Voiko orava tappaa?

qqqqq22

Oravat ovat melko rohkeita olioita kun uskaltavat käydä käärmeiden ja kissojen päälle, sekä suurempien olioiden; ihmisten sekä muiden villieläinten. Olen kuullut aikoinaan koulussa bilsan opettajilta tapauksia että on sattunut tilanteita jossa orava on puraissut jalasta/kädestä eikä ole päästänyt vasta kun etuhampaat osuvat yhteen

Mutta jos se puraisee kaulasta???

35

7616

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ole huoleti..

      ei sua orava tapa.Kissankin on oltava melko pieni jos orava sille jotain mahtaa

    • bilsanope

      Oravat ovat erittäin vaarallisia petoeläimiä. Niiden suuret hampaat voivat repiä sinun kaulasi kerralla auki ja kynnet puhkaista silmäsi. Näin Jumala maailman suunnitteli.

    • 20 vuotta bilsanopen

      Hei! Anteeksi bilsanope mutta millä perusteella olet biologianopettaja? Olen itse ollut jo 20 vuotta peruskoululaisten biologianopettaja ja tiedän varsin hyvin ettei orava voi raadella kaulaa auki kerralla... Silmät voi mennä puhki, jos orava nyt sattuu kynsillään sinun silmiä sorkkimaan, mutta tämä on ERITTÄIN HARVINAISTA.

      • Anonyymi

        20 vuotta opettajana rtkä ymmärrä sarkasmia.


    • bilsanope

      Minusta tuntuu että teillä on erittäin vääränlainen käsitys oravista. Minä itse kerran jouduin erittäin vakavaan seksuaaliseen ahdisteluun oravan takia. Oravat ovat petoeläimiä siinä missä ihmisetkin joten kannattaa olla varuillaan niistä! sinä saatat olla seuraava uhri!! Varo!

    • qqqqq22

      En sanonu missään vaiheessa olevani bilsan ope vaan he ovat kertoneet meille luokan kesken että ne saattavat purra aina silloin tällöin. Kannattaa lukea teksti tarkemmin eikä silmäillä

      • 20 vuotta bilsanope

        Puhuimme bilsanopettajalle.


    • hammaskurre

      hyvä tapa välttää oravanpurema. ÄLÄ OTA ORAVAA KÄTEEN. Niin yksinkertaista se on. Oravat eivät hyökkäile, elleivät joudu pahoin ahdistetuiksi

    • hgfjv

      Jos kysymys koskee ihmistä niin ei.
      Jos kysymys on, että voiko orava yleensä tappaa niin kyllä. Kaikki eläimet tappavat
      tarvittaessa vaikka sitä eivät kaikki voi uskoa koska ne ovat niin "suloisia" ja muuta
      sellaista.

    • hth**

      Epäsuorasti ehkä - ihmisiä on kuollut esim. huonosti hoidettujen kissanpuremien aiheuttamiin tulehduksiin.

      Mikä tahansa purema voi johtaa verenmyrkytykseen. MIstä tahansa haavasta voi saada tetanuksen...

      Periaatteessa oravat voivat myös kantaa raivotautia.

      Mutta voiko orava tappaa ihmisen ihan vaan puremalla? Ei.

    • Maaseudun asukki

      Kaupunkilaistollot keskustelevat luonnosta... Ja oikein bilsanopettajien säestyksellä... xD

      Onneksi ei ollut kahvikuppia kädessä, sen verran voimallisen naurunpyrskähdyksen tämä keskustelu sai aikaan.. xD

      Voi orava tappaa, ja tappaakin linnunpoikasia, mutta ei ihmistä.. xD xD

      Ei h*lvetti sentäs mitä harhaluuloja ihmisillä.. xD

      • Maaseudun asukki

        Niin, lisäyksenä vielä että pienikin kissa tappaa oravan mennen tullen ja palatessa, että se siitäkin.
        Eikä orava todellakaan käy päälle, mutta puree taatusti jos otat kiinni sen.


      • tää on tätä

        Nauroiko 'Maaseudun asukki' sarsastisille tai muuten herjoille joita vastaukset ovat. Vai uskoiko ihan tosissaan noita vastauksia (kun niin nauratti). Maaseutulaisia voi olla kyllä helppo höynäyttää.


    • Maaseudun asukki

      Maaseudun asukki nauraa aloittajan tyhmälle kysymykselle ja tyhmille kaupunkilaisille.
      Sarkasmin tunnistan, vaan sarsasmia en...

    • ..................

      vitun oravat........................................!

    • NN83

      Juteltiin työ paikan kahvilassa oravista nii yksi mestareiata tivasi että orava olisi tappanut ihmmis vauvan parveekeella rattaista et yritin googlata tapauksia mut ei viellä oo tärpänny mut joo ihmis vauva on hyvin hauras ja heikko et kaikki peto eläimet voivat tappaa ihmis vauvan tilaisuusen nähdessään

    • Anonyymi

      kyl orava pystyy tappaa ihmisen jos sitä uhataan. sil on terävät hampaat. vaikka se on söpö ja näyttää vaarattomalta, se pystyy puree koko sormen poikki.

    • Anonyymi

      mutta älkää pelätkö. orava pelkää ihmistä enemmän. se on pieni ja vaikka sillä on talttahampaaat. kuka olis niin tyhmä että laittais sormet sen suuhun, ei kukaan!mä voisin talloo sen hetkessä kuoliaaks. se pelkää ja väistää ihmistä. sen silmissä ihminen on iso ja pelottava. se tietää että ihminen on suurempi uhka kuin se itse. joten älkää välittäkö kenenkään bilsanopen paskapuheista.

    • Anonyymi

      Kyllä orava voi tappaa,puree lujaa.Terävät hampaat,mutta yleensä puolustaa itseään.

    • Anonyymi

      Olen nähnyt oravan tappaman hirven. Istui vielä hirvenpäällä kun näin sen.

    • Anonyymi

      Olin kerran yhdessä paikassa metsässä ihan rauhallisissa aikeissa. Räpläsin kännykkää päämääränä selfie ja polttelin tupakkaa. Kuinka ollakaan siellä metrin päässä vaani sellainen rapiat 2 metriä pitkä kyy. Se oli juuri aikeissa iskeä kurkkuuni, mutta samalla sekunnilla puusta kimpoutui sellainen melkein 2 kiloinen orava sen kyyn kimppuun. En muistanut ottaa edes kuvaa itsestäni, kun jähmetyin katsomaan näiden kahden pedon kamppailua. Tiukan kisan voitti orava. Nappasi sen tappamansa niskaotteeseen ja vei mennessään. Olin onnellinen. Taas minä selvisin tiukasta tilanteesta. Soitin luontoiltaan ja yritin kertoa havainnostani... siinä oli joku puhelinseula, jossa joku luonnosta vieraantunut akka vaan sanoi, että vedähän Juha kä...n ja sulki puhelimen. Tosi sairasta.

    • Anonyymi

      Peto se on. Minäkin vaihdoin oravaan mainoksen uhrina. Ei olisi kannattanut... siinä kuulkaapa pukamat sai kyytiä, kun sen hampaat tikkas reikää rectumiin. Palaan suosiolla Emboon.

    • Anonyymi

      Pesärosvo pahimmasta päästä. Tappaa kaikki lintuvauvelit, jopa syntymättömät sellaiset!

      • Anonyymi

        Niin, mutta kai se luonnoll:ista? Mikä vitun ihmeen suojeluvietti jengissä herää oravan pesärosvoukseen?

        Jotkit vinkuu kissoista, mutta oma pikku Fifi saa juosta vapaana.

        Aikanaan Tauno V. Mäki ja UKK halusivat tuoda minkkejä Suomen luontoon.


