Paksuna?

Please

Olen nyt alkanut pelkäämään että mä oisin raskaana? Olen 16 vuotias. Harrastin seksiä humalassa eikä ehkäisystä tietoakaan.. Vaihto-oppilasvuosi Austraaliaan maksettu mut mitä mä teen jos oonki nyt raskaana! Yhdynnästä ei kyllä ole kun muutama hassu päivä, eikä tietääkseni raskausoireita voisi vielä havaita. Mulla on kyllä ollu vatsa vähän löysänä, mikä netin mukaan saattaa liittyä raskauteen. Raskaustestin aattelin tehä sitten ku menkat on myöhässä eli tammikuun alussa. Sitten tulis kuulemma varmin tulos..
Rakastan kyllä lapsia yli kaiken ja haluankin niitä mutta nyt jo! Milonha ensimmäiset raskausoireet rupeis näkymään?
Auttakaa jotkut ihanat ja kertokaa mikä mulle neuvoks...

5

250

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yihyi

No kannattaisko hakea JÄLKEHKÄISYPILLERI? Seksiä humalassa, ilman ehkäisyä.. Kertoo paljon siitä miten vastuullinen oletkaan.. Ja et edes tajunnu hakea jälkiehkäsyä? Tajuatko että oot voinu saada jotain tautejakin.

• NiinpäNiin

Juu, jos olet ehtinyt, hait jälkiehkäisypillerin. Se otetaan 72 tunnin sisällä.
      Jos taas et sitä hakenut. Odottelet alkaako menkat. Jos ei ala, teet raskaustestin. Jos se on positiivinen. Soita äitiysneuvolaan, varaat ajan, päätät pidätkö lapsen. Ja he neuvovat sinut siitä eteenpäin.

Ei sen vaikeampaa.

Tälle ensimmäiselle vastaajalle. Moni ihminen harrastaa hetken mielijohteesta seksiä ilman kumia yms. Ikä ei siihen liity mitenkään. Eikä kerro mitään siitäkään miten vastuullinen ihminen muuten on. Taudit ovat hyvin ikävä asia. Mutta siitä on jälkikäteen turha surkutella. Ne tulevat sitten tietoon ja ihminen ottaa siitä opikseen. Jos aloittaja on saanut taudin, hän saa sen selville, hoitaa sen ja jatkaa elämää viisastuneena. (Ellei ole joku pahempi tauti)

Mutta nyt aloittaja on ymmärtänyt sen (minkä kyllä aika hyvin muistaa humalassakin) että kannattaa muistaa se ehkäisy. Eikö niin?

• Please

No tauteja en ole voinu saada, sillä tunnen pojan henkilökohtaisesti hyvin. Ja jälkiehkäisypilleriin mulla ei ollut rahaa ja olin joulunvietossa Lapissa, missä ei todellakaan ollut apteekkeja lähimainkaan! Enkä voinut vanhemmillenikaan asiasta sanoa koska se ei ole millään tavalla varmaa joten olisin vain turhaan heidät huolestuttanu.
      Ei tässä muuta ongelmaa ole paitsi tuo vaihto-oppilasvuosi maksettuna, Raskaus ei muuten haittaisi vain olisi ihana asia, mutta en silti tarkoituksella hakeutuisi tässä iässä (16v) raskaaksi.
      Ja kyllä, otan aina virheistä opikseni ja asioillahan on tapana järjestyä juuri niinkuin niiden kuuluukin?
      Kiitos toiselle vastaajalle ymmärryksestä

• -----------------

Se että poika on tuttu ei kerro mahd. taudeista yhtään mitään, poikahan voi _tietämättään_ kantaa esim. herpesvirusta, esim., toki muitakin.

• Please

kuules -------------------, et tunne mua mitenkään ja ITSE TIEDÄN TASAN TARKASTI, ETTEI TÄLLÄ POJALLA OLE TAUTEJA! mutta ei siitä sen enempää. Sitä paistsi poika on käynyt joulukuussa testeissä eikä mitään löytynyt joten aika pieni todennäköisyys olisi jos hän olisi tällä välillä jostain herpeksen saanut kun ei ole harrastellutkaan pahemmin mitään kenenkään kanssa. Tunnemme siis _todella_ hyvin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      94
      4174
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      140
      3651
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      86
      3415
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      39
      2829
    5. Mitä ajattelit kun näit

kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      125
      1693
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      36
      1546
    7. Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta

Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk
      Maailman menoa
      14
      1201
    8. Sulla on avaimet ja keinot

Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      19
      1184
    9. Meitä ei tule

Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      22
      1144
    10. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1140
    Aihe