Eli siis tänään vaihdoin Vectraan kyseisen nokka-akselin asennon anturin uuteen.
Kaikki meni kuten pitikin. Vikavalo ei palanut vaihto operaation jälkeen
ja auto otti kierroksia normaalisti ja voimat palasivat koneeseen.
Lähdin ajamaan koeajoa, kaikki toimi normaalisti. Ajoin noin 10km matkan.
Tulin takaisin pihaan, sammutin auton ja käynnistin uudelleen, jonka jälkeen vikavalo
syttyi uudestaan kun kierrokset nousivat yli 4500.
Onko kenellekkään käynyt samoin? Olisiko veikkauksia/tietoa missä vika piilee tällä kertaa?
Kyseinen auto Opel Vectra B 2.0Ecotec
Nokka-akselin asennon tunnistin.
8
5421
Vastaukset 8
- 1.9 cdti
Muistitko poistaa vian ajotietokoneen muistista ?
Vikamuisti pitää aina tyhjentää korjauksen jälkeen, muuten vikavalo syttyy uudestaan.- VekkuliB
Onnistuuko tuo nollaus kotikonstein vai onko vietävä huoltamolle
Kiitos vastauksestasi
- 1.9 cdti
En ole kokeillut, mutta käyppä tuolla www.ocf.fi, siellä on ihmisiä jotka tietävät Opeleista todella paljon.
Itse olen jättänyt sovinnolla auton huoltamisen ja korjaamisen merkkiliikkkeelle, kun ei ole itsellä paikkaa ja autoissa on nykyään niin paljon elektroniikkaa.
Liikkeessä lukevat vikakoodit ja samalla näkee onko muita vikoja olemassa.
Myös löysä liitos aiheuttaa vika koodi ilmoituksen, eli onhan liitokset hyvin kiinni. - Milk Er
Se on turha veikkailla kun vikavalo palaa sen merkkinä että siellä on vikakoodi muistissa joka kertoo syyn missä vika on. Ilmeisesti nokan tunnistinta on lähdetty summamutikassa vaihtamaan ilman tietoa minkätakia se vikavalo alunperin paloi jolloin sama vika saattaa edelleen aiheuttaa vikavalon.
Vikavalo myös sammuu ja pysyy sammuksissa kun vian korjaa eikä sitä varten tarvi mitään vikamuisteja nollailla. Koko "nollaa vikakoodit että vikavalo sammuu"-temppuilu on vaan korjauksenvenytyskikka niiltä jotka ei ole vielä jaksaneet edes konepeltiä avata, valo saattaakin sillä hetkeksi sammua mutta ECU kyllä huomaa viallisen osan huonon toiminnan ja sytyttää valon pian uudestaan vikakoodin kanssa.
Ainakaan tällä paikkakunnalla nyrkkipaja ei ota juuri mitään vikakoodien luvusta (luokkaa 10e) joten se on pieni raha että saa tarkan tiedon mikä siellä kusee, kannattaa kysellä. Eikä missään nimessä merkkiliikkeeseen lypsettäväksi tuollaisten vanhojen rotiskojen kanssa.- Lisää elektroniikkaa
Joo, mutta kun sen vikakoodin lukeminen antaa usein useamman syyn siihen vikaan ja sitten niitä osia vaihdetaan ja vaihdetaan = rahaa palaa, tämä on ärsyttävää, kunpa antaisikin vain sen koodin missä vika on, olisi elämä helppoa.
- opelisti
Vikakoodit voit nollata itse yksinkertaisesti käyttämällä virtoja päälle ja pois 20 kertaa peräkkäin. jos vikavalo palaa vielä tuonkin jälkeen on vika päällä kokoajan jolloin joudut käyttämään auton vikakoodin luvussa.
- weedee
tyhjäkäyntisäädin karstanen ja jumittaa... Ruiskuta wd- monitoimiöljyä säätinen ja anna vaikuttaa ja käynnistä auto.ja aja lenkki .. ruiskuta runsaasti,liottaa karstat pois
- sdadwadeawdda
käsijarrun alapuolella olevan muovin alta löytyy obd pistoke mistä yhdistät pinnit 5 ja 6 vaikkapa johdon pätkällä. eli kuskin penkillä istuessa ylin rivi ja vaihdekepin suunnasta lähdet laskee 1,2,3,4 .... sitte ku pinnit on yhdistetty virrat päälle ( ei käyntiin) vaan II asentoon ja seuraat moottorin vikavaloa mitä vilkuttaa.. täältä lisää ohjeita http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=4&t=106248&p=776597&hilit=moottorielektroniikan häiriövalo&sid=48982a8e100802e9b075dd6778880d9a&sid=48982a8e100802e9b075dd6778880d9a#p776597
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 671131
Viesti sinulle
Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️43838- 69782
- 81770
- 149736
Mitä sinulle on tapahtunut lapsena
Kun olet noin sairas päästäsi? Pikkupojalle ( Miehen kehossa)80689Miksi meille jäi
Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk37685- 64683
Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.
Kun puhutaan "tavallisesta" ihmisestä, joka on suht tasapainoinen eläjä, niin puhutaan oikeastaan taitavasta tunteiden k202586Mikä on totta mikä ei?
Onko juoru vai ei että nimeltä mainitsematon henkilö on tehnyt naiselle/naisille jotain joka on väärin?11584Rakas, rakkaampi, rakkain
Olen tullut siihen johtopäätökseen, ettei minun kannata rakastaa. Kaikki joita olen koskaan rakastanut vain kohtelevat m117578Haluan purkaa vielä tuntemuksia
Tykkään sinusta kovin paljon❤️ olen surullinen tilanteestasi ja siitä mitä me olemme yhdessä joutuneet kokemaan. Tämä ei19555- 52539
Sara Sieppi ja hissi tänään
Voi helvetin helvetti. Nytkö tätä naikkosta täytyy palvoa ja antaa etuoikeus hissiin, kun hän on vääntänyt kakaran maail115515- 90498
Ketä ajattelen
kun mietin, mitä sinulle kuuluu? En tunne sinua oikeasti, ja se on ehkä hyvä, koska jos tietäisin enemmän, se varmaan v18490Työttömän miehen ihmisarvo
..parisuhdemarkkinoilla on olematon. Työtön mies on naisille ihmisjätettä, varsinkin jos sattuu olemaan vielä kunnolline114465YLINEN pilaa Ähtärin mahdollisuudet.
Vuodeosastopäätös jossa Nina Ylinen (sdp) äänesti niiden lopettamisen puolesta, hoitajille potkut ja silti arviointimene25446Pilkettä sunnuntain silmässä
😉 Jos tästä ketjusta löytyisi yksi ihminen, joka saisi sut hymyilemään tänään… Millainen hän olisi? Ei tarvitse kerto65441Persujen Puhoksen retki
Perussuomalaiset olivat tehneet turistibussimatkan Puhokseen. Tosin raukat olivat niin peloissaan, etteivät uskaltaneet144427