    • Anonyymi

      No ei se ehkä ihan puremalla ihmistä tapa. Ainoa on että jos oravan saa kiinni siinä on loiseläimiä jotka on ihmisille haitallisia ja joillekin jopa vaarallisia. Orava voi purra ja sitä kautta saattaa altistua vaikkapa lihansyöjä bakteereille tai saada veren myrkytyksen. Siksi en suosittele oravan ottamista käteen. Itse otin kerran kuolevan oravan poikasen,mutta päivän päästä kun loiset oli tapettu ja poloinen ruokittu. singahti jo vauhdilla koti puuhunsa jonka alta sen löysin. Pähkinä jauho sekoitettuna suolatomaan voihin oli gutaa.

    • Anonyymi

      Se sattuisi

    • Anonyymi

      Nyt pitää ihan kysyä. Mitä helvaraa varten orava pitää päästää sillä tavoin,että se voi purra. Minkä tahansa villin jyrsijän kanssa raplatessa voi saada jonkun taudin
      Mitä näen itse metsissä oravia,niin ei noista yksikään ole kimppuun milloinkaan pyrkinyt.
      Toki orava syö mitä kiinni saa,linnun munia,poikasia,jopa kiinnisaamiaan mitä tahansa sopivan kokoisia aikuisia eläimiä,mutta tuo on ihan utopiaa,että orava kävisi ihmisen kurkkuun kiinni muutoin kuin puolustautuessaan. Rotta kylläkin pyrkii nimenomaan kurkkuun kiinni kun on vihainen. Se ei kuvia kumartele.
      Oisko aika lopettaa hysteria,ja ruokkia oravat kuten villieläimet ruokitaan,eikä niitä laskea kirppuja ja salmonellaa ihmiselle järjestämään?

    • Anonyymi

      Orava saa katkaistua koko sormen.

    • Anonyymi

      Ok

    • Anonyymi

      Orava voi tappaa ihmisen. 1986 naapurin 80v mummu oli aamukahvilla, kahvileipänä oli sukulaisten mummun merkkipäiväksi tuoma käpykakku jota oli vielä juhlista jäänyt jäljelle. Pienen mummun mökin ikkuna oli raollaan, lähikuusessa ollut orava tunkeutui ikkunanraosta sisään ja tappoi herttaisen mummun puremalla mummun kaulavaltimon poikki. Karmea kuolema paljastui viikkojen kuluttua kun mummua ei postilaatikolla näkynyt. Orava on peto joka joutaa tappaa sukupuuttoon.

      • Anonyymi

        Osuva muistutus. Susi on tappanut ihmisen maassamme yli sata vuotta sitten.... Hirvet, punkit, lehmät, ampiaiset ja jopa oravat ovat tappaneet suseen verrattuna massiivisen määrän immeisiä. Suden poistamiselle perusteet ovat vähissä. Taidanpa kaivaa piekkarin taas kaapista ja alkaa ammuskelemaan ihmisen suojeluhengessä oravia.


    • Anonyymi

      Orava teki meilläpäin selvää kahdesta karhusta.

    • Anonyymi

      Itse monotan oravaa samantien kontiolla kylkeen jos tulee yhtään vittuilemaan. Yleensä rauhoittuvat lentomatkan aikana, mutta silloin tällöin joudun vielä hapettamaan tavallista ärhäkämmän yksilön useamman kerran peräkkäin. Kyllä ne siitä sitten tokenevat. Se on näytettävä heti kaapin paikka jos oravan poikanen alkaa yhtään uhittelemaan. Näin vältetään myös oravan mielenterveysongelmat aikuisiässä. Moni ei tunnu näitä asioita ymmärtävän ja seuraukset näkyvät sitten tilastoissa.

    • Anonyymi

      Naapurin kanssa työnnettiin rautakanki oravan koloon, ja se jyrsi sen silpuksi alta aikayksikön. Peto se on.

    • Anonyymi

      Ruokolahden leijonasta jäi vasn kylmät jälet kun oravat hyökkäs.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      333
      3739
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1448
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1270
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1254
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1211
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe