opiskelemaan espanjaan?

poiskylmästä

Olen nyt 15vuotias yläastetta käyvä tyttö, olen kyllästynyt Suomen säähän ja en missään nimessä halua jäädä tänne enää, olen halunnut pitkään muuttaa pois täältä mutta vanhemmat eivät työnsä takia pysty. Joten onko mahdollista alaikäisen muuttaa Espanjaan (Etelä-rannikolla tai kanarialle?) opiskelemaan yksin (vanhempien suostumuksella tietysti), millaiset on opiskelumahdollisuudet siellä ja millaisen todistuksen sinne tarvitsee, ja missä olisi parhaat opiskelupaikat? Haluaisin myös tietää minkä hintaista asuminen opiskelijoille on. Toivon että jollain olisi tietoa koska en ole löytänyt mistään hyvää tietoa asiasta! :)

7

268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marbellassa_asuva91

      Ei ole mahdollista, mietis tarkemmin =).

    • woman from espanja

      koita löytää itsellesi mahdollisuus asua jonkun perheen luona, vaikka suomalaisen tai espanjalaisen. Yksin sinun ei kannata edes suunnitella asuvasi. Voit opiskella useitakin aineita, mutta etsi siis ensin isäntäperhe itsellesi.

      lue uutisia vaikka Fuengirolasta; www.fuengirola.fi

    • noora

      Suomessa koulut ovat huipputasoa ja lisäksi ilmaisia. Kannattaa nyt pikkusen kerätä itseään ja selvitä muutama vuosi Suomessa ja muuttaa sitten ulkomaille jos siltä tuntuu.

    • Uhmisikä

      Uhmaikä on kamala ikä,kun jälkeenpäin muistelee.

    • Tiedoksi.
    • Org neuvoo harhaan

      Hei haloo, onko tää ES AR joka neuvoo 15 vuotiasta suuntaamaan Espanjaan. On realistinen taju kaukana!

    • 8G6

      15 vuotias voi olla todella kypsä ikäisekseen, itse olin saman ikänen ellen nuorempikin kun rupesin etsimään tietoa miten pääsisin lähtemään ulkomaille yläasteen jälkeen. ensimmäinen(ja helpoin) vaihtoehto ois tietysti lähteä vuodeksi vaihto oppilaaksi espanjaan sen jälkeen hallitsisit kielen täydellisesti. mutta vaihto oppilaaksi lähteminen on aika hintavaa hommaa mutta esim stipentejä kannattaa yrittää pyytää tai sponsori rahaa/ mennä töihin, pyytää sukulaisilta, tehdä vkloppu töitä postinjakajana jnejne niin sillä tavalla sais kerättyä rahaa kasaan.

      mutta ilman kielitaitoa on aika mahdotonta löytää koulutuspaikka kun aurinkorannikon lukiossakin vissiin on vaatimuksena että jompi kumpi vanhemmista asuu espanjassa. jos englannin kielelläsi pärjäät niin varmasti löytyy malagastakin kouluja joissa puhutaan englantia mutta ovat sitten yksityisiä=maksaa helvetisti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1234
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      61
      788
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      730
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      695
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      37
      646
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    10. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      628
    Aihe