantia mutta ovat sitten yksityisiä=maksaa helvetisti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367549Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361833Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251830- 911593
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791515Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104958- 49890
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28800- 31749
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja21709