Aiomme pitää pienet häät

Esaaefei

Kirkossa siten että paikalla ei ole kuin me ja pappi sekä tarvittavat todistajat. Todistajatkin todennäköisesti seurakunnan työntekijöitä. Miten hoidetaan lahja-asia? Iso suku varsinkin minun puolella (serkkuni sai todella paljon lahjoja häissään). Yleensähän toiveet laitetaan kutsuun, mutta miten menetellään kun kutsuja ei lähetetä? Haluaisimme joko esineitä lahjalistalta tai sitten käteistä, tavaraa kun meillä on liiaksikin, niin mitään turhaa ei haluta. Lähetämmekö vain kortin jossa kerrotaan tilinumero ja lahjalistat? Miten muut ovat menetelleet?

12

351

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tavat

      Kutsuvieraat muistavat hääparia hääjuhlan yhteydessä yleensä joko lahjalla tai rahamuistamisella. Ellei ole hääjuhlaa, ei myöskään ole lahjoja. That´s it. Olisi todella kuvottavaa toivoa lahjoja ilman juhlia.

      Kahden keskiset häät ovat merkki muille siitä, että hääjuhla todellakin halutaan pitää kahdenkeskisenä.

      • Esaaefei

        No kyllä varmasti sukulaiset haluaisivat meitä muistaa vaikkemme juhlia pidäkkään. Harmittaa vain sitten jos saamme jotain vihreitä mariskooleja yms. tavaraa jotka eivät sovi sissariin :( Varmasti joku on ollut samassa tilanteessa kuin me, kuinka hoiditte lahjatoiveet?


    • hiljaa hyvää tulee

      Kuulostaa kyllä aika kornilta, että tehtäisiin lahjatoivelista vaikka ei pidetä häitä? En ole kyllä moiseen törmännyt. Mielestäni tällaisessa tilanteessa pitää tyytyä siihen mitä saa, vaikka ne mariskoolit,. Jos ihmiset haluaa jälkikäteen jotenkin muistaa.

      Kannattaa muuten varautua siihenkin, ettei kukaan lähetä mitään lahjoja. Siitä ei pidä loukkaantua, koska olette itse vihkimisenne näin hiljaiseksi suunnitelleet.


      Missä vaiheessa vihkimisen jälkeen aiotte porukoille ilmoitta, että olette menneet naimisiin? Heti seuraavana päivänä? Viikon, kuukauden kuluttua? Vai ehkä ei ollenkaan. Jos sukunimet säilyy ennallaan, niin eihän asiaa tarvi edes ilmoittaa kenellekään eikä kukaan ihmettele.

      Muuten suunnitelmanne pienistä häistä, vain todistajat paikalla, on mukava.

      • Esaaefei

        Kyllä minä sain aikoinaan paljon ylioppilaslahjojakin ihmisiltä joita ei oltu kutsuttu juhliin.


      • hiljaa hyvää tulee
        Esaaefei kirjoitti:

        Kyllä minä sain aikoinaan paljon ylioppilaslahjojakin ihmisiltä joita ei oltu kutsuttu juhliin.

        Kyllä lahjoja voi tulla nytkin vihkimisen jälkeen. Mutta alkuperäinen kysymys oli, mihin laittaa tai toimittaa lahjalista. Tällaisessa tilanteessa on mielestäni "tyydyttävä" niihin lahjoihin mitä ihmiset tuovat, JOS tuovat. Pahalla ei saa muistaa niitä, jotka eivät anna mitään lahjaa,

        Kyllä minä itsekin vein aikanaan eräälle ystävlleni lahjan, kun selvisi että he ovat menneet naimisiin. Mutta ei mitään lahjalistaa ollut missään.


      • Esaaefei

        Emme halua mitään peikkolahjoja, vaikuttaa pikkulasten jutuilta. Sitä paitsi ratkaisimme asian jo. Annamme äidimme levittää sanaa suvussa jolloin tietävät lahjoa. Ei siis mitään lappuja lähetetä, kiitoskortti lähtee niille joilta iso lahja.


      • 29
        Esaaefei kirjoitti:

        Emme halua mitään peikkolahjoja, vaikuttaa pikkulasten jutuilta. Sitä paitsi ratkaisimme asian jo. Annamme äidimme levittää sanaa suvussa jolloin tietävät lahjoa. Ei siis mitään lappuja lähetetä, kiitoskortti lähtee niille joilta iso lahja.

        Töykeämmäksi vaan menee koko ajan. Tottakai meille lähetetään lahjoja vaikka ei juhliin kutsuta, mutta kiitoskortin lähetän vain niille, joiden lahjat on riittävän suuria. Ei mitään käytöstapoja.


      • 13
        29 kirjoitti:

        Töykeämmäksi vaan menee koko ajan. Tottakai meille lähetetään lahjoja vaikka ei juhliin kutsuta, mutta kiitoskortin lähetän vain niille, joiden lahjat on riittävän suuria. Ei mitään käytöstapoja.

        Niin, tai sitten voisi laittaa kaikki lahjat paremmuusjärjestykseen ja merkitä tämän järjestyksen kiitoskortteihin. Äitisi voisi vaikka kertoa sukulaisille etukäteen, että vain kymmenen parhaan lahjan lähettäjää saa kiitoskortin, joihin merkitään järjestys 1/10 - 10/10. Lisäski voisit vaikka jatkossa olla tervehtimättä niitä, joiden lahjaa et ole arvostanut laisinkaan ja haukkua heitä selän takana.


    • oppeliini

      Esaaefei, sinä todella olet huono provojen kirjoittaja tai sitten aivan liian yksinkertainen edes arvostamaan mitään mikä mulle on kallista ja arvokasta, kuten toisen ihmisen huomiointi

      Sinulle paras hää- ja häälahja olisi palata takaisin tynnyriin.

      • Esaaefei

        Olipas aika ikävästi sanottu kyllä nyt.


    • vanha piika

      hah haha hah, hyvä vitsi aloittajalta!
      Entäpä: olen vanhapiika, en ole päässyt naimisiin asti.Olen nyt päättänyt ottaa vastaan ne lahjat jotka olisi kuulunut minulle jos olisin saanut samalla tavalla häät kuin muutkin. Mihin ilmoitan lahjalistan? Raha etenkin kelpaisi, min 1000 eur/sukulainen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11201
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3123
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2974
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2177
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1938
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1765
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1749
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1734
    9. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      85
      1698
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe